Zaloguj się, aby obserwować  
Paoro

Star Wars: The Old Republic - temat ogólny [M]

3987 postów w tym temacie

Stan irytacji osiągnięty...

Miejsce akcji: Foundry last boss,

Spoiler

Revan

, hard mode.
Osoby dramatu: trzech dzielnych posiadaczy latarek i snajper.

Część właściwa:
- Mój ci on - zakrzyknął dumnie przywódca pod postacią Sith Assassina.
- NIGDY! - odparował
Spoiler

Revan

, po czym uznał, że pozostanie wśród żywych na wieki wieków amen. Żeby przypadkiem nie wyparować użył Mocy i zatrzymał upływ swych sił życiowych. Dobrze wiedział, że teraz może bezkarnie pozabijać graczy, którzy - nieświadomi błędów stwórców - atakowali go bezczelnie podczas mozolnej inkantacji. I stało się to, czego nikt się nie spodziewał! Atakowanie przeciwnika podczas tak skomplikowanego zaklęcia musiało spowodować, że pomylił jedno ze słów i zamiast zjednoczyć się z Mocą postanowił zaszczyć przybyszów swoją obecnością na dłużej. Niestety, Republika nie jest gościnnym terenem dla spragnionych przygód przedstawicieli Imperium, w związku z czym
Spoiler

Revan

szybko pokazał grupie czterech śmiałków, jak wygląda wnętrze ich statku.

Dla strudzonych poszukiwaczy przygód był to jednak chleb powszedni, w związku z czym zakupili specyfiki u miejscowego robota pichcącego w kociołku mikstury wzmacniające i powrócili pokazać, jak powinno się traktować gości. Walka rozgorzała na nowo, ale śmiałkom ponownie w drogę weszli stwórcy. Boska wręcz interwencja uchroniła
Spoiler

Revana

, a śmiałków przeniosła tym razem nie na statek, ale prosto w gwiazdy, chociaż na wyświetlaczu widoczne było jeszcze ostrzeżenie i czas: 3 minuty. Wystarczająco dużo, aby położyć kres zarządcy Foundry i pozbierać złom z
Spoiler

HK-47

. Złorzecząc pod nosem wszyscy wiedzieli, że dzisiaj spotkają się jeszcze raz i dopełnią przeznaczenia
Spoiler

Revana

- tym razem już bez odgórnych interwencji. A przynajmniej mieli nadzieję na uczciwy pojedynek.


Dla wszystkich w stylu tl;dr wersja skrócona:
Foundry na hard mode, ostatni boss. Najpierw się zbuggował i nie odpalił triggera kończącego walkę na 5%, ale spadł na 4% (błąd przy atakowaniu przy channelowaniu - za duży DPS :D) i stał się nieśmiertelny. Później, kiedy był już na 45% i zaczął używać Force Storm, Bioware wyłączyło serwer pomimo ostrzeżenia, że zrobią to za 3 minuty. Way to go!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 06.01.2012 o 09:23, Deathscythe napisał:

Bioware wyłączyło serwer pomimo ostrzeżenia, że zrobią to za 3 minuty. Way to go!


Mogło im się coś pomerdać. Ale nie Ty jeden miałeś pecha, ja wczoraj akurat byłem w trakcie Black Talon (nie śmiać się, byłem tam tylko po Social Points, które sypią się tam całymi workami, od 100 do 200 SP spokojnie można z jednej instancji wyciągnąć), dobiegliśmy do

Spoiler

generała

, czyli do końca misji zostały jakieś 2 minutki, a akurat plon miałbym niesamowity, bo miałem farta i prawie wszystkie rollsy wygrywałem, więc do koszyczka wpadłoby spokojnie 200+ SP, a tu nagle bzyk i "Error... you have been disconnected from the server". A prosiłem drużynę na wszystko - przewijajmy wszystkie dialogi... :(

Co do reszty opowieści, to naprawdę współczuję. Takie sytuacje potrafią naprawdę człowieka dobić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hey...
Wczoraj miałem wreszcie okazję pograć w SWTOR więc podzielę się moim skromnym komentem.

Po godzinach męczarni z aktywacją konta wreszcie się udało. Skończyło się kupnem pre paida, bo nie wiedzieć czemu serwer odrzucił moją kartę Mastercard i 5 innych kart znajomych. Ale powiem szczerze, że nie żałuję. Po 2.5 godzinie grania jestem zachwycony. Questy, combat, dialogi... jest świetnie (oczywiście są rzeczy do poprawki).
Żaden "noob-zone" nie dał mi tyle przyjemności co ten w SWTOR. Obecnie mam lvl 7 Trooperem - gra się wyśmienicie.

Tutaj mały apel... Chciałbym zacząć nową postać. Jakiegoś mieczomachacza na innym serwerze... Może ktoś chętny do zarwania nocki i stworzenia nowego chara...

HMU na gg : 4136863

Pozdrawiam i jeszcze raz polecam grę... warta była tych 240 zł xd

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przekwalifikowalem sie z assasina na snipera. Poszedlem w cybertech (scaven i unde missions)
i mam pytanie zwiazane z cybertechem: On wytwarza ulepszenia tylko do zbroi? czy broni tez? robi implanty itp czy nie?
bo moze bardziej w armortech trzeba bylo pojsc? bo te upgrady sa mi zbedne bo nie mam zbroi ktora moglbym modyfikowac....ktos moze mi powiedziec gdzie moge dorwac zbroje (jestem okolo 12 lvl) ktora moge modyfikowac?
prosze o odpowiedz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 06.01.2012 o 13:18, RadeXMaster napisał:

bo moze bardziej w armortech trzeba bylo pojsc?


Ulepszenia są znacznie lepszym rozwiązaniem, niż "gołe" pancerze. Dzięki nim jesteś w stanie przejść praktycznie całą grę na jednym pancerzu, zmieniając tylko w nim mody (w sensie ogólnym, nie tylko kategorię "mods"). Skoro masz 12 poziom, to powinieneś już być na pokładzie Floty. Jeśli grasz jako Imp, przebiegnij Black Talon kilka razy, tam dostaniesz modyfikowalną zbroję (a przynajmniej powinieneś). Zbieraj też Commendations na planetach i kupuj za nie pomarańczowy sprzęt.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

http://www.youtube.com/watch?v=CV4t3EXYDvI&context

Nagrałem na sprzęcie brata dziś na szybko klip ze stacji imperialnej.
Jak widać - wydajność znacznie poniżej oczekiwań jak na taki mocarny komp [i7, gtx 590, 8gb ram] co ciekawe wydaje mi się, że na jego kompie gra chodziła gorzej niż na moim 3.5 letnim piecu.

Aczkolwiek - ja temat dyskusji o wydajności tego tytułu skończyłem, czekam na fixa, gram bo gram na razie, opłacę kolejne 2 miesiące pre-paidem bo chcę ograć jeszcze trochę contentu [jak skończę z moim assasinem to biorę się z jakiegoś przedstawiciela republiki, najpewniej jedi guardian albo sentinel]

Jeśli do końca tego wykupionego pre-paida nic się nie zmieni w kwestii tej kulawej optymalizacji [btw ten ich silnik wykorzystuje tylko single threading, czyli nomen omen nie potrafi nawet odpowiednio wykorzystać 2 rdzeni... cyrk i kino... i to jest fakt a nie jakieś domysły - można to sprawdzić na forum developerów hero engine] to się z TORem prawdopodobnie pożegnamy, bo nie mam najmniejszego zamiaru kupować komputera od NASA żeby w pvp wyciągać w tym mmo minimum 30 grywalnych klatek do tego na najniższych ustawieniach xD [nie zgłupiałem do reszty]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 06.01.2012 o 18:04, Pietro87 napisał:

Nagrałem na sprzęcie brata


Jeeeeeziu, jak ja bym chciał mieć taką wydajność... :)

A z innej beczki: gram sobie teraz Sithem, porobiłem trochę Black Talonów, żeby wbić Social II i tak sobie myślę, że jedną z największych wad tej gry (pomijając, naturalnie, kwestie techniczne), jest brak slotów "kosmetycznych". Pierwszy raz spotkałem się z tym bodajże w LotRO i pomysł bardzo mi się spodobał.

W skrócie sprowadza się to do tego, że nasza postać ma w sumie 3 zestawy slotów na ekwipunek. Pierwszy zestaw to zestaw "główny", wrzucone tu rzeczy wpływają na nasze statystyki, dają pancerz itp. Pozostałe dwa to zestawy slotów wpływające tylko i wyłącznie na wygląd postaci, nie dodające nic do jej statystyk. Zabawa polega na tym, że w slocie "głównym" możemy mieć jakiś potężny (ale brzydki) hełm, podczas gdy do slotu kosmetycznego wrzucimy hełm, który podoba nam się wizualnie. W ten sposób łączymy przyjemne z pożytecznym - mamy i statsy, i wygląd.

W TORze bardzo mi czegoś takiego brakuje. Niby twórcy zachęcają, by zbierać Social Points, bo dzięki nim zyskujemy dostęp do "lepszego" sprzętu, ale w praktyce oznacza to, że często musimy albo z tego sprzętu rezygnować (bo to, co akurat mamy na sobie, ma zbyt dobre statsy albo nie mamy akurat dostępu do odpowiednio potężnych modyfikacji, by nowy sprzęt dorównał staremu. Pojawiają się też sytuacje, gdy zmuszeni jesteśmy oglądać naszą postać w jakimś badziewnym wdzianku tylko dlatego, że akurat je znaleźliśmy i okazało się, że ma ono lepsze statsy od tego, które mieliśmy wcześniej i które nam się podobało. Gdyby w grze były sloty kosmetyczne, problemu by nie było - sprzęt o walorach stricte wizualnych wrzucamy tam i cieszymy się wyglądem naszego bohatera.

Sam bardzo chętnie ubrałbym mojego BHa we wdzianko Człowieka Pustyni, ale niestety - nie mam dostępu do odpowiednich modyfikacji (w wystarczającej ilości), przez co mogę tylko o tym sobie pomarzyć.

Mam nadzieję (i jest to jedna z rzeczy, na które naprawdę liczę), że w końcu podobny system zostanie zaimplementowany i będzie można zmieniać ubranka do woli :)

EDYTKA: Zapomniałem dodać, że w LotRO istnieje osobna kategoria przedmiotów - "Cosmetic Items" - które nie mają żadnych statsów, natomiast są bardzo ciekawe wizualnie. Większość przedmiotów z wszelkiego rodzaju eventów (święta, rocznice itp) zalicza się właśnie do tej kategorii.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 06.01.2012 o 18:04, Pietro87 napisał:


Szczerze? Szukasz dziury w całym. Dla mnie gra chodzi ci w miarę płynnie mimo obniżenia wydajności centrum stacji. Widać, że nie grałeś w WoWa. Mimo 7 lat na karku tam wchodząc do Stormwind gra się prawie że zawiesza od ilości graczy, a fpsy w okolicach banku i domu aukcyjnego oscylują na granicy 10-20.

@Ring5
Podobne coś ze zmianą wyglądu przedmiotu z zachowaniem statystyk wprowadzili nie dawno w WoWie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Szukam dziury w całym ?
Gra z tak lipnym poziomem wizualnym na dzisiejsze standardy [gdzie temu brzydkiemu kaczorowi do takiego rifta...] na sprzęcie z najwyższej półki [bo do kompa brata co on może jeszcze włożyć drugie 8gb ram i jeszcze ze dwa gtxy 590...pytanie tylko po co ? żeby dla nasa pracować xD ?] spada do 20 klatek ? A czasem nawet niżej ?
Do tego na moim 3.5 letnim złomie chodzi lepiej [bo mi spada średnio do 22-23 we flocie] ?
I wszyscy twierdza, że jest spoko i optymalizacja lux =) ?
Czyli co - wymagania zalecane i rekomendowane są w tej produkcji o kant dupy potłuc, skoro komp który działa jak marzenie w 64vs64 w BF3 na full hd i w stereoskopowym 3d też dławi się w takiej wizualnie produkcji jaka jest TOR...


@Ring5

Zdecydowanie wprowadzenie takich rozwiązań ze slotami na kosmetykę było by z korzyścią dla gry.
Obecnie to end-gameowcy wyglądają niczym armia klonów.
W ogóle co im przeszkadzało zrobić kilku npc sprzedających czyste pomarańczowe sety z modelami większości dostępnych w grze dla danej klasy designów ?
To jest mmo, dysbalansu to nie wprowadzi [zwłaszcza, ze zdobycie całego pomarańczowego setu do modyfikacji to banał, starczy wbić 40 poziom i masz od reki za warzone commendations]
Mi np osobiście cholernie podoba się zestaw centuriona [tier1 pvp] dla assasina, aczkolwiek po primo nie ma to to slotu na armorying [choć sam armor rate ma całkiem ok chyba 116] po drugie wyfarmienie tego szajsu to jest katorga jeśli chodzi o ilość nudnego pvp do odklepania [a paradoksem jest, że zbierając ten set prędzej człowiek uzbiera tier2... cały system pvp gratów jest imho do dupy, ten tier 1 to powinien byc dostępny od reki za zwykłe warzone commendations albo za kredyty - to by wprowadziło trochę normalności w ten kulawy obecnie schemat], a starczyło by zrobic npca co to ma wszystkie takie zestawy, puste do kupienia za kredyty, każdy biegał by takim awatarem jaki pasuje jego gustom a nie jakims szkaradnym miksem 150 różnych pancerzy tylko dla tego, że maja dobre statsy tudzież w jednym i tym samym zestawie co inni bo ten najłatwiej zdobyć i wygląda względnie znośnie....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 06.01.2012 o 20:00, Pietro87 napisał:

Szukam dziury w całym ?


Raczej walczysz z wiatrakami ;)

Skoro optymalizacja leżała już w becie [ no powiedzmy było lepiej, ale to prawdopodobnie wpływ mniejszej ilości graczy ] leży teraz to ewidentnie wina zastosowanego silnika, a ingerencji w ten na tyle żeby zyskać średnio 20 FPSów raczej bym się nie spodziewał. Tak jak i lepszego wsparcia / sterowników dla pewnych kart graficznych.

Nadzieja matką ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 06.01.2012 o 20:59, Shinigami napisał:

Raczej walczysz z wiatrakami ;)


Nie no to też nie jest tak, że ja jakąś krucjatę prowadzę xD
Ot w kilku postach wyraziłem swoje zdanie o bardzo wątpliwym działaniu gry, tyle [ciągnąć tego nie zamierzam, chyba, że ktoś o coś dopyta to odpowiem]

Tak jeszcze gwoli uzupełnienia - robić tak duże mmo w sensie rozmachu, na silniku z drugiej reki oferowanym w okrojonej wersji nawet jako freeware - imho niepoważne podejście do klienta.
Wydali tyle pieniędzy na pełny voice-acting a poskąpili na najważniejszym - czyli stabilnym dobrym silniku graficznym.

Co ciekawe, przejrzałem sobie dev blog ludzi od HE i w dziale ogólnych tipsów jest opisane jak łatwo ten silnik przeładować, tzn jest cała masa drobnostek które źle wprowadzane powodują ogromne problemy wydajnościowe [jak chociazby xle zakodowany streaming tekstur itp] i wszystko wskazuje na to, że BW właśnie takie kardynalne błędy popełniło.
Do tego silnik obsługujący 1 rdzeń... w epoce 4 rdzeniowych procesorów stających się normą powszechną i dwu-jajowców będących standardem ?
Idę o zakład, że już samo poprawne wykorzystanie dwuwątkowości dało by grze gigantycznego kopa tam gdzie się krztusi.

Oto dlaczego każde mmo pod egidą EA idzie na dno - bo pracują tam niekompetentni idioci.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 06.01.2012 o 20:00, Pietro87 napisał:

W ogóle co im przeszkadzało zrobić kilku npc sprzedających czyste pomarańczowe sety z
modelami większości dostępnych w grze dla danej klasy designów ?


Moim zdaniem naprawdę dobrym pomysłem (choć może niekoniecznie pasującym do "kanonu" TORowego) byłoby dodanie zestawów ubranek z czasów Rebelii i Nowej Republiki. Czy nie byłoby przyjemnie pobiegać jako Szturmowiec Imperium, Royal Guard czy pilot TIE? Nie mówię, że stroje te muszą być dostępne cały czas, ale może w ramach eventów? Np. w maju mamy dziesiątą rocznicę premiery Ataku Klonów - idealna okazja, by wprowadzić strój Clone Troopera.

Ok, może trochę przesadzam, ale naprawdę chciałbym, by kiedyś TOR oferował takie samo bogactwo "ciuszków", jak inne gry MMO, np. wspomniany przeze mnie wcześniej LotRO. Jak napisałeś - obecnie większość graczy wygląda jak klony (i nie tylko na 50 poziomie). To może i pasuje np. do Republic Troopera, ale już do BHa nie bardzo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 06.01.2012 o 18:04, Pietro87 napisał:

http://www.youtube.com/watch?v=CV4t3EXYDvI&context

Nagrałem na sprzęcie brata dziś na szybko klip ze stacji imperialnej.
Jak widać - wydajność znacznie poniżej oczekiwań jak na taki mocarny komp [i7, gtx 590,
8gb ram] co ciekawe wydaje mi się, że na jego kompie gra chodziła gorzej niż na moim
3.5 letnim piecu.


Jak już wrzucasz coś takiego, to z Shift+Ctrl+F, żeby było widać FPSy ;) Ew. fraps czy coś podobnego z licznikiem ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 06.01.2012 o 22:00, Deathscythe napisał:

Jak już wrzucasz coś takiego, to z Shift+Ctrl+F, żeby było widać FPSy ;) Ew. fraps czy
coś podobnego z licznikiem ;)


Nie zgrywałem tego u siebie i jakoś tak z głowy wyleciało.
Generalnie framerate potrafił zjechać do 19 klatek miejscami [co ciekawe starczy zatrzymać się w miejscu i nagle magicznie skoczy do 40+]
Tak czy siak widać, że wydajność jak na tak mocny sprzęt była dosyć rozczarowująca.

Co ciekawe - program który to zgrywał [czyli fraps w którym ja pierdoła zapomniałem zaznaczyć zgrywanie klatek na ekran] kompletnie nie miał wpływu na zachowanie gry. Walnąłem taką rundkę bez nagrywania i z nim - rezultat o identyczne spadki i wartości fps w danych miejscach...

Oczywiście wyłączenie cieni w tym bublu pomaga niezmiernie w poprawie frameratu, ale jak na kompie za dobre 6 kafli trzeba w takiej grze cienie wyłączać i ktoś mi mówi, że to jest wzór optymalizacji.. to ręce opadają xD [w bfie nie musi, w kieprawym optymalizacynie skyrimie też a tutaj cienie off jaja xD]. Do tego gra bez tych cieni wygląda paskudnie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj sobie zrobiliśmy raid po Belsavis... 80 ludzi, rozwaliliśmy parę baz z sithów, poszliśmy do kantyny ;)
Wiele osób miało około 1-2 fpsów :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ciężko trafić na moim serwie taki moment, a nagrywałem jak byłem u brajdaka więc nie bardzo miałem wybór, ale 80 tez nie było źle xD
Co ciekawe u niego 80 luda we flocie działa gorzej niż u mnie 130 xD

A chyba do tej pory tylko raz trafiłem koło 180 na raz, z tego prawie wszyscy w kantynie, slideshow był twardy, chyba, że stałem w miejscu, wtedy miałem luźno 25-35 klatek, ale starczyło tylko ruszyć się kawałek i już leciało na ryj...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gram sobie tak tym Inkwizytorem i muszę powiedzieć, że mam bardzo mieszane uczucia, co do systemu craftingu w tej grze. Żeby było jasne, nadal uważam, że wysyłanie towarzyszy na misje jest świetnym pomysłem (na pewno lepiej się tu spisującym, od tradycyjnego "znajdź w lesie akurat ten jeden kawałek gałęzi, który pasuje, choć wokoło masz od groma drzew", problem pojawia się, gdy chce się utrzymać pewien poziom tego craftingu.

Obecnie jadę (jak już wspominałem) na Artifice i próbuję tworzyć na bieżąco przedmioty (ulepszenia) do mojego miecza świetlnego. Rezultat jest świetny, bo dzięki temu mam mieczyk o klasę - dwie lepszy od wszystkiego tego, co wypada z przeciwników (a nawet tego, co można kupić za Commendations). To o czymś świadczy i chwała twórcom za to, że w końcu mamy crafting, który się do czegoś przydaje.

Problem, który mnie irytuje, to fakt, że system ten jest niesamowitym wysysaczem kredytów :/ Będąc na poziomie 21, jeszcze w żadnym momencie nie miałem więcej, niż 3-4 tysiące na koncie, bo cała kasa, jaką mam, idzie na misje towarzyszy. Ok, dzięki temu mam fioletowe mody w broni, ale jednocześnie wiem już, że za Chiny Ludowe nie będzie mnie stać na speedera, jeśli nie przystopuję z craftingiem. A wtedy pogorszy mi się jakość broni.

Jasne, rozumiem, że coś za coś, ale chyba trochę drogo to zaczyna wychodzić...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować