Zaloguj się, aby obserwować  
macned

Drakensang - The Dark Eye / Das Schwarze Auge (temat ogólny)

1102 postów w tym temacie

Ten quest właśnie urwał mi się w połowie, miałem dostać jakąś paczkę, podszedłem do gościa, który miał mi ją dać, z dialogu wynikało, że ją dostałem, ale w ekwipunku się nie pojawiła, a u osoby, która tę paczkę miała ode mnie dostać nie pokazała się żadna nowa opcja dialogowa, dziennik też się nie uaktualnił. To był chyba jakiś bug, ale zignorowałem to i przez to straciłem ten quest :/ No nieważne, jak kiedyś będę grę przechodził drugi raz, to będę na to bardziej uważał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.01.2009 o 22:07, Łowca Gier napisał:

Ten quest właśnie urwał mi się w połowie, miałem dostać jakąś paczkę, /.../

Nie wiem na pewno, czy o to chodzi ale

Spoiler

paczka leży na wozie i trzeba ją z wozu zabrać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 23.01.2009 o 20:04, Forgotten napisał:

/.../ > btw kiedy będę mógł przyłączyć maga albo łucznika, bo amazonka niestety do wymiany:P?
/.../

Amazonka sprawdza sie bardzo dobrze

Spoiler

jako wojowniczka i jako łuczniczka. Zwłaszcza, po dość trudnym zadaniu - jak przyjdzie do niej siostra. Ale nie zdradzą, na czym to polega: tylko rada - rób sejwy

!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ech, straszna gapa ze mnie. Dzięki, nie wpadłbym nawet na to i pewnie przy kolejnej rozgrywce szukałbym ciągle sposobu na uniknięcie tego niby-buga, który tak naprawdę nie istnieje. Muszę grać uważniej...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

(pomyłka w wyborze posta)

GanD

Dnia 24.01.2009 o 22:07, Łowca Gier napisał:

to jest odpowiedź na posta dodanego przez Hristo86

>Ja bym jeszcze dodał, że ostateczna walka z zabójcami Ardo to jedna z lepszych bitew, jakie jest nam dane stoczyć w całej grze. Przeciwnicy nie są może wymagający, ale jest ich całe mnóstwo, atmosfera, okolica i pogoda, całość prezentuje się zadziwiająco dobrze.

Dorzuciłbym do tego pojedynek ze Szczurzycą - chyba najtrudniejszy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.01.2009 o 22:55, KrzysztofMarek napisał:

Amazonka sprawdza sie bardzo dobrze

Spoiler

jako wojowniczka i jako łuczniczka. Zwłaszcza,
po dość trudnym zadaniu - jak przyjdzie do niej siostra. Ale nie zdradzą, na czym to
polega: tylko rada - rób sejwy

!

Właśnie je wykonałem i bez żadnego sajwa:) Jedna rana na mojej głównej postaci i łącznie z Amazonką mieliśmy 28hp.
btw po tym zadaniu wróciła do łask. Rozdysponowałem jej 2k punktów przygody i podrasowałem ją jako łuczniczkę oraz wojowniczkę, w końcu dostała niezły sprzęt z którym można się pokazać.

Ehh jednak moją drużyna marzeń to niewypał. Gwendala jest trochę lepsza w łucznictwie, ale ginie w trzech ciosach. Identycznie sprawa ma się z Gladys. Gdyby przeciwnicy skupiali się tylko na mojej wojowniczce i krasnoludzie to taka mieszanka byłaby doskonała. Gwendala atakuje z daleka i wspomaga czasami czarami, głównie leczenie i zmniejszanie statystyk trudniejszym przeciwnikom. Gladys stałaby z boku, rzuciłaby czar grom, kilka leczniczych i koniec (czasami jak walka idzie dobrze to zapominam przydzielić jej jakiś zadań, trzymam ją tylko w celu otwierania zamków:P). Chwilami takim ustawieniem grało się doskonale, ale powyżej 4/5 przeciwników zaczynał się koszmar. Przetrwałem z takim ustawieniem dość długo, przyznać trzeba iż było ciekawiexD
Aktualnie zaczynam ostanie smocze zadanie(tzn 4). Pierwsza walka jaka mnie czekała była... niesamowicie prosta(nikt nie zginą, jedna rana, każdy miał ponad 2/3 hp). Może Amazonka rozprzestrzeniać aurę strachu:>?
Cztery sprawy:
1\ Jest jakieś zadania z tym typkiem sprzedającym kury w cytadeli hrabiostwa?
2\ Znajdę ten klucz do zamkniętych drzwi w moim domu?
3\ Czy do końca gry będę miał możliwość wymiany towarzyszy? Gwendala ma rozwinięte wyrób łuków i jej umiejętności będą mi czasami przydatne:P
4\ Po co nam Nasreddin? Związane jest z nim jakieś zadanie w srebrnym wodospadzie? Jeżeli tak to trudno:P 200 dukatów, chyba oszalał!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.01.2009 o 13:59, Forgotten napisał:

> /.../> 4\ Po co nam Nasreddin? Związane jest z nim jakieś zadanie w srebrnym wodospadzie? Jeżeli
tak to trudno:P 200 dukatów, chyba oszalał!

Nie przechodzę gry aż tak prędko, jak by sie to mogło wydawać. Jestem dopiero w Tallon i na wiele pytań nie znam odpowiedzi.
Co do Nasredina:

Spoiler

zrobiłem sejwa i przyjałem go do druzyny. jak zobaczyłem jego umiejętności, to czym predzej wgrałem sejwa i już go nie mam. Co bedezie dalej, dopiero zobacze - na razie do niczego by mi sie nie przydał.


Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.01.2009 o 13:59, Forgotten napisał:

1\ Jest jakieś zadania z tym typkiem sprzedającym kury w cytadeli hrabiostwa?


Nie odkryłem takowego, ale warto te kury kupować, by usłyszeć później coś ciekawego. Można też zainwestować 50 dukatów w skalnego goblina, jest później pewna nagroda, choć bez rewelacji.

Dnia 25.01.2009 o 13:59, Forgotten napisał:

2\ Znajdę ten klucz do zamkniętych drzwi w moim domu?


To zależy od tego, jak wytrwale będziesz szukał ;) W każdym razie jeśli wykonujesz wszystkie zadania poboczne, to go w końcu zdobędziesz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam, ile jest fal pracowników firmy Neisback w kantorze z którego trzeba zabrać szefową domu handlowego?. Ubiłem już maga, ducha z ognia i ze trzy fale pracowników. Ile ich jest? Czy może jakiś bug się zrobił?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.01.2009 o 20:06, Tank25 napisał:

Witam, ile jest fal pracowników firmy Neisback w kantorze z którego trzeba zabrać szefową
domu handlowego?. Ubiłem już maga, ducha z ognia i ze trzy fale pracowników. Ile ich
jest? Czy może jakiś bug się zrobił?


To nie jest bug. Nie pamiętam, ile dokładnie tych fal jest, ale na pewno więcej niż 3.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.01.2009 o 13:59, Forgotten napisał:

Ehh jednak moją drużyna marzeń to niewypał. Gwendala jest trochę lepsza w łucznictwie, ale ginie w trzech ciosach. Identycznie sprawa ma się z Gladys. Gdyby przeciwnicy skupiali się tylko na mojej wojowniczce i krasnoludzie to taka mieszanka byłaby doskonała. Gwendala atakuje z daleka i wspomaga czasami czarami, głównie leczenie i zmniejszanie statystyk trudniejszym przeciwnikom. Gladys stałaby z boku, rzuciłaby czar grom, kilka leczniczych i koniec (czasami jak walka idzie dobrze to zapominam przydzielić jej jakiś zadań, trzymam ją tylko w celu otwierania zamków:P). Chwilami takim ustawieniem grało się doskonale, ale powyżej 4/5 przeciwników zaczynał się koszmar. Przetrwałem z takim ustawieniem dość długo, przyznać trzeba iż było ciekawiexD


Gwendala może i jest słaba ale przyzywa całkiem niezłego pomocnika (na najwyższym chyba poziomie jest to Duch Niedźwiedzia) przez co mamy dodatkowego człona drużyny. Gladys jako mag jest mocno ograniczona i w sumie nie warto za wielu tu inwestować. Najlepiej w umiejętności społeczne i złodziejskie, pozwolić założyć jej jakąś lżejszą zbroję, podpakować siłę i niech rzuca toporkami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.01.2009 o 15:57, GanD napisał:

Jeśli jakaś szkoła magii jest dla Ciebie niedostępna (zaciemniona) to już taka pozostanie,
dlatego w praktyce... szarlatan jest beznadziejnym magiem, bo nie ma dobrych zaklęć.
Zresztą to nie Baldur''s Gate, grę można przejść praktycznie nie rzucając żadnego zaklęcia


A tu się zgadzam, jednak tylko częściowo;) Być może można przejść grę bez żadnego zaklęcia, jeśli ktoś się uprze, choć będzie to trudne. Jednak to nie jest dla mnie powód, by pisać, że Drakensang to nie Baldur''s Gate (swoją drogą fakt, nie da się ukryć;). To tylko dowodzi swobody wyboru postaci i sposobu prowadzenia rozgrywki. Każdą postacią można grę ukończyć, mając równie dużo frajdy - dla mnie akurat to się liczy. Szarlatan też jest ok, pod warunkiem, że postawimy na jego umiejętności społeczne, a na resztę - nieco mniej...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 26.01.2009 o 02:07, matmat24 napisał:

> /.../> A tu się zgadzam, jednak tylko częściowo;) Być może można przejść grę bez żadnego zaklęcia,
jeśli ktoś się uprze, choć będzie to trudne. /.../

Jedynego zaklęcia, jak dotąd, użyła moja elfka: do pobocznego zadania z niedźwiedziem. Nie wiem jak bedzie dalej, ale pewnie sobie jakos poradzę.
Przy okazji mam pytanie: jak znaleźć

Spoiler

ciało deontki Hesperii w Tallon? Powinienem, ale ... ale nie mam zaznaczonego położenia na mapie (mimo, ze osoba zlecajaca "zaznaczyła" na mapie. Widocznie znak się wytarł). Jedną jaskinię spenetrowałem dokładnie, ale choć ciał było tam sporo, ze Hesperii nie było. Nie chciałbym opuszczać Tallon bez wykonania zadania, bo to zawsze parę punktów wpadnie ;-D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

:O od kogo dostawałeś się to zadanie? Również jestem w tej lokacji i chciałbym skończyć wszytko.
Jak o Tallon mowa to mam mały problem i dwa małe pytanko.
Co zrobić z tym koboldem? Lata w kółko, żadnego zadania z nim nie znalazłem, a już zaraz będę bił się ze smokiem.
Czy ten Typek co przywłaszczył sobie nasze zwycięstwo z potworem będzie tam ciągle tam stał i gadał ble ble ble? Chciałbym mu dowalić:P, albo przynajmniej ośmieszyć przed jakimiś włądzamixD
W opuszczonej kopalni, przy pierwszej odnodze, na samym końcu korytarza jest mały kopczyk pod którym ktoś coś ukrył. Wpadłem na pomysł, że wykopie to łopatą - w końcu jest zakopana, a nasze postaci jak "używają" to nic się nie dzieje;/ Problem w tym, że nigdy nie mogę kupić łopaty a do Ferdok nie chce mi się wracać(kiedyś kilka odprzedałem, może ktoś ją ciągle ma). Czy coś tam jest zakopane?
W kolejnej z odnodze jest szkielet z kluczem, żadnych drzwi i skrzyń nie znalazłem, więc pasuje on chyba do skrzyni, ukrytej w tym kopczyku, którą wykopiemy za pomocą łopaty!xD
Tak wykombinowałem. Hmm ktoś coś wie na ten temat?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 26.01.2009 o 15:23, Forgotten napisał:

Co zrobić z tym koboldem? Lata w kółko, żadnego zadania z nim nie znalazłem, a już zaraz
będę bił się ze smokiem.


Kobold jest związany z zadaniem od kapitana straży. Każe nam on znaleźć główne obozowisko goblinów, a gdy zameldujemy mu o jego położeniu (doprowadza nas tam jeden elf), dostajemy quest związany z radą miasta. Jeden z radnych da nam za zadanie rozwiązanie problemu z koboldem, co będzie polegało na prostej zagadce logicznej.
Mam nadzieję, że nic nie pokręciłem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 26.01.2009 o 15:23, Forgotten napisał:

:O od kogo dostawałeś się to zadanie? Również jestem w tej lokacji i chciałbym skończyć
wszytko. /.../

Spoiler

Zadanie dostaniesz niemal na końcu, jak pójdziesz do świetego gaju. Jak bedziesz przechodził przez most, zobaczysz smoka, który spali cały kompleks ale będzie tam pare osób, z którymi porozmawiasz i dostaniesz zadanie znalezienia ciała, które jest w odpuszczonej kopalni. Ja już dałem sobie z tym rade - jak nie znalazłem jaskini, to wróciłem do kopalni ;-D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 26.01.2009 o 15:35, Łowca Gier napisał:

>/.../ co będzie polegało na prostej zagadce logicznej.
Mam nadzieję, że nic nie pokręciłem.

To chociaż była jakaś zagadka a nie przestawianie dźwigni w lochach zamku, gdzie nie było widać, które to drzwi sie otwieraja. W zamym zamku z posągami też była przyjemna zagadka - w obu przypadkach wystarczyło troche pomysleć ;-D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 26.01.2009 o 20:03, KrzysztofMarek napisał:

To chociaż była jakaś zagadka a nie przestawianie dźwigni w lochach zamku, gdzie nie
było widać, które to drzwi sie otwieraja. W zamym zamku z posągami też była przyjemna
zagadka - w obu przypadkach wystarczyło troche pomysleć ;-D


Takie zagadki mają swój urok. Mimo iż nie lubię zbytnio przygodówek, to miło wspominam te momenty z Drakensanga. Jednak daleko im do Wieży Durlaga i Wieży Strażnika z Baldur''s Gate. Zdarzały się tam poziomy poświęcone całkowicie takim rzeczom i były naprawdę dobre. Twórcy Drakensanga, chcąc robić następców sławnej sagi powinni o czymś takim pomyśleć. Całkiem nieobowiązkowa lokacja z wieloma wyzwaniami + dużo skarbów do zdobycia to jest coś.
Podobna rzecz chyba występuje w Icewind Dale (dokładniej w jednym z dodatków), ale tu nie jestem pewien, bo przygodę z serią IWD dopiero rozpocząłem i nie doszedłem jeszcze do tego. Niemniej jednak już mogę stwierdzić, że gry na silniku Infinity to absolutna klasyka cRPG i obecnym grom w 3D daleko do ich poziomu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 26.01.2009 o 20:00, KrzysztofMarek napisał:

Spoiler

Zadanie dostaniesz ...


Pamiętam ten moment, ale nikt nie dawał tego questa:/ Najprawdopodobniej przeoczyłem jakąś postać lub trzeba było najpierw wykonać zadanie z

Spoiler

dziewicą( w krypcie dowiedziałem się po raz pierwszy o stanieniu Hesperii, tajnym laboratorium itp. pewnie dopiero wówczas mamy nową linie dialogową. Chociaż przed pojawianiem się smoka zadania z dziwiącą nie byłoxD Sam już nie wiem:P)



Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 26.01.2009 o 21:10, Forgotten napisał:

>

Spoiler

Zadanie dostaniesz ...


. Chociaż przed pojawianiem się smoka zadania z dziwiącą nie
byłoxD Sam już nie wiem:P)


Spoiler

Ja też nie przypominam sobie zadania z dziewicą. Może było w dzienniku a ja nie przeczytałem ;-D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować