Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Nie wszystkim podoba się Diablo III

421 postów w tym temacie

Dnia 04.07.2008 o 14:11, Wodzasty napisał:

> Wodzasty
> A jak sobie wyobrazasz h''n''s z glebia fabularna? To by dopiero amerykanie larum
Nie chodziło mi o jakąś głębię fabularną, bo nie oczekuję od siekaniny podtekstów czy
umoralniającego drugiego dna...:) Raczej o otoczkę budującą klimat - nasycony mrokiem
motyw przewodni, jakieś ciekawe misje poboczne, ot choćby w stylu tych z pierwszej części
- Chamber of Bones, Arcane''s Valor... Na Belzebuba, nie tylko ciemne kolory stanowią
o mrocznej atmosferze, bo można zrobić grafikę z dominującą czernią i ścigać po lochach
hoże dziewczęta o hebanowym odcieniu skóry przy piosenkach Krzysztofa Krawczyka... Mroczne?...:)


Dokładnie tak. Pisałem to już w temacie o Diablo III, napiszę i tutaj. W obu poprzednich częściach to nie sama grafika decydowała o klimacie. Tak naprawdę grafika w Diablo była może i niezła jak na swoje czasy, ale gdy się na nią obecnie spojrzy to cieniutka. Może dlatego graczom wydawała się mroczniejsza? Przy niskiej rozdzielczości było mało widać i umysł sam sobie dopowiadał resztę. A że inne elementy tworzyły fajną atmosferę to dostosowywał się do niej i odbiór grafiki. Za nastrój odpowiadały jednak inne elementy - przede wszystkim muzyka, różne drobiazgi w rodzaju ksiąg opisujących historię, te questy poboczne jak Chamber of Bones czy wieża baronowej z D2, filmiki oraz drobne elementy scenografii w rodzaju ciał na włóczniach, palących się domków, czy komnaty Butchera. Moim zdaniem gracze narzekają przede wszystkim dlatego, że gra wygląda inaczej niż to, do czego się przyzwyczaili. Zapomnieli już, że D2 też wyglądało inaczej niż D1, miało inną grafikę, jego podziemia wyglądały odmiennie. Niektórzy oczekują tego samego, ale świat idzie do przodu i wypuszczanie teraz gry z grafiką w 640x480 w 256 kolorach byłoby porażką.
I co słusznie Wodzasty zauważa, w obu częściach Diablo fabuła była. Tylko nie waliła obuchem w łeb, nie trzeba było przekopywać się przez długie dialogi i grube księgi żeby ją poznać. Blizzard budował ją prostymi chwytami - tymi spotykanymi czasami księgami opisującymi historię ze świata, krótkimi wypowiedziami NPCów, którzy może i nie mówili wiele, ale podawali historyjki ciekawe, przemawiające do wyobraźni. Ciężko byłoby je zebrać razem i zbudować z nich coś większego, ale doskonale nadają się by na ich podstawie wymyślić sobie samemu kolejne historie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie zebys duzo mial tych ksiag :P co do muzyki to sie zgodze, lecz zechciej popatrzyc na moje niedawne wypowiedzi, w ktorych to powiedzialem conieco zarowno o grafice, jak i o muzyce :) Nawet najmroczniejsza grafika nie zbuduje klimatu, gdy w tle leci doda, tak samo muzyka z elementami zawodzen, czy tez innych dzwiekow niewiele pomoze jesli bedziemy skakac rozowym pajacem po az nazbyt kolorowej lace. Te dwa elementy sie wzajem musza uzupelniac. W przypadku serii D kreowala to swietna sciezka dzwiekowa (swoja droga idealna na co bardziej klimatyczne sesje rpg) do spolki z nastrojem budowanym za pomoca odpowiedniego przedstawienia lochow. W warcrafcie natomiast dzialalo to rownie podobnie, basniowy styl sugerowal epickie wyprawy, meznych rycerzy itd. Dzwiek z kolei nadawal temu odpowiedniego patetyzmu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ludzie którzy napisali tą petycję dopiero co po trzech dniach jadą blizzard za kolory ,że zbyt mroczna ,gumisiowata a może jeszcze nawet różowa... Niektórzy z was od razu oceniają nawet nie grając w tą grę ...
Grafika w DIII jest jak najbardziej w porządku. Oni starają się przez te lata zrobic gre jak najlepiej a niektórzy mówią już ,że zwalona grafa itd...
Nawet G4 też podpisało się pod tą petycję ... eh 3 dni po pokazaniu screena a już jadą... niewdzięczni są i tyle.
Blizzard zrobił gry takie jak D I i II ,Starcraft ,WoW i Warcraft i o dziwo wyszły suuper. Dajcie siana wkrótce blizzard pokaże nowe newsy na temat diablo i nie będziecie płakac.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak, jestem bardzo niewdzieczny za to, ze potencjalnie zaplace parenascie euro, za to by pograc w ich nowa gre. Jestem okropny wiem. Co to dopiero bedzie jakbym myslal nad zakupem wersji kolekcjonerskiej? Cham i burzuj plujacy na starania klasy robotniczej bylby ze mnie, istny spekulant, wrog ludu i imperialista rozsiewajacy stonke po socjalistycznych polach naszej ludowej ojczyzny :)
Jakbys nie zauwazyl to pozwol, ze ja to sam podkresle - o D1 i D2 wypowiadalem sie dobrze, tak samo o SC i o STARYM WoWie, TBC mnie juz niestety zawiodlo mimo paru trafnych pomyslow.
Nastepna sprawa - roz o ktorym wspomnialem w poprzednim poscie byl gwoli scislosci ''uwypukleniem'' moich mysli na dany temat. Prosze mnie wiec za pojedyncze slowka nie chwytac, a czytac calymi zdaniami i popatrzyc na ich kompozycje, a noz piszac "Nawet najmroczniejsza grafika nie zbuduje klimatu, gdy w tle leci doda, tak samo muzyka z elementami zawodzen, czy tez innych dzwiekow niewiele pomoze jesli bedziemy skakac rozowym pajacem po az nazbyt kolorowej lace." autor chcial podkreslic to, iz warstwa graficzna i dzwiekowa musza sie wspolnie uzupelniac, by stworzyc efekt finalny :)
PS. Alez ten autor jest nikczemny, Sauron przy nim to niby pryszcz na elfiej rzyci!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Qrcze, sam się podpisałem pod petycją ale i tak stwierdzam, że grafa nie jest najgorsza. W życiu grałem w kilka gier, które sprawiały, że bałem się grać dalej, tzn. przejść przez drzwi, coś przełączyć, etc. @Revan 666 ma z pewnością rację - klimat uzyskuję się kompozycją nie tylko grafiki, ale też dobrej muzyki. Mam nadzieję, że w D3 będzie odpowiednia narracja w kluczowych momentach gry i będzie można wzbogacić ładunkowo swoje gacie ze strachu w walce z bossem. Mam jednak wrażenie, że w hack''n''slashach gracze szybko przyzwyczajają się do schematycznego wycinania wszystkiego co merda ogonkiem i ciężej o zaskoczenie. Chociaż... sam nie wiem z drugiej strony. Taki Alien Shooter 2 na końcu wprowadził mnie skutecznie w "szał bitewny".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Według mnie jest to głupie i bezsensowne ja np. w D2 nie lubię 1 aktu gdyż właśnie jest tam zbyt ciemno , ponuro i przygnębiająco . Wole iwdziec co dzieje się wokół mnie lubię żywe kolory nawet w grach tego klimatu . A tak prawde mówiąc ta grafika wcale mi nie przypomina grafy z WoW-a ani W3 nawet bym sie nie domyślił ze moga byc one podobne choc jestem fanem Bizardowych gierek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja rowniez poki co jestem ich fanem. Inaczej by mi kompletnie latalo co robia ze swoimi legendami. Mogliby oglosic platformowke Diablo albo Warcrafta w realiach Tomb Raidera (mmm, taki zielony Thrall w obcislych spodenkach bylby calkiem sexy, nie sadzicie?) i zyczylbym im powodzenia. Tak jednak nie jest, trzymam za chlopakow kciuki, zeby nastepca D2 okazal sie godny swego miejsca w serii, lecz na obecny moment wole dmuchac na zimne. Chwile spedzone przy starych tytulach wspominam bardzo mile i drze nie tylko o D3 jesli Cie to pocieszy. Na poczatku bardzo cieplo przyjalem informacje o kontynuacji falloutow, a teraz zgrzytam zebami by sie to nie okazalo postapokaliptycznym oblivionem z supermutantami w tle :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy zobaczyć GAMEPLAY! To skandal. Jedyne co w diablo 3 jest "piekielne" to nieporozumienie. Grafika/kolorystyka/tekstury - wypisz wymaluj Dungeon Siege! Sorry blizz... "ale to już było"...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

SzolMisz
Moze zatem sprobuje podejscia z innej strony...
Zacznijmy jednak od samych podstaw. Gdy tworzysz cos to tym samym nadajesz temu z gory okreslony ksztalt. Jesli przy tym masz wystarczajacy talent, pomysl i wkladasz w swoje dzielo samego siebie to istnieje szansa, ze bedzie to nie do podrobienia. Zalozmy, iz piszesz opowiadania, czy nawet ksiazke. Piszac ja doskonale sie bawisz, a przy tym tu i owdzie umieszczasz rozne smaczki, puszczajac czytelnikowi oko. Nie da sie ukryc, ze kreujesz wlasny styl. Styl, ktory jest identyfikowany wylacznie z Toba.
Podobnie miala sie sprawa z tworzeniem gier. Trzeba bylo czyms gracza zaskoczyc, zaciekawic, przyciagnac. W Baldur''s Gate pomijajac watek losow pomiotu Bhaala miales nici intrygi osnute na motywach filozofii Nietzschego (szczegolnie im to wyszlo w drugiej czesci, podczas spotkan z Irenicusem). Gdyby serie pozbawiono opowiesci o Panie Mordu i smaczkow wplecionych w sama fabule to bylaby to juz inna gra. Tak samo Diablo. Tu juz co prawda budowania intrygi zabraklo, bo i w siekaczu nie ma na takie burzujskie luksusy miejsca, wiec cala odpowiedzialnosc za poczucie klimatu spadla na oprawe graficzna i dzwiekowa, ktore musialy sie wzajemnie uzupelniac. Zreszta trudno mi sobie wyobrazic pierwsza, lepsza jaskinie w stylistyce rodem z W3, gdzie to Arthas biega sobie wesolo ciachajac pajaki, przy kawalku ''Cave'' wlasnie ze sciezki dzwiekowej D2. Kwestie aktow 2 i 3 w tym miejscu pomijam, bo wypowiadalem sie o nich juz pare razy i znuzylo mnie walkowanie tego znowu. Dorzuce tylko tyle, ze byl to ich pierwszy eksperyment z zastosowaniem roznych typow srodowisk i podziemi. Czesc wyszla dobrze, czesc nie. Mogliby wziasc dokladniej pod lupe takie palacowe piwnice i polaczyc w nich motywy orientale z odpowiednim zastosowaniem mroku (o tym juz pisalem) albo od biedy robacze gniazda i pokazac, jak bardzo ingerencja Trojcy w swiat Sanktuarium zdeformowala tamtejsze zyjatka czyniac je naprawde ohydnymi i odrazajacymi (ale takie atrakcje to chyba tylko w Silent Hillach znajdziemy;p).
Czas jednakowoz w koncu pokusic sie o komentarz do Twojej wypowiedzi i tym samym zakonczyc moja. Mozesz mnie nazwac dziwakiem, zrzeda, nikczemnikiem, wrogiem Ludu i kim tam jeszcze chcesz. Nie dbam o to. Dla mnie przynaleznosc do okreslonej serii i wykreowanego swiata cos znaczy. Diablo charakteryzowalo sie niejaka powaga i ponuroscia w stylistyce. Tu sie nie spotykalo lochow z domieszka motywow hmm... mrocznych? One po prostu takie byly. Obskurne, zapomniane, splugawione. Elementy takie, jak owo masakrowanie jednego z barbarzyncow na gameplay''u, winny jedynie podkreslac caloksztalt, a nie stanowic glowna atrakcje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

petycja ma 35 tysięcy...
A ze swoją dyskusją przeginacie pałę. Rany boskie, jest czy nie jest odpowiednio mroczne? Widzieliście dwie postacie dwa poziomy w wersji ALFA (SIC!!) i zachowujecie się jak uczestnicy insurekcji kościuszkowskiej. Zrobienie mroczniejszego klimatu to kwestia dwóch trzech filtrów na poziomie obecnych prac...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ale macie qrde problem >.<

Niech Blizz da opcje wyboru filtrów z których gracze będą mogli sobie wybrać "klimat" jaki im się podoba ... wiem ze to nie to samo co całkowite przerobienie textur, ale zawsze coś.

Poza tym Blizz wypracował sobie własny styl grafiki 3D. Wszystkie textury są rysowane ręcznie, a nie wzięte i skopiowane ze zdjęć. Tak że wątpię by Diablo 3 straciło ten cartoon''owy styl.

Mi osobiście ten styl nie przeszkadza. Lokacje na gameplay''u wyglądają fantastycznie, tak samo jaki możliwość ich destrukcji ^^.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Niestety ostatnio panuje taka tendencja. Sam w sobie pomysl zly nie jest, ale problem polega na koncentrowaniu sie jedynie w okol tego, jak sie sciany wala albo jak potwor kogos rozrywa. Dla przykladu half life 2 - z jedynka mialo to tyle wspolnego co glowny bohater, a sama gra pokazywala mozliwosci havoka. Graczek bardziej sie podniecali realistycznym spuszczaniem wody w kiblu, niz sama gra, ktora winna reprezentowac pewien poziom. Mowiac, ze blizzard wypracowal jeden styl tylko mnie utwierdzasz w przekonaniu, ze styl blizzarda = wylacznie styl WoW. I nic wiecej. Znaczyloby to tylko, ze chlopcy sie wypalaja. Po prostu nie stac ich na nic tworczego. A co do rysowania recznego i zmieniania tego w trojwymiar:
http://www.wowwiki.com/Image:TempestkeepArtwork.jpg
http://www.wowwiki.com/Image:Tempestkeep-ingame.jpg
KOLOSALNE podobienstwo. Moze z wyjatkiem tego, ze art przedstawia miedzywymiarowa fortece, a w grze jest to miedzywymiarowa bryla rozu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No ale jak widzisz, fizyka to w obecnych grach jeden z najpopularniejszych elementów. Człowiek ( a przynajmniej ja ) się już do niej przyzwyczaił. Musze przyznać, że strasznie głupio się czuje gdy w grze nie mogę np. przesunąć kartonu, czy butelki.

W HL2 grałem, i muszę przyznać ze po przejściu gry nie wiedziałem za bardzo o czym ona była :> ... ale nie podniecałem się w niej fizyka ! xD ... btw realistycznie woda się spuszczała już w DN 3D ;P

Jeśli idzie o styl Blizza to tak szczerze mówiąc zaczął się on wraz z Warcraft''em 3, gdzie chyba po raz pierwszy wprowadzili grafikę 3D do swojej gry. Nie wiem czemu sądzisz że chłopaki się wypalają ? Czy wszyscy ci developerzy, którzy dążą do jak największego realizmu vizualnego też się wypalają ? W końcu próbują "skopiować" rzeczywistość ... brak w tym jakiejkolwiek oryginalności.

Nie wiem o co ci idzie z tymi dwoma artami ... imo jest w nich praktycznie zero podobieństwa ^^ ... inna kolorystyka oraz wygląd wszystkich budynków :P ( jedynie sama idea jest ta sama ;P) ... Wygląda to bardziej na lokacje ze Starcrafta która skończyła jako zespół instancji w WoWie. Wyobraź sobie jak by się czuł artysta ( w tym wypadku Peter Lee ) który by musiał co chwile zmieniać swój styl rysowania ... nie wiem czy przeglądasz artworki Blizzarda ale właśnie Peter Lee tworzy arty do wszystkich trzech gier. :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze - fizyka ma stanowic uzupelnienie, a nie glowna atrakcje.
Drugie - czemu sadze, ze sie wypalaja? Ano temu, ze kiedys potrafili tworzyc gry w oparciu o rozne style. Kazda ich seria czyms sie wyrozniala od pozostalych. I to nie tylko bohaterami, mitologia, czy gatunkiem, lecz takze wizja swiata. Pisze zreszta o tym n-ty raz. Diablo bylo oparte na pewnej surowosci, ponurosci warstwy graficznej. Nie bylo to realistyczne, a realistycznosc w pewien specyficzny sposob nasladujace. To roznica. Dochodzac do realizmu starasz sie jak najwierniej, kropka w kropke oddac nasz swiat w grze. Nasladujac natomiast wykorzystujesz pewne wybrane elementy tworzac swiat wlasny. W pewien sposob podobny, ale jednak inny.
Co do innych developerow - Tak sadze. Brak oryginalnosci zastepuja tym czym moga - dazeniem do w pelni realnego srodowiska.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Fizyka, to już nie jest uzupełnienie, to podstawa. Przynajmniej dzisiaj, nie wiem jak kiedyś, bo młody jestem. Grafika jako tako podoba mi się, nie widzę w tym nic złego. A że się różni? No raczej. Nikt chyba nie chce, by Diablo III równało się graficznie z poziomem II, no ludzie, niech sobie będzie jaka ma byc, byleby był to dobry hack`n`slash, bo przyznam się bez bicia, że Diablo II to jakoś tak mnie nie zachęciło...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ależ kto powiedział że twórcy D3 skupili się wyłącznie na fizyce ?^^ Jest to tylko element gry który dostarcza dodatkowej rozrywki, a nawet realizmu ( chyba lepiej wygląda to gdy po szarży barbarzyńcy, przeciwnik ładnie przelatuje kilka(naście) metrów i ginie rozbijając się o podłoge, niźi gdy ginie w miejscu w którym stał, odgrywając mało zgraną animację)

Rozumiem że martwisz się o to, że wszystkie te "fajerwerki" sprawiają, że twórcy coraz mniej wagi przykładają do samej fabuły, tworzenia klimatu w grze ?

Ja się martwię o co innego. Twórcy dążą do maksymalnego uproszczenia gier ( tutaj dobrym przykładem jest kontroler do gry wyłącznie z jednym przyciskiem ;P ). Brakuje mi gier gdzie była masa statystyk, przeróżnych okienek i opcji ( choćby cała seria Tycoon''ów ). Wiem że dalej takie wychodzą, ale jest ich coraz mniej.

Wracając do Diablo. Sadze że nawet na tym krótkim gameplay''u klimat by w miarę ponury. Imo nie trzeba realistyczn-o-podobnej grafiki by zbudować niesamowity klimat. W tym momencie wstrzymał bym sie z oceną klimatu aż nie zobaczymy screenów z innych lokacji. W D2 jak dla mnie klimat zaczął się dopiero w Kurast. Akt I,II był mało klimatyczny. Tak samo w D3 nastrój może się gwałtownie zmienić w dalszej części gry. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ten komentarz odwolywal sie do Twojego ostatniego zdania o destrukcji. Przyklad z potworem i scianami posluzyl jedynie za ilustracje tego co dostajemy obecnie. Cudnie interaktywne srodowisko, ale coraz mniej pod ta "powloczka" wlasciwego miazszu, stanowiacego sedno rozgrywki :) Mam nadzieje, ze tym razem lepiej udalo mi sie wyrazic przeslanie :)
Oczywiscie masz tez racje mowiac, ze sie martwie, iz te wszystkie fajerwerki pozbawia rogzrywki odpowiedniego klimatu. Zilustruje to dla odmiany oblivionem - tworcy wrecz pisali piesni o tym, jak to lancuch w celi sobie dynda. Fakt, gra az tak zla nie byla, ale czy mozna ja uznac za godna poprzedniczki? Moim zdaniem nie.
I kolejny punkt - podzielam rowniez Twoje obawy co do upraszczania wszystkiego, niemniej w h''n''s trudno o zlozony system walki, o statsach, modyfikatorach, premiach i karach nie mowiac :P Za to bolalem do pewnego czasu z tym co sie dzialo z WoW. Teraz wszystko tam ulega upraszczaniu (rzeklbym uidiacaniu - meh, ale to slowo mi wyszlo ;-/) pod haslem ''casual friendly''.
Co do zamieszczonych wyzej przezemnie obrazkow to bylo to przyklad drogi jaka obecnie przebiega miedzy szkicem artystycznym, a przelozeniem tego na grunt gry. Gdy pojawil sie wlasnie ow art przedstawiajacy Tempest Keep to szczerze mi slinka ciekla, by ujrzec cos takiego juz w samej grze. Niestety troszku sie zawiodlem :) Ich zestawienie to byla oczywiscie kpinia z mojej strony.
A teraz do Pana Aexoni.
Kiedys komputery nie byly takimi maszynami i tworcy musieli sie bardziej pocic nad innymi rzeczami :) niemniej ciagle fizyka winna byc jeno uzupelnieniem, dodatkiem, ktory gdzies sie tam przewija w tle, ale nieznacznie. To nie ona ma byc gwiazda wieczoru innymi slowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Oj Oblivion mógł by być całkiem niezły, gdyby tylko ten świat nie był taki pusty, a główny quest taki krótki. Obek miał jedna wielka przewagę nad Morrowindem ... nie spotkałem w nim ani jednego przerośniętego grzyba >.< ( nie znoszę takiej formy roślinności w grach ;> )
W WoW''a przestałem grać waśnie przez to "casualowacenie"( język sobie można połamać) gry Grrrr.

Co do artworka to jak juz powiedziałem, bardziej pasuje mi on do Starcrafta ... może właśnie dla tego teraz w WoW''ie to wygląda całkiem inaczej ? :P

Aaa tak jeszcze wracając jeszcze do Diablo .. w tej grze dla mnie najważniejszymi elementami były :
-akcja ( wliczając w to fizyke :P )
-loot
-rozwój postaci
-losowo generowane lokacje
całą ( no może nie całą, ale najważniejsza część) fabułę w Diablo II poznałem oglądając przerywniki filmowe i :). Mam nadzieje ze wszystkie te elementy znajdą się w D3. Nic więcej mi do szczęścia nie potrzeba ;]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A mi się podoba choć jak pierwszy raz ujrzałem screena z nowego Diabełka przyszedł mi na myśl Titan Quest!?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować