Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Microsoft chce być pierwszy z nową konsolą

59 postów w tym temacie

hyh wg. mnie to Pan Bach (Johan Sebastian ?) sam przyznaje że X360 nie miałyby szans w równej walce z PS3. Gdyby obie te konsole weszły jednocześnie na rynek to X360 po prostu poniósł by bolesną klęskę. Teraz podobnie kombinują ze swoją kolejną konsolą.... ahhh "business is business".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chodzą plotki że x720 ma mieć 30 rdzeni
10 rdzeni na grafie 15 gb ramu
10tb dysku twardego
jeżeli to by była prawda
to ciekawe jaka grafa by była w grach :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 16.06.2008 o 21:15, 1602 napisał:

To nie Sony wspiera PS2 tylko niezależni developerzy, którzy nadal to robią, ponieważ
ta konsola w dalszym ciągu przynosi zyski, gdyby nie to, PS2 już dawno zostałoby zapomniane...
i wygląda na to, że właśnie los takiej zapomnianej konsolki czeka PSP, które już teraz
zaczyna mieć problemy z nowymi grami...

Sony też wspiera, przecież nadal produkuje PS2 i nadal można nowe egzemplarze w sklepie kupić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 17.06.2008 o 15:16, Namaru napisał:

Sony też wspiera, przecież nadal produkuje PS2 i nadal można nowe egzemplarze w sklepie
kupić.

Sony po prostu produkuje sprzęt, który nadal dobrze się sprzedaje... każda firma w takiej sytuacji postąpiłaby identycznie. Poza tym chodziło o wspieranie PS2 nowymi grami, a tego Sony już od dawna nie robi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 17.06.2008 o 12:43, man86 napisał:

Poziom jakości grafiki będzie wyrównany. Kiedy bowiem X720 wyjdzie na rynek, developerzy
nie będą jeszcze za bardzo wiedzieli jak projektować na niego gry, przez co nie będą
one (przynajmniej na początku) rewolucyjne po względem wizualnym. Zaś z PS3 będą wyciskali
ostatnie soki, dzięki czemu będzie godnym przeciwnikiem nowej konsoli M$.

Niestety nie jest to prawdą. X720 na pewno będzie miał Pctową architekturę (jak x360) i nie będzie problemów z programowaniem, czy portowaniem starych rozwiązań.

Dnia 17.06.2008 o 12:43, man86 napisał:

No dobra, wiem o co ci chodzi - w X360 rdzenie są symetryczne, zaś PS3 ma 1 rdzeń główny,
6 "pomocniczych" i 1 rdzeń o obsługi systemu konsoli (w sumie 8). O czym to świadczy?

Niestety nie rozumiesz trochę czym jest Cell. Jest to 1 normalny rdzeń PPE i 8 rdzeni pomocniczych (SPE) wyspecjalizowanych w obliczeniach zmiennoprzecinkowych (w szczególności na wektorach). W PS3 jeden z rdzeni SPE jest wyłączony, a 1 zarezerowany przez system. Co więcej SPE nie są łatwo programowalne.

Dnia 17.06.2008 o 12:43, man86 napisał:

O tym, że robiąc grę na X360 mamy zadanie proste - rozdzielamy wszystko, co trzeba obliczyć
po równo na każdy z rdzeni i szafa gra. W PS3 zaś trzeba się nieźle napocić, aby umożliwić
współpracę tych rdzeni (ze względu na ich odmienną architekturę), przez co wciąż wielu
developerów skupia się na wykorzystaniu jedynie rdzenia głównego. Jaki z tego wniosek?

To prawda, dlatego tytulu multiplatformowe wyglądają i chodzą gorzej na PS3.

Dnia 17.06.2008 o 12:43, man86 napisał:

A że PS3 nie obsługuje gier na PS2 (co pewnie naprawi któraś zmiana oprogramowania)?
Cóż, można uznać to za wadę, ale z drugiej strony, większość graczy skupia się na nowych
tytułach, zaś ci, którzy lubią gry sprzed 8 lat i tak mają PS2, więc na grzyba im wsteczna
kompatybilność?

By się przydała wsteczna kompatybilność, nie trzeba by 2 konsol trzymać. Co ciekawe w USA czy Japoni mogą być 2 wersje konsoli (biedna 40 GB i bogata (z wsteczna kompatybilnością) 80 GB), dlaczego 80 nie ma w Europie? Tego nikt nie wie.
Fakt, że jest to kompatybilność programowa, więc może w momencie kiedy PS2 wyjdzie ze sprzedaży Sony zrobi update dodający wsteczną kompatybilność do wszystkich PS3.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 16.06.2008 o 23:51, Half-Devil napisał:

man86 jaki poziom będzie wyrównany? Przecież poziom wyrównany jest już teraz (żadna konsola
nie wybija się jakimś tytułem od strony technicznej). Może i są tylko trzy rdzenia, ale
"pełne". Cell nie ma 7 "pełnych" rdzeni to jest całkowicie inna architektura. O tym,
że X360 ma grafikę generację wyżej nie wspomniałeś. M$ już zapowiedział 7-8letnie wsparcie
dla X360. Co powiesz na wsteczną kompatybilność w X720? No i biblioteka się rozrosła.
Zapomniał o poprzedniej konsoli bo po jakiego grzyba dokładać do czegoś co pieniędzy
nie przynosi? Przynajmniej dali wsteczną kompatybilność, a PS3 w tej kwestii póki co
leży i kwiczy... Jak już chcesz się mądrzyć to z argumentami.
P.S DVD może i jest, ale gry nie wymagają instalacji...


-X360 ma lepsza grafikę? od czego? chyba od pierwszego XBoxa...
-W sprawie kompatybilności to jeszcze się nie zdarzyło żeby mi gra z PS2 nie zadziałała. A może ty już miałeś jakieś problemy?
-Gry na iksa nie wymagają intalacji bo nie wszystkie mają dyski. I to niestety nie jest fajne. Przypomnij sobie jak Rockstar na to narzekał

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 17.06.2008 o 15:21, 1602 napisał:

Sony po prostu produkuje sprzęt, który nadal dobrze się sprzedaje... każda firma w takiej
sytuacji postąpiłaby identycznie. Poza tym chodziło o wspieranie PS2 nowymi grami, a
tego Sony już od dawna nie robi.


Ale zapewniają wsparcie techniczne dla studiów, devkity itd. na tym polega wsparcie ze strony producenta sprzętu. Fakt gier na nią już nie produkują ale to zrozumiałe w świetle tego, że mają nową konsolę do promowania (a bardzo często to tytuły 1st party nakręcają sprzedaż).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 17.06.2008 o 19:29, Namaru napisał:

Ale zapewniają wsparcie techniczne dla studiów, devkity itd. na tym polega wsparcie ze
strony producenta sprzętu. Fakt gier na nią już nie produkują ale to zrozumiałe w świetle
tego, że mają nową konsolę do promowania (a bardzo często to tytuły 1st party nakręcają
sprzedaż).

Ciekawe po co MS miał wspierać Xa skoro i tak studia nie chciały robić gier na ich konsolę...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 17.06.2008 o 19:29, Namaru napisał:

Ale zapewniają wsparcie techniczne dla studiów, devkity itd.

Gdyby studia developerskie były nadal tak bardzo zainteresowane GC lub Xboxem jak PS2, to Nintendo i MS też wspierałyby swoje konsole.
Sony nie robi żadnej łaski, ani prezentu dla graczy, to po prostu jest w ich interesie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Oni lepiej niech nad tym swoim handheldem pomyślą, co im się tak go nie chciało robić, bo póki co pod tym względem nie mają ani sylaby do powiedzenia przeciw Sony z PSP i Nintendo z DualScreenem. Najbardziej rozbawiło mnie zdanie "Microsoft planuje zastosować podobną strategię w przypadku kolejnej generacji konsol". To już o kolejnej myślimy, hmmmm? Nie jest to zbyt przyszłościowe, takie gdybanie? Wszak technologicznie jeszcze wiele zostało, by wyeksploatować. Nextnext gen nadchodzi...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 17.06.2008 o 14:00, HiSin napisał:

Chodzą plotki że x720 ma mieć 30 rdzeni
10 rdzeni na grafie 15 gb ramu
10tb dysku twardego
jeżeli to by była prawda
to ciekawe jaka grafa by była w grach :D

Wiesz, jakoś tego nie widzę. X360 o mały włos nie dostał 256MB pamięci, więc wątpię, czy skąpce z M$ dadzą X720 2 GB RAMu. Zresztą, sprawdź ile teraz kosztują dyski oferowane w konsolach, a ile największe obecnie dostępne. Widzisz do czego zmierzam?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 17.06.2008 o 15:29, Namaru napisał:

> Poziom jakości grafiki będzie wyrównany. Kiedy bowiem X720 wyjdzie na rynek, developerzy

> nie będą jeszcze za bardzo wiedzieli jak projektować na niego gry, przez co nie
będą
> one (przynajmniej na początku) rewolucyjne po względem wizualnym. Zaś z PS3 będą
wyciskali
> ostatnie soki, dzięki czemu będzie godnym przeciwnikiem nowej konsoli M$.
Niestety nie jest to prawdą. X720 na pewno będzie miał Pctową architekturę (jak x360)
i nie będzie problemów z programowaniem, czy portowaniem starych rozwiązań.

> No dobra, wiem o co ci chodzi - w X360 rdzenie są symetryczne, zaś PS3 ma 1 rdzeń
główny,
> 6 "pomocniczych" i 1 rdzeń o obsługi systemu konsoli (w sumie 8). O czym to świadczy?

Niestety nie rozumiesz trochę czym jest Cell. Jest to 1 normalny rdzeń PPE i 8 rdzeni
pomocniczych (SPE) wyspecjalizowanych w obliczeniach zmiennoprzecinkowych (w szczególności
na wektorach). W PS3 jeden z rdzeni SPE jest wyłączony, a 1 zarezerowany przez system.
Co więcej SPE nie są łatwo programowalne.

> O tym, że robiąc grę na X360 mamy zadanie proste - rozdzielamy wszystko, co trzeba
obliczyć
> po równo na każdy z rdzeni i szafa gra. W PS3 zaś trzeba się nieźle napocić, aby
umożliwić
> współpracę tych rdzeni (ze względu na ich odmienną architekturę), przez co wciąż
wielu
> developerów skupia się na wykorzystaniu jedynie rdzenia głównego. Jaki z tego wniosek?

To prawda, dlatego tytulu multiplatformowe wyglądają i chodzą gorzej na PS3.

> A że PS3 nie obsługuje gier na PS2 (co pewnie naprawi któraś zmiana oprogramowania)?

> Cóż, można uznać to za wadę, ale z drugiej strony, większość graczy skupia się na
nowych
> tytułach, zaś ci, którzy lubią gry sprzed 8 lat i tak mają PS2, więc na grzyba im
wsteczna
> kompatybilność?
By się przydała wsteczna kompatybilność, nie trzeba by 2 konsol trzymać. Co ciekawe w
USA czy Japoni mogą być 2 wersje konsoli (biedna 40 GB i bogata (z wsteczna kompatybilnością)
80 GB), dlaczego 80 nie ma w Europie? Tego nikt nie wie.
Fakt, że jest to kompatybilność programowa, więc może w momencie kiedy PS2 wyjdzie ze
sprzedaży Sony zrobi update dodający wsteczną kompatybilność do wszystkich PS3.

Nie będę się rozdrabniał i komentował każdego zdania, bo raz, że to trochę bez sensu, a dwa, że w sumie masz rację. Ja jednakże wierzę, że PS3 się rozkręci (w tym momencie jest ich w Europie tyle co X360, choć są oferowane o połowę krócej) na dobre i graficznie powali X360. Poza tym, długości życia PS3 mogę być pewny, X360 niekoniecznie. Ale i to nie jest takie ważne. Ja wolę PS3, ze względu na gry. Całe życie byłem zatwardziałym pecetowcem, ale od jakiegoś czasu przekonałem się do konsol. X360 jest jednak dla mnie mało ciekawy, ze względu na to, że niemal wszystko, co jest warte uwagi na X360, trafia, prędzej czy później, na PC, z grania na którym, od czasu do czasu, nie zamierzam rezygnować. Dlatego też wolę PS3, które ma dużo świetnych gier, dostępnych tylko na nią, albo na nią i na X360.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 17.06.2008 o 22:30, man86 napisał:

Ja jednakże wierzę, że PS3 się rozkręci (w tym momencie
jest ich w Europie tyle co X360, choć są oferowane o połowę krócej) na dobre i graficznie
powali X360.

Ja też, dlatego sam mam zamiar kupić PS3, jednak w momencie ukazania się nowego Xa PS3 zostanie graficznie daleko w tyle to fakt.

Dnia 17.06.2008 o 22:30, man86 napisał:

Ja wolę PS3, ze względu na gry.

No ja też.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dużo osób kupuje X360, ponieważ możga go łatwo przerobić, a PS3 (o ile mi wiadomo) nie można czy tam jest duże ryzyko wykrywalności.
Zgodzicie się ze mną prawda?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować