Zaloguj się, aby obserwować  
Jagged

Idealny cRPG

33 postów w tym temacie

Dla mnie idealnym RPGiem byłby Fallout 1 lub 2, w którym możemy prowadzić walkę w czasie rzeczywistym - jednym słowem przeniesienie rozwiązań z Fallout Tactics wstecz :). I do tego grafika jak z FT - wtedy F2 to byłoby jeszcze większe cudo ;) (naturalnie real-time byłby jedynie opcją, defaultowo ustawiony byłby tryb turowy). Tak poza tym raczej nie gustuję w RPGach, ale z nieliniowością zgadzam się w 200%, od tego są RPGi by dać nam wolność.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie Oblivion ociera sie o ideal (oczywiscie po dodaniu odpowiednich modow) :-) Duza swoboda dzialania, masa roznych zadan. Mozliwosc tworzenia unikalnego ekwipunku. Pomysl rozwijania umiejetnosci poprzez uzywanie ich! A nie jakies punkty po wejsciu na wyzszy level. Sporo rzeczy musialo byc i tak uproszczonych, wiec sporo mozna poprawic i rozwinac... ale jak dla mnie jest to badrzo dobry kierunek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No więc :
-symulacja życia
-dłuuuuuga fabuła
-każdy NPC powinien mieć swoje życie
-pełna swoboda działań
-wielki teren
-wiele zwierząt, potworów itp
-możliwość walki choćby urwaną gałązką z drzewa :P
-Rozwój od dziecka ( szkoła ) później nastolatek, mężczyzna, starzec
-możliwość bycia dobrym, albo złym
-możliwość działania na prawie każdy obiekt na środku ścieżki dziurą zrobiona łopatą :D )
- Niech świat żyje, żyje i jeszcze raz żyje
-masa przedmiotów, choćby kubek, świecznik, itp

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 06.05.2008 o 10:48, Ringno5 napisał:

Przede wszystkim - nieliniowy. Głupotą jest zmuszanie gracza do prowadzenia postaci "jedyną
słuszną" ścieżką, wytyczoną przez autorów. Pod tym względem fantastyczną grą było Wizardry
VII, gdzie nigdy nie miało się pewności, gdzie będzie kluczowa postać czy przedmiot,
bo postać mogła sobie przejść do innego miasta, a przedmiot mógł zostać skradziony.

Po drugie - dająca graczowi swobodę wyboru. Ja rozumiem, że RPG to RPG, i zwykle należy
uratować, ponownie, świat, ale przecież nie każdy ma na to ochotę. Niektórzy, np. ja,
wolą się poszlajać po świecie, nabić sobie exp, rozwinąć postać... Tu z kolei wskazałbym
na Sacred, które pod tym względem bardzo przypadło mi do gustu. Mogłem sobie wędrować
gdzie chciałem, zbierać runy, rozwijać umiejętności, które mi się podobają.

Skoro mowa o wyborze, to nie powinno być czegoś takiego, jak z góry zdefiniowana postać.
Granie "barbarzyńcą" czy "magiem bitewnym" jest po prostu sztuczne. Ja rozumiem, że ułatwia
twórcom zadanie, ale skoro w takim Falloucie mogłem sobie wybrać umiejętności potrzebne
dyplomacie, a potem starać się używać snajperki, to czemu w dzisiejszych grach trzebe
się trzymać sztywno swojej klasy postaci? Bez sensu.

Idziemy dalej - świat gry. Kompletnie otwarty. Bez żadnych odrębnych obszarów (jak w
Diablo), bez "instancji" jak w Hellgate. Jeśli idę z punktu A do punktu B, to chciałbym
wiedzieć, że między nimi jest coś oprócz ekranu "Loading". Lasy, pola, rzeki... jak w
normalnym świecie.

Skoro mowa o świecie, to wypadałoby, aby nasze zachowanie miało jakiś wpływ na otoczenie.
Jeśli uratujemy (w pojedynkę, bo jakżeby inaczej?) jakąś wioseczkę przed atakiem złych
orków, to dobrze by było, gdyby mieszkańcy o tym pamiętali, a nie traktowali nas jak
kompletnie obcą osobę, bo to troszkę dziwne. Z drugiej strony, jeśli zabijemy kogoś z
wioski, i byli świadkowie, to powinniśmy mieć u wszystkich przegwizdane.

Przedmioty... Nie sądzicie, że to dziwne, iż co druga postać używa Super Hiper Ekstra
Mega Wypasionego Mieczyka? A może by tak ze zwykłym kawałem żelaza poganiać? Nie łaska?
Przedmioty magiczne powinny być potężne, ale powinny też mieć równie spore wymagania,
bo inaczej dochodzi do absurdów, gdzie postać na powiedzmy 4 poziomie ma broń lepszą,
niż postać na 20, bo akurat miała więcej szczęścia. Przede wszystkim rozsądek i umiar.


To chyba tyle na razie, jak coś mi jeszcze przyjdzie do głowy, dopiszę.



hmmmmm....czy ty przypadkiem nie opisałeś sagi Gothic? ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

piszac swoj poprzedni post, mozna tez miec na uwadze takie rozszerzenia jak noc kruka do gothica, gdzie nie dodaje kolejnego "aktu" tylko powieksza obecne tereny :), zaluje ze nie wyszlo jeszcze jakies rozszerzenie do gothica 2 :)
a moze znacie jakiegoa moda gdzie sa plansze z nocy kruka, ale dodaje jesscze wiecej terenow i zadan pobocznych :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim musi być oryginalna. A więc świat fantasy odpada (chyba że równolegle z normalnym - to brzmi ciekawiej). Możliwość wpływania na wygląd otoczenia poprzez decyzje np. powstają nowe budynki dzięki wykonaniu questów. Połączenie wszystkiego, co już było - broń palna, czary, smoki, kosmici, teleporty... Byłoby tego duuuużo, jeszcze lepiej gdyby nie trzeba by w ogóle liznąć części światów. Albo RPG w styly GTA - ale można być i dobrym i złym, podjąć może jakąś robotę, mieć wpływy... oj dużo by tego musiało być.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

-ładny widok TPP i ładny widok FPP do zmiany
-wiele przedmiotów
-ulepszanie przedmiotów jak w Two Worlds
-Swoboda Olbiviona
-system Gothica
-fabuła bardzo długa i szeroka
-zapisywalna w każdej chwili
-inteligentne NPC
-świat otwarty, bez loadingów
-sława Fallouta
-poprostu aby można było ją dostosować do tego jak gracz chce grac..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


Ideallny crpg..? Musi zasysać... o przepraszam. Musi wsysać. I to na długie godziny :))
Czyli- wciągająca fabuła i klimat, oprawa graficzna na dalszym planie, chociaż oczywiście powinna być ciekawa i dopracowana. Dobry erpeg powinien również oferować w miarę możliwości nieliniowość, oraz sporo opcji postepowania dla gracza. Wszystko podane z klimatyczną muzyką :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Rzeczy idealnych nie ma ale za to są wybitne. A wybitnym rpg jest moim zdaniem na pewno Deus Ex. Na pewno nie jest to typowy rolplej ale genialne połączenie rpga z elementami fpsa. Grywalne ( i to jak ) do dziś. Polecam, każdemu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować