Zaloguj się, aby obserwować  
macned

Drakensang - The Dark Eye / Das Schwarze Auge (temat ogólny)

1102 postów w tym temacie

Mam kilka pytań, bom wparu miejcach na bagnach utknął:

Spoiler

Została mi do oczyszczenia ostatnia krypta. Ale dużo tam kościotrupów i nie mogę ich pokonać. Zna ktoś skuteczny sposób?
W miejscu, gdzie był nekromanta, jest w podłodze szczelina a pod nią pomieszczenia, gdzie może być coś ciekawego. Dostał się tam ktoś, a jeżeli, to jak?
Nie mogę pokonać "złego drzewa" i uwolnić elfki. Zna ktoś sposób?
Jak dostać się na wyspę czaszek? I co tam jest ciekawego?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Spoiler

1.Przed wejściem do krypty rzuć przydatne czary i wyłącz auto atak. Gdy wejdziesz do krypty pozwól by szkielety same do Ciebie przyszły (jak się nie ruszysz to połowa Cię nie zauważy będzie łatwiej).
2.Nawet nie próbowałem się tam dostać.
3.Zostaw kogoś z tyłu jak reszcie drużyny zginie uciekaj pozotawioną postacią tak długo aż reszta się teleportuje.
4. Jest proste przejście na wyspę, po prostu zbliż się na tak blisko by móc na nią kliknąć - postacie same znajdą drogę. Ja tam nic ciekawego nie znalazłem, ot parę szkieletów do rozwalenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.01.2009 o 12:55, KrzysztofMarek napisał:

Spoiler

Nie mogę pokonać "złego drzewa" i uwolnić elfki. Zna ktoś sposób?


Spoiler


Przed walką zniszcz wszystkie jaja tych cosiów, co wyglądają jak ważki. Jest ich parę na wyspie wokół drzewa, jak je zniszczysz, to te fruwajki przestaną Ci się wtrącać w walkę z drzewem, przez co będzie dużo łatwiejsza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.01.2009 o 13:32, Flagun napisał:

2.Nawet nie próbowałem się tam dostać.


Ja próbowałem ale nic z tego. Obszedłem okolicę, "wsadzałem łapska" wszędzie gdzie popadło, oglądałem co się dało i nigdzie jakiegoś przejścia nie znalazłem. Przez pewien czas myślałem, ze jest to miejscówka związana z jednym z zadań, w którym poszukujemy skarbu ale jak się okazało później, jednak nie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.01.2009 o 14:28, Assassin9 napisał:

Na wyspie czaszek w krzakach jest beczka w której można znaleźć złotą folie (przydatna
do zrobienia tarczy) i klejnoty.

Trochę szkoda, ale już wróciłem do Ferdok. Ciekawe, co jeszcze przegapiłem...

Spoiler

Mam tylko na pamiatkę nagolenniki ognia


-> Marco Polo
Ja też tak myślałem i próbowałem, jak się dało. Ale nie znalazłem, stąd moje pytanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

I jeszcze jedno po wejściu do drzewa

Spoiler

z prawej strony jak się pójdzie w głąb znajduje się szkielet który ma rękawiczki +3do zręczności i dość dobry łuk.


A i jeszcze jedna beczka
Spoiler

ze złotą folią jest na małej wysepce w północnej wschodniej części bagien

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hejo,
właśnie kompletuję drużynę i mam siebie - maga bitewnego, tę rudowłosą czarodziejkę, krasnoluda z karczmy i amazonkę... potrzebuję złodzieja czy mogę między nich rozdzielić jego obowiązki?

Jeszcze się zastanawiam nad jednym aspektem gry- jak rozdzielane jest doświadczenie? tak jak w baldur''s gate? Że z ubicia potworów doświadczenie dzielone jest miedzy członków drużyny (coś tam słyszałem że nie równomiernie tylko kto ile się udzielał) ??thx

Od razu mówię że lubię taktykę 2 wojaków i 2 rzucaczy zaklęć :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.01.2009 o 21:42, frozen_fox napisał:

[651]

Jeśli chodzi o złodziejstwo to ja w swojej drużynie szkoliłem w tym zakresie Gladys, jest odpowiednikiem dwuklasowca z D&D mag/złodziej. W moim przypadku dominującymi zdolnościami były te złodziejskie (wykrywanie i rozbrajanie pułapek, otwieranie zamków, nieco rozwinięta kradzież kieszonkowa) i społeczne (w mojej drużynie ona odpowiadała za społeczny PR, te zdolności wybrałem jako wiodące), magia w jej przypadku zeszła na trzeci plan.

>"(...) tę rudowłosą czarodziejkę"
jak mniemam Gladys właśnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.01.2009 o 21:42, frozen_fox napisał:

Od razu mówię że lubię taktykę 2 wojaków i 2 rzucaczy zaklęć :)


To możesz mieć problem, bo w tej grze dwóch dobrych magów niestety nie znajdziesz, o ile sam nie zagrasz taką postacią. Gladys nie nadaje się na prawdziwego maga, bo nie ma dostępu do dobrych zaklęć ofensywnych, ale jako złodziej spisuje się dobrze, poza tym jako jedyna postać czarująca ma możliwość sensownego rozwoju umiejętności społecznych. Dopiero dużo później będziesz mógł dołączyć do siebie prawdziwego maga bitewnego, tyle że ten facet to imho straszny kretyn... ale nieważne, żaden npc w Drakensang nie jest godny uwagi. Pod tym względem gra leży i kwiczy. W miarę sensownym wyborem jest przyłączenie do siebie w lokacji na bagnach (czyli pierwszej do jakiej udasz się z Ferdok) elfki, która dobrze łączy umiejętności druida i łucznika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.01.2009 o 23:14, GanD napisał:

> /.../ W miarę sensownym wyborem jest przyłączenie
do siebie w lokacji na bagnach (czyli pierwszej do jakiej udasz się z Ferdok) elfki,
która dobrze łączy umiejętności druida i łucznika.

No dobrze, ale... ale elfka siedzi w mojej rezydencji, zajmyje się ogródkiem i ani jej w głowie ruszasć na wyprawę w Krwawe Góry. Tak samo ten złodziejszek, jak mu tam, Dranon.Nie wiesz, jak ich przekonać do udziału w wyprawie? Elfka już by mi sie przydała do zadanka z niedźwiedziem...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 14.01.2009 o 09:50, KrzysztofMarek napisał:

No dobrze, ale... ale elfka siedzi w mojej rezydencji, zajmyje się ogródkiem i ani jej
w głowie ruszasć na wyprawę w Krwawe Góry. Tak samo ten złodziejszek, jak mu tam, Dranon.Nie
wiesz, jak ich przekonać do udziału w wyprawie? Elfka już by mi sie przydała do zadanka
z niedźwiedziem...


Jeśli masz 4 osoby w drużynie to nie pojawia się opcja przyłączenia kolejnej osoby do drużyny, dopiero jak kogoś odłączysz od drużyny to pojawi się taka opcja w dialogu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 14.01.2009 o 11:04, Hristo86 napisał:

> /.../ > Jeśli masz 4 osoby w drużynie to nie pojawia się opcja przyłączenia kolejnej osoby do
drużyny, dopiero jak kogoś odłączysz od drużyny to pojawi się taka opcja w dialogu.

No cóż, nie wiedziałem. Ale dobrze, ze jest forum, mozna się zapytać - dziękuję za wskazówki. Będę musiał zwolnić kogoś, żeby przyjąć elfkę, trochę szkoda, ze na jedno zadanie ( stawiam na wojowników, mniej na czary) bo w Krwawych Górach zapowiada się walka. Dysponuję przepotężnym czarem o nazwie "sejw" to starczy za większość innych czarów ;-D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Znowu mam kłopot: nie mogę udać sie do Krwaych Gór.

Spoiler

Czegoś nie zrobiłem , ale mam do wyboru tylko odnalezienie Kastona Gamblacha i szczurzą plagę - z której na razie zrezygnowałem, bo z opinii na forum wnioskuje, że jeszcze za słaby jestem. Może czegos nie odkryłem, z kimś nie porozmawiałem - nie wiem. Mam też "rozkazy" które ktoś wydał bodaj "Czerwonemu Rzeźnikowi (umieszczenia zarodników w podziemiach świątyni) i pamiętnik, fragmentami czytelny, byłego zwierzchnika świątyni Hesinde i nie wiem, co z tym zrobić.
W bibliotece są "tajne" drzwi, ale nie moge ich otworzyć.


Jak ktoś ma jakieś pomysły, co powinienem zrobić, to proszę o pomoc, bo już dwie godziny łażę po mieście i niczego nowego nie odkryłem. Sugestie co da składu drużyny też mile widziane.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

>/ciach/

Spoiler

Wyprawa w Krwawe Góry jest związana z wątkiem głównym, a te możliwości które wymieniłeś są zadaniami pobocznymi, więc to raczej nie ma związku z tym. Możesz jakoś dokładniej opisać to, że nie możesz się udać w Góry? Na mapie świata nie ma ich zaznaczonych czy wyskakuje jakaś informacja, że nie możesz tam teraz iść? Te rozkazy i fragmenty tekstu, jeśli dobrze myślę, dotyczą poprzedniej misji (jeszcze przed bagnami, związanej z oczyszczeniem świątyni). Co do tych tajnych drzwi w bibliotece to chodzi Ci o te w rezydencji Ardo? Jeśli tak to za drzwiami jest pracownia Ardo.
Jeśli chcesz moją sugestię co do składu to całą grę przeszedłem prawię tą samą ekipą co miałem ją od początku, czyli ja wojownik, amazonka, Dranor (przez chwilę używałem Gladys, gdy Dranor był uwięziony) i krasnolud. Całę grę przeszedłem bez używania żadnych zaklęć (nie miałem maga w drużynie), opierałem się głównie na tym, że wytrenowałem amazonkę na bardzo dobrego łucznika, a strzelec z umiejętnością snajpera i strzelca wyborowego bardzo szybko może załatwić nawet najtwardszych przeciwników;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 15.01.2009 o 21:18, Hristo86 napisał:

>/ciach/

Już sobie poradziłem. Sprawa była banalnie prosta: musiałem tylko wyjść właściwą brama.
Ja sobie Amazonkę wytrenowałem na wojownika i to dość uniwersalnego, teraz mam w drużynie elfkę. Dałem jej cisowy łuk, stoi daleko od pola walki (łuk ma zasięg 40 m)i nawet, jak wszyscy leżą na ziemi, zawsze może uciec.
Może to i racja, zeby wymienić elfkę na Dranora, w końcu on i szermierzem jest niezłym i wojownikiem zostać może.

Spoiler

Jeśli chodzi o drzwi - to są w Cytadeli Hrabiowskiej w bibliotece. Ale, jak dotąd, nie udało mi się ich otworzyć. Może Dranor bedzie umiał je otworzyć, ale muszę wrócić z Krwawych Gór. Być może tam ukrywa się Kaston Gamblach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować