Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

The Force Unleashed - dlaczego nie na PC?

177 postów w tym temacie

Ciekawe... ale właśnie miedzy innymi kupiłem konsole dla takich gier, po prostu nie wyobrażam sobie że mógłbym mnie ominąć taki hit.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No super - teraz wszyscy będą na nich wyklinać, bo nie zrobili wersji na PC - cudnie.

A ja tam wyklinać nie będę, bo w marcu podjąłem znakomitą decyzję i sprawiłem sobie konsole aktualnej generacji, Playstation 3 o którą zabiegałem półtora roku. Jak widać opłacało się - chociażby dla nowego SW: The Force Unleashed. Jak widać, moje słowa na Gramsajcie, które ostatnio napisałem tyczące się upadania rynku gier na PC co raz częściej znajdują potwierdzenie w rzeczywistości.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Z całym należnym szacunkiem (a do Lucasartsów szacunek mam, choćby za długie godziny
> spędzone nad X-Wingiem a potem TIE Fighterem),

Pomijając fakt, że X-Winga i TIE Fightera zrobił Lawrence Holland i jego firma Totally Games, do LucasArts mój szacunek jest coraz mniejszy - niemal wszyscy starzy pracownicy stamdtąd odeszli np. Michael Land, Tim Schafer, Ron Gilbert. Po prostu LA stało się jeszcze jedną korporacją stawiającą wyłącznie na sprzedaż - nic innego się dla nich nie liczy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

>ROTFL "Tak? A to ciekawe, bo procesor PS3 - Cell wcale nie ma kilku rdzeni."

Tu akurat się mylisz. Nie wdając się w szczegóły ma osiem, z których do sześciu może być wykorzystanych w grach.


A co do samej gry - mnie akurat odpowiada to, że nie wyjdzie na PC, znów ominie mnie kalkulowanie, czy wolę pod jedną grę rozbudować PieCa, czy wydać trochę więcej (na grę) i nie mieć problemów na konsoli.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Warto powiedzieć, że większość wypowiadających się tutaj nt. N-Gage''a nie ma pojęcia, co to w ogóle jest. Czasy N-Gage''a jako sprzętu odeszły (a szkoda), obecnie jest to platforma (taka "nakładka") na różne zaawansowane komórki. Być może więc obrażając N-Gage''a, obrażacie swój telefon XD.

Zresztą, to tylko potwierdza, jak wielki kit wciska LA. Telefony też są zróżnicowane i tu jakoś nie ma problemu? Pfff...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.05.2008 o 14:23, master matrox napisał:

No super - teraz wszyscy będą na nich wyklinać, bo nie zrobili wersji na PC - cudnie.

A ja tam wyklinać nie będę, bo w marcu podjąłem znakomitą decyzję i sprawiłem sobie konsole
aktualnej generacji, Playstation 3 o którą zabiegałem półtora roku. Jak widać opłacało
się - chociażby dla nowego SW: The Force Unleashed. Jak widać, moje słowa na Gramsajcie,
które ostatnio napisałem tyczące się upadania rynku gier na PC co raz częściej znajdują
potwierdzenie w rzeczywistości.


Ale jakoś moich komentarzy pod tym wpisem nikt nie był w stanie skontrować ;). Dość powiedzieć że masa genialnych gier ominie konsole, a jeszcze większa masa ominie PS3, bo przecież kupując jedną konsole nikt nie uzyskuje dostępu do wszystkich konsolowych gier.

Cat In A Bag

Dnia 13.05.2008 o 14:23, master matrox napisał:

Tu akurat się mylisz. Nie wdając się w szczegóły ma osiem, z których do sześciu może być wykorzystanych w
grach.


No to muszę Cię kolego rozczarować ;). Cell ma 1 PPE (Power Processor Element) i 8 SPE (Synergistic Processing Elements). Niestety fanboye Sony rozpowszechniają nieprawdziwe informację na temat rzekomej ośmio rdzeniowej struktury Cella. Rożnica jest bardzo znacząca, jak chcesz to poszukaj na ten temat info w necie, podpowiem Ci tylko że ma to związek z koncepcją stworzenia GPGU, co jednak w przypadku Cella nie wypaliło, co widać po testach surowej mocy, zarówno przy testach MIPS (typowe dla CPU) jak i FLOPS (typowe dla GPU).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Lailonn

bo na wii, Ngage''u, PSP, PS2 ta gra wyglada jak JK-JK2
a mimo wszystko obecny standard graficzny jesli chodzi o piece jest "nieco" wyższy, jesli sie z tym niezgadzasz a przy wyborze gry kierujesz sie tylko klimatem i grywalnoscia to idz kup sobie pegazusa i postrzelaj do kaczek, pytanie tylko ile osób zrobi to samo, raczej niewiele (bo to grafika i obraz budują klimat...niestety) .W gre wchodzi tylko konwersja wersji xpudłowej/360 która wg nich niesprawdzi i jest w tym prawda wystarczy popatrzec na materiały nt DMM i Euphorii, i zapewniam was ze takie leszcze jak lucasarts bardzo zaluja ze to niewypali bo dla nich to czysty zysk. a poco maja konwertowac gre w której biegaja kwadratogłowe ludziki(no troche przesadziłem) ale postaw to chociaż obok Crysisa który na niskich detalach nadal "wygląda" czego niemożna powiedziec o FU. Przecież to wyglada wtedy na próbe sprzedania malucha za cene ferari. Twórcy gier nierobią ich po to żeby sobie wnie pograć bo to jest poziom podwórkowej grupy modderskiej, tylko dla kasy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Rotfl>>
Kolego drogi, ja o tym wszystkim wiem, ale jako niepoprawny fanboy PS3 (działają tu głównie freudowskie mechanizmy przeniesienia i wyparcia) będę bronił wyboru tej a nie innej konsoli siejąc fałsz i mącąc umysły nieskażone.

Owszem PS3 ma jeden "główny" rdzeń, ale struktura Cella (jest ogólnie rzecz ujmując nieco porąbana i niestandardowa), zawiera 8 "psełdordzeni" SPE (Synergistic Processing Elements), z których jeden (ale cii, jestem wstrętnym fanboyem) jest dezaktywowany w procesie produkcji. Co nie zmienia faktu, że te "psełdordzenie" są zdolne do wykonywania obliczeń. Są one procesorami typu RISC (reduced instruction set computer), czyli z ograniczoną ilością wykonywanych instrukcji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

"...Czyli niezależnie od tego, jakie byłoby główne SKU wersji na PC, trafiłaby ona jedynie do wąskiej grupy graczy"..."

Taa a bez wersji na pc trafi do jeszcze mniejszej;P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cóż, tłumaczyć się nie muszą, bo to w zasadzie oczywiste, że nie wychodzi na PC''ty. Z jednej strony piractwo, z drugiej strony nie chce im się. Musieliby zastanawiać się, czy wydawać wersję podobną do tej z PS2/Wii, z neico podbitą grafiką, czy może wersję z PS3/X0 z nieco osłabioną grafiką. Zresztą, moim zdaniem piece by nie wyrobiły z obliczeniami fizyki, tak jak to robią w zasadzie już current-geny konsolowe. No chyba że ktoś ma najlepszą AGEIA PhysX w kompie, c2d e8600(który jeszcze nie wyszedł) i jakiegoś gf''a 9800gx2. Wtedy można by porównywać, ale i tak musieliby siedzieć nad tym 10x dłużej niż nad wersją na konsole.
Krótko mówiąc, pomijając piractwo i takie tam... wydawanie gier na PC ma o wiele mniejszy wynik "zarobek//poświęcony czas" niżeli wydawanie gier na konsole.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja mam xboxa 360. ;D. Co wy tacy zdziwieni? O piraty pewnie też chodzi. Ja kupiłem gta 4 za 240,10 zł. A nie na giełdzie za 10zł. I ten facet ma rację. Xbox to xbox. Ps to PS. Pc to nie zawsze Pc...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Aha, jeszcze jedno. Z pc musisz dostosowywać się do wydawców. Z konsolami jest inczej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

omg. Co to ma być? Posiadaczy PC-tów traktuje się gorzej niż konsolowców. Ok. Rozumiem że może nie wszyscy mogli by sobie pozwolić na grę na max detalach, ale gra na minimalnych detalach to też gra. Zobaczcie. CoD 4 bardzo ładnie wygląda nawet na minimalnych, a co dopiero Crysis. Jakoś Infinity Ward czy Crytek nie przejmował się tym że niektórzy pograją na niższych detalach.
Jest na szczęście jak zwykle cień szansy na to że gra powstanie również na PC-ty. Gears Of War też miało być tylko na konsole a wydano je też na blaszaki. Może więc tak samo zrobią twórcy Star Warsów??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

LA popełnia błąd...
I ci co sądzą, ze konsole są lepsze, też się mylą...

Przewagą PC jest właśnie modułowość... Tj. możliwosć wymiany podzespołów.
Widzicie - za 2 lata kiedy grafika na PS3 będzie już przestarzałym badziewiem, PC będzie sie miało dobrze... Co zrobią Sony i inni producenci? Wprowadzą kolejny Next-Gen...
Znowu wydacie kasę na kolejną generacje konsol, a z cenami gier i opłatami za usługi multiplayer w tym samym czasie wydacie taką forsę, ze szok. Tymczasem jeżeli będziecie upgradeować/wymieniać PC z rozsądkiem, to pogracie sobie spooooro taniej...

A jak rozwiązać problem z leniwymi i pazernymi producentami?

Prodeucenci muszą nabrać zaufania do platformy! No bo patrzcie:
- stosują bóg wie jakie zabezpieczenia, które przeszkadzają bardziej graczom mającym oryginały niż pirackie kopie... Rachunek? Kup pirata - bedzie wygodniej... Żal#1. Jak rozwiązać? Łatwe - zabezpieczyć tylko Multi... Płyty już nie trzeba... Wtedy między odbezpieczonym oryginałem i piratem nie będzie różnicy, a możliwosć zagrania w Multi będzie świetnym impulsem popędowym, do tego by zakupić oryginał...

Swoją drogą jestem nawet w stanie stwierdzić, ze sytuację na rynku mógł by poprawić fakt, ze przecież dzisiaj - w dobie coraz szybszego internetu - coraz bardziej liczy się rozgrywka w Multi... Single można by w pełni uznać za demo możliwosci Multi... Tylko producenci musieli by (a z ich zapałem to będzie cieżkie) zacząć pracować nad systemami Multi łaczącymi w tym trybie to co z niego najlepsze, z doznaniami z Singla... (wiecie - multi zabezpieczone uniaktowymi, kilkukrotnie szyfrowanymi kluczami /żeby było trudniej je wygenerować samemu/... trzeba tylko nadmienic, że nie chodzi mi o jakieś MMO, tylko coś bardziej przystępnego... Nie każdego kręci ogromny świat w którym klimat i ścieżka fabularna tracą się w gąszczu umówionych party i wojen...)
Wtedy problem piractwa byłby już tylko echem zamierzchłej historii...

Wytartym już, ale fajnym przykładem jest Sins of a Solar Empire
I skonrtuję tu argumenty z Crysis''em w roli głównej: Wiecie gdzie tkwił problem Crysisa? Łatwiej zainstalować i używać pirata z crackiem, niż nie-wiadomo-jak-zabezpieczony oryginał...

- narzekają na zróżnicowanie PCtów... To nie jest minus, tylko olbrzymi plus! PCty rozwijają się płynniej od konsol!
Daje to znacznie większe możliwosci tworzenia - dajmy na to: Super-hiper-highendowa gierka - na początku będą się cieszyć z jej super-hiper możliwości nieliczni z równie super sprzętem... Ale przecież gracze (nawet biedniejsi) inwestują w komputery i "ciut" później, ale też kupują równie mocne maszyny! Też będą mieli możliwosć zobaczenia tych perełek w pełnej krasie! TEŻ KUPIĄ TĄ GRĘ!!!


A co do argumentów wyższości PC nad konsolami - większosć macie powyżej... Dodam jeszcze, ze PC są wygodniejsze ze wzgledu na:
- oszczednosć... Lepiej chyba mieć jednego PeCta ciągnacego ileś tam Watt, niż kilka sprzętów "energożernych" (dosłownie :P );
- sterowanie - nie ma to jak myszka i klawiatura... I sterowniki do innych kontrolerów, oraz mase przejścówek i sterowników na używanie ew. lepszych kontrolerów z konsol... Poza tym, gdyby PC wróciło do łask producentów to na PC można by tworzyć jeszcze bardziej wymyślne i lepsze kontrolery niż na ograniczone firmwarem i softem konsole... w końcu w PC wystarczy dograć sterownik, a w konsoli update''ować cały firmware...
- funkcjonalność - wyłączam gre i moge właczyć Worda, IE, Mozille, wejsć na forum, napisać prace dyplomową, zrobić zaawansowany projekt graficzny, przeczytać najnowsze newsy.... I wykorzystywać do tego o niebo szybszą klawiaturę z myszką... (powtarzam się - ale to jest atut ogromny) Po czym moge to zamknąć i włączyć gre spowrotem... I to wszystko w jednym miejscu na jednym sprzęcie!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Aha - powyższy komentarz mam zamiar zredagować, i gdzieś opublikować w formie felietonu, dla tego zastrzegam sobie prawa do wykorzystywania i publikowania jego całości lub fragmentów bez mojej zgody...

(upraszam jednocześnie administrację o nieusuwanie TEGO komentarza, lub załączenie jego treści w tym powyżej)

Wiem, że śmieszne, ale pisanie textu powyżej zajęło mi "ładną chwilę" i nie chciałbym by ktoś to wykorzystywał do własnych celów...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować