Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Kojima o "nowej generacji" gier wideo

30 postów w tym temacie

Renor Mirshann

Hideo Kojima przedstawił w telewizji BBC swoje pojęcie "nowej generacji" gier wideo i stwierdził, że developerzy nie są w stanie spełnić tych warunków na obecnie dostępnych konsolach. Potężniejszy sprzęt jest według niego potrzebny nie do stworzenia fotorealistycznej grafiki, tylko w pełni interaktywnego środowiska.

Przeczytaj cały tekst "Kojima o "nowej generacji" gier wideo" na gram.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A te nasionka to nie coś w stylu marzeń Petera Molynuex ? On w Fable chciał siać nasionka , z których wyrasta drzewo a potem możemy się na nim podpisać (czyt.wyryć inicjały) ,które z biegiem lat drzewa także się starzeją i obrastają mchem a kora się łuszczy.Big Boss zasiał przecież w Les Enfantes Terribles swoje nasionka ,które po dorośnięciu uśmiercił sam Kojima.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Od dawna każdy z nas wie, iż tak na dobrą sprawę liczy się pomysł oraz szacunek bijący do gracza. W pełni interaktywne otoczenie w moim osobistym rankingu, stoi zaraz za liczbą detali (czego MGS jest dobrym przykładem). Niech więc skończy się wyścig o coraz to lepsze udźwiękowienie oraz szatę graficzną, a miast tego skupią się na samym nowatorskim gameplay''u! O!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

to myslenie w dobrym kierunku. co z tego że grafika piękna, gdy otoczenie martwe. oczywiście chodzi o to, by interaktywność służyła lepszej grywalności, a nie była tylko w sumie niepotrzebnymi dodatkami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No przecież to jest oczywiste, że Xbox 360 już dawno się zaczął krztusic, a PS3 naszczęscie dopiero zaczyna ;) ( np przy. MGS4)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

MisioKGB ps3 zaczelo sie ksztusic wtedy co x360 . Do tego jak na swoje zycie to nawet i wczesniej ;] .
Kojima ma troche racji ,ale taka interaktywnosc raczej sie sprawdzi w okreslonych gatunkach gier .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Rośnięcie drzew, starzenie się ludzi itp. miało mieć pierwsze Fable. A potem się okazało, że xbox nie ma na to wszystko pamięci i w efekcie nie ma ani rosnących drzew, ani starzejących się npc''ów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zobaczymy co Nam przyniosą konsole następnej generacji ale te chyba nie prędko. Najwcześniej za 4 lata. Póki co karty graficzne czyli grafika komputerowa rozwija się w szybkim tempie. Przyszłość jeśli chodzi o gry będzie bardzo ciekawa :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ciekawa wymówka na mierne umiejętności obecnych developerów.

Kiedyś Unreal z olśniewając grafiką(na tamte czasy) i doskonałym AI chodził bez problemu na PII 233. Teraz żeby odpalić Crysis''a na full trzeba mieć Quad Core''a i najnowszą grafe.

Z konsolami jest tak samo. Typowe podejście dzisiejszego programisty: "Sprzęt pociągnie, po co optymalizować?!". Czas wrócić do korzeni Panie Kojima! Kiedy na sprzęcie marnej jakości ludzie próbowali stworzyć piękne rzeczy, a nie kiedy na sprzęcie wysokiej klasy programiści próbują stworzyć kiepskie benchmarki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Interaktywność? Z tego co widzę to Crysis z jego CryEngine 2 jest temu bardzo bliski... Każdy byle bajer mozemy podnieść, możemy nim rzucić, lub nawet nim uderzyć, każdą palemkę możemy skosić i każdy mniejszy domek dowolnie zniszczyć, owszem nie jest to może to o czym Kojima myśli, ale na pewno jest to więcej niż w byle jakiej innej grze rozwijając ten kierunek możemy uzyskać w pełni interaktywne środowisko.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ma rację. I tu nie chodzi o rozwalenie domku i rzucanie deskami tylko np. wyrwanie rośliny i posadzenie jej w innym miejscu. Potem podlanie i czekanie. A roślina np zachoruje. Nowy red faction guerella będzie miał świetną fizykę.. W cda c]action była zapowiedź. I wygląda super. W tej grze najważniejsza jest fizyka.
Chciałbym zagrać kiedyś w grę która dawałaby nieograniczone (praktycznie) możliwości. Na przykład gra w której możemy być żołnierzem który walczy na froncie. Możemy też być prawnikiem który relację z tej wojny ogląda w TV. I tak dalej :] Albo fajn ie byłoby zobaczyć ciało przeciwnika które się rozkłada. Na końcu zostaje szkielet z uszkodzonymi kośćmi. :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dobrze prawi - dać mu piwa! Moim zdaniem grafika w Cry Engine 2 stoi już i tak na wysokim poziomie, że i tak nie ma co jej ulepszać. Teraz twórcy powinni się skupić właśnie na fizyce i interaktywności świata gry. Diabeł tkwi w szczegółach i właśnie jw powinno się teraz rozwijać. Oczywiście to sadzenie roślin i podlewanie, nawożenie itp. oczywiście nie przyda się w FPS-ach, ale jeśli EA planuje następny dodatek do Simów pod tytułem ,,Ogródek" taka rzecz mogła by być przydatna. Red Faction Guerella ma mieć bardzo zaawansowany silnik fizyczny. Każdy obiekt będzie dało się zniszczyć lub tylko ,,przekształcić" za pomocą odpowiednio silnej broni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować