ww3pl

Steam - pomoc dla graczy czy ich zagłada?

14796 postów w tym temacie

Jak Ci zaczna kasowac gry bo ''ich platforma, ich sprawa'' to ciekawe co bedziesz mowil ;)?

Wiesz co mi to przypomina troche (ja wiem, ze analogia slaba, ale...)? Dilera narkotykow. Najpierw uzaleznia, a pozniej zaczyna placic za uslugi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.04.2015 o 15:24, Piotrek_K napisał:

Jak Ci zaczna kasowac gry bo ''ich platforma, ich sprawa'' to ciekawe co bedziesz mowil
;)?

Wiem, na co się piszę, bo znam umowę licencyjną. Besides, kopie zapasowe będą istnieć, bo z Internetu nic nie znika.

Dnia 24.04.2015 o 15:24, Piotrek_K napisał:

Wiesz co mi to przypomina troche (ja wiem, ze analogia slaba, ale...)? Dilera narkotykow.
Najpierw uzaleznia, a pozniej zaczyna placic za uslugi.

I? Tak to działa w praktycznie każdym przypadku. Firmy chcą zarabiać. A mody to na tyle popularne zjawisko, że głupim by było na tym nie próbować zarabiać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.04.2015 o 15:30, Henrar napisał:

Wiem, na co się piszę, bo znam umowę licencyjną. Besides, kopie zapasowe będą istnieć,
bo z Internetu nic nie znika.


Chyba nie namawiasz do piractwa?

Dnia 24.04.2015 o 15:30, Henrar napisał:

I? Tak to działa w praktycznie każdym przypadku. Firmy chcą zarabiać. A mody to na tyle
popularne zjawisko, że głupim by było na tym nie próbować zarabiać.


Są mądre sposoby na zarabianie i durne sposoby na zarabianie.

To jest durny sposób na zarabianie, bo nie wygrywa nikt. Moderzy zadowoleni nie będą, bo dostają resztki. Valve zadowolone nie będzie, bo zyskami trzeba się dzielić z producentem gry, poza tym wysokie nie będą. Gracze zadowoleni nie będą, bo:

1. Nie ma żadnych gwarancji, że mod będzie działać w przyszłości, jak np. gra zostanie spatchowana.
2. Spowoduje to naklejenie ceny na niektóre dobre mody, jak twórcy zgłupieją
3. Mody były darmowe odkąd wynaleziono koło. Teraz nagle na platformie z największą ilością graczy na PC mogą nie być - jest precedens
4. Kto by chciał płacić za mody?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.04.2015 o 20:29, Feallan napisał:

Chyba nie namawiasz do piractwa?

Polskie prawo mówi, że możesz mieć kopię zapasową oprogramowania, które kupiłeś.
Poza tym jeżeli ktoś skasuje grę ze Steama (a to jeszcze w historii się nie zdarzyło, poza pierwszym XBL) - to prywatne popieram pobranie kopii programu, za który zapłaciłeś, z sieci.

Dnia 24.04.2015 o 20:29, Feallan napisał:

Są mądre sposoby na zarabianie i durne sposoby na zarabianie.

To jest durny sposób na zarabianie, bo nie wygrywa nikt. Moderzy zadowoleni nie będą,
bo dostają resztki.

Których w inny sposób by nie dostali (poza dotacjami, ale dotacje mają to do siebie, że ktoś może zapłacić a nie musi w celu korzystania z oprogramowania)

Dnia 24.04.2015 o 20:29, Feallan napisał:

Valve zadowolone nie będzie, bo zyskami trzeba się dzielić z producentem gry,

Już to robią.

Dnia 24.04.2015 o 20:29, Feallan napisał:

poza tym wysokie nie będą.

To zweryfikuje rynek.

Dnia 24.04.2015 o 20:29, Feallan napisał:

1. Nie ma żadnych gwarancji, że mod będzie działać w przyszłości, jak np. gra zostanie
spatchowana.

Gracze nie mają też gwarancji, że:
a) gra nie zniknie ze Steama
b) że jak zaktualizują sterowniki, to gra im będzie chodzić
c) że jak wymienią część w komputerze, to gra będzie im chodzić
d) że gra odpali się po aktualizacji Windowsa do nowszej wersji
W interesie twórców bazowej gry, jak i interesie modderów leży to, by mody działały z najnowszymi dostępnymi wersjami gier.

Dnia 24.04.2015 o 20:29, Feallan napisał:

2. Spowoduje to naklejenie ceny na niektóre dobre mody, jak twórcy zgłupieją

Nikt nie każe ci ich kupować.

Dnia 24.04.2015 o 20:29, Feallan napisał:

3. Mody były darmowe odkąd wynaleziono koło. Teraz nagle na platformie z największą ilością
graczy na PC mogą nie być - jest precedens

Bo nie mogły być płatne - licencje dość jasno mówiły, że twórcy modów nie mogą zarabiać na modach do gier.

Dnia 24.04.2015 o 20:29, Feallan napisał:

4. Kto by chciał płacić za mody?

Mnóstwo ludzi? Jest popyt, jest i podaż. Rynek zweryfikuje, czy pomysł Valve ma sens. Podejrzewam, że ma - gracze i tak wydają tonę kasy na skórki dla postaci, skiny do broni czy inne czapki. Myślisz, że za mody płacić nie będą?

Poza tym - niektórzy zapominają, że mody wcale nie muszą być płatne. Jak twórca moda chce wydawać mody na starych zasadach - nadal może to robić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.04.2015 o 21:12, Henrar napisał:

Polskie prawo mówi, że możesz mieć kopię zapasową oprogramowania, które kupiłeś.


Oczywiście, że możesz. Nikt Ci nie zabrania skopiowania sobie plików gry np. na dysk zewnętrzny. Czy polskie prawo mówi, że możesz ściągać pirackie wersje z neta? No nie bardzo.

Dnia 24.04.2015 o 21:12, Henrar napisał:

Poza tym jeżeli ktoś skasuje grę ze Steama (a to jeszcze w historii się nie zdarzyło,
poza pierwszym XBL)


Sporo gier ze Steama skasowano, chociażby Deadpoola. Ale jest tak, że kto grę kupił jak była w sprzedaży, to ma ją w bibliotece nawet jak zniknie.

Dnia 24.04.2015 o 21:12, Henrar napisał:

to prywatne popieram pobranie kopii programu, za który zapłaciłeś, z sieci.


Dlaczego? Mówiłeś, że wiesz na co się piszesz kupując grę na steamie.

Dnia 24.04.2015 o 21:12, Henrar napisał:

Których w inny sposób by nie dostali (poza dotacjami, ale dotacje mają to do siebie,
że ktoś może zapłacić a nie musi w celu korzystania z oprogramowania)


Do tej pory nikt nie robił modów z myślą o zysku, chyba że o przyszłym zysku, jak jakieś studio go zauważy i zatrudni.

25% i wypłata dopiero po sprzedaniu modów za 400 dolców. Dobry deal.

Dnia 24.04.2015 o 21:12, Henrar napisał:

To zweryfikuje rynek.


Przekonamy się.

Dnia 24.04.2015 o 21:12, Henrar napisał:

Gracze nie mają też gwarancji, że:
a) gra nie zniknie ze Steama


Żeby gra znikła z Twojego konta Steam, cały Steam musiałby zniknąć.

Dnia 24.04.2015 o 21:12, Henrar napisał:

b) że jak zaktualizują sterowniki, to gra im będzie chodzić


Można nie aktualizować sterowników. Steam nie pozwoli nie aktualizować gry.

Dnia 24.04.2015 o 21:12, Henrar napisał:

c) że jak wymienią część w komputerze, to gra będzie im chodzić


Nadal są stare części.

Jest też pomoc techniczna Steama (wiem, zabawne) i pomoc techniczna producenta gry. Czy jest pomoc techniczna modera? Jak mu się chce odpisywać, to jest.

Dnia 24.04.2015 o 21:12, Henrar napisał:

d) że gra odpali się po aktualizacji Windowsa do nowszej wersji


Nadal są stare wersje Windowsa.

Dnia 24.04.2015 o 21:12, Henrar napisał:

W interesie twórców bazowej gry, jak i interesie modderów leży to, by mody działały z
najnowszymi dostępnymi wersjami gier.


No proszę Cię. Jak niby producent ma pilnować zgodności z tysiącami małych, pierdółkowatych modów?

A modder to może sprzedać tysiąc sztuk i zwinąć się z kasą. Kto mu zabroni?

Dnia 24.04.2015 o 21:12, Henrar napisał:

Nikt nie każe ci ich kupować.


A tobie nikt nie każe bronić każdej durnej decyzji każdej firmy w tej branży.

Dnia 24.04.2015 o 21:12, Henrar napisał:

Bo nie mogły być płatne - licencje dość jasno mówiły, że twórcy modów nie mogą zarabiać
na modach do gier.


Czy to ma znaczenie, dlaczego nie były płatne? Mody to duża zaleta PC, płatne mody to żadna zaleta.

Dnia 24.04.2015 o 21:12, Henrar napisał:

Mnóstwo ludzi? Jest popyt, jest i podaż.


Ciekaw jestem, jak doszedłeś do takiego wniosku.

"Hm, jest tyle fajnych, darmowych modów... Chciałbym żeby zamiast tego były płatne"

Dnia 24.04.2015 o 21:12, Henrar napisał:

Rynek zweryfikuje, czy pomysł Valve ma sens.
Podejrzewam, że ma - gracze i tak wydają tonę kasy na skórki dla postaci, skiny do broni
czy inne czapki. Myślisz, że za mody płacić nie będą?


Jasne, że nie. Ludzie wydają tony kasy na skiny w grach online, w których jest pewna liczba oficjalnych, dobrej jakości skinów o pewnej wartości, które mogą zobaczyć inni gracze. A na workshopie każdy frajer może zrobić skina do miecza w Skyrimie i wrzucić go za 10 dolarów. Myślisz, że ktoś będzie wydawał na to pieniądze?

Dnia 24.04.2015 o 21:12, Henrar napisał:

Poza tym - niektórzy zapominają, że mody wcale nie muszą być płatne. Jak twórca moda
chce wydawać mody na starych zasadach - nadal może to robić.


Jeszcze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Było tylko kwestią czasu aż ktoś zacznie na modach zarabiać. Ot, kapitalizm :D System w którym bogaci są jeszcze bogatsi, a biedniejsi (95%) jeszcze biedniejsi :D
Jeśli ceny będą zbyt wysokie, to po prostu się modów nie kupi. Zobaczymy jak to będzie.
Obstawiam, że i tak sporo graczy zdecyduje się na zakup modów, zwłaszcza na zachodzie ceny wysokości kilku euro nie będą zabójcze.
Powiem szczerze, że generalnie mi to wisi - w większości gier w ogóle modów nie ściągam. Wyjątkiem był tu Skyrim, ale przez większość czasu modów też nie miałem. Bez modów też jakoś bym tą grę przeszedł i dobrze się bawił ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.04.2015 o 21:52, Feallan napisał:

Do tej pory nikt nie robił modów z myślą o zysku.

Nigdy nie mów nigdy. Bo wystarczy jeden przykład, żeby zdyskredytować twoją całą argumentację wskazując na ignorancję w temacie. Chyba, że zakładasz, że Rocket - twórca DayZ - czyli człowiek który coś tam o scenie moderskiej wie, wymyślił sobie historyjkę o płatnych modach do Flight Simulatora jako początku kariery.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.04.2015 o 21:52, Feallan napisał:

Oczywiście, że możesz. Nikt Ci nie zabrania skopiowania sobie plików gry np. na dysk
zewnętrzny. Czy polskie prawo mówi, że możesz ściągać pirackie wersje z neta? No nie
bardzo.

Bo polskie prawo w tym zakresie jest mocno niedoskonałe.

Dnia 24.04.2015 o 21:52, Feallan napisał:

Sporo gier ze Steama skasowano, chociażby Deadpoola. Ale jest tak, że kto grę kupił jak
była w sprzedaży, to ma ją w bibliotece nawet jak zniknie.

O ile wiem, skasowano go ze Steama jako sklepu. Nie możesz go kupić, ale jeżeli go masz w kolekcji, to możesz w niego grać.

Dnia 24.04.2015 o 21:52, Feallan napisał:

Dlaczego? Mówiłeś, że wiesz na co się piszesz kupując grę na steamie.

Bo wiem. Co nie znaczy, że jak zdarzy się sytuacja, że moje gry znikną, to nie pobiorę ich z powrotem z innych źródeł. To, co napisałem w poprzednim poście nie wyklucza takiej sytuacji.

Dnia 24.04.2015 o 21:52, Feallan napisał:

Do tej pory nikt nie robił modów z myślą o zysku, chyba że o przyszłym zysku, jak jakieś
studio go zauważy i zatrudni.

BO NIE MOGLI. Gdybyś spróbował wtedy sprzedawać swojego moda, to bardzo szybko pojawiliby się panowie w garniturach z pozwami w ręku.

Dnia 24.04.2015 o 21:52, Feallan napisał:

Żeby gra znikła z Twojego konta Steam, cały Steam musiałby zniknąć.

A wcześniej piszesz o tym, że zniknął np. Deadpool. No właśnie nie znika z Twojego konta.

Dnia 24.04.2015 o 21:52, Feallan napisał:

Można nie aktualizować sterowników. Steam nie pozwoli nie aktualizować gry.

Wiesz, że na Steamie można wyłączyć aktualizacje gry? Prawy przycisk na grze, zakładka updates->don''t keep this game up to date. Oczywiście, pewnie zaraz pojawi się argument: "ale pojawią się mody, które będą wymagać nowej wersji!". Cóż, witamy w projektowaniu oprogramowania. Pewne rzeczy wymagają aktualizacji, która psuje stare programy.

Dnia 24.04.2015 o 21:52, Feallan napisał:

Nadal są stare części.

To nie jest argument.

Dnia 24.04.2015 o 21:52, Feallan napisał:

Jest też pomoc techniczna Steama (wiem, zabawne) i pomoc techniczna producenta gry. Czy
jest pomoc techniczna modera? Jak mu się chce odpisywać, to jest.

Znowu - ostatnio była sytuacja z jakąś grą Square Enix na iOS, która przestała działać po updacie do iOS8. Support SE napisał, że zajmują się problemem. To było kilka miesięcy temu. Wiesz, co jest śmieszne? Błąd spowodowany jest tym, że sposób zapisu/odczytu plików w systemie się zmienił i gra nie mogła znaleźć plików.
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=984026 (ostatecznie chyba załatali, bo był syf. Chyba, bo nie mam jak sprawdzić.

Dnia 24.04.2015 o 21:52, Feallan napisał:

Nadal są stare wersje Windowsa.

Patrz wyżej - piszesz o niekompatybilności modów z nową wersją gry. Kto Ci każe ją aktualizować?

Dnia 24.04.2015 o 21:52, Feallan napisał:

No proszę Cię. Jak niby producent ma pilnować zgodności z tysiącami małych, pierdółkowatych
modów?

A kto powiedział, że to do twórców gry należy?
I swoją drogą - jak taki Microsoft pilnuje kompatybilności z toną oprogramowania, które zostały napisane na stare wersje Windowsa? Jak robi to Google czy Apple? Współpraca z developerami.

Dnia 24.04.2015 o 21:52, Feallan napisał:

A modder to może sprzedać tysiąc sztuk i zwinąć się z kasą. Kto mu zabroni?

Tak samo jak twórca gry. Patrz - Schafer i ta ich gra z Early Access.

Dnia 24.04.2015 o 21:52, Feallan napisał:

A tobie nikt nie każe bronić każdej durnej decyzji każdej firmy w tej branży.

To jest wolny rynek - ich sprawa. To od twórców modów i graczy będzie zależało, czy pomysł się przyjmie. I nie, pomysł durny nie jest. No ale hurr durr, jak to można za mody płacić, mają być za darmo. I najlepiej, by gry też były.

Dnia 24.04.2015 o 21:52, Feallan napisał:

Czy to ma znaczenie, dlaczego nie były płatne? Mody to duża zaleta PC, płatne mody to
żadna zaleta.

Płatne mody to wciąż lepiej niż brak modów, jak jest na konsolach. Poza tym - nie ma obowiązku kasowania za mody. Mogą być darmowe. To od graczy zależy, czy płatne będą wszystkie, czy nie.

Dnia 24.04.2015 o 21:52, Feallan napisał:

Ciekaw jestem, jak doszedłeś do takiego wniosku.

DLC, mikrotransakcje, sam Steam - na to wszystko gracze narzekali. Pamiętasz?

Dnia 24.04.2015 o 21:52, Feallan napisał:

"Hm, jest tyle fajnych, darmowych modów... Chciałbym żeby zamiast tego były płatne"

To niech będą. Nie muszę ich kupować, wiele bez nich nie stracę. Jak będzie jakiś fajny mod, to za niego zapłacę.

Dnia 24.04.2015 o 21:52, Feallan napisał:

Jasne, że nie. Ludzie wydają tony kasy na skiny w grach online, w których jest pewna
liczba oficjalnych, dobrej jakości skinów o pewnej wartości, które mogą zobaczyć inni
gracze. A na workshopie każdy frajer może zrobić skina do miecza w Skyrimie i wrzucić
go za 10 dolarów. Myślisz, że ktoś będzie wydawał na to pieniądze?

Skoro taki mod będzie słaby i nie warty pieniędzy, to go nie kupisz do jasnej cholery. Czy to jest takie trudne do zrozumienia? To, że ktoś go wrzuci na workshopa nie oznacza jeszcze, że musisz go mieć.

Dnia 24.04.2015 o 21:52, Feallan napisał:

Jeszcze.

Tak, tak. A jaszczuroludzie nas zatruwają. Będzie popyt na darmowe mody - to będą darmowe mody. Płatne oprogramowanie nie spowodowało, że freeware nie istnieje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 24.04.2015 o 22:14, Henrar napisał:

Tak, tak. A jaszczuroludzie nas zatruwają. Będzie popyt na darmowe mody - to będą darmowe
mody. Płatne oprogramowanie nie spowodowało, że freeware nie istnieje.


Rzekł bym, że wręcz przeciwnie [niejeden freeware bije na głowę płatna konkurencje].
Aczkolwiek sam komercjalizowania sceny moderskiej nie popieram. Sam jako moder - zostaję przy ewentualnych dotacjach. Kto chce dotuje, kto nie chce - ma mody za darmo. Dla mnie tak to wyglądało zawsze i tak wyglądać będzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.04.2015 o 22:14, Henrar napisał:

O ile wiem, skasowano go ze Steama jako sklepu. Nie możesz go kupić, ale jeżeli go masz
w kolekcji, to możesz w niego grać.


No przecież właśnie to napisałem.

Dnia 24.04.2015 o 22:14, Henrar napisał:

Bo wiem. Co nie znaczy, że jak zdarzy się sytuacja, że moje gry znikną, to nie pobiorę
ich z powrotem z innych źródeł. To, co napisałem w poprzednim poście nie wyklucza takiej
sytuacji.


Czyli jednak piractwo.

Bo tak, w świetle prawa to byłoby piractwo.

Dnia 24.04.2015 o 22:14, Henrar napisał:

BO NIE MOGLI. Gdybyś spróbował wtedy sprzedawać swojego moda, to bardzo szybko
pojawiliby się panowie w garniturach z pozwami w ręku.


A czy gdyby mogli, to by sprzedawali? Tego się nie dowiemy.

Dnia 24.04.2015 o 22:14, Henrar napisał:

A wcześniej piszesz o tym, że zniknął np. Deadpool. No właśnie nie znika z Twojego konta.


No przecież o to mi chodzi.

Licencji na grę nie kupujesz na określony czas. Valve zrzeka się odpowiedzialności za to czy gra Ci działa itp, ale licencję masz dopóki Steam istnieje. Więc masz gwarancję, że twoja gra nie zniknie.

Dnia 24.04.2015 o 22:14, Henrar napisał:

Wiesz, że na Steamie można wyłączyć aktualizacje gry? Prawy przycisk na grze, zakładka
updates->don''t keep this game up to date.


A wiesz że dla większości gier to nie działa i patch i tak się zainstaluje? Albo np. nie zainstaluje, a trzy dni później steam przypadkowo zapomni to ustawienie i bum, masz patcha.

Dnia 24.04.2015 o 22:14, Henrar napisał:

Oczywiście, pewnie zaraz pojawi się argument:
"ale pojawią się mody, które będą wymagać nowej wersji!". Cóż, witamy w projektowaniu
oprogramowania. Pewne rzeczy wymagają aktualizacji, która psuje stare programy.


Nie powinno się tworzyć systemów, które jeszcze bardziej komplikują sprawę. Tysiące (w końcu pewnie i miliony) płatnych modzików, wszystkie za pieniądze, każdy może nadpisywać inny? Zarządzanie tym jest niemożliwe.

Dnia 24.04.2015 o 22:14, Henrar napisał:

To nie jest argument.


Jak to nie?

Też mogę wziąć dowolną część twojego posta i napisać "To nie jest argument".

Dnia 24.04.2015 o 22:14, Henrar napisał:

Znowu - ostatnio była sytuacja z jakąś grą Square Enix na iOS, która przestała działać
po updacie do iOS8. Support SE napisał, że zajmują się problemem. (...)


Jest support? Jest? Jest kiepski? Oczywiście. Ale modder żadnego supportu nie daje, jeśli nie chce.

Dnia 24.04.2015 o 22:14, Henrar napisał:

Patrz wyżej - piszesz o niekompatybilności modów z nową wersją gry. Kto Ci każe ją aktualizować?


Steam.

Btw co jak mody są do gier online? Zawsze musisz aktualizować.

Dnia 24.04.2015 o 22:14, Henrar napisał:

A kto powiedział, że to do twórców gry należy?


Ty.

"W interesie twórców bazowej gry, jak i interesie modderów leży to, by mody działały z najnowszymi dostępnymi wersjami gier. "

Dnia 24.04.2015 o 22:14, Henrar napisał:

I swoją drogą - jak taki Microsoft pilnuje kompatybilności z toną oprogramowania, które
zostały napisane na stare wersje Windowsa? Jak robi to Google czy Apple? Współpraca z
developerami.


Microsoft, Google i Apple to trochę większe firmy, niż Bethesda, czy jakiekolwiek inne growe studio.

Dnia 24.04.2015 o 22:14, Henrar napisał:

Tak samo jak twórca gry. Patrz - Schafer i ta ich gra z Early Access.


Early access to zupełnie inna dyskusja.

Chodzi mi raczej o to, że kupując grę, wiesz co kupujesz. Jak kupisz zabugowane licząc na przyszłe patche - twoja wina.

Mod może być super wspaniały, a później gra dostaje patcha i mod nie działa. Jak jego twórcy to nie obchodzi to wyrzuciłeś kasę w błoto.

Dnia 24.04.2015 o 22:14, Henrar napisał:

To jest wolny rynek - ich sprawa. To od twórców modów i graczy będzie zależało, czy
pomysł się przyjmie. I nie, pomysł durny nie jest.


Jest.

Dnia 24.04.2015 o 22:14, Henrar napisał:

No ale hurr durr, jak to można za mody płacić, mają być za darmo. I najlepiej, by gry też były.


Hurr durr, wolny rynek, wolny świat, tak działa kapitalizm itd

Dnia 24.04.2015 o 22:14, Henrar napisał:

Płatne mody to wciąż lepiej niż brak modów, jak jest na konsolach. Poza tym - nie ma
obowiązku kasowania za mody. Mogą być darmowe. To od graczy zależy, czy płatne będą wszystkie,
czy nie.


Nie ma obowiązku. Ale jest możliwość. Społeczność moderów zostaje podzielona, modów darmowych jest mniej i możliwe że gorszej jakości.

Dnia 24.04.2015 o 22:14, Henrar napisał:

DLC, mikrotransakcje, sam Steam - na to wszystko gracze narzekali. Pamiętasz?


Pamiętam jak wyszła zbroja dla konia w Oblivionie i ludzie krzyczeli, że to wstyd i hańba. Teraz do Skyrima wyjdzie 15000 zbroi dla konia po 2 dolce, każda w innym kształcie i kolorze. Ironiczne.

Btw w każdej z tych kwestii narzekacze mieli, i mają rację.

Dnia 24.04.2015 o 22:14, Henrar napisał:

Skoro taki mod będzie słaby i nie warty pieniędzy, to go nie kupisz do jasnej cholery. Czy to jest takie
trudne do zrozumienia?


Oczywiście, że nikt go nie kupi, lol. Przecież o to mi chodziło na samym początku. Napisałem że zyski z modów wysokie raczej nie będą.

Dnia 24.04.2015 o 22:14, Henrar napisał:

To, że ktoś go wrzuci na workshopa nie oznacza jeszcze, że musisz go mieć.


Jak ktoś go wrzuci na workshopa za kasę, to z całą pewnością nie chcę go mieć.

Dnia 24.04.2015 o 22:14, Henrar napisał:

Tak, tak. A jaszczuroludzie nas zatruwają. Będzie popyt na darmowe mody - to będą darmowe
mody. Płatne oprogramowanie nie spowodowało, że freeware nie istnieje.


Popyt na darmowe rzeczy jest zawsze. Z podażą zazwyczaj gorzej, jeśli zamiast tego można zgarnąć parę szekli.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.04.2015 o 23:02, Feallan napisał:

No przecież właśnie to napisałem.

Więc w czym problem? Dopóki Steam stoi, Twoje gry też tam są.

Dnia 24.04.2015 o 23:02, Feallan napisał:

Czyli jednak piractwo.

Bo tak, w świetle prawa to byłoby piractwo.

Prawo UE powinno jednak zdefiniować pojęcie "abandonware". I niech będzie, że piractwo. Straszne rzeczy, przeżywasz to, że popieram piractwo w tym konkretnym przypadku, jakby to był koniec świata.

Dnia 24.04.2015 o 23:02, Feallan napisał:

A czy gdyby mogli, to by sprzedawali? Tego się nie dowiemy.

DayZ, Counter Strike, Day of Defeat, Team Fortress, płatne mody do Flight Similuator (jak ktoś tam u góry wspomniał). Ostatni tłumaczenia nie wymaga, cztery pierwsze - zaczęły jako darmowe mody, skończyły jako gry standalone a wersje modowe przestały bardzo szybko być wspierane. Także dawało się to obejść i pokazywało chęć modderów do zarobku. Normalna rzecz, poświęcili swój czas, mają prawo żądać zapłaty.

Dnia 24.04.2015 o 23:02, Feallan napisał:

> A wcześniej piszesz o tym, że zniknął np. Deadpool. No właśnie nie znika z Twojego
konta.
[pominięty tekst o Deadpoolu] Więc masz gwarancję, że twoja gra nie zniknie.

Ale nie masz gwarancji, że będzie działać.

Dnia 24.04.2015 o 23:02, Feallan napisał:

A wiesz że dla większości gier to nie działa i patch i tak się zainstaluje?

Źródło? Bo wszystkie gry, dla których to ustawiałem, pozostawały niezaktualizowane dopóki miałem opcję włączoną. Wymień te gry, dla których ta opcja rzeczywiście jest ignorowana (zamierzenie a nie jako bug).

Dnia 24.04.2015 o 23:02, Feallan napisał:

Albo np. nie zainstaluje, a trzy dni później steam przypadkowo zapomni to ustawienie i bum, masz
patcha.

Wiesz, że istnieje szansa, że dzisiaj trafi Cię meteoryt? Bug w oprogramowaniu a nie feature.

Dnia 24.04.2015 o 23:02, Feallan napisał:

Nie powinno się tworzyć systemów, które jeszcze bardziej komplikują sprawę.

Czasami nie da się inaczej tego zrobić. Prędzej czy później trafisz na ścianę. Wsteczna kompatybilność jest ograniczająca.
>Tysiące (w końcu pewnie i miliony) płatnych modzików, wszystkie za pieniądze, każdy może nadpisywać

Dnia 24.04.2015 o 23:02, Feallan napisał:

inny? Zarządzanie tym jest niemożliwe.

Zarządzanie sklepami z aktualizacjami typu Google Play pod kątem kompatybilności też jest fizycznie niemożliwe.

Dnia 24.04.2015 o 23:02, Feallan napisał:

Też mogę wziąć dowolną część twojego posta i napisać "To nie jest argument".

Nie jest argument, bo stare części sprzedasz albo wysiądą. Ba, zdarza się, że wymiana karty graficznej na produkt konkurencji psuje grę.

Dnia 24.04.2015 o 23:02, Feallan napisał:

Jest support? Jest? Jest kiepski? Oczywiście. Ale modder żadnego supportu nie daje, jeśli
nie chce.

Jeżeli chce dalej zarabiać - będzie musiał supportować swój produkt.

Dnia 24.04.2015 o 23:02, Feallan napisał:

Steam.

No właśnie nie. Bo jednak wyłączenie aktualizacji działa.

Dnia 24.04.2015 o 23:02, Feallan napisał:

> A kto powiedział, że to do twórców gry należy?

Ty.

Chodzi mi o to, że do twórcy gier nie należy dbanie o WSZYSTKIE mody. Patrz niżej.

Dnia 24.04.2015 o 23:02, Feallan napisał:

Microsoft, Google i Apple to trochę większe firmy, niż Bethesda, czy jakiekolwiek inne
growe studio.

Ale myślisz, że oni sprawdzają wszystkie aplikacje i dbają o wszystkie, czy będą działać na nowym systemie? Nie. Większa część aplikacji ma działać, reszta zależy od twórców aplikacji. Tak jak z tym TWEWY na IOS.

Dnia 24.04.2015 o 23:02, Feallan napisał:

Early access to zupełnie inna dyskusja.

Ale pokazuje, że gwarancji w przypadku normalnych gier też nie masz.

Dnia 24.04.2015 o 23:02, Feallan napisał:

Chodzi mi raczej o to, że kupując grę, wiesz co kupujesz. Jak kupisz zabugowane licząc
na przyszłe patche - twoja wina.

Jeżeli kupujesz mod, który nie działa - też Twoja wina. Jeżeli mod przestaje działać po aktualizacji - to modder musi ją naprawić, jeżeli chce nadal sprzedawać rzeczy w sklepie.

Dnia 24.04.2015 o 23:02, Feallan napisał:

Mod może być super wspaniały, a później gra dostaje patcha i mod nie działa. Jak jego
twórcy to nie obchodzi to wyrzuciłeś kasę w błoto.

To musi mu zależeć. A Ty, jako potencjalny klient, powinieneś kupować od zaufanych modderów.

Dnia 24.04.2015 o 23:02, Feallan napisał:

Jest.

Nie jest. Twórca ma prawo do zapłaty za swoją pracę. PC Gaming i mody to nie religia czy komunizm, że ma być coś za darmo.

Dnia 24.04.2015 o 23:02, Feallan napisał:

Hurr durr, wolny rynek, wolny świat, tak działa kapitalizm itd

Dokładnie tak. Ich platforma, ich mody, ich sklep. Nie podoba się? Jest konkurencja.

Dnia 24.04.2015 o 23:02, Feallan napisał:

Nie ma obowiązku. Ale jest możliwość. Społeczność moderów zostaje podzielona, modów darmowych
jest mniej i możliwe że gorszej jakości.

Jak jakiś modder ma misję, bo będzie robił dobre mody za darmo. A jeżeli poziom ogólny modów ma wzrosnąć, bo część będzie płatna? Dlaczego nie?

Dnia 24.04.2015 o 23:02, Feallan napisał:

Pamiętam jak wyszła zbroja dla konia w Oblivionie i ludzie krzyczeli, że to wstyd i hańba.
Teraz do Skyrima wyjdzie 15000 zbroi dla konia po 2 dolce, każda w innym kształcie i
kolorze. Ironiczne.

I co z tego? Czy gra na tym coś rzeczywiście straci? To OPCJA a nie część głównej gry.

Dnia 24.04.2015 o 23:02, Feallan napisał:

Btw w każdej z tych kwestii narzekacze mieli, i mają rację.

Że niby w jakiej kwestii?

Dnia 24.04.2015 o 23:02, Feallan napisał:

Oczywiście, że nikt go nie kupi, lol. Przecież o to mi chodziło na samym początku. Napisałem
że zyski z modów wysokie raczej nie będą.

Tego nie wiesz. Jak mod będzie dobry - sprzeda się.

Dnia 24.04.2015 o 23:02, Feallan napisał:

Jak ktoś go wrzuci na workshopa za kasę, to z całą pewnością nie chcę go mieć.

I tak to powinno działać.

Dnia 24.04.2015 o 23:02, Feallan napisał:

Popyt na darmowe rzeczy jest zawsze. Z podażą zazwyczaj gorzej, jeśli zamiast tego można
zgarnąć parę szekli.

Czyli co, moddery to złe żydostwo, które chce pobrać opłatę za ich robotę?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ale się temat rozkręcił, ja chciałbym dodać tylko swoją opinię na ten temat.
Osobiście uważam, że tak moderom należą się pieniądze. Jednak tylko jako opcja dodatkowa, przycisk "donate" czy support na Patreon. Pay wall, przy modach to wg. mnie tragiczna opcja. Skyrim to gra niestabilna w szczególności na modach, dużo modów może powodować konflikt między sobą. Zabezpieczenie oddania funduszy przez 24h godziny to nic. Już nie wspomnę całych, przeogromnych 25% dla twórcy moda, jaaasne Valve może robić co im się podoba. To ich platforma, ich sklepik. Ale jeśli miałbym wesprzeć projekt i mod by mi się spodobał (a załóżmy, że ściągnąłem go sobie za DARMO i mi chodzi, nie rozwala gry po 5 minutach), to bym wszedł sobie na Nexusa, znalazł tego samego moda co na workshopie i bezpośrednio podziękował twórcy za stworzenie moda.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Taka jeszcze drobna uwaga do osób które słabiej śledzą scenę skyrima - czołowe modyfikacje, te które wpływają w zasadzie an działanie większości modów, jak chociażby legendarny SKSE czy SkyUI - pozostają darmowe.
Twórcy tych narzędzi określili się już wstępnie i wątpię, żeby zmienili zdanie.

Sama kwestia płatnych modów - też nie jest do końca rozstrzygnięta, prawdopodobnie ta inicjatywa się nie przyjmie, bo masa modyfikacji jak chociażby 1szy z brzegu WeetAndCold wymaga lub zawiera treści innych autorów [tutaj chociażby Cloaks and Hoods of Skyrim]. Tu pojawiają się konflikty, masa modów na workshopie idąc w opcję płatna będzie zubożoną względem tego co może osiągnąć na nexusie, bo np autor płaszczy i kapturów się nie zgadza na używanie jego treści w płatnej wersji WaC.

Nasz czołowy polonizator LordTorus też dał info, że nie ma nawet mowy o jego przeskoku na workshop.

Problem tego systemu jest jeden w chwili obecnej.
Bo płatne mody same w sobie nie są inicjatywą tak straszną jak je niektórzy malują.
Problem płatnych modów do Skyrima jest zgoła inny - bo obecnie kilku twórców stwierdziło, ze do tej pory przez te wszystkie lata ich content był darmowy [na dotacjach tez nieźle zarobili, nie oszukujmy się, sam dotowałem niejednego kolegę modera za jego świetne produkcje] ale teraz raptem zmienili zdanie, nam kij w tyłek - mamy płacić. To jest stosunkowo mało eleganckie zachowanie i odbije się tym moderom czkawka, bo łaska pańska na pstrym koniu jeździ.

Imho kasa za zupełnie nowe mody - spoko, jeśli ktoś jest w stanie dostarczyć naprawdę hi-endowy content, zapłacę te kilka dolców. Kasa za to co przez lata było darmowe - nie, bo nie robi się z mordy cholewy.

Patrząc na nastroje na scenie - wątpię, żeby ta inicjatywa się przyjęła w mainstreamie. Moim zdaniem wygra tu jednak nexus i dotacje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.04.2015 o 22:14, Henrar napisał:

> Oczywiście, że możesz. Nikt Ci nie zabrania skopiowania sobie plików gry np. na
dysk
> zewnętrzny. Czy polskie prawo mówi, że możesz ściągać pirackie wersje z neta? No
nie
> bardzo.
Bo polskie prawo w tym zakresie jest mocno niedoskonałe.


Z tego co pamiętam, to ściągać możesz ale nie możesz udostępniać. Jest to dosyć jasno określone w prawie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 25.04.2015 o 15:28, Snafu napisał:

Z tego co pamiętam, to ściągać możesz ale nie możesz udostępniać. Jest to dosyć jasno
określone w prawie.

To sie nie tyczy oprogramowania. Nie można ani pobierać, ani udostępniać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 24.04.2015 o 22:14, Henrar napisał:

Bo polskie prawo w tym zakresie jest mocno niedoskonałe.


Ależ jest bardzo doskonale sprecyzowane. Trzeba się tylko wysilić i przeczytać stosowną ustawę.
Kwestia softu szeroko pojętego jest uregulowana. nie masz prawa nic pobrać w formie pirackiej i nie ma tu tłumaczenia o kopii zapasowej. głupoty o kopiach zapasowych które rzekomo można pobrać skądkolwiek się chce rozpowszechniają te same oszołomy które w necie piszą, ze możesz pobrać cokolwiek na dysk twardy pod warunkiem, ze to skasujesz po 24/48/72h [ilość godzin zależna od wersji "miejskiej legendy"].

Pobrać sobie możesz z internetu utwory już rozpowszechnione, czyli np film który miał premierę w kinach, album muzyczny który już jest do kupienia w sklepach lub miał premierę w radiu, telewizji etc. Takie treści możesz sobie ściągać z internetu an własny użytek i trzymać na dysku ile ci się podoba. Nie możesz ich udostępniać ani rozpowszechniać - ergo nie możesz ich w teorii pobierać z sieci p2p np torrent [w teorii bo mamy za sobą kilka precedensowych spraw, gdzie sądy umarzały postępowanie bo oskarżony pobrał z internetu film np o wadze 2GB a udostępnił podczas pobierania tylko 200MB danych, sądy i prokuratura w kilku sprawach uznały, ze nie ma tu mowy o rozpowszechnianiu póki dana osoba nie udostępni całego pliku w 100%]

Natomiast kwestia pobierania pirackiego oprogramowania jest objęta odrębną ustawą o prawie autorskim - gdzie jasno jest określone, że stoi w sprzeczności z prawem pobieranie pirackich kopii.

Generalnie jako naczelny adwokat wszelkich korporacji i koncernów [bo taką role sobie wybrałeś i dzielnie z roku na rok się jej trzymasz], powinieneś się jednak trochę lepiej przygotowywać do swoich kwiecistych ścian tekstu :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.04.2015 o 08:09, Henrar napisał:

Więc w czym problem? Dopóki Steam stoi, Twoje gry też tam są.


No właśnie nie wiem, w czym. To Ty napisałeś, że gracze nie mają gwarancji, że gra nie zniknie ze Steama. A teraz nagle mówisz, że mają?

Dnia 25.04.2015 o 08:09, Henrar napisał:

Prawo UE powinno jednak zdefiniować pojęcie "abandonware". I niech będzie, że piractwo.
Straszne rzeczy, przeżywasz to, że popieram piractwo w tym konkretnym przypadku, jakby
to był koniec świata.


Ja tylko nazywam rzeczy po imieniu.

Dnia 25.04.2015 o 08:09, Henrar napisał:

DayZ, Counter Strike, Day of Defeat, Team Fortress, płatne mody do Flight Similuator (jak ktoś tam u góry wspomniał).


Nie znam się na Flight Simulatorze, to nie wypowiadam się.

Dnia 25.04.2015 o 08:09, Henrar napisał:

Ostatni tłumaczenia nie wymaga, cztery pierwsze - zaczęły
jako darmowe mody, skończyły jako gry standalone


Jest różnica między kasowaniem za mody wymagające jakieś gry do działania i kasowaniem za samodzielne gry.

Dnia 25.04.2015 o 08:09, Henrar napisał:

a wersje modowe przestały bardzo szybko
być wspierane. Także dawało się to obejść i pokazywało chęć modderów do zarobku. Normalna
rzecz, poświęcili swój czas, mają prawo żądać zapłaty.


Poświęcili swój czas na mody, bo albo po prostu to lubili, albo chcieli mieć portfolio. Albo jedno i drugie. Chęć do zarobku? Każdy chce zarabiać, ale niekoniecznie na wszystkim, co robi.

Dnia 25.04.2015 o 08:09, Henrar napisał:

Źródło? Bo wszystkie gry, dla których to ustawiałem, pozostawały niezaktualizowane dopóki
miałem opcję włączoną. Wymień te gry, dla których ta opcja rzeczywiście jest ignorowana
(zamierzenie a nie jako bug).


Ty mi lepiej powiedz, gdzie na Steamie jest taka opcja. Kiedyś była, pamiętam, i wtedy nie działała. Teraz najwyraźniej wcale jej nie ma. Klikam sobie na gry, właściwości, aktualizacje i mogę wybrać tylko pomiędzy aktualizowaniem zawsze i tylko po uruchomieniu. Wspaniale.

Dnia 25.04.2015 o 08:09, Henrar napisał:

Wiesz, że istnieje szansa, że dzisiaj trafi Cię meteoryt? Bug w oprogramowaniu a nie feature.


A co mnie to obchodzi? Chcę mieć konkretną wersję gry i nie mogę.

Dnia 25.04.2015 o 08:09, Henrar napisał:

Zarządzanie sklepami z aktualizacjami typu Google Play pod kątem kompatybilności też
jest fizycznie niemożliwe.


Google Play zwraca pieniądze, jak aplikacja Ci nie działa.

Dnia 25.04.2015 o 08:09, Henrar napisał:

Nie jest argument, bo stare części sprzedasz albo wysiądą. Ba, zdarza się, że wymiana
karty graficznej na produkt konkurencji psuje grę.


Zawsze jest jakiś fix.

Dnia 25.04.2015 o 08:09, Henrar napisał:

Jeżeli chce dalej zarabiać - będzie musiał supportować swój produkt.


A jak już się nachapał i mu starczy?

Dnia 25.04.2015 o 08:09, Henrar napisał:

Ale myślisz, że oni sprawdzają wszystkie aplikacje i dbają o wszystkie, czy będą działać
na nowym systemie? Nie. Większa część aplikacji ma działać, reszta zależy od twórców
aplikacji. Tak jak z tym TWEWY na IOS.


Znowu. Apple ma pewną kontrolę jakości. Google wpuszcza do swojego sklepu każde badziewie, ale po zakupie masz ileś tam czasu na sprawdzenie, czy wszystko działa i czy jest ok.

Dnia 25.04.2015 o 08:09, Henrar napisał:

Ale pokazuje, że gwarancji w przypadku normalnych gier też nie masz.


Kupując grę w early accessie kupujesz wczesną wersję gry, która po zakończeniu prac może wyglądać zupełnie inaczej niż na początku. Wrzucając w to pieniądze wiesz, na co się piszesz, bo masz wielkie okienko które Cię o tym informuje.

Płatne mody to hulaj dusza piekła nie ma.

Dnia 25.04.2015 o 08:09, Henrar napisał:

Jeżeli kupujesz mod, który nie działa - też Twoja wina. Jeżeli mod przestaje działać
po aktualizacji - to modder musi ją naprawić, jeżeli chce nadal sprzedawać rzeczy w sklepie.


Nie musi.

Dnia 25.04.2015 o 08:09, Henrar napisał:

To musi mu zależeć. A Ty, jako potencjalny klient, powinieneś kupować od zaufanych modderów.


Jak w grę wchodzi kasa, nie ma czegoś takiego jak "zaufany modder".

Dnia 25.04.2015 o 08:09, Henrar napisał:

Nie jest. Twórca ma prawo do zapłaty za swoją pracę. PC Gaming i mody to nie religia
czy komunizm, że ma być coś za darmo.


Jasne, że ma prawo. Czy ja mówię, że ten paid workshop jest nielegalny? Pomysł dalej durny, bo psuje scenę modderską.

Dnia 25.04.2015 o 08:09, Henrar napisał:

Dokładnie tak. Ich platforma, ich mody, ich sklep. Nie podoba się? Jest konkurencja.


Są gry które Steama wymagają, więc nie bardzo z tą konkurencją.

Dnia 25.04.2015 o 08:09, Henrar napisał:

Jak jakiś modder ma misję, bo będzie robił dobre mody za darmo. A jeżeli poziom ogólny
modów ma wzrosnąć, bo część będzie płatna? Dlaczego nie?


Bo masa ludzi zacznie wrzucać byle gówno, nie mówiąc już o wrzucaniu modów nie swojego autorstwa.

Dnia 25.04.2015 o 08:09, Henrar napisał:

I co z tego? Czy gra na tym coś rzeczywiście straci? To OPCJA a nie część głównej gry.


Jak taka zbroja jest wycięta z gry, a potem sprzedawana za dodatkową kasę? No traci. Durną zbroję dla konia, ale traci.

Dnia 25.04.2015 o 08:09, Henrar napisał:

Że niby w jakiej kwestii?


DLC, mikrotransakcji i Steama.

DLC - bo wiele gier cierpi na fragmentację contentu i zbyt wysokie ceny DLC
Mikrotransakcji - bo to zło
Steama - bo efektywny monopol nie jest dobry dla rynku PC. Jak Valve zbankrutuje, to PC zbankrutuje.

Dnia 25.04.2015 o 08:09, Henrar napisał:

Tego nie wiesz. Jak mod będzie dobry - sprzeda się.


Serio w to wierzysz?

Dnia 25.04.2015 o 08:09, Henrar napisał:

Czyli co, moddery to złe żydostwo, które chce pobrać opłatę za ich robotę?


Chcieć to sobie każdy może. A skończy się jak z tysiącami indie artystów, z których każdy ma trzy ściągnięcia na itunes.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.04.2015 o 16:23, Feallan napisał:

No właśnie nie wiem, w czym. To Ty napisałeś, że gracze nie mają gwarancji, że gra nie
zniknie ze Steama. A teraz nagle mówisz, że mają?

A mają pisemną gwarancję na to?

Dnia 25.04.2015 o 16:23, Feallan napisał:

Jest różnica między kasowaniem za mody wymagające jakieś gry do działania i kasowaniem
za samodzielne gry.

Oczywiście, że jest, bo lata temu, twórca moda nie miał innej możliwości zarabiania na tym.
A teraz idź sprawdzić, jak wygląda oryginalny Counter Strike i ile czasu był wspierany a ile płatny CS.

Dnia 25.04.2015 o 16:23, Feallan napisał:

Poświęcili swój czas na mody, bo albo po prostu to lubili, albo chcieli mieć portfolio.
Albo jedno i drugie. Chęć do zarobku? Każdy chce zarabiać, ale niekoniecznie na wszystkim,
co robi.

Przykład niektórych popularnych modów (SkyUI) pokazuje, że jednak ludzie chcą na modach zarabiać. Wcześniej nie mieli legalnej możliwości, poza dotacjami, teraz mają. Innymi słowy, mylisz się.

Dnia 25.04.2015 o 16:23, Feallan napisał:

Ty mi lepiej powiedz, gdzie na Steamie jest taka opcja. Kiedyś była, pamiętam, i wtedy
nie działała. Teraz najwyraźniej wcale jej nie ma. Klikam sobie na gry, właściwości,
aktualizacje i mogę wybrać tylko pomiędzy aktualizowaniem zawsze i tylko po uruchomieniu.
Wspaniale.

:O Wygląda na to, że to zmienili.

Dnia 25.04.2015 o 16:23, Feallan napisał:

A co mnie to obchodzi? Chcę mieć konkretną wersję gry i nie mogę.

Zablokuj w pewnym momencie aktualizacje. Downgrade''y i tak powodują więcej problemów niż mają zalet.

Dnia 25.04.2015 o 16:23, Feallan napisał:

Google Play zwraca pieniądze, jak aplikacja Ci nie działa.

Zwraca ci pieniądze, nawet jak minęły lata od kupienia aplikacji a aplikacja przestała działać przez np. nowego Androida? To ciekawe... ale chyba nie.

Dnia 25.04.2015 o 16:23, Feallan napisał:

Zawsze jest jakiś fix.

W przypadku modów - też są. Modding community nie z takimi rzeczami sobie radził.

Dnia 25.04.2015 o 16:23, Feallan napisał:

A jak już się nachapał i mu starczy?

Apetet rośnie w miarę jedzenia. A nawet jak już przestanie - trudno. W przypadku gier Steamowych też nie mam gwarancji, że za parę lat będzie działać. Wtedy ktoś wypuści fix, w końcu zawsze jakiś się znajdzie.

Dnia 25.04.2015 o 16:23, Feallan napisał:

Znowu. Apple ma pewną kontrolę jakości. Google wpuszcza do swojego sklepu każde badziewie,
ale po zakupie masz ileś tam czasu na sprawdzenie, czy wszystko działa i czy jest ok.

Masz 24 godziny na sprawdzenie działania (w przypadku Google jest chyba krócej). UWAGA UWAGA - w przypadku kupna moda na Steamie również masz 24 godziny na sprawdzenie i zwrot pieniędzy.

Dnia 25.04.2015 o 16:23, Feallan napisał:

Kupując grę w early accessie kupujesz wczesną wersję gry, która po zakończeniu prac może
wyglądać zupełnie inaczej niż na początku. Wrzucając w to pieniądze wiesz, na co się
piszesz, bo masz wielkie okienko które Cię o tym informuje.

Kupując mody również powinieneś wiedzieć, jakie jest ryzyko. Modowałeś zawsze na swoją odpowiedzialność, tutaj jest szansa, że jakieś wsparcie będzie. Pieniądze wymagają wsparcia/

Dnia 25.04.2015 o 16:23, Feallan napisał:

Płatne mody to hulaj dusza piekła nie ma.

Tak samo jak płatne gry.

Dnia 25.04.2015 o 16:23, Feallan napisał:

Nie musi.

Tak samo jak teoretycznie firma taka jak Square Enix nie musi dbać o swoje gry. Ale jak chce zachować renomę, klientów i przez to kasę -> musi o swój produkt dbać.

Dnia 25.04.2015 o 16:23, Feallan napisał:

Jak w grę wchodzi kasa, nie ma czegoś takiego jak "zaufany modder".

Oczywiście że jest. Znowu -> TO ŻE MODY WCZEŚNIEJ BYŁY ZA DARMO NIE OZNACZA JESZCZE, ŻE MODDERZY TO BYŁY DOBRE DUSZE I CHCIAŁY SIĘ DZIELIĆ SWOIMI DZIEŁAMI ZA DARMO.
Przykład płatnych modów i sam fakt, że dawali linki do PayPalów pokazuje, że na swojej pracy (tak, pracy) chcieli zarabiać. Teraz mogą.

Dnia 25.04.2015 o 16:23, Feallan napisał:

Jasne, że ma prawo. Czy ja mówię, że ten paid workshop jest nielegalny? Pomysł dalej
durny, bo psuje scenę modderską.

Niczego nie psuje. Sytuacja się ustabilizuje, modderzy z misją nadal będą tworzyć swoje mody, ale będą musieli zdawać sobie sprawę z tego, że ich mody mogą być słabsze od płatnych, bo nie będzie np. Voice Actingu

Dnia 25.04.2015 o 16:23, Feallan napisał:

Są gry które Steama wymagają, więc nie bardzo z tą konkurencją.

Ktoś Ci każe w te gry grać?

Dnia 25.04.2015 o 16:23, Feallan napisał:

Bo masa ludzi zacznie wrzucać byle gówno, nie mówiąc już o wrzucaniu modów nie swojego
autorstwa.

To sklep, Bethesda i sama społeczność, zarówno graczy jak i modderów, ogarną ten problem. Mody można zgłaszać i można wystawiać im recenzje. Ba, skoro w grę wchodzi kasa i umowy, to można z taką sprawą (ukradzenia moda) udać się do sądu.

Dnia 25.04.2015 o 16:23, Feallan napisał:

Jak taka zbroja jest wycięta z gry, a potem sprzedawana za dodatkową kasę? No traci.
Durną zbroję dla konia, ale traci.

Najpierw udowodnij, że została wycięta z gry.

Dnia 25.04.2015 o 16:23, Feallan napisał:

DLC - bo wiele gier cierpi na fragmentację contentu i zbyt wysokie ceny DLC
Mikrotransakcji - bo to zło
Steama - bo efektywny monopol nie jest dobry dla rynku PC. Jak Valve zbankrutuje, to
PC zbankrutuje.

> Tego nie wiesz. Jak mod będzie dobry - sprzeda się.

Serio w to wierzysz?

Dokładnie tak.

Dnia 25.04.2015 o 16:23, Feallan napisał:

Chcieć to sobie każdy może. A skończy się jak z tysiącami indie artystów, z których każdy
ma trzy ściągnięcia na itunes.

To jest to ich problem. Jedni się wzbogacą, inni nie zarobią ani grosza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się