Zaloguj się, aby obserwować  
DambialkoX

Neverwinter Nights 2: Storm of Zehir (temat ogólny)

260 postów w tym temacie

Dnia 06.05.2009 o 21:20, Growin napisał:

/.../ kompania kupiecka - są świetne. /.../


Dla mnie niekoniecznie. Ja za bardzo handlować to nie lubię, a handel jest "włożony" do głównego wątku. Po prostu nie chcę mi się chodzić w tą i wewte :) Ale handel sam w sobie jest "dobry" :)
Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mógłby ktoś napisać pierwsze wrażenia z nowego dodatku?
Jak się ma nowa kampania do podstawki i do NwN1? Z góry wielki dzięki. Kasy nie za dużo, a nie wiem czy kupić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witaj!

Dnia 07.05.2009 o 15:37, Vaxinar napisał:

Mógłby ktoś napisać pierwsze wrażenia z nowego dodatku?

Ok. Opiszę pierwsze wrażenia, gdyż jestem jeszcze "niedaleko".
Ehm, ehm. A więc tak: Gra zaczyna się ciekawie:

Spoiler

Jest sztorm, statek na który się znajdujesz rozbija się na jakieś tropikalnej wyspie.

Gra na samym początku "zalała" mnie tropikalno-śródziemnomorskim klimatem - coś wspaniałego. A to tego świetna oprawa audio (to w końcu NWN2), która tylko potęguje klimat.
Gra już od samego początku przypomina Icewind Dale - tworzysz sobie drużynę poszukiwaczy przygód, z których niestety nikt nie posiada ciekawej historii - to można wybaczyć, gdyż twórcy już od razu informowali, że gra będzie wzorowana na serii Icewind Dale. Obsidian (w przeciwieństwie do BioWare) tworzy cały czas coś nowego, wykorzystuje w grach nowe pomysły i rozwiązania - Mapa ogólna w 3D to coś wspaniałego. Dzięki niej mamy ogromną wolność w podróżowaniu - idziesz gdzie chcesz i jak chcesz. Kolejnym świetym rozwiązaniem jest to, że każdy z drużyny może umrzeć - już nie gramy typami, którzy tylko mdleli. Oprócz śmierci jest stan agonii - czyli jesteśmy nieprzytomni i ktoś musi nas wyleczyć, gdyż możemy umrzeć - wg. mnie jest to rewelacyjne rozwiązanie. Jest więcej nowości, ale nie będę o nich pisał. Chciałeś w końcu aby ktoś opisał pierwsze wrażenie - jeśli nie oczekujesz epickiej fabuły w stylu Maski Zdrajcy to się na pewno nie zawiedziesz. Fabuła jest "tylko" dobra (przypominam, że jestem "niedaleko"). W nową produkcję "Obsidianów" gra się świetnie - to jest taki powrót do korzeni. Oby więcej wychodziło takich gier jak ta.
W chwili obecnej oceniam grę na 9/10 (1 punkt za to, że Obsidian przez cały czas coś zmienia, kombinuje).

Zacytuję fragment wprowadzenia do instrukcji:
"Gra, w którą wkrótce zagrasz, może nie być do końca tym, czego się spodziewasz. (...) W drugim dodatku pragnęliśmy innowacji, (...)"

Dnia 07.05.2009 o 15:37, Vaxinar napisał:

Jak się ma nowa kampania do podstawki i do NwN1?

Po plotkach zasłyszanych w karczmie (W podziemiach Rashemenu coś sie przebudziło (...), coś jest głodne) wnioskuję, że akcja toczy się w tym samym czasie co Maska Zdrajcy.
>Z góry wielki dzięki. Kasy nie za dużo,

Dnia 07.05.2009 o 15:37, Vaxinar napisał:

a nie wiem czy kupić.

Ostanie podsumowujące zdanie, a dokładnie 2 zdania: Jeśli chcesz zagrać w Icewind Dale w 3D to Gniew Zehira jest dla Ciebie. A jeśli chcesz zagrać w grę posiadającą epicką i mroczną przygodę - odpuść sobie - ta gra to taka "sielanka".


Niemniej ja polecam. Ale żeby nie było, że przeze mnie zmarnowałeś kasę, spytaj się jeszcze kogoś o opinię.
Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 08.05.2009 o 19:05, olamis napisał:

W który dodatek warto grać pierwszy?



Zależy. Moim zdaniem lepszą fabułę mają Wrota Zachodu więc sądze że w nie lepiej zagrać najpierw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 08.05.2009 o 19:03, Shelazar napisał:

Czy stoi coś na przeszkodzie aby grać jedną postacią? Oraz czy to prawda, że w pewnym
momencie odwiedzimy warownie z NWN2?



A uda ci się grać w IceWind Dale jedną postacią? Nie sądze. Dlatego też uważam że to jest bardzo trudne. No chyba że chcesz zagrać samemu tylko na początku a potem dołączać NPC którzy mogą z tobą wyruszyć. Wtedy to jest bardziej możliwe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No i właśnie ukończyłem Sztorm Zehira.
Tak naprawdę to akcja nabrała dla mnie tępa dopiero na samym końcu kiedy odkryłem,

Spoiler

że właścicielka tej grupy handlowej co jesteśmy zrzeszeni (zapomniałem jak się nazywa :) jest yuan-ti


A sama finałowa walka? Piekielnie trudna! Nabijcie przynajmniej 23 level kiedy
Spoiler

ponownie wrócicie do Sandmachu

Uczestniczy w niej
Spoiler

awatar samego Zehira

który ma fajowski seiminar. Dodatkowo ma dosyć potężną obronę. Ogólnie gdy byłem już na planszy gdzie się znajdywał, miałem już wykorzystane już wszystkie czary.

Moja ocena -9/10

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 08.05.2009 o 19:03, Shelazar napisał:

Czy stoi coś na przeszkodzie aby grać jedną postacią?

To jest Icewind Dale w 3D - Na przeszkodzie stoi tylko to, że sobie zwyczajnie nie poradzisz. Ale jeśli jesteś zajebistym graczem/półbogiem to możesz grać jedną postacią. Ale wtedy gra będzie piekielnie trudna.
>Oraz czy to prawda, że w pewnym

Dnia 08.05.2009 o 19:03, Shelazar napisał:

momencie odwiedzimy warownie z NWN2?

Spoiler

Tak, ale warownia jest w średnim stanie, ponieważ trochę ucierpiała podczas bitwy (tej w NWN2). No i spotkasz tam swego pierwszego przyjaciela z "podstawki"


Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 08.05.2009 o 18:21, Growin napisał:

Ehm, ehm. A więc tak: Gra zaczyna się ciekawie:

Spoiler

Jest sztorm, statek na który się
znajdujesz rozbija się na jakieś tropikalnej wyspie.

Gra na samym początku "zalała"
mnie tropikalno-śródziemnomorskim klimatem - coś wspaniałego.

O tym już czytałem (jak zaczynamy).
Tropikalno śródziemnomorski klimat w NwN....? Szczerze to już mnie trochę zniechęciłeś. Rozumiem klimat Wybrzeża Mieczy, Waterdeep ale słoneczne plaże itp...? O_O

Dnia 08.05.2009 o 18:21, Growin napisał:

A to tego świetna oprawa audio (to w końcu NWN2)

Audio mówisz, w sensie muzyka czy efekty?

Dnia 08.05.2009 o 18:21, Growin napisał:

Mapa ogólna w 3D to coś wspaniałego. Dzięki niej mamy ogromną
wolność w podróżowaniu - idziesz gdzie chcesz i jak chcesz.

Tego nie bardzo rozumiem. W sensie jest wielki świat jak w gothic i nie ma już lokacji, że ide gdzie chce czy jak? I nie czaje, że mapa w 3D.:P

Dnia 08.05.2009 o 18:21, Growin napisał:

nie oczekujesz epickiej fabuły w stylu Maski Zdrajcy to się na pewno nie zawiedziesz.

Problem polega na tym, że ja nie przeszedłem Maski, a jedynie podstawkę i wszystkie kampanie trzy pierwszego NwN. Maski nie przeszedłem mimo iż każdy tak zachwala, ponieważ jak za pierwszym razem przeszedłem NwN 2 to maski nie było, savów nie zatrzymałem i jak wyszła Maska to postanowiłem od nowa przechodzić nową postacią i... gra się zwaliła pod sam koniec (walka z Królem Cieni) i znów nie przeszedłem. A trzeci raz mi się startować nie chciało, chociaż może teraz wystartuje jak każdy tak pisze, że ta Maska Zdrajcy taka wybitna.

Z drugiej zaś strony zauważyłem, że ja wolę co innego w takich grach niż większość ludzi. Większość ludzi zachwalało sobie najbardziej z pierwszej części gry Hordy Podmroku bo tam miałeś kampanie i podróżowanie po różnych planach itp, walka z diabłami, demonami, duchami... A ja taki mniej lubie. Wolę dużo gadania w miastach i jakieś zagadki w lasach, górach "naszego planu". Na wyższych lvl walka z jakimiś potęgami ale na naszym planie wciąż, albo chwilowa podróż na inny plan. Ja np. lubiłem kampanie NwN 1 z podstawki, choć każdy narzekał....
Może się teraz troszkę odniesiesz jak to wygląda z nową kampanią... Możesz odkryć troch fabuły w spoilerach. :)

Dnia 08.05.2009 o 18:21, Growin napisał:

Niemniej ja polecam.

Jeszcze mi jedną ważną rzecz powiedz.
Co do wymagań i grafiki... Mocno to poszło w górę? :/ Bo już podstawka i Maska tak na średnich w miarę, w miarę chodziła. To znaczy dobrze, ale potrzebuje chłodzenia kompa lepszego - kupić. :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 09.05.2009 o 00:12, Vaxinar napisał:

Tego nie bardzo rozumiem. W sensie jest wielki świat jak w gothic i nie ma już lokacji,
że ide gdzie chce czy jak? I nie czaje, że mapa w 3D.:P


Mapa wygląda tak jak na screenie. Poruszasz się po niej jak po lokacji, pojawiają się (nawet często) grupy potworów na mapie, które mogą Cię nie zauważyć (skradanie) albo rzucić się na Ciebie. Pojawiają się również zdarzenia "neutralne", tj. jakieś grupki elfów, drowów z którymi możesz zagadać i zapalić fajke pokoju.

20090509002538

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 09.05.2009 o 00:27, Mistic napisał:

Mapa wygląda tak jak na screenie. Poruszasz się po niej jak po lokacji, pojawiają się
(nawet często) grupy potworów na mapie, które mogą Cię nie zauważyć (skradanie) albo
rzucić się na Ciebie. Pojawiają się również zdarzenia "neutralne", tj. jakieś grupki
elfów, drowów z którymi możesz zagadać i zapalić fajke pokoju.


I można tak ciągle grać na takim widoku, jak w Diablo trochę ale 3D? Niezła jazda!

P.S.
Czy ten bajer integgruje się z poprzednimi kampaniami? W sensie jak z zinstalowanym SoZ zacznę grę w podstawkę to będę miał taką mapę?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 09.05.2009 o 00:36, Vaxinar napisał:

I można tak ciągle grać na takim widoku, jak w Diablo trochę ale 3D? Niezła jazda!


Nie, tak tylko na głównej mapie w kampani jest, jak Cię zaatakuje ktoś i zachcesz z nim powalczyć to ładuje Ci się mała plansza (która wygląda ch... bo jak kawał ziemi, a za granicami planszy nie ma nic, paskudnie to wygląda).

Dnia 09.05.2009 o 00:36, Vaxinar napisał:

P.S.
Czy ten bajer integgruje się z poprzednimi kampaniami? W sensie jak z zinstalowanym SoZ
zacznę grę w podstawkę to będę miał taką mapę?


Nie, takie bajery praktycznie nigdy nie są wprowadzane do poprzednich kampanii.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 09.05.2009 o 00:12, Vaxinar napisał:

Tropikalno śródziemnomorski klimat w NwN....? Szczerze to już mnie trochę zniechęciłeś.
Rozumiem klimat Wybrzeża Mieczy, Waterdeep ale słoneczne plaże itp...? O_O

Też na początku myślałem, że będzie lipa - a tu miłe zaskoczenia. A i tak w ogóle

Spoiler

to wracamy też na Wybrzeże Mieczy


Dnia 09.05.2009 o 00:12, Vaxinar napisał:

> A to tego świetna oprawa audio (to w końcu NWN2)
Audio mówisz, w sensie muzyka czy efekty?

Wszystko, ale głównie Muzyka.

Dnia 09.05.2009 o 00:12, Vaxinar napisał:

Tego nie bardzo rozumiem. W sensie jest wielki świat jak w gothic i nie ma już lokacji,
że ide gdzie chce czy jak?

Nie. Lokacje są - tak samo jak w np. NWN2. Ale jest pewna różnica: Po wyjściu z lokacji przechodzisz na mapę główną. Po nie łazisz gdzie chcesz.

Dnia 09.05.2009 o 00:12, Vaxinar napisał:

I nie czaje, że mapa w 3D.:P

No. Ciężko to wytłumaczyć. Masz mapę. Wyobraź sobie, że te wszystkie góry, doliny, lasy nabierają kształtów - już masz trójwymiar. Mapa ogólna jest jakby jedną wielką lokacją. Po tej mapie poruszasz się swobodnie - tak jak w grze - click! i idziesz. Kamera na mapie ogólnej zmienia się na bardzo wysoką izometryczną - postać jest malutka. Po tej mapie nie wędrujesz całą ekipą tylko wybraną osobą z drużyny. Chodzisz po niej i odkrywasz nowe lokację, ciekawe rzeczy, zostajesz atakowany (wtedy już na okres walki "schodzisz" z mapy ogólnej i walczysz w normalnej lokacji), możesz odpocząć, znajdujesz ciekawe postacie (i questy z nimi związane) - np.

Spoiler

drużyna poszukiwaczy przygód zamieniona w kurczaki

. Mapa ogólna wygląda jak jedna ogromna lokacja w rzucie izometrycznym (w stylu BG czy Icewind Dale).
Edit. Zauważyłem, że Mistic już dał screena. A co do lokacji, gdzie toczy się walka - mi ta granice nie przeszkadzają. Nie jest tak źle.

Dnia 09.05.2009 o 00:12, Vaxinar napisał:

Problem polega na tym, że ja nie przeszedłem Maski,

Żałuj. Fabuła na miarę Tormenta. Według mnie BioWare ze swoimi grami może się schować.
>a jedynie podstawkę i wszystkie kampanie

Dnia 09.05.2009 o 00:12, Vaxinar napisał:

trzy pierwszego NwN.

A ja tylko pierwszy rozdział (i kawałek drugiego) w NWN. Znudziło mnie.
>Maski nie przeszedłem mimo iż każdy tak zachwala, ponieważ jak za

Dnia 09.05.2009 o 00:12, Vaxinar napisał:

pierwszym razem przeszedłem NwN 2 to maski nie było, savów nie zatrzymałem i jak wyszła
Maska to postanowiłem od nowa przechodzić nową postacią i... gra się zwaliła pod sam
koniec (walka z Królem Cieni) i znów nie przeszedłem. A trzeci raz mi się startować nie
chciało, chociaż może teraz wystartuje jak każdy tak pisze, że ta Maska Zdrajcy taka
wybitna.

Przecież w Maskę można zupełnie nową postacią. Ja w "podstawkę" grałem krasnoludzkim wojownikiem, a Maskę Zdrajcy - Sferotkniętym magiem.

Dnia 09.05.2009 o 00:12, Vaxinar napisał:

Z drugiej zaś strony zauważyłem, że ja wolę co innego w takich grach niż większość ludzi.
A ja taki mniej lubie. Wolę dużo gadania w miastach i jakieś zagadki w lasach,
górach "naszego planu".

Ja też wolę dużo gadania. Ale czasem dobrze jest powalczyć.

Dnia 09.05.2009 o 00:12, Vaxinar napisał:

Może się teraz troszkę odniesiesz jak to wygląda z nową kampanią... Możesz odkryć troch
fabuły w spoilerach. :)

Jak już napisałem akcja toczy się w tym samy czasie co Maska. Oprócz jednego zdania w karczmie i

Spoiler

rozmowy z Khelgarem (został nowym Lordem Kapitanem) w Warowni na Rozstajach

nie zauważyłem żadnego powiązania z którąkolwiek częścią NWN. Ta gra to odmienna przygoda, nie mająca nic wspólnego z poprzednimi grami z serii NWN.
Spoiler

Fabuła jest dosyć ciekawa: Poszukujesz ludzi odpowiedzialnych z spisek i sabotaż na okręcie, który się rozbił. Później wstępujesz do kompanii kupieckiej - możesz wysyłać karawany z miasta do miasta. No i masz znaleźć tego głównego złego - jak wiadomo, sabotażyści na statku to tylko podwykonawcy

.

Dnia 09.05.2009 o 00:12, Vaxinar napisał:

Co do wymagań i grafiki... Mocno to poszło w górę?

Ja mam C2D E7200, GF 9600 GT i 2 GB Ram 800 MHz i gram na max ustawieniach.

Ale minimalne/zalecane to:
Intel Pentium 4 2.4 GHz/Intel Pentium D 805 2.6 GHz lub AMD Athlon 64 X2 3800+
1GB Ram/2 GB Ram
GF 6800/GF 8800 (musi posiadać 512 MB)

Zalecane dosyć wysokie, ale Minimalne takie jak w NWN2.
Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 09.05.2009 o 08:37, Growin napisał:

Jak już napisałem akcja toczy się w tym samy czasie co Maska. Oprócz jednego zdania w
karczmie i

Spoiler

rozmowy z Khelgarem (został nowym Lordem Kapitanem) w Warowni na Rozstajach


nie zauważyłem żadnego powiązania z którąkolwiek częścią NWN.


Hmmm, ja błąkając się po Samargolu spotkałem Jednego z Wielu. Po rozmowie z nim zacząłem się zastanawiać, które rozwiązanie Maski jest kanoniczne (bo NWN2 zakończyło się oficjalnie walką z Królem, a nie przymierzem z nim). Możliwe, że są też inne powiązania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja też go spotkałem, zacząłem z nim walczyć ale dosłownie w niecałą minutę mnie kompletnie zniszczył :)

PS: Oczyścił ktoś już czarny rynek?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 09.05.2009 o 08:37, Growin napisał:

No. Ciężko to wytłumaczyć.

Ale chodzi praktycznei bez mapy jak w podstawie się da czy nie? Tak jak w podstawie.

Dnia 09.05.2009 o 08:37, Growin napisał:

Przecież w Maskę można zupełnie nową postacią.

Wiem, ale ja tak nie chce.

Dnia 09.05.2009 o 08:37, Growin napisał:

Zalecane dosyć wysokie, ale Minimalne takie jak w NWN2.

Nie bardzo, bo piszesz, że musi być w karcie 512... A ja mam 256. :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 09.05.2009 o 11:39, Vaxinar napisał:

Nie bardzo, bo piszesz, że musi być w karcie 512... A ja mam 256. :/

Do zalecanych potrzeba 512

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować