Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Ile kosztuje dobry silnik graficzny?

72 postów w tym temacie

Co do tego miliona za silnik Quake''a 3 to chyba trzeba doliczyć "+5% z zysków" tak przynajmniej czytałem z KŚG specjalnego numeru.
Niech dadzą ten artykuł, jejejejjeej!

Że Call of Duty 4 jest na tym silniku to myślałem że to prawda ale też było sporo głosów że na jakimś specjalnym czy inne takie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Silnik Unreala Tournamenta bądź 1 (nie pamiętam bo kilka lat temu ściągałem) jest do pobrania za darmo z strony producenta. Nie trza mieć też licencji aby na nim tworzyć. Spakowany zajmuje 536KB.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.08.2008 o 14:06, Marteusz napisał:

> Jak kojarzę, to silnik Quake''a 3 w czasach swojej świetności kosztował około 1
miliona
> $. Więc ceny i tak znacząco spadły.

A zobacz jakie gry na nim stworzono - http://pl.wikipedia.org/wiki/Quake_engine#id_Tech_3_.28Quake_III_engine.29
Widać, po COD4, że sie silnik dobrze jeszcze trzyma :)


Call of Duty 4 dziala nasilniku proprietary engine


IGN AU: Tell us about the engine the game is running on. Are there any technical areas you''d like to highlight that are particularly cutting edge?

Grant Collier: Yeah. Well as far as character detail is concerned, from what I''ve seen from the other next-gen games that are coming out, I think that we have the most highly detailed characters out there. The shadowing of the characters, the self shadowing of the characters, the particle system, the lighting system.

IGN AU: This is a proprietary engine?

Grant Collier: Yeah, this is all proprietary.

Wikipedia to potwierdza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

>> Call of Duty 4 dziala nasilniku proprietary engine

Niestety, ale musze cie zmartwic: "prioprietary" to po angielsku "wlasny, zastrzezony", raczej nie jest to nazwa silnika - Grant Collier najwyrazniej mowi, ze COD4 powstalo po prostu na wlasnym silniku Infinity Ward, co jest juz, nawiasem mowiac, kolejna wersja wydarzen...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No małe zamieszanie się zrobiło z tym niefortunnym silnikiem Q3 i Call od Duty 4... Ale mamy kolejny dowód na to, że nie zawsze można ufać wikipedii (a do niedawna uważałem ją za kompetentne źródło informacji) w wersji polskiej (zwykle, bo nie zawsze).
Coś zaraz wydawało mi się dziwne, że dosyć "wiekowy" może tak dobrze wyglądać...

PS. Może ktoś z kontem na wikipedii poprawi ten błąd?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A ja chętnie zobaczyłbym poprawiony błąd w artykule. Jeśli się nie mylę Crysis jest na CryEngine2. Na jedynce był FarCry, który to potem zmodyfikowano do 1.2 bodajże i dodano w nim obsługę SM3.0. Czyżbym tylko ja zauważył error?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.08.2008 o 16:22, Marteusz napisał:

No małe zamieszanie się zrobiło z tym niefortunnym silnikiem Q3 i Call od Duty 4... Ale
mamy kolejny dowód na to, że nie zawsze można ufać wikipedii (a do niedawna uważałem
ją za kompetentne źródło informacji) w wersji polskiej (zwykle, bo nie zawsze).
Coś zaraz wydawało mi się dziwne, że dosyć "wiekowy" może tak dobrze wyglądać...

PS. Może ktoś z kontem na wikipedii poprawi ten błąd?


To prawda http://www.egielda.com.pl/forum/index.php?showtopic=10708&st=0

IW ma własny silnik, silnik od Quake3 został użyty tylko przy CoD1.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.08.2008 o 15:57, marcinshinoda napisał:

> > Jak kojarzę, to silnik Quake''a 3 w czasach swojej świetności kosztował około
1
> miliona
> > $. Więc ceny i tak znacząco spadły.
>
> A zobacz jakie gry na nim stworzono - http://pl.wikipedia.org/wiki/Quake_engine#id_Tech_3_.28Quake_III_engine.29

> Widać, po COD4, że sie silnik dobrze jeszcze trzyma :)
>

Call of Duty 4 dziala nasilniku proprietary engine


IGN AU: Tell us about the engine the game is running on. Are there any technical areas
you''d like to highlight that are particularly cutting edge?

Grant Collier: Yeah. Well as far as character detail is concerned, from what I''ve seen
from the other next-gen games that are coming out, I think that we have the most highly
detailed characters out there. The shadowing of the characters, the self shadowing of
the characters, the particle system, the lighting system.

IGN AU: This is a proprietary engine?

Grant Collier: Yeah, this is all proprietary.

Wikipedia to potwierdza.


Popisałeś się swoim intelektem ; )." Yeah. this is all proprietary - Tak. to jest wszystko własne(nasze). Gierka powstała na silniku stworzonym przez nich ( Buahahahha padam...)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.08.2008 o 15:53, Kejter93 napisał:

Wychodzi, że bardziej dochodowe jest same robienie silników niż gier. <lol>

Na to właśnie wychodzi , co jest w swoim rodzaju można powiedzieć paradoksem ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.08.2008 o 15:00, radosiewka napisał:

Ja też chcę przeczytać coś więcej o silnikach graficznych... Myślałam że taki CryEnigne
jest o wiele droższy...


:) Mnie Far Cry 2 pójdzie na minimalnych. A graficzna to średnie nawet xD

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

>> Popisałeś się swoim intelektem ; )." Yeah. this is all proprietary - Tak. to jest wszystko

Dnia 25.08.2008 o 17:49, MisioKGB napisał:

własne(nasze). Gierka powstała na silniku stworzonym przez nich ( Buahahahha padam...)


Tak?. No widzisz nie sprawdziłem w słowniku. Wzorowałem sie na angielskiej wikipedi i w nazwie silnika było coś takiego;] Wpisałem w google i sie potwierdziło:P Nie sprawdziłem znaczenia tego słowa w słowniku ale uznałem ze to nazwa silnika(wikipedia nie kłamiexD) i wyszło "To wszystko silnik" sorry za pomyłke:P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dobrym i tanim silnikiem jest Unity3D. Oczywiście nie może się równać z takimi tuzami na rynku, jak CryEngine czy Unreal Engine III, ale jest to bardzo fajna platforma, całkiem wydajna, dosyć elastyczna, no i przede wszystkim tania. Sam silnik kosztuje jakieś 2000 USD w wersji najbardziej wypasionej. Ale po kilka stówek ($) są wersje nieco bardziej okrojone, w sam raz dla początkujących developerów ;-). Jedynym (i największym) mankamentem jest fakt, że działa tylko pod MacOSem, czyli na Macintoshach.
Pracujemy z tym silnikiem u nas w pracy i całkowicie zgadzam się z hasłem promującym Unity: "Najlepszy silnik do gier po tej stronie miliona dolarów" :-D. Polecam:

http://unity3d.com/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.08.2008 o 16:29, Spector 109948 napisał:

> No małe zamieszanie się zrobiło z tym niefortunnym silnikiem Q3 i Call od Duty 4...
Ale
> mamy kolejny dowód na to, że nie zawsze można ufać wikipedii (a do niedawna uważałem

> ją za kompetentne źródło informacji) w wersji polskiej (zwykle, bo nie zawsze).

> Coś zaraz wydawało mi się dziwne, że dosyć "wiekowy" może tak dobrze wyglądać...

>
> PS. Może ktoś z kontem na wikipedii poprawi ten błąd?

To prawda http://www.egielda.com.pl/forum/index.php?showtopic=10708&st=0

IW ma własny silnik, silnik od Quake3 został użyty tylko przy CoD1.


A Call of Duty 2 na DooM 3 Engine. Nie wiem jak z Callem 3 było.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować