Zaloguj się, aby obserwować  
Paoro

Star Wars: The Old Republic - temat ogólny [M]

3987 postów w tym temacie

Witam,

Postanowiłem spróbować zagrać w tą grę. Na razie bez abonamentu. I mam kilka pytań. Uprzedzam że jestem totalnym noobem w tego typu grach więc proszę się nie śmiać i nie denerwować. A co do pytań to:

1. Jaką postacią najlepiej zacząć?
2. Jaki serwer wybrać na początek?


Na razie to tyle jak coś będę pytał jeszcze ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Serwer każdy europejski, ja gram z kumplami na Tomb of Freedom Nand i tam jest trochę polaków, a postać hmm, mi się podobał trooper na początku ale mi się znudził, jednak miecze świetlne są fajne, grałem tylko sith inqisitoruem i nawet fajna ścieżka fabularna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Serwer PvE - czyli nikt z wrogiej frakcji cie nie zaatakuje (poza specjalnie wyznaczonymi dla tego strefami i przyjacielskimi pojedynkami). PvP - licz się z tym, że gdy zobaczy cie ktoś z Imperium to bez problemu może zacząć cię naparzać. Serwery RP to dla tych co lubią się wczuć i odgrywać postać i wogóle rol plej.

Co do postaci to najlepiej poczytać po sieci. Przede wszystkim zadaj sobie pytanie: walka w zwarciu czy na dystans? Mam skupiać się na zadawaniu obrażeń, skupianiu na sobie uwagi wrogów czy leczeniu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dobra dobra, jestem nie kumaty. Przedwczoraj zainstalowałem SWTOR i odpaliłem i działało. Dzisiaj coś tam z serwerem nie halo mieli. A teraz gdy chce połączyć jest komunikat "Unable retrieve patch data. Please check network connection.(311)" I tak ogólnie, to necik działa ;p Tylko co jest nie tak ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 30.12.2012 o 10:57, XXX_PL1 napisał:

swtor nie potrzebuje orgina nie ?(applikacji). Jest niby napisane na stronie swtora że
nie ale nigdy nie wiadomo. Wie ktos może ?


niczego nie potrzebuje. ma wlasny launcher jak inne gry mmo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mowie od razu, ze gram od dnia dzisiejszego (wczorajszego jesli patrzec na godzine ;) )

Wybralem klase Jedi Consular, na 10 lvl Shadow. wybralem tankowanie bo myslalem, ze doswiadczenie z wowa sie przyda. I tu pierwsze zdziwienie... na 10 lvl nie mam zadnego aoe. Redukcja obrazen to tez "na oko" jakas beczka.

I tu moje pytanie:
Czy na 10 lvl da sie tankowac. Nawet bez aoe threata. Jesli tak, to jak? Latac od moba do moba i go bic? Przeciez nawet nie mam zadnego skilla pasywnego czy aktywnego zwiekszajacego poziom threat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 11.01.2013 o 01:29, Ichvander napisał:

I tu moje pytanie:
Czy na 10 lvl da sie tankowac. Nawet bez aoe threata. Jesli tak, to jak? Latac od moba
do moba i go bic? Przeciez nawet nie mam zadnego skilla pasywnego czy aktywnego zwiekszajacego
poziom threat.


ja za tanka sie zabiore jak skoncze story healerem, ale google wyswietla cos takiego:

http://www.torhead.com/ability/cBH5iug/slow-time to masz niby od pierwszego lvla shadowem (sprawdz czy byles u trenera)

http://www.torhead.com/ability/j6qoI7/force-breach a to na 12 lvlu bedziesz mial ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

O ile dobrze pamietam, to Slow Time jest ostatnim talentem w drzewku ;) wiec raczej nie o razu. U trenera bylem i wykupilem wszystko. Choc szczerze mowiac nie rozumiem czym sa te "combat techniques" o ktorych mowa w drugim skillu co podales. No nic, ide czytac i czytac. Chyba nie oplaca sie wylaczac tutoriali w grze ktorej sie nie zna :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ok, juz wiem (chyba) wszystko...

Tankowanie dla mnie zacznie sie od 14 lvl, wtedy dostane Combat Techniques (odpowiednik stance z WoWa) a na 12 pierwsze AOE. I wtedy bedzie mozna sie bawic ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

http://www.torhead.com/skill-calc#601MIrokrskbsZZf0cM.2

Jeden z lepszych [choć mocno standardowy] buildów dla Shadowa/Assasina.
Sam używałem całkiem długo, zaraz po tym jak BW zniszczyło hybrydowego Sina [Darkness + Madness, poprzez dodanie specjalnych wymogów light chargea dla razea].

Aczkolwiek imho Shadow/Assasin błyszczy wyjątkowo jako DPS w drzewku Madness/Balance :)
Tak w PVE jak i w PVP.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mały wstęp. Dopiero co zacząłem swoją zabawę z SWTORem więc nie ogarniam jeszcze zapewne masy rzeczy, jednak staram się to nadrobić. Stąd pare pytań.

1 - Gram Sith Assassinem (nie ma to nic wspólnego z moim gramowym nickiem, który pochodzi z czasów tak dawnych, że sam nie pamiętam dlaczego jest tak durny :P) i postanowiłem pójść w kierunku ścieżki DPS. Na chwilę obecną myślę nad buildem z serii 0/33/8 tak by mieć możliwość używania zdolności chain shock. Co sądzicie o takim zestawie? Słyszałem, że jest on dość skuteczny zarówno jako PvP oraz PvE. Może macie inne pomysły?

2 - Pytanie odnośnie umiejętności załogi, czyli potocznie zwanych crew skills. Przeczytałem już parę poradników odnośnie kombinacji odpowiednich umiejętności, ale postawiło to przede mną więcej pytań niż miałem przedtem.
a) Biorąc pod uwagę bonusy towarzyszy, jakie polecacie zdolności dla załogi? Czy jest to konieczne by wybrać zdolności załogi pod kątem ich naturalnych uzdolnień? Na co powinienem zwrócić uwagę? Czego nie brać/co się przyda? Jakie macie odczucia względem "crafting", "mission skills", "gathering skills"?
b) Wyczytałem że do całkiem przyjaznego zarabiania kredytów wystarczy wybrać 3 spośród następujących umiejętności; Slicing, Investigation, Diplomacy, Bioanalysis, Scavenging. Jeśli mam być szczery jestem fanem fabularnych rozwiązań i w tym przypadku pociąga mnie zwłaszcza możliwość wybrania diplomacy-investigation-XXXXX. Czy rzeczywiście dam sobię radę w grze zarabiając kredyty za pomocą tych talentów? Nie będe miał problemu ze zdobywaniem/kupowaniem nowego uzbrojenia/pancerzy/modów/innych w miarę progresji w grze?
c) Czy zdolności z serii crafting są bardzo przydatne? Perspektywa tworzenia własnych pancerzy wydaje mi się całkiem ciekawa, odbiera jednak możliwość wzięcia tzw. "mission skills" co nieco mnie odstrasza.

3 - Serwer PvE czy PvP? Obecnie mam po 1 postaci na każdym z angielskojęzycznych, niemniej jednak postanowiłem, że na początek rozpocznę zabawę na serwerze PvE, by zrozumieć jak działa mechanika gry, umiejętności postaci i reszta rzeczy. Muszę również przyznać, że obawiam się nieco serwera PvP z uwagi na potencjalną częstotliwość własnej śmierci. Jak to więc właściwie wygląda? Jak zacięta jest tam rozgrywka? Czy gracze z różnych stron konfliktu atakują się na sam widok, czy może raczej unikają? Wiem, że zawsze dochodzi do jakichś starć i nie ma co oczekiwać pokoju na serwerze PvP, ale ciągła rzeź we wspólnych lokacjach przeszkadzałaby nieco w zdobywaniu doświadczenia/zebraniu questów/zorientowaniu się w otoczeniu itd.

4 - Pytanie banalne, ale czy macie jakieś rady dla początkujących? Czego unikać/jak "levelować"/kupować ekwipunek czy zbierać jako nagrodę za misje/czy muszę bardzo uważać na pozim kredytów?

Podejrzewam, że zapomniałem zadać pare pytań kłębiących mi się w głowie, ale najwyżej napisze o nich później. Będe wdzięczny za pomoc, bo nie mam żadnego doświadczenia w uniwersum SWTORa, a wolałbym nie resetować zdolności załogi w momencie, gdy będą na całkiem sensownym poziomie.

Pozdrawiam i z góry dzięki za pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam problem. I nie wiem jak rozwiazac :P

Bylem na Taris, dzieki LFG dostalem sie na Hammer Station. Po skonczeniu instancji, wyladowalem w eee Interfleet Station chyba. Tam gdzie sa wejscia do instancji. I za cholere nie wiem, jak dostac sie spowrotem na Taris. Myslalem ze moj statek bedzie w hangarze, ale nie ma :/ zwiedzilem juz cala miejscowke, wchodzilem wqe wszystkie windy i miejsca i dalej nie wiem jak sie dostac na Taris... moge jedynie, z planet, leciec na Coruscant :/ mam tam poleciec i stamtad na Taris?

Pytalem sie na generalu ludzi i wg nich powinienem miec statek w hangarze... ale, jak pisalem, nie ma :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 11.01.2013 o 17:57, Dark_Assasin napisał:

1 Może macie inne pomysły?


tylko healer/tank wg mnie sie licza. gram healerem a mimo to nawet w godzinach szczytu ciezko o instancje z wyszukiwarki. dpsy musza miec przesrane pod tym katem. druga postac jaka zrobie bedzie tank sith warrior.

Dnia 11.01.2013 o 17:57, Dark_Assasin napisał:

2 Czego nie brać/co się przyda? Jakie macie odczucia względem "crafting",
"mission skills", "gathering skills"?


jako operative mam underworld traiding, bioanalys i biochem. wybralem na slepo. na 42 lvlu (pierwsza postac) mam 1.5 miliona gotowki. wydawac nie ma na co. sprzet mam w calosci z instacji (swietny exp). zarobilem cala kase w sumie na matsach z UT - a najwiecej prawdopodobnie na niebieskich z tier3 czy 4, pozniejsze kosztuja podobnie, a ich zebranie jest duzo bardziej czasochlonne. a z biochemu robie sobie stimy i potiony na instancje. ludzie czesto spamuja na chacie ze szukaja endgameowych stimow, wiec zarabianie bedzie pozniej.

biochem niby pozwala robic tez implanty (czesc ekwipunku), ale poki co (mam w biochemie jakies 350) schodza najlepiej te pierwsze (na 25 lvl ?)

Dnia 11.01.2013 o 17:57, Dark_Assasin napisał:

b) Wyczytałem że do całkiem przyjaznego zarabiania kredytów wystarczy wybrać 3 spośród
następujących umiejętności; Slicing, Investigation, Diplomacy, Bioanalysis, Scavenging.


konkrente pieniadze na poczatek sa z warzone comendations (czy jakos tak). robiac tylko 1-2 gry dziennie na dayily questa zawsze ich troche wpada. potem wymieniasz je u wendora na warzone potiony i sprzedajesz na chacie. stack 99x sztuk chodzi po jakies 70-90 tysiecy. schodzi doslownie od reki. nie mozna tego na AH wystawic, tylko klasyczny trade.

scavenging racja - na instancjach/planetach walczy sie caly czas z droidami - a z ich zwlok odzyskujemy matsy. przeciwnikow typu ''zwierze'''' gdzie mozna uzyc bioanalys jest zdecydowanie mniej. o pierwszych 3 nie mam pojecia.

Dnia 11.01.2013 o 17:57, Dark_Assasin napisał:

Nie będe miał problemu ze zdobywaniem/kupowaniem
nowego uzbrojenia/pancerzy/modów/innych w miarę progresji w grze?


kupowanie sprzetu odpada. gear niebieski/fioletowy z craftu ma absurdalne ceny (dla postaci lvlujacych). jak mam do wyobru zagrac 2-3 instancje aby mi cos wylecialo a wydac kilkadziesiat-kilkaset tysiecy na set, ktory zmienie za 2-3 lvle na kolejnej instancji to wybor jest prosty ;P

co do kasy... trzeba cisnac fabule ;) im masz wiecej towarzyszy tym wiecej misji zrobisz z ktorych przyniosa ci matsy.

Dnia 11.01.2013 o 17:57, Dark_Assasin napisał:

c) Czy zdolności z serii crafting są bardzo przydatne? Perspektywa tworzenia własnych
pancerzy wydaje mi się całkiem ciekawa, odbiera jednak możliwość wzięcia tzw. "mission
skills" co nieco mnie odstrasza.


jak we wszystkich mmo z weapon smithem/armorshitem. crafisz smieci praktycznie przez caly czas i ilicza sie tylko przepisy z wymaxowanego skilla. dlatego ich nie bralem.

Dnia 11.01.2013 o 17:57, Dark_Assasin napisał:

Muszę również przyznać, że
obawiam się nieco serwera PvP z uwagi na potencjalną częstotliwość własnej śmierci. Jak
to więc właściwie wygląda? Jak zacięta jest tam rozgrywka? Czy gracze z różnych stron
konfliktu atakują się na sam widok, czy może raczej unikają? Wiem, że zawsze dochodzi
do jakichś starć i nie ma co oczekiwać pokoju na serwerze PvP, ale ciągła rzeź we wspólnych
lokacjach przeszkadzałaby nieco w zdobywaniu doświadczenia/zebraniu questów/zorientowaniu
się w otoczeniu itd.


jak zawsze jest ganking, ale zawsze mozna zmienic instancje (kazda planeta ma 2-3 instancje), albo wezwac pomoc na generalu. grajc healerem z wyzszym lvlem niz zalecany na planete (za duzo instancji ^^) to ja gwalcilem jak leci jedasow i inne takie wynalazki ;)

Dnia 11.01.2013 o 17:57, Dark_Assasin napisał:

4 - Pytanie banalne, ale czy macie jakieś rady dla początkujących? Czego unikać/jak "levelować"/kupować
ekwipunek czy zbierać jako nagrodę za misje/czy muszę bardzo uważać na pozim kredytów?


kredyty wydaje tylko na naprawe po smierci, skille co lvl, nowe recepty do biochemu i raz na 10 lvli sprzet dla towarzysza. robiac tylko misje fabularne bez craftu wydaje mi size i tak na skille/naprawe/drobne zakupy bez problemu styknie. a no i nawet zielony szrot idzie sprzedac (powyzej 15 lvla jakos) - nie sa to kosmiczne kwoty, ale tego leci bardzo duzo z potworow.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za odpowiedzi ;)

Mam kolejne pytanie, po kilku dniach grania... gram Jedi Shadow, 22 lvl, lece wg builda podanego tutaj. I kazdy sprzet dla mnie (light armory, sabery itp.) jaki dropi ma critical rating zamiast defence rating. To normalne? Dla mojego companiona (ten pierwszy alien, nie pamietam jak sie nazywa :P hunter) dla niego oge wybrac itemki z defence. Dla mnie nic. I za cholere nie wiem jak podniejsc swoj defence chance powyzej 15%...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja mam dla odmiany pytanie fabularne. Gram postacią należącą do Impreium i świetnie sie z tym czuje, bo niby czemu zawsze oglądać świat z perspektywy "tych dobrych i dzielnych masochistów". W każdym razie moje pytanie tyczy się wyboru czy mam podążać jasną czy ciemną stroną mocy. Mam obecnie 2 postacie, z czego jedną z nich ukierunkowałem na ciemną stronę mocy. W tym przypadku musze przyznać, że miejscami wybory oferujące odpowiednie punkty "przynależności" są dla mnie co najmniej idiotyczne. Najczęściej irytuje mnie sytuacja typu; wybór 1 - korzyści dla MNIE (DARK SIDE), wybór 2 - korzyści dla IMPERIUM (LIGHT SIDE). Takich wyborów jest pełno i szczerze mówiąc są one dla mnie bez sensu. Skoro należe do elity ochraniającej imperium to chyba powinienem o nie dbać itp., a nie trwonić surowce, niewolników itp bo...bo tak fajnie?. No ale niech będzie, da się przeboleć ten bezsens skoro i tak z góry założyłem, że będe "tym złym chu***". Stworzyłem jednak 2 postać, jako że sith assassin nieco mnie rozczarował w przypadku PvE. W tym miejscu pojawia się problem. Którą ścieżką mocy podążać? Czy jeśli będe tzw. light sithem to fabuła na tym ucierpi? Czy wystąpią jakiekolwiek zmiany w konwersacjach, questach, reakcjach ze strony NPC? Jeśli miałbym podążać zgodnie z moją logika to obawiam się, że skończe w okolicach neutralności, ewentualnie 1 lub 2 stopień jasnej strony mocy. Czytałem że jest to podobno najgłupsza sytuacja, bo same przedmioty występujące w dalszych częściach gry mają ograniczenia co do wybranej ścieżki mocy...

Pozdrawiam i dzięki za odpowiedź

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.01.2013 o 20:15, Dark_Assasin napisał:

Ja mam dla odmiany pytanie fabularne. Gram postacią należącą do Impreium i świetnie sie
z tym czuje, bo niby czemu zawsze oglądać świat z perspektywy "tych dobrych i dzielnych
masochistów". W każdym razie moje pytanie tyczy się wyboru czy mam podążać jasną czy
ciemną stroną mocy. Mam obecnie 2 postacie, z czego jedną z nich ukierunkowałem na ciemną
stronę mocy. W tym przypadku musze przyznać, że miejscami wybory oferujące odpowiednie
punkty "przynależności" są dla mnie co najmniej idiotyczne. Najczęściej irytuje mnie
sytuacja typu; wybór 1 - korzyści dla MNIE (DARK SIDE), wybór 2 - korzyści dla IMPERIUM
(LIGHT SIDE). Takich wyborów jest pełno i szczerze mówiąc są one dla mnie bez sensu.
Skoro należe do elity ochraniającej imperium to chyba powinienem o nie dbać itp., a nie
trwonić surowce, niewolników itp bo...bo tak fajnie?. No ale niech będzie, da się przeboleć
ten bezsens skoro i tak z góry założyłem, że będe "tym złym chu***". Stworzyłem jednak
2 postać, jako że sith assassin nieco mnie rozczarował w przypadku PvE. W tym miejscu
pojawia się problem. Którą ścieżką mocy podążać? Czy jeśli będe tzw. light sithem to
fabuła na tym ucierpi? Czy wystąpią jakiekolwiek zmiany w konwersacjach, questach, reakcjach
ze strony NPC? Jeśli miałbym podążać zgodnie z moją logika to obawiam się, że skończe
w okolicach neutralności, ewentualnie 1 lub 2 stopień jasnej strony mocy. Czytałem że
jest to podobno najgłupsza sytuacja, bo same przedmioty występujące w dalszych częściach
gry mają ograniczenia co do wybranej ścieżki mocy...

Pozdrawiam i dzięki za odpowiedź

Ograniczeniami przedmiotów się nie przejmuj, bo lepsze i tak można dostać na inne sposoby, lub podbić sobie dyplomacją ls or ds points. Wpływ wyborów odbija się na tym, że co najwyżej ktoś się na Ciebie wkurzy z towarzyszy, ale wystarczy kupić odpowiednio dużo giftów i po krzyku (w większości przypadków, czasami można coś sknocić, ale to widać kiedy taką decyzję się podejmuje) ogólnie rzecz biorąc jest on pomijalnie mały. W ogóle cała reaktywność TORa jest prawie zerowa i decyzje mają wpływ w zdecydowanej większości jedynie kosmetyczny. A to, że LS wspierają Imperium, a DS siebie, to w sumie zgodne z tą filozofią, która tu występuje. Bardziej czepiałbym się decyzji w stylu, że oddanie lekarstw umierającym żołnierzom w jednym queście jest zaliczane jako akcja Dark Side;P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ReVanMg - dzięki wielkie za odpowiedź, mogę spokojnie podejmować wybory w tym przypadku :)

Mam jeszcze pytanie odnośnie crew skills. Mianowicie w opisie cyber tech oraz artifice przeczytałem że można produkować modyfikacje oraz opancerzenie (armoring) do pancerzy + uzbrojenia. Czy są to różne wersje modyfikacji czy to samo? Stworzyłem drugą postać i zamierzam umożliwić jej tworzenie modyfikacji w celu ulepszania ciekawie wyglądających "pomarańczowych" pancerzy.

Pozdrawiam i dzięki za odpowiedź.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować