Zaloguj się, aby obserwować  
Paoro

Star Wars: The Old Republic - temat ogólny [M]

3987 postów w tym temacie

Większość contentu i tak będzie zablokowana, ludzie wejdą sprawdzą z ciekawości i wyjdą. Bo nie wyobrażam sobie na dłuższą metę grać bez PvP czy Operacji które i tak były dość ubogie i nudne po kilku przejściach. Cały czas nie mogę dojść do siebie po tym jak grę kupiłem i płaciłem za ten syf. :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 01.08.2012 o 07:59, L33T napisał:

> I bardzo dobrze. Będę grał :D.
http://www.swtor.com/free/features Serio ? :)


Już wcześniej mówiłem, jak widzę tą tabele to aż sie płakać chce. Oczywiście ze śmiechu. Ładną kaszankę odwalili. :P

Zaczynamy:

1. Story Mode - Okej ludzie przynajmniej będą mogli sprawdzić o co tak naprawdę chodzi i jak to wszystko wygląda. Chociaż poza fabułą JK i SJ, reszta klas raczej marna.

2. Opcje tworzenia postaci - Tutaj to już pojechali po całości, ograniczając dostęp do niektórych opcji, nie wiem cyz to nie błąd z ich strony bo z pewnością odciśnie to się w świecie SW, milionami tych samych postaci (czyt. klonów)

3. PvP aka. Warzone - Kolejny epic fail ze strony EA i Bioware, ograniczając dostęp do WZ poprzez tygodniowe limity,, nic ino usiąść i płakać xD

4. Flashpointy - To samo co wyżej, chociaż tutaj i tak jest w miarę ok FP zazwyczaj robi się tylko na początku aby uzyskać trochę lepszy gear i trochę blaszek (czyt. rekomendacji) z weekly.

5. Space Missions - Kolejny limit, tu już mogli sobie wogóle darować całą tą śmieszną minigierkę w którą sam grałem może 5 razy.

6. Operations - Największy fail w dziejach Free Player''s - No Access. To ja się pytam, co ma robić gracz po 50 skoro najważniejsza część gry jest zablokowana?

7. Travel Features - Tutaj to i tak zawsze było kulawo. Długie loadingi (które ostatnimi czasy nieco [czyt. prawie wcale] poprawili)

8. Game Login - Jak to piszą "Osoby które posiadają subskrypcje zawsze będą mogły zalogować się przed zwykłymi graczami i nie obowiązuje ich kolejka" W tym momencie wybuchłem gromkim śmiechem, bo przecież żaden z serwerów nigdy nie był aż tak zaludniony aby trzeba było czekać niewiadomo ile. :D

9. GTN - Z tego korzystałem naprawdę bardzo rzadko, w handel nigdy się nie bawiłem bo i robienie daily było łatwiejsze i bardziej opłacalne. A więc aż tak źle nie jest. Gracze F2P będą mogl iwystawić sobie przedmiot, ale na GTN bez dobrej oferty raczej i tak nic nie sprzedacie. Może poza wyjątkiem swego czasu który stracicie na stanie przy Markecie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak :D. Wiem, że ograniczenia są, ale mnie to w sumie nie obchodzi, bo zamierzam dobić do 50-tki i ewentualnie z jakimiś graczami okazjonalnie we Flashpointy pogram czy coś. Ja i tak w sumie gram w to singlowo, więc mi to nie przeszkadza - ewidentnie MMO są nie dla mnie :D.

Jeżeli da się ukończyć wątek fabularny, to znaczy, że pewnie wszystkie questy są dostępne, aż wbijemy maks. A co do tworzenia postaci - mam wrażenie, że opcje będą takie jak obecnie. A nawet jeśli nie, to ja i tak czekam tylko na możliwość skończenia gry moją Consularką :D.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem, ogromnym błędem, jaki popełnia EA, jest brak "waluty", możliwej do zebrania w grze, za którą gracze F2P mogliby odblokowywać dodatkową zawartość. Coś a''la Turbine Points w LotRO. Wprawdzie zbieranie ich czasem wymaga niezłego grindu (choć ja, bez jakiegoś szczególnego grindowania, po prostu wykonując kolejne questy i robiąc od czasu do czasu Deeds), zebrałem wystarczająco TP, by dokupić sobie dodatek Siege of Mirkwood kompletnie za darmo.

Sądzę, że tu taki mechanizm również by się sprawdził, np. w formie dropów podczas Flashpointów. Dzięki temu ludzie zostawaliby z grą na dłużej, zbierając "ziarnko do ziarnka". No, ale przecież EA wie lepiej. Oni tworzą gry i je wydają, a ja jestem tylko graczem, co ja tam wiem o tym, co chciałbym zobaczyć w grze... ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ktoś tu na forum twierdził, że pieniądze wydane na TOR-a się zwróciły, z nawiązką nawet, więc EA spokojnie może to MMO uśmiercić...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 03.08.2012 o 12:18, Demagol napisał:

Ktoś tu na forum twierdził, że pieniądze wydane na TOR-a się zwróciły, z nawiązką nawet,
więc EA spokojnie może to MMO uśmiercić...


Budżet gry wyniósł blisko 200 milionów.
Liczba sprzedanych egzemplarzy w ciągu pierwszych 2 miesięcy - 2 miliony.

Przy średniej cenie około 50 dolców daje to 100 milionów przychodu (NIE zysku). Odliczmy od tego koszt produkcji, marże sprzedawców, transport... Zostanie pewnie około 50-60 milionów.

Nie wiem, ile w sumie sprzedano egzemplarzy, ale nawet, jeśli od tego czasu sprzedano kolejne 2 miliony, daje nam to około 100-120 milionów... Dodajmy do tego jeszcze kasę z subów (powiedzmy około 30 milionów, bo nie sądzę, by więcej, niż 2 miliony osób subskrybowały tę grę przez ten czas, a sporo osób odpadło zaraz po darmowym trialu, co widać było na serwerach), mamy 130-150 milionów...

Jasne, to tylko szacunkowe kwoty, ale sądzę, że TOR daleki jest od zwrócenia się, o zarobieniu na siebie nie wspominając, a EA, przechodząc na tryb pseudo F2P, próbuje jedynie ratować markę, dążąc do ściągnięcia jeszcze paru groszy z graczy, zanim nie zamkną na dobre serwerów (co, moim zdaniem, nastąpi jeszcze w tym roku fiskalnym).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Też tak twierdzę, że raczej się koszty nie zwróciły. Bo mówi się, że budżet wynosił nawet i 500 mln. Z jednej strony może to i dobrze, da to Bio i EA (po raz kolejny pokazali, że MMO nie powinni się czepiać, bo jakby chcieli, to zarżnęliby nawet i WoW-a w momencie jego szczytowej formy) popalić i to zdrowo, ale z drugiej... szkoda mi całkiem sympatycznej gierki. Dlatego też cieszę się, że przechodzi na F2P. PvP mnie nie interesuje, zresztą do tego musiałbym mieć mocniejszego kompa, ale singiel mnie ciekawi i 50-tkę akurat wbiję chętnie, może porobię z ludźmi Heroiki lub inne questy...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dobrze poprowadzone f2p mogło by dać tej grze drugie życie.. ale pytanie czy EA umie w ogóle poprowadzić jakąkolwiek formułę gry MMO.
Imho skoro nie poradzili sobie z modelem abonamentowym, to przejście na f2p powinni zlecić komuś kto się na tym zna, bo sami zrobią to co zwykle czyli położą sprawę...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pożyjemy, zobaczymy, mam tylko nadzieję, że moim postaciom nic nie zrobią w procesie przejścia na F2P, bo akurat chcę dalej grać moją Consularką, reszta postaci mnie już nie obchodzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A ja tu chyba zrobię niewielki myk - tj opłacę abonament na kilka dni przed przejsciem na f2p co by mieć podstawy do roszczeń na supporcie jak coś goście położą [do tego nagram sobie na własny użytek filmik z całym ekwipunkeim w razie jak by coś magicznie wyparowało]

Bo tez szkoda by mi było już wbitych na 50 postaci zwłaszcza Assasina który ma sporo naprawdę hi-endowego sprzętu na sobie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ale jeżeli kiedykolwiek opłacałeś tę grę, to nie ma problemu, zdaje się. Tyle pamiętam z press release''u, a już mogę się mylić...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ano grałem od dnia premiery [pre order na edycję standard] pierwsze kilka miesięcy [bodajże w połowie 3ciego dałem sobie spokój na jakiś czas, potem przelotnie wróciłem przetestować patch 1.3]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cześć.
Może ktoś mi powiedzieć o co chodzi? Kupiłem klucz aktywacyjny i pre-paid na 60 dni. Ale w lanucherze gry pokazujwe mi że moje konto jest nie aktywne.. co mam zrobić? Na stronie pisze wyraźnie że mam 75dni jeszcze abonamentu. A nie mogę grać. Przecież użyłem już tego 60dniowego pre-paida do aktywacji konta. Co mam jeszcze zrobić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 04.08.2012 o 12:44, Noma napisał:

Cześć.

O ile się nie mylę musisz na głównej stronce się zalogować i w opcjach konta uzupełnić wszystkie swoje dane, adresowe, płatności itd. Po tym konto jest aktywne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A zdajesz sobie sprawę, ze w momencie przejścia na f2p to liczba serwerów zostanie zredukowana do kilku na krzyż ?
Tak jak to było z DC Online.

Prawdopodobnie wszystkie serwery PVE zmienią się w jeden, serwery PVP i PVERP analogicznie.
Dlatego kolejkowanie loginów może być tak uciążliwe jak swego czasu we wspomnianym DC.

Za chiny w modelu f2p EA-BW nie będzie utrzymywać tylu serwerów na raz, zbyt duże koszta przy zbyt małych dochodach.

Swoja droga market stanie się utopią dla opłacających subskrypcję, bo będą oni mogli windować ceny dla szaraczków z f2p iście kosmiczne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 04.08.2012 o 13:16, Pietro87 napisał:

A zdajesz sobie sprawę, ze w momencie przejścia na f2p to liczba serwerów zostanie zredukowana
do kilku na krzyż ?
Tak jak to było z DC Online.


Cieszę się, a ci co zechcą dalej płacić będą płacić. Zobaczymy jak to wyjdzie bo jeśli gracze będą otrzymywać naprawdę dobre bonusy, powtórzę jeszcze raz będą płacić.
Z resztą ja nie widzę w tym sensu :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 04.08.2012 o 13:16, Pietro87 napisał:

A zdajesz sobie sprawę, ze w momencie przejścia na f2p to liczba serwerów zostanie zredukowana
do kilku na krzyż ?


Liczba serwerów została zredukowana już z jakiś miesiąc temu. I w zasadzie jest po jednym serwerze na każdy typ serwera (plus warianty językowe).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować