Zaloguj się, aby obserwować  
macned

Drakensang - The Dark Eye / Das Schwarze Auge (temat ogólny)

1102 postów w tym temacie

Wie ktoś gdzie znajdę

Spoiler

Hełm Ognia? Wróciłem już do teleportu, i oddałem amulet duchowi krasnoluda, ale hełmu nie znalazłem - tylko jakiś stary, z numerem identyfikacyjnym, który mam oddać rodzinie. Musiałem gdzieś przegapić, ale gdzie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witaj!

Dnia 01.02.2009 o 18:38, KrzysztofMarek napisał:

Wie ktoś gdzie znajdę

Spoiler

Hełm Ognia? Wróciłem już do teleportu, i oddałem amulet duchowi
krasnoluda, ale hełmu nie znalazłem - tylko jakiś stary, z numerem identyfikacyjnym,
który mam oddać rodzinie. Musiałem gdzieś przegapić, ale gdzie?


Żeby zdobyć hełm musisz zabić

Spoiler

cyklopa ożywieńca

. Jest on w korytarzach grolmów (najlepsza lokacja w grach ever!). Aby tam dotrzeć musisz znaleźć 3 cyklopie klucze.
Ale żeby było łatwiej wkleję fragment poradnika gry-online, który po ukończeniu gry kupiłem (polecam, fajny poradnik):
Spoiler

1. Zbadaj jaskinie,
1.1 Znajdź dysk do teleportera
Musisz wykonać Z32.3 Znajdź Hełm Ognia.
1.2 Powrót do Murolosh
Po wykonaniu zadania Z32.3 Znajdź Hełm Ognia wróć do portalu korzystając z krótszej
drogi. Przejdź przez otwarte teraz drzwi i zejdź schodami na dół. Zejdź
jeszcze niżej na poziom 1 i wejdź do portalu.
2. Rozszyfruj napisy
2.1 Znajdź klucz
Podejdź do szczątek krasnoluda. Pojawi się duch, który chce dać Ci cyklopi artefakt.
Znajdziesz go przeszukując zwłoki.
Artefakt, który przed chwilą otrzymałeś jest kluczem do pierwszych Cyklopich drzwi .
Podejdź do nich i zobacz filmik, w którym zostają otwarte i pojawia się na nich napis: „Czarne
Adamantowe Serce jest bezpiecznie ukryte za Ognistym Wodospadem Algormorsh”.
2.3 Znajdź inny klucz
Kolejny klucz znajdziesz w jednej z pieczar, znajdującej się za otwartymi już drzwiami.
Strzegą go duchy ognia. Pokonaj je i zabierz Cyklopi artefakt.
2.4 Użyj drugiego klucza
Otwórz kolejne drzwi i przeczytaj napis: „Wielkie zastępy cyklopów chronią Serce przed
pożądliwymi rękami grolmów i spojrzeniem potomstwa złych smoków”.
2.5 Znajdź trzeci klucz
Żeby dotrzeć do kolejnego, trzeciego klucza musisz najpierw dostać się na poziom 1 A
. Będąc tam możesz jeszcze przechodząc przez tajne drzwi wejść do skarbca
. Teraz udaj się na poziom. Idź cały czas prosto, aż trafisz do przejścia na
poziom 1. Wejdź do pomieszczenia, w którym klucza strzegą duchy ognia i
zabij je, a następnie weź leżący na ziemi artefakt.
2.6 Przeczytaj ostatnią inskrypcję
Za pomocą bloczka otwórz sobie przejście i wróć w okolice portalu. Wejdź
schodami na poziom, podejdź do trzecich drzwi i przeczytaj ostatni napis:
„Tylko ten, kto nosi Hełm Ognia, przejdzie nietknięty przez górski płomień”.
3. Znajdź Hełm Ognia
Hełm Ognia znajduje się w wielkiej Sali na poziomie 4. Żeby do niej wejść musisz
przejść przez korytarz, w którym zaatakuje Cię posąg. Rzuci kilka zaklęć, które osłabią
Cię przed nadchodzącą walką.
Można uniknąć obrażeń zadanych przez posąg. W tym celu musisz rozwiązać zagadkę z poziomu 3.
W jednej z komnat znajdują się cztery przełączniki. Użycie jednego z nich
powoduje otwarcie drzwi prowadzących do innego przełącznika i zamknięcie innych drzwi. Zagadka
polega na tym, aby używając przełączników otworzyć ostatnie drzwi. Prawidłowa kolejność to P1,
dwa razy P2, P1, P3. Drzwi zostaną otwarte, a w tajnym pomieszczeniu znajdziesz klucz do Grolm
. Wróć teraz na poziom 4 i idź do drzwi. Otworzysz je za pomocą zdobytego
klucza. Wejdź do komnaty i zejdź schodami na dół. Tam użyj przełącznika, który
rozbroi posąg. Dzięki temu walka o Hełm będzie znacznie łatwiejsza.
Hełm Ognia strzeżony jest przez bardzo silnego przeciwnika - szkielet cyklopa i nieumarłe grolmy.
Cyklop jest dosyć wolny. Odciągnij go jednym z bohaterów i cały czas przed nim uciekaj. Szkielet
będzie Cię gonił, a reszta Twojej drużyny rozprawi się z grolmami. Dopiero wtedy wszystkimi
postaciami zaatakuj cyklopa.
Po walce użyj przełącznika, aby obniżyć monolit i zabierz Hełm Ognia. Po
chwili pojawi się duch jednego z Wojowników Smoczego Zadania. Da ci kilka rad i wręczy
dysk teleportacyjny, za pomocą którego będziesz mógł wrócić do Murolosh.
Nagroda: Hełm Ognia, dysk teleportacyjny


Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 30.01.2009 o 02:13, matmat24 napisał:

Pozdrawiam wszystkich narzekaczy;)

Tu nie chodzi o narzekanie. Gra jest świetna i bardzo mi się podoba, a uwagi dotyczą szczegółów. Dziennik mógłby mieć opcje sortowania i dokładniejsze wpisy. Niekiedy do gry wraca się po kilku dniach przerwy i ciężko wtedy pamiętać pod którym kamieniem, przy której drodze coś się znajduje (przykład wymyślony, ale wiesz o co chodzi). a kamera... nadal mnie męczy :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 01.02.2009 o 19:12, junior17 napisał:

Witaj!

Dziękuję, zaraz idę poszukać. Wydawało mi sie, że już wszystko zrobiłem a za tymi ostatnimi drzwiami już nic ciekawego być nie może. No cóz, muszę wracać i jednak je otworzyć. Powinno być łatwiej, bo wiekszość wrogów już wybiłem ;-D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witaj!

Dnia 30.01.2009 o 02:13, matmat24 napisał:

Ech - żeby w innych grach były tylko takie problemy, jak bałagan w dzienniku zadań (to
chyba jakieś subiektywne odczucie - mi w dzienniku nic nie przeszkadzało), czy chwilami
kiepska praca kamery (w istocie zdarzało się - jednak kamerę zawsze można ustawić inaczej,
lub przenieść miejsce walki kawałek dalej, tak, żeby wszystko było widać)...

Cóż by tu powiedzieć.... ludziom od dobrobytu się w d... poprzewracało.
>Tak przy

Dnia 30.01.2009 o 02:13, matmat24 napisał:

okazji - kiedy ostatnio powstało jakieś dobre klasyczne RPG, dające masę frajdy, z ładną
grafiką, ciekawym systemem rozwoju postaci, z fajnym klimatem...?

Jakbym nie lubił gier cRPG to bym pewnie napisał, że Fail-out3, ale, że komputerowe eRPeGi, to niemal jedyne gry w jakie gram więc napiszę: Ostatnią taką grą wydaną w Polsce była NWN2MotB, wcześniej NWN2. Gry tego gatunku są wydawane bardzo rzadko. Może dlatego, że się je trudno projektuje? No cóż mam nadzieję, że oprócz firmy Obsidian Ent. i BioWare (choć to drugie już się mocno "wypaliło" i jest więzione przez EA) także Radon Labs się weźmie za tworzenie gier cRPG. Ci panowie mają duży talent. A gdyby się zajęli tylko grami cRPG to byłaby fajna mieszanka:
Obsidian - D&D
Radon Labs - DSA
BioWare - "miszmasz"
>Hmm... a ile było bugów

Dnia 30.01.2009 o 02:13, matmat24 napisał:

w Falloucie 1 i 2, Baldur''s Gate 1 i 2?

W serii Fallout było dosyć dużo (a najwięcej w części nr. 2). Obecnie postanowiłem odświeżyć sobie BG i nie zauważyłem, znaczących błędów.
Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 01.02.2009 o 21:10, fukosek napisał:

Witam
da się zmienić poziom trudności w tej grze na łatwiejszy?
Jeśli tak to w jaki sposób?

Nie przejmuj się poziomem trudności. Wystarczą częste sejwy i powtarzanie zadań - siła Twoich ciosów jest dość przypadkowa, zależy od rzutu wirtualna kostka wielościenną a na początku w mniejszym stopniu od parametrów sprzetu, którym walczysz - masz to wyjaśnione w instrukcji. W miarę wykonywania zadań parametry Twoich wojaków będą wzrastały i dasz sobie radę. Tylko wykonuj wszystkie zadania poboczne, bo kazde dodaje trochę punktów. A potem samo pójdzie ;-D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 01.02.2009 o 19:12, junior17 napisał:

Witaj!

/.../

Dnia 01.02.2009 o 19:12, junior17 napisał:

Żeby zdobyć hełm musisz zabić

Spoiler

cyklopa ożywieńca

.

W odpowiednim pomieszczeniu od wczoraj utknąłem.

Spoiler

Cyklopa wywabiłem tak daleko, ze sam się chyba zgubił i wrócić chyba nie może, bo go jakoś nie widzę. Gorzej, że chyba przez to hełmu zdjąć nie mogę, bo przełacznik do hełmu nie działa. Być może uwarunkowane jest to zabiciem cyklopa, ale skoro zabładził i wrócić nie może, to co ja mam zrobić? Chyba pójdę go szukać ;-D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witaj

Dnia 02.02.2009 o 16:19, KrzysztofMarek napisał:

W odpowiednim pomieszczeniu od wczoraj utknąłem.

Spoiler

Cyklopa wywabiłem tak daleko, ze
sam się chyba zgubił i wrócić chyba nie może, bo go jakoś nie widzę. Gorzej, że chyba
przez to hełmu zdjąć nie mogę, bo przełacznik do hełmu nie działa. Być może uwarunkowane
jest to zabiciem cyklopa, ale skoro zabładził i wrócić nie może, to co ja mam zrobić?
Chyba pójdę go szukać ;-D


Albo cofnij sejwa, bo korytarze są dość rozległe, albo go poszukaj. Ja miałem inną technikę. Swoim wojownikiem odciągnąłem grolmy i je ubiłem, a no końcu pobiegłem do cyklopa. Ale skoro biedak, gdzieś zbłądził to go trza znaleźć. Pewnie jest gdzieś niedaleko. Raczej się gdzieś zaklinował, bo jest dość duży i nie wszędzie może wejść.
Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 02.02.2009 o 17:29, junior17 napisał:

Witaj

>. Raczej

Dnia 02.02.2009 o 17:29, junior17 napisał:

się gdzieś zaklinował, bo jest dość duży i nie wszędzie może wejść.

To nie to, po prostu nie wiedział, co ma biedak zrobić dalej, stał i myslał ;-D.

Spoiler

Znalazłem go i zabiłem - kluczem do sprawy była jego czaszka. Bez tego gra dalej nie ruszy. Teraz czeka mnie bitwa z tuzinem krasnoludów i klątwa karbunkułu. oOile go dotknę ;-D

Dnia 02.02.2009 o 17:29, junior17 napisał:

Pozdrawiam

Ja też

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam!
Mam pytanie (trochę głupie to pytanie) do tych co już grę ukończyli bądź są w jej końcowej fazie:
Jak wam się podobała lokacja Korytarze Grolmów?
Pytam się ponieważ, nie wiem czy tylko ja byłem/dalej jestem pod cholernym wrażeniem projektu tej lokacji. Czy może innym też ta lokacja się podobała?
Według mnie ta lokacja (i też troszkę Murolosh - miasto krasnoludów) jest wspaniała. Połączenie fenomenalnej (nie boję się użyć tego stwierdzenia) grafiki (wszystko "rysowane" miękką kreską) ze spaniałym projektem korytarzy (te ruchome ściany i tajemnicze symbole) zrobiły na mnie piorunujące wrażenie. Na was też? Czy może tylko mnie się to podobało?
Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mi również podobały się Korytarze Grolmów, stanowiły dobry kontrast dla reszty lokacji. Szkoda tylko, że tak niewiele jest tam do zrobienia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czy może mi ktos powiedzieć gdzie są dostępni wszyscy dostępni kompanii do drużyny do 4 rozdziału?? Ja mam 5:
złodzieja i amazonke z 1. rozdz., krasnoluda i czarodziejke z 3. rozdz., i dostępną alchemiczke po wykonaniu dla niej zadania.

Wydaje mi sie ze to nie wszyscy, a pytam się tez bo ta drużyna co mam to się kiepsko spisuje i nie daje rady ze szczurzycą:/

Dziwi mnie to że jak czarodziejka stoi pasywnie z tyłu to gdy szczurzyca przywołuje Wilcze Szczury to one odrazu idą na nią i mimo że atakuje je innymi członkami drużyny ona umiera i nici z dalszej walki :|

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 01.02.2009 o 22:26, KrzysztofMarek napisał:

> Witam
> da się zmienić poziom trudności w tej grze na łatwiejszy?
> Jeśli tak to w jaki sposób?
Nie przejmuj się poziomem trudności. Wystarczą częste sejwy i powtarzanie zadań - siła
Twoich ciosów jest dość przypadkowa, zależy od rzutu wirtualna kostka wielościenną a
na początku w mniejszym stopniu od parametrów sprzetu, którym walczysz - masz to wyjaśnione
w instrukcji. W miarę wykonywania zadań parametry Twoich wojaków będą wzrastały i dasz
sobie radę. Tylko wykonuj wszystkie zadania poboczne, bo kazde dodaje trochę punktów.
A potem samo pójdzie ;-D


Taa poziom trudności w tej gierce jest nieźle wykrzesany :). Pograłem w demo i jakoś do pełnej wersji mnie nie ciągnie, sam nie wiem czemu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 03.02.2009 o 11:57, szynkens napisał:

Czy może mi ktos powiedzieć gdzie są dostępni wszyscy dostępni kompanii do drużyny do
4 rozdziału?? Ja mam 5: /ciach/


Wydaje mi się, że brakuje Ci tylko jednej postaci, tylko nie wiem czy pod postacią czarodziejki masz na myśli Gladys czy elfkę?

Dnia 03.02.2009 o 11:57, szynkens napisał:

Wydaje mi sie ze to nie wszyscy, a pytam się tez bo ta drużyna co mam to się kiepsko
spisuje i nie daje rady ze szczurzycą:/


Nie daję rady? Ja grę przeszedłem mając te same osoby w drużynie od początku gry (krasnolud, amazonka i złodziej) i nie uważam, żeby były słabe. A co do szczurzycy do na nią trzeba odpowiednią taktykę zastosować, sam się z nią dość długo męczyłem. Jak nie możesz z nią wygrać to zawsze możesz wrócić do niej jak nabijesz kilka poziomów

Dnia 03.02.2009 o 11:57, szynkens napisał:

Dziwi mnie to że jak czarodziejka stoi pasywnie z tyłu to gdy szczurzyca przywołuje Wilcze
Szczury to one odrazu idą na nią i mimo że atakuje je innymi członkami drużyny ona umiera
i nici z dalszej walki :|


Zwyczajowa taktyka przeciwnika w grze, na samym początku atakują magów i najsłabsze postacie. Najlepszą metodą jest atakowanie całą drużyną wilczych szczurów gdy tylko się pojawią, a po ich pokonaniu ponowny atak szczurzycy, przydaję się też żeby jeszcze inna postać (oprócz maga) miała umiejętność leczenia ran (u mnie to była amazonka)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Właśnie zainstalowałem demko tej gry z Clicka (po problemach z kompem) i odpaliłem ją. Graficznie wygląda bardzo ładnie już na średnich, ale niestety do płynnej rozgrywki muszę włączyć minimalne i dużo tracę. Pograłem chwilę jakieś 5min. Ogólnie to bardzo denerwuje mnie kamera za każdym razem trzeba trzymać ppm i dopiero wtedy ją obracać, a poza tym nie mogłem znaleźć dobrego ustawienia;/ Walka jest dość podobna jak w NWN czy BG całkiem fajnie to wygląda. Fajnie też, że można przełączyć bohatera. Cholerna szkoda, że nie ma polskich dialogów albo dialogów w ogóle. No co jak co ale w dzisiejszych czasach to jest nie do pomyślenia. Przynajmniej dla mnie:D Może pogram jeszcze w to demko i jak mi się spodoba to kupię pełniaka ew poczekam aż stanieje bo teraz gry dość szybko tanieją. Taki Alone in the dark jest już za 50zł no ale nie wszystkim się podobał więc to może dlatego:) A wg was warto ją kupić jeśli NWN to wg mnie jeden z lepszych rpgów? GB jakoś nie przypadł mi do gustu...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 03.02.2009 o 12:21, Hraboll napisał:

>/.../ > Taa poziom trudności w tej gierce jest nieźle wykrzesany :). Pograłem w demo i jakoś
do pełnej wersji mnie nie ciągnie, sam nie wiem czemu.

Wiesz, nie każdy lubi wlec za soba drużynę, której trzeba pilnować. Lepszy jest "samotny bohater". Mnie demo też nie zachwyciło, ale gra w pełnej wersji troche mnie wciągnęła. Zbliżam sie do końca a gram, oczywiście z przerwami (nie wciąga tak jak wciągnął mnie dawno temu Morrowind czy Gothic 1 i 2) od miesiąca.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 11.12.2008 o 22:24, Selv napisał:

Jak dla mnie to normalnie Baldurs Gate 3 ;)


Oj aż tak dalekich stwierdzeń bałbym się poczynić ;). Fakt, mamy przełom i powrót do klasycznych rolplejów. Ale ... jednak, czegoś tu brakuje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gram w Dragensang i znowu mam pytanie, a raczej nawet trzy:

Spoiler

Jestem już po wyjsciu z krasnoludami na górę (jakąś tam). Mam na górze odebrać Adamantowe Serce. 1. Czy to już blisko końca, czy jeszcze czeka mnie powrót do Ferdon? 2. Dużo tych teleportów, z których wyłażą smokopodobne łajzy? 3. Ma ktoś jakiś najlepszy skład drużyny na tę wspinaczkę? Za dużo zrobiło sie tych stworów a ja mam bardzo mało mikstur leczących...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 04.02.2009 o 20:18, KrzysztofMarek napisał:

Gram w Dragensang i znowu mam pytanie, a raczej nawet trzy:

Ja tu widzę 4 pytania xP

Dnia 04.02.2009 o 20:18, KrzysztofMarek napisał:

Spoiler

Jestem już po wyjsciu
z krasnoludami na górę (jakąś tam). Mam na górze odebrać Adamantowe Serce. 1. Czy to
już blisko końca, czy jeszcze czeka mnie powrót do Ferdon? 2. Dużo tych teleportów,
z których wyłażą smokopodobne łajzy? 3. Ma ktoś jakiś najlepszy skład drużyny na tę
wspinaczkę? Za dużo zrobiło sie tych stworów a ja mam bardzo mało mikstur leczących...


Witaj!
1.Tak, Nie
2. Chyba z 4-5 może 6.
3. Ja grałem wojownikiem i z krasnalem, elfką, i tym wojem (Traldarem? czy jakoś tak). Miałem chyba z 6 słabych i 2 mocne mikstury lecznicze, ale ogólnie to elfka mnie leczyła. Góra zajmuje jakąś 1h grania
Uwaga!!!

Spoiler

a model ostatniego smoka, którego trza uratować jest po prostu fenomenalny. Majstersztyk.

.
Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować