Zaloguj się, aby obserwować  
querkis

To, czego rynek gier komputerowych potrzebuje najbardziej

202 postów w tym temacie

Nie będę owijał w bawełnę. Mam zamiar stworzyc wcześniej czy później grę MMO z systemem walki (jak mi sie wydaje) niespotykanym dotąd nie tylko w grach MMO(czyli massively multiplayer online. cos jak Wow, Lineage 2), ale w śród wszytkich gier komputerowych, w których występuje element walki na miecze. Jednak zanim zacznę cokolwiek planowac, chciałbym przedyskutwoac z Wami bardzo istotne kwestie. Czy chcieli byście, moi mili, pograc w grę MMO o charakterze Prince Of Perisa: Warriror Within czyli mrHrocznym i zagmatwanym? (jak ktos nie wie co to Prince Of Persia: Warrior Within, proszę wpisac w googla i sie dowiedziec) Publikujcie tutaj wasz pogląd na temat tego, czego najbardziej Wam brakuje w grach tego typu. Starajcie się nieograniczac do wypowiedzi na temat Assassin''s Creed 2 Co prawda system walki w "Aszyszku" jest świetny, ale był już przestarzaly w momecie premiery gry). Najprawdopodbniej skoczny sie na gdybaniu, ale zawsze warto... Pzdr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

hehe.. a z jakim studiem chcesz tworzyć swoje mmo ? Znasz się na programowaniu itp. ?
Moim zdaniem najlepiej stworzyć mmo w jakimś oryginalnym świecie, coś czego jeszcze nikt nie widział.. chyba jeszcze nie ma mmo w mass effect, a świat jest tam wspaniały. Ja przede wszystkim nie lubie cukrowania.. wolę klimat fallouta lub age of conan. Do mmo system walki taki jak jest w AoC jest najlepszy, nie to co w GW czy WoW, najlepiej żeby gracz brał udział w rozgrywce, a nie tylko po trzymał PPM i odpalał po kolei zdolnośći. Fajne jest wykorzystanie dla początkujących tryb w którym możesz sam iść nabijać skille.. no to że na początku nie ma innych graczy. Dobrze jest jak jest fabuła, a jak się ma na nią wpływ i można dokonywać wyborów to ooo.. jak byś miał taką fabułę to twoje mmo byłoby chyba najlepsze :P
Co do systemu walki ja w assassin''s creed to w mmo sobie takiego nie wyobrażam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

True, True... 1. Mam znajomości w firmie której gra sprzedala sie w 10 000 nakładzie (poszlo to na rynek rosyjski. Zdecydowanie nie jest to porażające osiągnięcie. 2. Jestem w duzej mierze zdecydowany jakie narzędzia powinienem urzyc. dośc czesto mysle nad uproszczeniem strony graficznej ewentualnego silnika. Znam Blendera i 3dsa. maya mi nie będzie potzrebna do robienia wypasionych cienamtic trailerow, bo do tego potzrebny jest neismaowity naklad pracy i mieniedzy, wiec moge otym zapomniec. bede uzywal silnika gry do robienia filmow jak te z GTA: SA. Także tym się na razie nie martwię. Niestety muszę Cię rozczarowac, oglądałem trailery Age Of Conan i system walki faktycznie jest przełomowy ale duzo mniej od tego który siedzi u mnie w glowie. Co prawa to co wymyslilem jest trudne do realizacji(nawet bardzo), ale z moim bratem jestesmy fanatykami, więc w razie gdy się zdecydujemy, nic niestoi na przeszkodzie. Po za Witcherem i po za tym fpp o ktorym wpsomnialem (ale to nie w Polsce) nie ma dobrej nowej gierki stworzonej przez naszych. (Apropos jeszcze Wiedzminka, moim zdaniem CDproject wydal te bagatela 20 mln euro na wiedzmina tylko poto by wypromowac marke. Im kaski raczej niebrakuje :D) Nie mow mi że niechial byś pobiegac po sicanach jak pricne, albo chociazby powspinac sie jak Altair na oczach innych graczy. :D Jesli uda mi sie stworzyc ten system walki gracze beda w stanie tworzyc wlasne sekwencje walk jako kombosy. Sorry za błędy spieszyłem się.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie jestes zbyt wymagajcy ;]. Wiedźmin - świetna gra, ale to jednak standardowy ''klikacz RPGowy''. osobiscie tego systemu nie znoszę. Pograj w Assassin''s Creed albo w Pricne of perisa: warrior within poczujesz co to wolnosc :D (co chwila wymieniam te 2 tytuly.robie darmowa reklame dla Ubi. powinni mi zaplacic ^^) osobiscie nie pojmuję i nie lubię czarów w grach, może dlatego tak uważam...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Assassins Creed i wolność...

*Fumiko zaczyna się śmiać.

*Fumiko ze śmiechu spada z krzesła...

*Fumiko spada z podłogi...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 15.07.2008 o 01:53, Fumiko napisał:

Assassins Creed i wolność...

*Fumiko zaczyna się śmiać.

*Fumiko ze śmiechu spada z krzesła...

*Fumiko spada z podłogi...


Hahaha
Nie wiem jakich rewelacji chcesz wprowadzać, może Wii kontroler na kompa i machać żelastwem na prawo i lewo? xD

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie wolę mroczny i zagmatwany. Na pewno nie chciał bym stylu graficznego wziętego prosto z Japońskich MOORPG''ów ( nie znoszę tych szczórkowatych postaci, z mieczami 2x większymi od nich, ubranych w jakieś pedalskie( mam nadzieję że to się nie zalicza do przekleństwa ... jeśli tak to bardzo przepraszam) kalesony.
Świat powinien być otwarty, a nie jak w AoC czy innych jMOORPG, gdzie przeskakuje się z lokacji do lokacji widząc piękny napis "LOADING" ;>. System walki w WoW''ie jest bardzo dobry, jedynie co bym zmienił to jego dynamikę.
To co bym chciał widzieć w MMORPG to spory nacisk położony na rozwój gildii. Czy nie fajnie by było gdyby gildia mogła kupić jakąś chatę w mieście, porozwieszać trofea na ścianach, wywiesić tablicę ogłoszeń, organizować w niej spotkania etc. Z czasem gdy na ścianach zabraknie miejsca, kupić większą ''rezydencję'', która ma wiecej funkcji itd itd ;P ...
Także według mnie ciekawym rozwiązaniem chata była by tawerna. Jeśli chcesz pogadać ( pospamować ) z innymi osobami, na otwartym kanale to musisz udać się do tawerny. Było by to miejsce gdzie oprócz spamu można było by skompletować drużynę, napić się piwa, zlać komuś mordę ( jakiś mały duel''owy ring, bądź zwykła jatka w tawernie ( każdy na każdego ^^ ).

Mam jeszcze sporo pomysłów, ale co ja się będę rozpisywał. Jest 4:00 w nocy, także pewnie wszystko to co napisałem to tylko brednie :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 15.07.2008 o 02:56, Zimek1990 napisał:

Hahaha
Nie wiem jakich rewelacji chcesz wprowadzać, może Wii kontroler na kompa i machać żelastwem
na prawo i lewo? xD


Chodzi mi jedynie o "wolnosc" gry w linearnym do bolu AC. Grafa sliczna, efekty sliczne... ale gierka jak po sznurku.

Więc o jakiej wolności mowa?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W jaki niby sposob objawia sie ta "przelomowosc" AoCa? Ze klikamy klawisze kierunkowe zeby wyprowadzic combo? To sie na dluzsza mete nie sprawdza, po 1. meczy, po. 2 kiepskie strasznie w pvp. po 3. daje przewage ludziom ktorzy maja np. G15.
Jesli juz chcesz myslec nad systemem combatu to zacznij najpierw od tego jak zbalansowac klasy melee z klasami casters i ranged.
Poza tym piszesz ze znasz blendera i 3dmaxa, brawo, a jakiego silnika chcesz uzyc do napedzenia gry? Bo to ze znasz programy do 3d nie znaczy ze dasz rade potem oprogramowac postacie, ich wszystkie akcje, ruchy, ciosy, combo itd w silniku gry. Poza tym co rozumiesz przez uproszczenie strony graficznej silnika? Wytniesz czesc kodu silnika? A co z protokolami sieciowymi? Jak zamierzasz rozwiazac komunikacje multiclient<->server?
Dobry silnik do gier, taki np. gamebryo kosztuje pieniadze takie ze jest poza zasiegiem pojedynczej osoby ktora chcialby zrobic mmo. Mozna skorzystac z darmowych, sa juz calkiem niezle jak np. nebula engine ale w dalszym ciagu trzeba znac sie niezle na programowaniu. Do tego sam engine jest darmowy ale juz toolkity do niego nie.
Poza tym nie rozumiem zalozenia samej gry, ma to byc gra o charakterze PoP i mmo? Ale PoP to zrecznosciowka glownie wiec gdzie tu miejsce na mmo?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się. System walki w AoC jest strasznie męczący .. całe szczęście nie dotyczy on klas casterowych.

O uproszczenie silnika zapewne chodziło mu o wywalenie wszystkich wodotrysków, takich jak :
-bloom
-HDR
-Bumpy, speculary, normale, parallel mapping
-blur, motion blur
-shadows, soft shadows
o ile takowe silnik posiada ;P

Do stworzenia MOO zawsze może użyć tanich silników jak TGEA czy TrueVision ... ale fakt faktem, sama znajomość aplikacji do tworzenia grafiki nie wystarczy :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To zes mnei zagiol... Nie mamy zamiaru bawic sie w kasly caster. wogule nie bedzie czarow :P Ten system walki jest dla melee. mozliwe ze nie bedzie mmo tylko lan. z reszta ja srednio sie na tym znam. jak nam sie uda zorbis system walki ktory dziala to bede szczesliwy, nawet jak na singlu sie skonczy. nie ja jestem od pisania kodu. Wiem tylko ze bez dobrej fizyki sie nieobejdzie. narazie kombinuje jak skonstruowany powinien byc szkielet modela ludzkiego dziala.
co do etgo ze w aszyszku idzie sie jak po sznurku. To prawda. ale na wsyztko mozna wejsc wskoczyc zeskoczyc naskoczyc... itd. Czemu nie zrobci edytora map i udostepnic go uzytkownikom? :d A co powiesz jak zamaist wynajmowania tawern w miastach bedziesz mogl sobie budowac wlasne? :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Już kiedyś myślałem nad takim patentem. Zdecydowanie nie widział bym systemu walki jak w POP''ie. Bardziej pasuje mi coś na krój Jedi Knight Jedi Outcast/Jedi Academy lub Dark Messiah of Might and Magic. Z chęcią zagrał bym w takiego mmorpga.

Jeśli miałbym dodac coś jeszcze... Po moich wielodniowych przemyśleniach, gra taka zdecydowanie nie powinna bazowac na poziomie doświadczenia. Indywidualne umiejętności walki danym orężem powinny decydowac o tym czy z danym mobem się wygra czy nie. Tzn. nie powinno byc jako takich statystyk typu siła, zręcznośc itp., a jeśli by były nie powinny miec odwzorowania w obrażeniach itp. tylko na tym jakie itemy możemy nosic. Gra była by wtedy zręcznościowym mmo. Ktoś z pierwszym poziomem mógłby zabic przeciwnika o poziomie 100 o ile potrafi walczyc wybraną bronią. Dodatkowo, aby urozmaicic walkę powinny byc style walki jak w Jedi Outcast/Jedi Academy. Z tym, że style wybierało by się z poziomem. Przykładowo, inny styl to inne przełożenie miecza. Mamy półtora ręczny, którym możemy walczyc jedną ręką lub dwoma, zależnie od wybranego stylu. Rapierem moglibyśmy walczyc w jednym stylu ruchu myszką to były by ruchy końcówką rapiera, w innym porusza się środkiem ciężkości broni. Coś tego kroju :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nooo widzę że Ty człowieku masz ambicję i trzymasz się nich a stworzyć coś nowego i innowacyjnego w tych czasach żeby się wyróżniało to ciężko jest :D z drugiej strony mój kumpel kiedyś miał myśli nad stworzeniem nowego systemu do gier nie coś takiego jak D&D i inne systemy. Czyli coś takiego jak LARP - Live action role-playing czyli po prostu, gier na zywo
jezeli ktoś nie wie co to jest to na Youtubie jest tego pełno wystarczy wpisać hasło LARP. Ale o co chodzi stworzyć system taki gdzie by nie decydowały o Twojej sile liczby i takie tam i rzuty kośćmi czyli jak człowiek walczy z Orkiem to musi się go bać bo Ork jest ogromny to może jednym strzałem młota zabić i po Tobie. Ciekawy byłby taki system który byłby tak jak w prawdziwym życiu.... Jak by co to chętnie dołączam się do jakiś pomysłów :p

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

System walki z JK:O/JA jest wyrąbisty ... ale przy dużej liczbie osób lag pewnie by zepsuł całą zabawę.

Co do braku levelowania to według mnie nie najlepszy pomysł ... zdobywanie poziomów to jest jedna z najważniejszych rzeczy które przykuwają gracza do monitora, zaraz obok zdobywania nowych przedmiotów :P

Co do budowy własnych tawern to :

A) trzeba by było stworzyć takie tereny jak w AoC bo inaczej zabrakło by miejsca
B) tworzenie takich, jakby to określić- wielowymiarowych obszarów, gdzie każdy wygląda tak samo, tylko różni się rozmieszczeniem budynków gildyjnych, całkowicie psuje klimat i odczucie takiego - "realizmu" świata.
C) jeśli był by tylko jeden taki teren np wokół miasta, to musiał by być on naprawdę wielki, a jeśli miały by na nim powstawać budynki to musiał by być również pusty .... wielki pusty teren = bleee

Ogólnie wolał bym by rozbudową miasta zajmowali się twórcy gry, dodając kolejne budynki wraz z patchami, niż gdyby mieli się tym zająć gracze ;]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co do lagow... nieobawjacie się... sa pzreciez FPSy MMO gdzie da sie grac :P.bardziej obawiam się o wymagania dla procka (w grze gdie na wstztko prawie dizla wfizyka to hohoo 8 rdzeni minimum ^^) Nigdy nie gralem w zadnego Jedi Adademy czy inne. Co do tych pozomow, przewidywalem ze max level bedzie 10 (ewentualnei jakis 11 dla maniajków, 12 dla super chakera ^^ i moze 15 dla GMa :P Postac musi miec okresloną siłę wytzrymałośc(w razie gdy ktos naszą postacią rzuci, uda nam się z kądś spasc) czy wystarczajaco duzy refleleks by moc pojsc do szkoly walki akrobatycznej. Co do miejsc pod budowle stawiane przez graczy... postawienie budynku trwa, jest kosztowne i pracochlonne. wiec zapewniam was, ze latwiej jest podbic jakąs wieś (ktorych w swiecie gry ma byc mnostwo) i przerobic ją na gildiowe osiedlo :D lub jesli jestescie bardziej ambitni szturmujecie jakis trudniejszy do zdobycia obiekt. :P Swiat w rzeczywistosci jest neisamowicie duzy chcialbym to odwzorowac z wasza pomocą dlatego chccę aby powstal edytor tez. :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie 8 rdzeni tylko Nvidia PhysX & CUDA ;P

Nie wiem jak tam z fizyką jest w grach, ale zakładam że jeśli każdy gracz miał by widzieć dokładnie to samo zachowanie obiektów co inni, to ilość potrzebnych danych do przesłania była by gigantyczna ... no chyba że są to tylko efekty wizualne nie wpływające na gameplay - wtedy wystarczy że każdy klient oblicza tą fizykę wyłącznie dla siebie.

Co tak mało lvli ? :P . Rozumiem że każdy lvl jest podzielony na pięć podleveli ? :P

Co do tych wiosek to nawet fajny pomysł, ale jak zawsze mam trochę zastrzeżeń ^^ :

- mówisz że teren będzie gigantyczny. Dla mnie wiąże się to od razu z tym że będzie pusty ... Osobiście nie znoszę takich terenów, wolę małe ale klimatyczne.
- mówisz że będzie mnóstwo wiosek ... jak zwykle wydaje mi się że przez to świat będzie monotonny, bo nie sądzę by każda wioska wyglądała inaczej. To samo z jej ( ich ) mieszkańcami. Zero historii, zero fabuły ... npc''ty były by tylko ''statycznymi'' obiektami do wyrżnięcia.

Na razie to tyle co do moich narzekań :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przy gigantycznym terenie skryptowane zachowanie NPCow zezarloby Ci cala moc servera. Jak myslisz, czemu jak do tej pory nikt tego nie zrobil? A inaczej to co? Postawisz po prostu model w T-pose? Poza tym mowisz ze teren gigantyczny, ale podzielony na zony czy jeden wielki, z instancjami czy ffa? A na ile osob obliczasz to MMO? 1000? 10000? Nie wiem czemu ale mam wrazenie ze podchodzisz do tego od zupelnie zlej strony, najpierw napisz server potem sie zajmuj implementacja mechaniki a na koncu grafika. A, i postaci zrobionych w 3D raczej nie animuje sie w 3dmax czy blenderze, z nich exportujesz wlasnie T-pose i bones i animujesz siatke w silniku gry.Tak jest znacznie prosciej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 17.07.2008 o 20:26, Terrorite napisał:

Przy gigantycznym terenie skryptowane zachowanie NPCow zezarloby Ci cala moc servera.
Jak myslisz, czemu jak do tej pory nikt tego nie zrobil? A inaczej to co? Postawisz po
prostu model w T-pose? Poza tym mowisz ze teren gigantyczny, ale podzielony na zony czy
jeden wielki, z instancjami czy ffa? A na ile osob obliczasz to MMO? 1000? 10000? Nie
wiem czemu ale mam wrazenie ze podchodzisz do tego od zupelnie zlej strony, najpierw
napisz server potem sie zajmuj implementacja mechaniki a na koncu grafika. A, i postaci
zrobionych w 3D raczej nie animuje sie w 3dmax czy blenderze, z nich exportujesz wlasnie
T-pose i bones i animujesz siatke w silniku gry.Tak jest znacznie prosciej.



Z tego co pamietam, to właśnie głównie w tych aplikacjach do tworzenia grafiki 3D animuje się modele, a następnie exportuje do silnika :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować