Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Wymagania Mass Effect na PC znane!

103 postów w tym temacie

"Nie jest źle"?! PRzecież jest idealnie. Chyba żadna gra z konsoli nowej generacji nie miała takich niskich wymagań. Zresztą niżej, to już się chyba nie da.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jedyne co chciałbym jeszcze to edytor do ME. Gdyby taki udostępniono PCtowcy sami by sobie poradzili z "pustkami" na planetach i monotonną ich eksploracją ;-]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 17.04.2008 o 16:02, ROTFL napisał:

>
> Omg... zanim cię wyśmieję najpierw zapytam: czy ty na serio chcesz podawać niezawodność,

> płynność gier i konieczność modernizacji PC jako argument za graniem na tej maszynie?

> Przecież to by było śmiechu warte!
Chodzi o cięcie się gry gdy teoretycznie spełniasz wymagania... Np. masz napisane, że
twoja konfiguracja powinna zapewniać płynność gry, a nie zapewnia to z reguły jest to
wina pojedynczej części. Nie chodziło mi o próbę ruszenia Crysisa na 300 MHz procku i
na GPU z 2001 roku, czego można było się domyślić po tym jak napisałem, że jeżeli na
konsoli na którą gra została napisana potrafi się ona ciąć, to nić nie można zrobić.
Natomiast to co ty próbujesz mi wmówić że napisałem, byłoby podobne do sytuacji, w której
próbowałbym ruszyć na PS1 grę z PS2 i musiał wymienić gruntownie cały sprzęt (czyli konsolę).
Krótko podsumuję o co chodziło - kupujesz grę na X''a, a ona się tnie - nic nie zrobisz,
kupujesz grę na PC który spełnia wymagania i gra się tnie - możesz coś zrobić.
Napisałem to dlatego, ze kiedyś takie sytuacje na konsolach praktycznie nie występowały,
gry zawsze śmigały bez przycinek, jak dalej nie rozumiesz, to trudno, prościej się wytłumaczyć
chyba nie da.


Ja nic nie próbuje ci wmówić... Po prostu chciałem zacząć dyskusję. No więc to co piszesz nie ma sensu, ponieważ gry na konsole najzwyczajniej w świecie się nie tną. Gier na PC nikt nie kontroluje pod kontem tego czy na minimalnych wymaganiach ta gra w ogóle chodzi, albo czy na zalecanych rzeczywiście chodzi dobrze. Na konsolach jest inaczej. Gra, którą ktoś chce wydać na konsole, musi zachowywać płynność przez 99% czasu gry. Więc jeśli ktokolwiek się skarży na zwolnienia w grze na konsoli to możesz od razu założyć że to chwilowe spadki wydajności, które ktoś wyolbrzymia.
Tak więc problem o którym napisałeś nie istnieje.
A to co piszesz że problem z płynnością gier PC na ogół można rozwiązać poprzez wymianę jednego podzespołu też jest grubymi nićmi szyte bo jeśli ma za słaby procesor to na ogół musisz wymienić także płytę główną i chłodzenie, czasem także zasilanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 18.04.2008 o 09:23, J.a.k napisał:

Ja nic nie próbuje ci wmówić... Po prostu chciałem zacząć dyskusję. No więc to co piszesz
nie ma sensu, ponieważ gry na konsole najzwyczajniej w świecie się nie tną. Gier na PC
nikt nie kontroluje pod kontem tego czy na minimalnych wymaganiach ta gra w ogóle chodzi,
albo czy na zalecanych rzeczywiście chodzi dobrze. Na konsolach jest inaczej. Gra, którą
ktoś chce wydać na konsole, musi zachowywać płynność przez 99% czasu gry. Więc jeśli
ktokolwiek się skarży na zwolnienia w grze na konsoli to możesz od razu założyć że to
chwilowe spadki wydajności, które ktoś wyolbrzymia.
Tak więc problem o którym napisałeś nie istnieje.
A to co piszesz że problem z płynnością gier PC na ogół można rozwiązać poprzez wymianę
jednego podzespołu też jest grubymi nićmi szyte bo jeśli ma za słaby procesor to na ogół
musisz wymienić także płytę główną i chłodzenie, czasem także zasilanie.


Ale przecież ja nie neguję tego, że gry na konsoli rzadziej się tną niż na PC z minimalnymi wymaganiami dla danej gry. Chodziło mi o to, że jeżeli już się tną to jest lipa, bo nic nie możesz zrobić. Czytaj ze zrozumieniem - cytat z mojego wcześniejszego posta: "Co zaś tyczy się cięcia gier, to kwestia ta nie wygląda na konsolach już tak pięknie jak za czasów PS1 lub PS2". Chodziło po prostu, o to że kiedyś tego problemu na konsolach nie było praktycznie w ogóle, więc nikt nie martwił się tym że nic nie zrobi w tej sprawie, a teraz już tak pięknie nie jest, dowód? Kilka przykładów: Lair - zarzyna PS3 tak, że czasem zawieszki trwają po kilka/kilkanaście sekund, UT3 na rozbudowanych modach - lag i spadek FPS, Orange Box na PS3, Quake 4 na X360, Mass Effect na X360, Viking Battle for Asgard. Oczywiście wiele zależy od tego ile się naraz dzieje na ekranie (np. w przypadku Lair i Viking, gdzie czasem jest sporo jednostek na raz) lub od tego, który system był główną platformą (jak np. port Orange Box na PS3 - gra była kierowana głównie do PC i X360, albo Quake 4, który był portem z PC), nie zmienia to jednak faktu, że w porównaniu do tego co było kiedyś na konsolach (i co można wciąż zaobserwować na przykładzie Wii) jest gorzej (to że w 99% gra musi być płynna nie zawsze jest prawdą, jak np. takie Sony by się nie zgodziło wydać Orange Box''a na swój system bo się tnie, to tym samym dałoby Microsoftowi genialnego exclusive''a, a graczom kolejny powód do wybrania X360. Na takie coś może sobie pozwolić producent konsoli jedynie wtedy gdy jest monopolistą, jednak nie w sytuacji gdy każdy exclusiv się liczy, a wojna między konsolami od długiego czasu pozostaje nierozstrzygnięta akceptuje się to co jest). Oczywiście z reguły wciąż lepiej niż na PC, ale już nie tak dobrze jak na PS2 czy GC. Problem natomiast w tym, że jak już jakaś gra, którą lubisz laguje (np. posiadacz PS3 grający w HL2), to nic nie możesz zrobić i o tym właśnie pisałem. Nie o tym, że rzadziej PC się tnie, bo tak nie jest, tylko że jak PC się tnie to coś możesz zrobić, a z konsolą nic. Mam nadzieję, że teraz załapałeś już o co chodzi ;).

Co zaś się tyczy poprawiania płynności gry na PC, to po części masz rację, czasem trzeba wymienić więcej części niż jedną, ale czasem nie trzeba w ogóle. Samo podkręcenie procka już wiele zmienia (niektóre z nowszych Intelowych, można nawet nieźle podkręcić przy przeciętnym chłodzeniu, czyli bez konieczności wymiany), do tego dochodzi opcja wyboru ustawień, np. jeżeli komuś zależy na większej płynności i liczbie FPS (np. do multiplayera), to może obniżyc parametry graficzne, wyłączyć AA lub cokolwiek innego. Oczywiście jest to coś za coś, ale przecież lepiej mieć taką opcję niż nie mieć żadnej (rzecz jasna mowa o tym co można zrobić bez wydawania dodatkowej kasy na sprzęt).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

E tam pójdzie mi na luziku niedawno kupiłem sobie nowego Geforca 9800 gx2 i dokupiłem sobie 2gb ramu teraz mam 4gb.Najdziwniejsza jest tylko wymagana ilość ramu myślałem że bedzie potrzeba przynajmniej z 3gb.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czyli wymagania ME zostały oficjalnie potwierdzone przez CDP. Na maxa to mi pewnie nie pójdzie (przynajmniej nie płynnie), ale mogę być spokojny że grę jako taką odpalę bez problemu:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 17.04.2008 o 14:28, J.a.k napisał:

> Co zaś tyczy się cięcia gier, to kwestia ta nie wygląda na konsolach już tak pięknie

> jak za czasów PS1 lub PS2. Bardziej rozbudowane gry powodują spadki FPS''ów, lag
i inne
> komplikacje spowodowane możliwościami sprzętu. Jednak o ile na konsoli nic w tej
kwestii
> gracz zrobić nie może, o tyle na PC wystarczy z reguły wymienić jeden podzespół
lub np.
> podkręcić procka, jeżeli to jego wina.
>
> Współczuję... Tobie niewiedzy ;).

Omg... zanim cię wyśmieję najpierw zapytam: czy ty na serio chcesz podawać niezawodność,
płynność gier i konieczność modernizacji PC jako argument za graniem na tej maszynie?
Przecież to by było śmiechu warte!


J.a.k - zanim kogoś wyśmiejesz pozwól, że wyśmieję Cię pierwszy. Jeżeli sądzisz "znawco" że gry Pc nie są testowne to jesteś debilem, który potrafi tylko włożyć płytę do swojego "iksa" czy co tam masz. teraz widać co wychodzi jak konsolowiec udziela się na tematy o których niema pojecia. Ps koleś pewnie z pokolenia MTV

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Roznica jest taka, ze w przypadku konsoli "ciecie" gier mozna wyeliminowac za pomoca zwyklego patcha, bo problemy nie wynikaja ze zbyt slabego sprzetu, tylko optymalizacji kodu (i takie patche wbrew pozorom wychodza bardzo czesto). W przypadku PC jest oczywiscie podobnie, tyle ze w tym przypadku malo kto sie taka optymalizacja przejmuje - wlasnie ze wzgledu na to, ze zawsze mozna dokupic mocniejsza karte itd.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

"Więc jeśli ktokolwiek się skarży na zwolnienia w grze na konsoli to możesz od razu założyć że to chwilowe spadki wydajności, które ktoś wyolbrzymia."

Jeśli ktokolwiek jeszcze kiedyś powie mi, że fanatyzm wśród konsolowców nie istnieje, oraz, że potrafią w miarę obiektywnie spojrzeć na swój sprzęt to go wyśmieję i przytoczę ten piękny cytat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 18.04.2008 o 19:57, lacu21 napisał:

J.a.k - zanim kogoś wyśmiejesz pozwól, że wyśmieję Cię pierwszy. Jeżeli sądzisz "znawco"
że gry Pc nie są testowne to jesteś debilem, który potrafi tylko włożyć płytę do swojego
"iksa" czy co tam masz. teraz widać co wychodzi jak konsolowiec udziela się na tematy
o których niema pojecia. Ps koleś pewnie z pokolenia MTV


Tak chamskiego postu nigdy na tym forum nie widziałem. Oczywiście nic takiego, że gier na PC się nie testuje nie napisałem. Testowanie to jedna sprawa, a to jak komfortowo gra się na PC coś zupełnie innego - ja naprawdę nie wiem jak to można pomylić.
No i powiedz mi kto stawia jakiekolwiek wymagania co do jakości gier wydawanych na PC!!! NO KTO?!
TIP: NIKT!

PS Jeżeli wiążesz inteligencję z tym na jakim sprzęcie ktoś gra to współczuję twojej mamie, twojemu ojcu już nie bo pewnie masz to po nim...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.04.2008 o 17:43, Nymite napisał:

Roznica jest taka, ze w przypadku konsoli "ciecie" gier mozna wyeliminowac za pomoca
zwyklego patcha, bo problemy nie wynikaja ze zbyt slabego sprzetu, tylko optymalizacji
kodu (i takie patche wbrew pozorom wychodza bardzo czesto). W przypadku PC jest oczywiscie
podobnie, tyle ze w tym przypadku malo kto sie taka optymalizacja przejmuje - wlasnie
ze wzgledu na to, ze zawsze mozna dokupic mocniejsza karte itd.


Nieprawda, w części przypadków patch coś tam może pomóc, ale w wielu przypadkach nie pomoże, bo na nic optymalizacja gdy mocy nie wystarcza. Viking niby chodzi płynnie na obu konsolach, ale gdy na ekranie jest więcej jednostek zaczyna się ciąć. Problem polega na tym, że developerzy chcieli by gra wyglądała na dopasowaną do mocy sprzętu i na gameplay''ach pokazywali jak wygląda sytuacja z kilkoma przeciwnikami + jakieś CG + zapewnienia że są bitwy z udziałem wielu jednostek, no i były tylko że mocy obliczeniowej nie wystarczyło ;). Podobnie jest w przypadku Universe at War, gdzie gra zdaje się chodzić w miarę płynnie, ale jak to w RTSie jednostek może być dość sporo i właśnie gdy rozbudujesz bazę, narobisz trochę woja + przeciwnicy zrobią to samo i już gra się tnie. Oczywiście mogli zrobić grę, która by się nie cięła przy dużej ilości obiektów, ale wtedy odbyłoby się to kosztem grafiki, a ta bardzo dobrze przyciąga klientów. Patch może coś poprawić, ale poprawa wydajności jest najtrudniejsza i często najmniej efektywna, bo już przy produkcji wydajność to priorytet, zwłaszcza że gra ma w końcu obsługiwać tylko jeden rodzaj sprzętu. Dlatego takie gadanie, że patch naprawi wszystko jest zwyczajną nieprawdą ;) (patch na konsoli z reguły poprawia takie błędy jak częste zawieszanie się sprzętu przy danej grze, czy po prostu poprawki błędów).

J.a.k

Dnia 19.04.2008 o 17:43, Nymite napisał:

Tak chamskiego postu nigdy na tym forum nie widziałem. Oczywiście nic takiego, że gier na PC się nie testuje
nie napisałem. Testowanie to jedna sprawa, a to jak komfortowo gra się na PC coś zupełnie innego - ja
naprawdę nie wiem jak to można pomylić.
No i powiedz mi kto stawia jakiekolwiek wymagania co do jakości gier wydawanych na PC!!! NO KTO?!
TIP: NIKT!


No rzeczywiście niepotrzebnie wyzywał cię od debili, to raczej w dyskusji nie pomaga ;). Jednak muszę przyznać, że mylisz się i to bardzo twierdząc, że nikt nie testuje jak gry na PC działają na różnych PC. Przez analogię do polityki można porównać twoje rozumowanie do totalitarnej i centralnie sterowanej gospodarki, w której wszystko musi przejść przez ręce rządowych "ekspertów". Otóż odpowiem Ci kto stawia te wymagania co do jakości wydawanych na PC gier... gracze, tak właśnie gracze, którzy swoimi zachowaniami wymuszają na producencie gry jej optymalizację, bo w innym wypadku po prostu nie odniesie ona żadnego sukcesu na rynku. Przykładem może być seria Gothic; pierwsze 2 części zasłużenie obrosły legendą, stały się wzorem w swojej podkategorii RPG, świetny klimat, fabuła i gameplay, a jednak fakt że 3 część została słabo zoptymalizowana sprawił, że teraz wszyscy podchodzą do każdej nowości z Gothiciem w nazwie z wielką rezerwą i wątpliwe żeby dużo osób pokusiło się o pre-order. Utracić reputację jest bardzo łatwo, ale odzyskać jest bardzo trudno, dlatego też inne firmy jak np. Bioware pośrednio dzięki graczom samo narzuca sobie normy jakości strony technicznej swoich produkcji, więc można powiedzieć, że działa tutaj tzw. "niewidzialna ręka wolnego rynku" ;).

Dnia 19.04.2008 o 17:43, Nymite napisał:

PS Jeżeli wiążesz inteligencję z tym na jakim sprzęcie ktoś gra to współczuję twojej mamie, twojemu ojcu już
nie bo pewnie masz to po nim...


Tym zdaniem właśnie znacznie przebiłeś poziom łacu21 (bynajmniej nie w pozytywnym znaczeniu), bo on może i nazwał Cię debilem, ale po rodzinie Ci nie pojechał...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie czy na mojej karcie graficznej RADEON x1600 series gra zadziała , ponieważ w wymaganiach pisze że na RADEONIE x1600 pro nie działa , a ja żadnego pro nie mam i jestem skołowany. Dzięki z góry za odpowiedź

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze spróbuj odpalić test do którego link znajdziesz w tym poście:
http://forum.gram.pl/forum_post.asp?tid=32568&pid=120
Po drugie lepiej zadaj swoje pytanie w tym temacie:
http://forum.gram.pl/forum_post.asp?tid=32568&u=307
Poprzedni post w komentarzu na temat wymagań ME był napisany równo miesiąc temu, ja zauważyłem go dlatego że dla własnych potrzeb trzymam go jako przypięty temat ale poza tym ten komentarz jest martwy...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mój komputer mieści się w minimalnych. Tak się tylko zastanawiam czy ME nie wymaga obsługi SSE 2? Albo tak jak Assasins Creed nie działa tylko na kartach z łączem PCI? Orientuje się ktoś? Już raz się przejechałem (na Juiced 2)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ej, ej... Ja tu chcę EK kupić, a oni mi, że na mojej karcie (X1600Pro) nie pójdzie. Ależ wodzu, co wódz? Tak brzydko klientów odbierać...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować