Zaloguj się, aby obserwować  
Tomicha

Patapon - temat ogólny

20 postów w tym temacie

Niedawno na PSP wyszła innowatorska gra Patapon. Dowodzisz wojskiem, które walczy w rytm bębna, na którym grasz za pomocą PSP. Mamy cztery melodie - PATA, PON, Chaka i PON. Zapraszam do dyskusji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.03.2008 o 18:48, Tomicha napisał:

Niedawno na PSP wyszła innowatorska gra Patapon. Dowodzisz wojskiem, które walczy w rytm
bębna, na którym grasz za pomocą PSP. Mamy cztery melodie - PATA, PON, Chaka i PON. Zapraszam
do dyskusji.


Gierka jest bardzo dobra, chyba nawet twórców LocoRoco, ale IMO po pewnym czasie robi się nudna :/ Co nie zmienia faktu, że jest jedną z najlepszych gier rytmicznych ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.03.2008 o 20:15, Tomicha napisał:



Ja aktualnie jestem na pustyni, w której w jednym miejscu wojska giną mi po chwili. Ktoś
wie dlczego?


Musisz zdobyc nowy beben (chaka) w walce z bossem, a potem cud deszczu (druga walka z tym samym bossem). Potem na pustyni osiagasz fever i wklepujesz kombinacje x xx xx - przenosi cie w tryb cudow. Teraz musisz powtarzac to, co spiewaja patapony - chyba 6 czy 8 sekwencji. Uda ci sie - masz deszcz, ktory pozwala ci przez jakis czas isc bezpiecznie. Potem musisz go jeszcze raz wywolac. Trudna i dluga plansza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 06.04.2008 o 20:49, military napisał:

>
>
> Ja aktualnie jestem na pustyni, w której w jednym miejscu wojska giną mi po chwili.
Ktoś
> wie dlczego?

Musisz zdobyc nowy beben (chaka) w walce z bossem, a potem cud deszczu (druga walka z
tym samym bossem). Potem na pustyni osiagasz fever i wklepujesz kombinacje x xx xx -
przenosi cie w tryb cudow. Teraz musisz powtarzac to, co spiewaja patapony - chyba 6
czy 8 sekwencji. Uda ci sie - masz deszcz, ktory pozwala ci przez jakis czas isc bezpiecznie.
Potem musisz go jeszcze raz wywolac. Trudna i dluga plansza.


Jak sądzę, to chyba chodzi o melodię Don. Czy trzeba pokonać Dongę tego smoka pięć razy? Tak mi mówił kolega.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 06.04.2008 o 20:52, Tomicha napisał:


Jak sądzę, to chyba chodzi o melodię Don. Czy trzeba pokonać Dongę tego smoka pięć razy?
Tak mi mówił kolega.

Po drugiej walce masz juz wszystko, czego potrzebujesz zeby przejsc pustynie. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 07.04.2008 o 19:06, military napisał:


>
> Jak sądzę, to chyba chodzi o melodię Don. Czy trzeba pokonać Dongę tego smoka pięć
razy?
> Tak mi mówił kolega.
>
Po drugiej walce masz juz wszystko, czego potrzebujesz zeby przejsc pustynie. :)


Już mi się udało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam kolejny problem. Mianowicie kiedy gram na trąbce przy drzewie, w bazie Pataponów, po chwili drzewo mówi, że cały czas je boli głowa. Czy tak ma być?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem w tej grze gdzieś tak na 3/4 mapy. Uwolniłem nie dawno Szamana wioski ;) I powiem, że gra baaardzo wymagająca. No i denerwują mnie ciągłe powtarzania polowań, po czasie robi się to nudne i praktycznie można wystukiwać rytmy z zamkniętymi oczami nie wczuwając się w grę. No ale gra warta poświęcenia czasu, obiecałem moim "oczkom", że je doprowadzę na Koniec Ziemi to tak też uczynię ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gra dość szybko robi się trudna, trzeba trochę powtarzać misję, żeby ,,wyexpić" żołnierzy. Często stracenie ,,fever" kończy się porażką, a więc skupienie jest wymagane jak najbardziej. Graficznie jest przyjemnie, a i model rozgrywki w porządku, choć trochę po pewnym czasie jest powtarzalny. W instrukcji wyczytałem, że poza czterema standardowymi melodiami są jeszcze jakieś, które można samemu odkryć. To prawda?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z uwagi na "ogromną" popularność tematu pewnie nie doczekam się sensownego odzewu, ale "próba nie strzelba" ;). Jest jakiś pewny sposób na zdobycie surowców 4 poziomu (poza cheatami)? Wiem, że golden momotis jest dobrym źródłem dream meat, ale czy w przypadku reszty muszę liczyć wyłącznie na farta podczas pojedynków z bossami? I które rarepony najlepiej się sprawdzają w roli konkretnych Pataponów (Yaripon/Tatepon/etc.)?

A, są jakieś pewne sposoby na minigry - kowala i "cymbałki"? Niespecjalnie je ogarniam, szczególnie kowala, bo w tej drugiej czasem coś mi się tam uda zagrać (zapewne kwestia wprawy - mam problem z odpowiednim wyczuciem pauzy :)).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Heya, gram w Patapon 2 i mam problemz pierwszą misją z jajkiem (to jakas misja poboczna czy cos takiego). Walcze tam z takim dinozauro smokiem i nie moge go pokonać, a mam juz z 15 pataponów róznych. Może o czyms nie wiem?

W trzeciej misji tez nie umiem pokonać tego zamku z armatą. Raz mi sie udało, a teraz atakuje ją z 15minut i nic.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 01.02.2012 o 08:44, Pupu2 napisał:

Heya, gram w Patapon 2 i mam problemz pierwszą misją z jajkiem (to jakas misja poboczna
czy cos takiego). Walcze tam z takim dinozauro smokiem i nie moge go pokonać, a mam juz
z 15 pataponów róznych. Może o czyms nie wiem?


Jajkiem? Chodzi Ci o te walki, w które wchodzisz przez świątynię? Tam to walczy tylko bohater do spółki z bohaterami sterowanymi przez konsolę lub innych graczy (tak wygląda w Patapon 2 multiplayer :)). One nie są obowiązkowe, więc nie musisz się z nimi "męczyć" :).

Dnia 01.02.2012 o 08:44, Pupu2 napisał:


W trzeciej misji tez nie umiem pokonać tego zamku z armatą. Raz mi sie udało, a teraz
atakuje ją z 15minut i nic.


Nanjaro Hills? Z tego, co pamiętam, to ten poziom ma 3 albo 4 poziomy, każdy trudniejszy od poprzedniego (tzn. pokonanie armat trwa dłużej - wymaga zadania większych obrażeń w sumie, bo "forteca" ma więcej HP). Grunt to atakować z głową i koniecznie wziąć tatepony. Jak działa strzelają (sygnalizują to, więc jest czas na wklepanie chaka-chaka-pata-pon :)), to trzeba się osłaniać tarczami (chaka-chaka-pata-pon), jak przestają - atakować (pon-pon-pata-pon). No i najlepiej brać jakieś patapony zadające duże obrażenia i dobrze uzbrojone (broń zadająca przede wszystkim duże obrażenia :), bohatera można wziąć jako yaripona, bo w hero mode ma mocny atak zadający duże obrażenia).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 01.02.2012 o 18:48, Blackhand napisał:

> Heya, gram w Patapon 2 i mam problemz pierwszą misją z jajkiem (to jakas misja
poboczna
> czy cos takiego). Walcze tam z takim dinozauro smokiem i nie moge go pokonać, a
mam juz
> z 15 pataponów róznych. Może o czyms nie wiem?

Jajkiem? Chodzi Ci o te walki, w które wchodzisz przez świątynię? Tam to walczy tylko
bohater do spółki z bohaterami sterowanymi przez konsolę lub innych graczy (tak wygląda
w Patapon 2 multiplayer :)). One nie są obowiązkowe, więc nie musisz się z nimi "męczyć"
:).

>
> W trzeciej misji tez nie umiem pokonać tego zamku z armatą. Raz mi sie udało, a
teraz
> atakuje ją z 15minut i nic.

Nanjaro Hills? Z tego, co pamiętam, to ten poziom ma 3 albo 4 poziomy, każdy trudniejszy
od poprzedniego (tzn. pokonanie armat trwa dłużej - wymaga zadania większych obrażeń
w sumie, bo "forteca" ma więcej HP). Grunt to atakować z głową i koniecznie wziąć tatepony.
Jak działa strzelają (sygnalizują to, więc jest czas na wklepanie chaka-chaka-pata-pon
:)), to trzeba się osłaniać tarczami (chaka-chaka-pata-pon), jak przestają - atakować
(pon-pon-pata-pon). No i najlepiej brać jakieś patapony zadające duże obrażenia i dobrze
uzbrojone (broń zadająca przede wszystkim duże obrażenia :), bohatera można wziąć jako
yaripona, bo w hero mode ma mocny atak zadający duże obrażenia).


Dokladnie te, do ktorych wchodzi sie przez swiatynie. A co sie zodbywa po ich przejsciu i jak je przejsc?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 02.02.2012 o 11:01, Pupu2 napisał:

...

Dokladnie te, do ktorych wchodzi sie przez swiatynie. A co sie zodbywa po ich przejsciu
i jak je przejsc?


Z tego, co pamiętam (bo w Patapon 2 grałem już trochę temu), najpierw trzeba pokonać bossa :). Potem jest chyba jakaś minigierka rytmiczna, po której rozbija się jajko (z niespodzianką w środku ;)), na koniec dostajemy możliwość wykupienia sobie prawa do otwarcia kuferków, w których można znaleźć różne niespodzianki (np. nowego bohatera sterowanego przez konsolę, nową maskę dla swojego bohatera itd.). Dostęp do kuferków wykupuje się za osobną walutę (nie Kaching), którą zostawia boss. Ale nie polegaj na 100% na tym, co napisałem, bo w Patapon 2, jak już wspomniałem, grałem dość dawno temu i mogłem coś pokręcić :).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Minigra z jajkiem wygląda tak:
a) Rozwalasz bossa którego jajko chcesz zdobyć (ale poza misją fabularną)
b) Najtrudniejszy element - musisz pokonać bossa z jajka w "innym wymiarze". Najważniejsze jest mieć rozwiniętego bohatera z dobrą bronią (mówiąc rozwiniętego mam na myśli CO NAJMNIEJ 7 poziom). Nie możesz pozwolić sobie na zaspamowanie bossa słabymi atakami gdyż te misje są ograniczone czasowo (5,6,7 albo 8 minut zależy z kim walczysz). Ważnym elementem jest dobór pomocników - Komupony. Na starcie masz chyba 3 którzy mało do czego się nadają, ale lepsze to niż nic.Na pierwszego bohatera najlepiej wziąść Dekapona - jest łatwy w "obsłudze" i stosunkowo łatwo go wylewelować. Jak już będziesz super-turbo-PRO graczem z dobrymi komuponami, do tych misji najlepiej brać Mahapona. Kiedy już uporasz się z bossem czeka cię gra rytmiczna która składa sie z kilku elementów:
-Powtarzanie dzwięków - po prostu powtarzasz dzwięki bardzo podobne do minigierki wywoływania cudu, ale bardziej nieprzewidywalne.
-Powtarzanie dzwięków 2 - jak wyżej, tyle że nie WIDZISZ dzwięków które masz powtórzyć, musisz robić wszystko na słuch.
-Wybijanie rytmu - na górze ekrany przesuwają się dzwięki (coś jak w Guitar Hero) a ty masz w odpowiednim momencie naciskać odpowiedzialny za nie przycisk. W tej wersji - o ile grasz sam - jesteś odpowiedzialny za dzwięk "pata" reszte bębnów obsługują komupony.
-Wybijanie rytmu 2 - jak wyżej tyle że musisz "zaliczać" wszystkie dzwięki.
-Na koncu musisz trafic w ostatni samotnie "jadący" dzwięk - z tego co doswiadczyłem jest to najwazniejsza czynność w tej minigierce.
c) Nagrody - uwzględniam tylko nagrody za perfekcyjne wykonanie minigry rytmicznej (można się pare razy walnąć, ale jak pomylisz się za dużo razy to dostaniesz przedmiot, który standardowo gubi dany boss i to najczęściej niskiego poziomu)
-1 zwycięstwo - dostajesz Komupona albo maskę lv.1.
-2 zwycięstwo - dostajesz maskę lv.1 (jesli poprzednim razem dostałeś Komupona), albo maskę lv.2.
-3 zwycięstwo - dostajesz maskę lv.2 albo lv.3.
-4 zwyciestwo - dostajesz maskę lv.3 albo lv.4.
-5 zwycięstwo - dostajesz maskę lv.4 albo lv.5.
-6 zwycięstwo - dostajesz maskę lv.5 albo przedmiot 5 poziomu odpowiedni dla danego bossa.
Jest jeden wyjątek dla bossa który gubi maski z pojedynczym piorunem - jako że dostaje się ją razem z bohaterem prawie że na początku gry, to pierwszą maska jaką zgubi będzie miała level 2 . Wyżej wymienione przedmioty wylatują z jajka, potem możesz jeszcze pootwierać skrzynie za walute zgubioną przez bossa - są w nich przedmioty jakie mógłby on zgubić w regularnej walce. Niewykożystane fundusze zostaną zamienione na Ka-chingi w stosunku 1:5 (jedna sztuka tejże waluty zostaje zamieniona na 5 ka-chingów).
Na koniec dobra rada - zaraz po pokonanie bossa zaczekaj aż wypadnie z niego cała forsa i dopiero wtedy ruszaj do konca levela - w przeciwnym wypadku możesz dużo stracić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować