Zaloguj się, aby obserwować  
DambialkoX

Neverwinter Nights 2: Storm of Zehir (temat ogólny)

260 postów w tym temacie

Na Allegro oba dodatki zaczynają już ładnie tanieć i zastanawiam się nad kupnem, chciałbym jednak najpierw dowiedzieć się jakie są zabezpieczenia, bo już gdzieś czytałem, że oba dodatki mają drm i aktywację przez internet.
Z góry dzięki za odpowiedź.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witaj!

Dnia 08.05.2009 o 20:02, Elminster napisał:

No i właśnie ukończyłem Sztorm Zehira.

Ja prawie.

Dnia 08.05.2009 o 20:02, Elminster napisał:

Tak naprawdę to akcja nabrała dla mnie tępa dopiero na samym końcu kiedy odkryłem,

Spoiler

że
właścicielka tej grupy handlowej co jesteśmy zrzeszeni (zapomniałem jak się nazywa :)
jest yuan-ti


Heh. A najlepsze, że się tego nie spodziewałem. Fabuła jest świetna. Zwrot akcji rewelacyjny.

Dnia 08.05.2009 o 20:02, Elminster napisał:

A sama finałowa walka? Piekielnie trudna!

Masakra. Ja mam 10 lvl i moje postacie padają jak muchy. Wylazłem ze świątyni i teraz czeka mnie "expienie".
>Nabijcie przynajmniej 23 level kiedy

Spoiler

ponownie

Dnia 08.05.2009 o 20:02, Elminster napisał:

wrócicie do Sandmachu

Uczestniczy w niej
Spoiler

awatar samego Zehira

który ma fajowski
seiminar. Dodatkowo ma dosyć potężną obronę. Ogólnie gdy byłem już na planszy gdzie się
znajdywał, miałem już wykorzystane już wszystkie czary.

Ja mam wszystkie, ale to 10 lvl. więc trochę nędznie w wyborze.

Dnia 08.05.2009 o 20:02, Elminster napisał:

Moja ocena -9/10

A moja 9+/10
Dawno nie grałem w grę, która by miała tak świetną fabułę, że jak "wessie" to "wypluje" dopiero w ostatniej fazie gry, bo lvl za mały.
Chyba tylko 2 gry mnie tak wciągnęły:
1. Planescape: Torment - "obudziłem się" dopiero w Tartarze po porażce z Triasem - miałem chyba z 5 lvl
2. Maska Zdrajcy - Finałowa Walka - gdyby nie Okku to bym musiał grać od nowa.

Ogólnie uważam Gniew Zehira za świetną produkcję. Obsidian po raz kolejny pokazał, że nie ma sobie równych.
Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 11.05.2009 o 21:26, Growin napisał:

> A sama finałowa walka? Piekielnie trudna!
Masakra. Ja mam 10 lvl i moje postacie padają jak muchy. Wylazłem ze świątyni i teraz
czeka mnie "expienie".

Jak będziesz expił to radzę nabić przynajmniej kilka poziomów (jak dla mnie 5 to absolutne minimum)

Dnia 11.05.2009 o 21:26, Growin napisał:

>Nabijcie przynajmniej 23 level kiedy

Spoiler

ponownie
> wrócicie do Sandmachu

Uczestniczy w niej
Spoiler

awatar samego Zehira

który ma
fajowski
> bułat.
Chyba tylko 2 gry mnie tak wciągnęły:
1. Planescape: Torment - "obudziłem się" dopiero w Tartarze po porażce z Triasem - miałem
chyba z 5 lvl

Nie grałem, ale dzięki reedycji będę mógł nadrobić zaległości.

Dnia 11.05.2009 o 21:26, Growin napisał:

2. Maska Zdrajcy - Finałowa Walka - gdyby nie Okku to bym musiał grać od nowa.

Mi nigdy nie udało się wziąść Okku do Akachiego ;)

Tak z ciekawości, jakie postacie masz w drużynie? Stosujesz jakieś bulidy?

Dnia 11.05.2009 o 21:26, Growin napisał:

Pozdrawiam

Ja również.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 11.05.2009 o 21:30, Elminster napisał:

Jak będziesz expił to radzę nabić przynajmniej kilka poziomów (jak dla mnie 5
to absolutne minimum)

Ja chcę nabić max. lvl.

Dnia 11.05.2009 o 21:30, Elminster napisał:

Nie grałem, ale dzięki reedycji będę mógł nadrobić zaległości.

Oj to "odlecisz" na długie godziny.

Dnia 11.05.2009 o 21:30, Elminster napisał:

Mi nigdy nie udało się wziąść Okku do Akachiego ;)

Za mało z nim rozmawiałeś i podejmowałeś niewłaściwe (wg. Okku) decyzje.

Dnia 11.05.2009 o 21:30, Elminster napisał:

Tak z ciekawości, jakie postacie masz w drużynie?

Wymienię z pamięci, bo komp z grą jest wyłączony.
1. Ja - Yuan-ti (mężczyzna)- łowca
2. Ork (kobieta) - barbarzyńca - przygotowana przez twórców
3. Goblin głębinowy (mężczyzna) - (chyba czarownik - czerwona ikonka klasy) - przygotowany przez twórców
4. Człowiek (mężczyzna) - czarnoksiężnik - przygotowany przez twórców
5. Elf Słoneczny (kobieta) - Wybraniec Bogów - dołączona do drużyny podczas przygody
6. Pająk - jest to mój "pupilek"
>Stosujesz jakieś bulidy?
Chodzi o gotowe staty postaci?
Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 11.05.2009 o 22:35, Growin napisał:

Ja chcę nabić max. lvl.

Wielkie zadanie sobie postawiłeś :)

Dnia 11.05.2009 o 22:35, Growin napisał:

> Nie grałem, ale dzięki reedycji będę mógł nadrobić zaległości.
Oj to "odlecisz" na długie godziny.

To świetnie ;)

Dnia 11.05.2009 o 22:35, Growin napisał:

> Mi nigdy nie udało się wziąść Okku do Akachiego ;)
Za mało z nim rozmawiałeś i podejmowałeś niewłaściwe (wg. Okku) decyzje.

No nie powiedział bym, rozmawiałem z nim bardzo dużo, ale nie będę rozwijał tego wątku, bo to nie temat o Masce Zdrajcy.

Dnia 11.05.2009 o 22:35, Growin napisał:

> Tak z ciekawości, jakie postacie masz w drużynie?
Wymienię z pamięci, bo komp z grą jest wyłączony.
6. Pająk - jest to mój "pupilek"

Ja pupilka miałem dinozaura :) A atutu dowodzenie nie masz? Pozwala on mieć sześcioosobową drużynę.

Dnia 11.05.2009 o 22:35, Growin napisał:

>Stosujesz jakieś bulidy?
Chodzi o gotowe staty postaci?

Jak awansować daną postać, jakie atuty wybrać, jak przydzielić statystyki.

Dnia 11.05.2009 o 22:35, Growin napisał:

Pozdrawiam

Ja również.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 12.05.2009 o 15:19, Elminster napisał:

Wielkie zadanie sobie postawiłeś :)

Wiem. I pewnie mi się nie uda.

Dnia 12.05.2009 o 15:19, Elminster napisał:

Ja pupilka miałem dinozaura :)

Grasz druidem?
>A atutu dowodzenie nie masz? Pozwala on mieć sześcioosobową

Dnia 12.05.2009 o 15:19, Elminster napisał:

drużynę.

Niestety nie. Rozumiem, że atut się zdobywa w tej gildii w warowni?

Dnia 12.05.2009 o 15:19, Elminster napisał:

Jak awansować daną postać, jakie atuty wybrać, jak przydzielić statystyki.

Albo sam, albo komp dobiera. Zazwyczaj na zmianę: raz komp dobiera staty, raz ja.
A czemu się pytasz?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 12.05.2009 o 15:31, Growin napisał:

> Ja pupilka miałem dinozaura :)
Grasz druidem?

Albowiem jest powiedziane: atut ten mogą zdobyć łowcy i druidzi ;)

Dnia 12.05.2009 o 15:31, Growin napisał:

>A atutu dowodzenie nie masz? Pozwala on mieć sześcioosobową
> drużynę.
Niestety nie. Rozumiem, że atut się zdobywa w tej gildii w warowni?

Nie, przy awansie na następny poziom, każdy go może wybrać, niekoniecznie pierwsza osoba w drużynie. Wymagany jest jedynie 6 poziom.

Dnia 12.05.2009 o 15:31, Growin napisał:

> Jak awansować daną postać, jakie atuty wybrać, jak przydzielić statystyki.
Albo sam, albo komp dobiera. Zazwyczaj na zmianę: raz komp dobiera staty, raz ja.

Acha

Dnia 12.05.2009 o 15:31, Growin napisał:

A czemu się pytasz?

Z ludzkiej ciekawości, podobno postać z buildu lepiej sprawdza się w walce lub w innych czynnościach, choć sam tego nie sprawdzałem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wreszcie udało mi się pokonać jednego z wielu :) Jaką taktykę stosowałem? Przyzwanie na niego zwierząt i ataki z daleka powinny pomóc (przynajmniej mam takie odczucie) Za jego pokonanie nie dostajemy żadnego atutu historycznego, ale bardzo dobrą koronę (screen poniżej, przepraszam za tą "sklejankę")
Oprócz tego udało mi się rozwalić ten czarny rynek (ale tutaj nie ma co się za bardzo chwalić :)

20090512182134

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 12.05.2009 o 18:25, Elminster napisał:

Wreszcie udało mi się pokonać jednego z wielu :)

Też go rozwaliłem.
>Jaką taktykę stosowałem?
Mi wystarczył tylko ork barbarzyńca + czarnoksiężnik. "Tank" bierze na siebie ciosy, a czarnoksiężnik wali go niesamowitą zagładą. No i gnom jakieś tam lodowe czary rzucał. Ale nie było tak źle. Najgorszy był początek - jak Jeden z Wielu rzucił zaklęcie strachu. Ale czar dotknął tylko 2 moje postacie. A na końcu czar sięgnął mojego orka, i został mi sam czarnoksiężnik. Ale, że nie ma na niego mocnych to wykończył "duszka".
>Za

Dnia 12.05.2009 o 18:25, Elminster napisał:

jego pokonanie nie dostajemy żadnego atutu historycznego, ale bardzo dobrą koronę (screen
poniżej, przepraszam za tą "sklejankę")

Myślałem, że dostane dużo PD a tu tylko 120. Kicha.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 12.05.2009 o 20:03, Growin napisał:

> Wreszcie udało mi się pokonać jednego z wielu :)
Też go rozwaliłem.

Witaj wśród nielicznego grona na gram.pl tak mniemam :)

Dnia 12.05.2009 o 20:03, Growin napisał:

Myślałem, że dostane dużo PD a tu tylko 120. Kicha.

Ale jak dla mnie zabawa była przednia, tym bardziej, że przedtem jak walczyłem z nim to nie wiedziałem, że potrafi rzucać czar "strach". Podeszłem do niego jak głupi całą drużyną i mnie dosłownie wybił (ale czemu tutaj się dziwić, piąty poziom to nie dużo :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No i gra ukończona.
Lvl (średni) drużyny to 15.
A samo zakończenie jest...hmm... ciekawe. Powiem - a właściwie napiszę - że mamy 100% wolność w tworzeniu zakończenia.

Spoiler

Zakończenie może opowiadać nawet o czynach, których nie dokonaliśmy.


Ogólnie to zakończenie bardzo mi się podoba.
PS. Powiem tylko tyle - Ciekawa książka z tej gry jest xP
Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 16.05.2009 o 19:18, Growin napisał:

Spoiler

Zakończenie może opowiadać nawet o czynach, których nie dokonaliśmy.


Wiem, można nawet dowiedzieć się

Spoiler

kogo nie zwerbowaliśmy, lub jakich misji nie wykonaliśmy :)

Dnia 16.05.2009 o 19:18, Growin napisał:

PS. Powiem tylko tyle - Ciekawa książka z tej gry jest xP

A zauważyłeś, że jestem często wspominany przez Volo? ;)

Dnia 16.05.2009 o 19:18, Growin napisał:

Pozdrawiam

Ja również.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Średni ten Gniew Zehira. Nudnawa fabuła, mało ciekawe postacie, za dużo walk. Dwójka i Maska były pod tym względem o niebo lepsze, a ja oczekiwałem podtrzymania tego poziomu. Tym niemniej grę warto poznać dla kilku ciekawych rozwiązań w mechanice rozgrywki. Ja tymczasem zabiorę się do Wrót Zachodu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 16.05.2009 o 19:47, Strange101 napisał:

Średni ten Gniew Zehira. Nudnawa fabuła, mało ciekawe postacie, za dużo walk. Dwójka
i Maska były pod tym względem o niebo lepsze, a ja oczekiwałem podtrzymania tego poziomu.


A wystarczyło przeczytać dowolny wywiad z Tonym Evansem (głównym projektantem SoZa), żeby się dowiedzieć, że w przeciwieństwie do podstawki i Maski nacisk został położony na eksplorację świata, a fabułę zepchnięto na dalszy plan. Chyba nawet w zapowiedziach ciągle się to przewijało, ale najwyraźniej to wciąż było za mało...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 16.05.2009 o 19:57, Dermi napisał:

A wystarczyło przeczytać dowolny wywiad z Tonym Evansem (głównym projektantem SoZa),
żeby się dowiedzieć, że w przeciwieństwie do podstawki i Maski nacisk został
położony na eksplorację świata, a fabułę zepchnięto na dalszy plan.

Jak na fabułę, która miała być elementem "drugoplanowym" wyszła im nader ciekawie. Nie walczymy z bogami i im podobnymi. Fabuła jest taka "lekka" i swojska. Wg. mnie jest idealna. To w końcu jest następca serii Icewind Dale a nie np. Tormenta.
>Chyba nawet w zapowiedziach
>ciągle się to przewijało, ale najwyraźniej to wciąż było za mało...
Dokładnie. Od samego początku było wiadome, że fabuła będzie mniej ważna. Wszędzie można przeczytać, że twórcy najbardziej skupiają się nad dowolną wędrówką po świecie. Nawet na 3 str. instrukcji jest napisane:
"Gra, w którą wkrótce zagrasz, może nie być do końca tym, czego się spodziewasz. ..."
Więc ja nie widzę powodu aby narzekać na fabułę (swoją drogą b. ciekawą - wg. mnie).
Ci co narzekają chyba nigdy nie interesowali się tym dodatkiem.

Elminster
Niestety nie.

Strange101
>Nudnawa fabuła,
Nie powiedziałbym. Mnie się bardzo podobała. Tak bardzo, że mam zamiar w najbliższych dniach zacząć rozgrywkę od nowa.
>mało ciekawe postacie, za dużo walk.
Czyli po prostu godny następca jednego z klasyków.
Twórcy osiągnęli swój cel, i pokazali, że w dzisiejszych czasach można zrobić klasycznego "ceeRPeGa" dla starych wyjadaczy a nie grę dla graczy niedzielnych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 16.05.2009 o 19:57, Dermi napisał:

A wystarczyło przeczytać dowolny wywiad z Tonym Evansem (głównym projektantem SoZa),
żeby się dowiedzieć, że w przeciwieństwie do podstawki i Maski nacisk został
położony na eksplorację świata, a fabułę zepchnięto na dalszy plan. Chyba nawet w zapowiedziach
ciągle się to przewijało, ale najwyraźniej to wciąż było za mało...


WOW, naprawdę? Jak może nie wiesz, przeczytałem kilka zapowiedzi.
Jako fan serii nie spodziewałem się fabuły nudniejszej niż w jedynce. Kurka, nigdzie nie napisali, że stworzą banalną historyjkę, której największą tajemnicę zdradzono już w tytule. Po NWN2, które mimo wszystko, też się fabularnie nie wspięło na wyżyny (ale swój klimat miało) i Masce, która pokazała, że jednak potrafią napisać ciekawą opowieść, oczekiwałem, że i ten dodatek mnie nie znudzi, a kompletnie nie spodziewałem się, że mnie w ogóle nie zaciekawi. Założenie, że tym razem nie fabuła gra pierwsze skrzypce nie usprawiedliwia w żadnym razie tego gniota. To, że tym razem nie miało być poruszającej opowieści rodem z Maski, nie oznacza, że mogą zejść poniżej pewnego poziomu jaki sobie ta seria ustaliła.
Skoro jednak twórcy nastawili się na tę eksplorację, to tu też się nie popisali. Śmiesznie mało lokacji, większość zrobiona na jedno kopyto, a system spotkań losowych również nie najlepszy (automatyczne walki ze słabeuszami by się przydały, nie wspominając o różnorodności planszy i przeciwników). Mapy zbyt wielkie nie były, system handlowy umożliwiał zdobycie śmiesznie ogromnego bogactwa po pobieżnym zapoznaniu się z Wybrzeżem Mieczy. Już zarządzanie Warownią w podstawce było o wiele ciekawsze, myślałem, że teraz zrobią coś lepszego, skoro to ma być jeden z głównych atutów dodatku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 16.05.2009 o 21:15, Growin napisał:

Czyli po prostu godny następca jednego z klasyków.
Twórcy osiągnęli swój cel, i pokazali, że w dzisiejszych czasach można zrobić klasycznego
"ceeRPeGa" dla starych wyjadaczy a nie grę dla graczy niedzielnych.


Niestety nie. Klasyczne cRPGi miały bardzo interesujące walki. Pamiętam jak godziny spędzałem na planowaniu przebiegu potyczki w BG czy IWD. Podobnie było też w kilku prawdziwie turowych cRPG, ale to już inny kaliber, więc nie będę o tym pisał.
Tutaj natomiast mamy banalne walki nawet na wyższych poziomach trudności, z wyłączeniem finałowej potyczki, przed którą po prostu trzeba było parę godzin nabijać poziomy, by również stała się prościutka.
Porównywanie SoZ do klasyków eksploracji podziemi to obraza dla tych tytułów. Już jedna Wieża Durlaga czy Twierdza Strażnika z serii BG, które na walki i eksplorację nastawione aż tak nie były dały mi więcej zabawy niż cała ta gra.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 16.05.2009 o 21:25, Strange101 napisał:

Niestety nie. Klasyczne cRPGi miały bardzo interesujące walki.

Ja mam na myśli BG i Icewind Dale, a Ty chyba inne. Ja nie pamiętam ciekawych i emocjonujących walk z BG bądź IWD. Może coś ciekawego było w BG 2, ale tego niestety nie wiem, gdyż po części pierwszej (i kawałku części nr.2) powiedziałem sobie: "Dość". Gra mnie zanudziła. A IWD to po prostu (wg. mnie) przyjemna rozwałka.
>Pamiętam jak godziny spędzałem na planowaniu przebiegu potyczki w BG
A ja gdzie wpadłem moją grupą wojaków to pozostawiałem po sobie tylko zgliszcza. Bez zbędnego planowania, bez zbędnego pierd.... się. Fakt - trochę kasy poszło na wskrzeszanie. Ale planowania nie pamiętam. Jak grałem magami to czasami wystarczyło dać pauzę, wybrać czary i... koniec całego planowania.

Dnia 16.05.2009 o 21:25, Strange101 napisał:

Tutaj natomiast mamy banalne walki

Jakoś nie zauważyłem banalności walk. Poziom trudności walk oceniam jako średni.
>nawet na wyższych poziomach trudności, z wyłączeniem

Dnia 16.05.2009 o 21:25, Strange101 napisał:

finałowej potyczki, przed którą po prostu trzeba było parę godzin

>nabijać poziomy, by
Ja wykonałem z 5 questów i tyle mojego expienia przed finałem

Dnia 16.05.2009 o 21:25, Strange101 napisał:

również stała się prościutka.
Porównywanie SoZ do klasyków eksploracji podziemi to obraza dla tych tytułów.

Mnie się w SoZ grało lepiej niż w BG (cóż, gra po prostu mi nie podeszła, choć w cz. 1 grało mi się "tylko" przyjemnie) i podobnie do IWD.
PS. Wolę aby tak wyglądali następcy klasyków niż tak jak F3. No, ale jak ktoś uważa inaczej to już jego sprawa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować