Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

World of Warcraft miał być darmowy

65 postów w tym temacie

Renor Mirshann

Rob Pardo - wiceszef Blizzarda - ujawnił na paryskiej imprezie GDC 2008, że World of Warcraft był na początku planowany jako darmowe MMO finansowane w całości z reklam. Decyzję o płatnej subskrypcji podjęto po badaniach rynku - kiedy zorientowano się, jak wielkie pieniądze wchodzą w grę.

Przeczytaj cały tekst "World of Warcraft miał być darmowy" na gram.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bah... WoW darmowy? Wielu nastolatków chciałoby tak. Jednak jakie byłyby konsekwencje? Totalnie zapchane serwery, które też często by wysiadała i efekt "commercials everywhere", czyli reklam z dzisiejszych czasów w uniwersum Warcrafta. :/

Mieli dobry pomysł aby zrobić WoWa grą płatną, to im się udało(i tu mi nie narzekać, że drogo, tak jest tylko w naszym kraju, toć w USA na przykład te 15$ za miesiąc to liche pieniądze w stosunku do zarobków).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Byłoby nie 10 milionów aktywnych subskrybentów, a... cholera...świat już by się chylił ku upadkowi, bo nie miałby kto pracować :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dobrze zrobili nakładając na graczy abonament. Gdyby nie było stałych opłat to bylibyśmy światkami sytuacji, która ma miejsce m.in. w Silkroad Online tylko, że na dużo większą skalę. Serwery po prostu by tego nie wytrzymały!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ale na etapie prac kiedy o tym myśleli nie sądzili chłopaki, że odniosą taki sukces :P Może marzył im się milion czy dwa użytkowników :P Ale no k**** - 10 milionów? wtf? :P (i to odpłatnie) xD

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

World of Warcraft bezpłatny? Pożegnaliby się z tą fortuną, którą aktualnie mają na koncie. Ale bądź co bądź z gier MMO, jak dla mnie zawsze liderem będzie Lineage II. Zagrajcie, i się przekonajcie, nie ma bardziej rozbudowanego MMO na świecie, a dzięki ciągłym aktualizacją wprowadzono anty-alasign czy shadery, oczywiście, jest także nowa rasa. Polecam w 100% :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 26.06.2008 o 09:30, Gol Galad napisał:

tu mi nie narzekać, że drogo, tak jest tylko w naszym kraju, toć w USA na przykład te 15$ za miesiąc to liche pieniądze w stosunku do zarobków


Masz rację i właśnie tylko dlatego w Polsce za specjalnie nie opłaca się grać w płatne MMO

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 26.06.2008 o 09:39, Erunn0 napisał:

Bardzo dobrze zrobili nakładając na graczy abonament. Gdyby nie było stałych opłat to
bylibyśmy światkami sytuacji, która ma miejsce m.in. w Silkroad Online tylko, że na dużo
większą skalę. Serwery po prostu by tego nie wytrzymały!


W przypadku guild wars nie ma takiego problemu a kolejna część w drodze (i producenci nie potrzebowali worków złota i $ zarobionych na abonamencie graczy) i też będzie za darmo, więc przeciążone serwery nie są regułą.

Blizz już dawno zarobił na siebie i na kolejne projekty które aktualnie prowadzi. Moim skromnym zdaniem gdyby TERAZ odpuścili sobie abonament WoW''a albo obniżyli go o połowę postawiliby przysłowiową "kropkę nad I" i żaden AoC czy zbliżający się Warhammer nawet nie miałby szans stawać w szranki. Ale tak nie jest....a ja czekam na Warhammera i mam nadzieję że będzie to gra dla której porzucę World of Warcraft.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 26.06.2008 o 10:03, lol94 napisał:

> tu mi nie narzekać, że drogo, tak jest tylko w naszym kraju, toć w USA na przykład
te 15$ za miesiąc to liche pieniądze w stosunku do zarobków

Masz rację i właśnie tylko dlatego w Polsce za specjalnie nie opłaca się grać w płatne
MMO



Zadne MMO raczej się nie opłaca... xD
Ja gram 4 fun a nie dla zysku :x

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 26.06.2008 o 10:03, Lost Paradise napisał:

W przypadku guild wars nie ma takiego problemu a kolejna część w drodze (i producenci
nie potrzebowali worków złota i $ zarobionych na abonamencie graczy) i też będzie za
darmo, więc przeciążone serwery nie są regułą.

Hmm, jednak różnica między World of WarCraft, a Guild Wars jest znaczna. Po pierwsze w WoW-a gra o parę milionów więcej ludzi niż w GW mimo, że Blizzard pobiera od nich abonament. Więc wyobraź sobie ile mieszkańców miałoby Azeroth, gdyby taka opłata nie istniała... Po drugie Guild Wars nie jest klasycznym MMO, a w zasadzie jest nim tylko w połowie. Każdy gracz ma tam swój świat, który praktycznie nie forsuje serwerów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 26.06.2008 o 10:12, Erunn0 napisał:

Hmm, jednak różnica między World of WarCraft, a Guild Wars jest znaczna. Po pierwsze
w WoW-a gra o parę milionów więcej ludzi niż w GW mimo, że Blizzard pobiera od nich abonament.

Argument wyssany z palca. Mając prognozy mniejszego zysku gra miałaby słabszą kampanię reklamową - dużo słabszą. Marketing to coś więcej niż tylko to czy coś jest free czy za cash.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 26.06.2008 o 10:03, lol94 napisał:

> tu mi nie narzekać, że drogo, tak jest tylko w naszym kraju, toć w USA na przykład
te 15$ za miesiąc to liche pieniądze w stosunku do zarobków

Masz rację i właśnie tylko dlatego w Polsce za specjalnie nie opłaca się grać w płatne
MMO


a co to jest 60pln (miesieczny abonament w WoWie), dniowka jakiejs fizycznej lub mechanicznej pracy (kazdy spelnia wymagania), albo pare paczek fajek ktorych sobie nie kupicie... ja bym tego fortuna nie nazwal, byle jaka dorywcza robota w weekendy i na WoWika i przyjemnosci spokojnie starcza - nie wiem gdzie widzicie problem.

jak to "nie oplaca" ? jak komus sprawiaja takie gry radoche to jasne ze zaplaci... rownie dobrze mozesz powiedziec "nie oplaca sie palic papierosow" "nie oplaca sie pic alkoholu" - ale jak ktos to lubi to zaplaci...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 26.06.2008 o 10:00, Jaki Ganh1 napisał:

World of Warcraft bezpłatny? Pożegnaliby się z tą fortuną, którą aktualnie mają na koncie.
Ale bądź co bądź z gier MMO, jak dla mnie zawsze liderem będzie Lineage II. Zagrajcie,
i się przekonajcie, nie ma bardziej rozbudowanego MMO na świecie, a dzięki ciągłym aktualizacją
wprowadzono anty-alasign czy shadery, oczywiście, jest także nowa rasa. Polecam w 100%
:)


Może i jest bardziej rozbudowany, ale jest ZNACZNIE gorszy... Te tony złota i innych śmieci leżące na ziemi bo nikomu się ich nie chce zbierać... non stop farmienie i farmienie i nic więcej... crafting tylko dla jednej rasy, no i nie jest dla wszystkich. WoW pójdzie na każdym kompie od durona 800 w górę (byle przynajmniej 1Gb ramu był), linage już ma swoje wymagania... No i sama walka, w lineage wygląda to BEZNADZIEJNIE, zwłaszcza spellowanie... omg można tak wymieniać jeszcze długo.

Co do samego darmowego WoW''a... to cóż, kosztuje 55 zł miesięcznie, ale moim zdaniem się opłaca. Bo takiego świata się nie zobaczy NIGDZIE (ofkoz mówiąc o światach wirtualnych), ech skoro widzą, że tylu ludzi gra i płaci, to mogli by obniżyć abonament do 30 zł, nie dość, że i tak by zarobili, to jeszcze więcej ludzi by przyszło... znacznie więcej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 26.06.2008 o 10:12, Erunn0 napisał:

Hmm, jednak różnica między World of WarCraft, a Guild Wars jest znaczna. Po pierwsze
w WoW-a gra o parę milionów więcej ludzi niż w GW mimo, że Blizzard pobiera od nich abonament.
Więc wyobraź sobie ile mieszkańców miałoby Azeroth, gdyby taka opłata nie istniała...
Po drugie Guild Wars nie jest klasycznym MMO, a w zasadzie jest nią tylko w połowie.
Każdy gracz ma tam swój świat, który praktycznie nie forsuje serwerów.


Każda gra w pewien sposób różni się od drugiej, ale wracając do tematu..

....i nadal uważasz że kolejne tony $$$/Euro należą się firmie która za przeproszeniem "sra" pieniędzmi ?
Jak pisałem wcześniej i tego się trzymam, obniżenie abonamentu załatwiło by sprawę ew. konkurencji, a nie oszukujmy się Blizz ma tyle kasy że dostawienie kolejnych serwerów w przypadku zbyt dużego obciążenia nie byłoby dla nich problemem:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 26.06.2008 o 10:22, Jaki Ganh1 napisał:

> Hmm, jednak różnica między World of WarCraft, a Guild Wars jest znaczna. Po pierwsze

> w WoW-a gra o parę milionów więcej ludzi niż w GW mimo, że Blizzard pobiera od nich
abonament.
> Więc wyobraź sobie ile mieszkańców miałoby Azeroth, gdyby taka opłata nie istniała...

> Po drugie Guild Wars nie jest klasycznym MMO, a w zasadzie jest nią tylko w połowie.

> Każdy gracz ma tam swój świat, który praktycznie nie forsuje serwerów.

Każda gra w pewien sposób różni się od drugiej, ale wracając do tematu..

....i nadal uważasz że kolejne tony $$$/Euro należą się firmie która za przeproszeniem
"sra" pieniędzmi ?
Jak pisałem wcześniej i tego się trzymam, obniżenie abonamentu załatwiło by sprawę ew.
konkurencji, a nie oszukujmy się Blizz ma tyle kasy że dostawienie kolejnych serwerów
w przypadku zbyt dużego obciążenia nie byłoby dla nich problemem:)


Moim zdaniem należą im się pieniądze mimo wszystko. Zrobili doskonałą grę, dającą rozrywkę... być może już na zawsze? a w każdym razie na pewno na dłuuugo. I za to im się należą te pieniądze. Może nie ?

Dnia 26.06.2008 o 10:22, Jaki Ganh1 napisał:

Mam takie pytanie, na jakim serwerze grasz? Bartz? Sieghardt? Lionna? Może inny?


Lineage grałem u kumpla, tyle mi o tym naopowiadał, że musiałem to oblookać... jak widać gra zawiodła moje oczekiwania, totalnie.

A w WoW''a gram na serverze aggamagan. Ale nie szukajcie w armory imiona Ponet, bo nie pod takim imieniem gram ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować