Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Plotka: Crysis na X360 jeszcze w tym roku, na PS3 w przyszłym

83 postów w tym temacie

Dnia 26.08.2008 o 12:37, wosq napisał:

Ojej a na konsole wychodzą same wypaśne gry z którymi nie ma problemu. Nie ma tak by
na jakiejś platformie nie trafił się gniot. Na PC łatwiej się tworzy, bo przede wszystkim
nie trzeba mieć takiego budżetu np. na dev-kit.jedna i druga strona ma swoje plusy i
minusy. Proszę nie wyjeżdżajcie mi z argumentami,że konsola jest super bo ktoś tam w
marketingu stwierdził,że jej potencjał jest niewykorzystany.PC ze względu na architekturę
x-86 i monopol systemowy Microsftu też nie ma wykorzystanego w pełni potencjału. BTW.
ponoć procki mają zaczynać mniejszą rolę niż karty graficzne, ale to na PC:) Z resztą
ciekaw jestem jak przeniosą Crysisa na konsolę, bez DX 10 i tym podobnym bzdurek:)

DX10 to też wynik marketingu. PS3 może spokojnie podołać tym efektom, ale trzeba je przeprogramować. Natomiast klocek ma pod tym względem większy problem, bo ma DX9.0c ;]. Jednak myślę, że na konsolach zrezygnują z efektów obecnych w DX10 i zostawią tylko to co jest na poziomie DX90c.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 26.08.2008 o 12:38, Valium napisał:

Chociazby w CDA. Ta gra miala pokazac "sile" PC, na to ze warto inwestowac w PC (jesli
sie ta gra sprzeda, a sprzedala sie tak sobie - na PC to dobry wynik, na konsolach slaby).
Bo to byl najglosniejszy exclusive PC.

Wybacz, ale CDA to jest taki autorytet, że ja... Przestań czytać te ich wypociny, albo przynajmniej podchodź do nich z odrobiną krytycyzmu. Nie będę sie wypowiadał za cały internet, ale dla mnie od początku było jasne czym ta gra będzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

"Wybacz, ale CDA to jest taki autorytet, że ja... Przestań czytać te ich wypociny, albo przynajmniej podchodź do nich z odrobiną krytycyzmu. Nie będę sie wypowiadał za cały internet, ale dla mnie od początku było jasne czym ta gra będzie."

A grałeś chociaż w tą grę? Czy tylko odpaliłeś 15-minutowe demko, które pewnie ci się cieło. Dlatego tak jeździsz po tej grze?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 26.08.2008 o 12:14, Valium napisał:

Po co? Czemu masa osob chce gry, ktora miala niby byc "nadzieja PC" a jest kaszanka/benchmarkiem?
To juz Gears Of War 2 ma miec lepsza fabule, nie wspominajac o masie innych gier....


Girs of Łor dwa bendzie na 100% leprze nisz ten cauy Krajzis, powiec nie? PC suxxorz, a konsole roxxorz!1!!!1!!oneoneone

Po pierwsze - jaka nadzieja PC? Po drugie jaka kaszanka? Po trzecie jaki Gears of War 2? Ten, który będzie wyglądał tak samo jak poprzedniczka (prawdę mówiąc nawet UI nie uległo zmianie)? Ten, który będzie zabawką na 5-8 godzin? Ten bez fabuły, lecz z tępą sieczką? No tak, kiedyś już wszystkim dałeś do zrozumienia, że Polska to kraj zacofany i dominująca większość używa do grania PeCetów!

Dnia 26.08.2008 o 12:14, Valium napisał:

Na konsole jest mnostwo duzo lepszych FPS''ow.


Tutaj padłem, więc tragedie tą postanowiłem uczcić minutą ciszy...

Dnia 26.08.2008 o 12:14, Valium napisał:

Chociazby w CDA. Ta gra miala pokazac "sile" PC, na to ze warto inwestowac w PC (jesli sie ta gra sprzeda, a > sprzedala sie tak sobie - na PC to dobry wynik, na konsolach slaby). Bo to byl najglosniejszy exclusive PC.


Czytaj CDA, a prawdę Ci powie!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 26.08.2008 o 13:08, zermithon napisał:

A grałeś chociaż w tą grę? Czy tylko odpaliłeś 15-minutowe demko, które pewnie ci się
cieło. Dlatego tak jeździsz po tej grze?

[sarcasm]Jeśli chodzi o zacięcia to już dawno golić się nauczyłem misiaczku.[/sarcasm]
Jeśli idzie o granie, to na swojego kompa zapracowałem sam i zadbałem o to by był na wystarczająco wysokim poziomie by jakiś tam badziew mu nie naskoczył. O to się nie martw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

do hans olo

Cieszę się że masz tak wypasionego PC. Jednak nie odpowiedziałeś na moje pytanie. Grałeś w grę czy tylko w demo? Jeśli chodzi o fabułę Crysisa to chyba nikt nie miał wątpliwości, że będzie płytka. Ale mało kto mówi że ta gra ma znakomite multi. Poza tym im dalej się grę przechodzi tym bardziej zaczyna ona się podobac. Częściej trzeba kombinowac jak tu wykorzystać możliwości stroju.
Też na początku narzekałem na Crysisa, ale gdy go przeszedłem raz, potem drugi przyznałem że ta gra wciąga.

Podobnie mój kolega na poczatku zarzekał się, że Crisisa nigdy nie kupi. Jednak jak zobaczył jak gram zmienił decyzję i dziś tego nie żałuje.
Poza tym takie gry jak Gears of War czy Halo3 też nie mają zbyt wyszukanej fabuły.
Kto nie chce kupować nie musi. Ale powinniście się cieszyc że ta gra jednak wyjdzie na konsole.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Grałem nie u siebie i całe szczęście, bo cena tej gry to zwykłe zdzierstwo. Czy multi jest taki niesamowity to śmiem wątpić. U mnie nadal króluje Red Orchestra i nic narazie tego nie jest w stanie zmienić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o cenę to rzeczywiście jest dosyć wysoka. Ale Warhead nie dość że ma mieć dużo lepszą i bardziej rozbudowaną fabułę to jego cena jest bardzo przystępna - 65.90 za pre-order. To naprawdę niedużo. A jeśli chodzi o konsole to EA zrozumiało że dało dosyc zaporową cenę i pewnie Crysis+Warhead też nie będzie specjalnie drogi (przynajmniej w porównaniu do innych tytułów konsolowych)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 26.08.2008 o 13:57, zermithon napisał:

Jeśli chodzi o cenę to rzeczywiście jest dosyć wysoka. Ale Warhead nie dość że ma mieć
dużo lepszą i bardziej rozbudowaną fabułę to jego cena jest bardzo przystępna - 65.90
za pre-order. To naprawdę niedużo. A jeśli chodzi o konsole to EA zrozumiało że dało
dosyc zaporową cenę i pewnie Crysis+Warhead też nie będzie specjalnie drogi (przynajmniej
w porównaniu do innych tytułów konsolowych)

Ale to narazie jest tzw "future" a sądząc po gameplayu z E3 to rzeczywiście może być to warte skinienia. Ale podstawka nadal pozostaje taka sama i Warheada traktuję indywidualnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Edycje konsolowe grafiką wersji PC i tak nie przebiją. Po prostu XPudło i PS3 mają zdecydowanie za słabe bebechy (chodzi zwłaszcza o kartę, której wydajność jest mniej więcej na poziomie GF7800). Do tego rozdzielczość zapewne maksimum 720p (jeśli nie mniej...). Zaś sterowanie padem w FPS-ie... niby się da, jasna sprawa. Ale jest to o wiele mniej precyzyjne i przyjemne, niż w przypadku myszki i klawiatury.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 26.08.2008 o 19:35, Mr Black napisał:

Edycje konsolowe grafiką wersji PC i tak nie przebiją. Po prostu XPudło i PS3 mają zdecydowanie
za słabe bebechy (chodzi zwłaszcza o kartę, której wydajność jest mniej więcej na poziomie
GF7800). Do tego rozdzielczość zapewne maksimum 720p (jeśli nie mniej...). Zaś sterowanie
padem w FPS-ie... niby się da, jasna sprawa. Ale jest to o wiele mniej precyzyjne i przyjemne,
niż w przypadku myszki i klawiatury.


Rozdzielczość to na 100% będzie 720p i koniec - jak nie masz konsoli i HDTV to możesz nie wiedzieć, że nie ma to kompletnie żadnego znaczenia...
Jak takiś mundry to powiedz mi dlaczego Polygon Culling na PC nie działa(działa, ale nic nie daje), a na konsolach przyśpiesza renderowanie kilkukrotnie? No więc PC i konsole się różnią i nie można ich bezpośrednio porównywać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 26.08.2008 o 20:48, J.a.k napisał:


Rozdzielczość to na 100% będzie 720p i koniec - jak nie masz konsoli i HDTV to możesz
nie wiedzieć, że nie ma to kompletnie żadnego znaczenia...


Wszyscy konsolowcy tak mówią. Przynajmniej odkąd nagle - wbrew ich oczekiwaniom - okazało się, że te wspaniałe i potężne Xboxy i Pleje nie potrafią (zazwyczaj) w nowych produkcjach obsłużyć rozdzielczości większej niż 720p... Cóż ja tam potrafię zauważyć brak 1152000 pikseli (różnica pomiędzy Full HD a zwykłym HD...).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 26.08.2008 o 20:48, J.a.k napisał:

> Edycje konsolowe grafiką wersji PC i tak nie przebiją. Po prostu XPudło i PS3 mają
zdecydowanie
> za słabe bebechy (chodzi zwłaszcza o kartę, której wydajność jest mniej więcej na
poziomie
> GF7800). Do tego rozdzielczość zapewne maksimum 720p (jeśli nie mniej...). Zaś sterowanie

> padem w FPS-ie... niby się da, jasna sprawa. Ale jest to o wiele mniej precyzyjne
i przyjemne,
> niż w przypadku myszki i klawiatury.

Rozdzielczość to na 100% będzie 720p i koniec - jak nie masz konsoli i HDTV to możesz
nie wiedzieć, że nie ma to kompletnie żadnego znaczenia...
Jak takiś mundry to powiedz mi dlaczego Polygon Culling na PC nie działa(działa, ale
nic nie daje), a na konsolach przyśpiesza renderowanie kilkukrotnie? No więc PC i konsole
się różnią i nie można ich bezpośrednio porównywać.


Zawsze można dokupić za 3 stówki przejściówkę pod mysz i klawiaturkę + ta obudowa co ostanio była w jednym z newsów na gram.pl i masz już nawet fajnego Pce... znaczy konsolkę ;x .W Far Cry 2 z 1080p konsolki raczej nie dadzą sobie rady, chociaż nie wiadomo... cuda się zdarzają

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 26.08.2008 o 20:55, Mr Black napisał:

>
> Rozdzielczość to na 100% będzie 720p i koniec - jak nie masz konsoli i HDTV to możesz

> nie wiedzieć, że nie ma to kompletnie żadnego znaczenia...

Wszyscy konsolowcy tak mówią. Przynajmniej odkąd nagle - wbrew ich oczekiwaniom - okazało
się, że te wspaniałe i potężne Xboxy i Pleje nie potrafią (zazwyczaj) w nowych produkcjach
obsłużyć rozdzielczości większej niż 720p... Cóż ja tam potrafię zauważyć brak 1152000
pikseli (różnica pomiędzy Full HD a zwykłym HD...).


Zastanawiam się dlaczego uciąłeś moją wypowiedź i odpowiedziałeś tylko na to co umiałeś... Nevermind.
Pewnie, że jesteś w stanie zobaczyć tą różnicę, ale jeśli spełnione są pewne warunki, o!

http://www.hdtv.com.pl/upload/rte/rozdzielczosc_chart.jpg.

Np. na 32 calowym TV jesteś w stanie zobaczyć różnicę z odległości mniejszej niż 1,7m - czyli musisz praktycznie wsadzić nos w ekran. Z mojego doświadczenia wynika, że rozdzielczości wyższe niż 720p mają znaczenie, na naprawdę dużych TV - co najmniej 42 cale. Jeśli chcesz się sam przekonać to KUP sobie HDTV i wyświetl na nim w maksymalnej rozdzielczości np. strony internetowe. W odległości w jakiej normalnie się siedzi przed telewizorem nie będziesz w stanie niczego przeczytać - bo nie odróżnisz liter, a co dopiero poszczególnych pikseli!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To co mi dałeś to całkowicie subiektywna ocena, z którą nie mogę się zgodzić. Ja przy 32 calowym telewizorze LCD widzę gigantyczną różnice pomiędzy obrazem 480p, a 720p z odległości nawet sporo większej niż 4 metry (sprawdzone doświadczalnie). A tutaj ktoś pragnie mi udowodnić, że jest inaczej. Cóż, jeśli ma się słaby wzrok, to nawet z 5 centymetrów nie jest się w stanie odróżnić wielkiej kupy gówna od ładnego kwiatka. Ale to już problem tej osoby osoby i jego okulisty.
Odnośnie twojego poprzedniego posta i jego części, na którą nie odpowiedziałem: proszę podaj źródło tych informacji oraz powiedz mi jaki ma to realny wpływ na zwiększenie szybkości wyświetlania obrazu?
Kontynuując wątek słabości konsol - zauważyłeś może, że od ponad roku prawie w ogóle nie zwiększyły się wymagania sprzętowe gier na blaszaka? Wiesz czym to jest spowodowane? Powiem ci - multiplatformowością większości tytułów. Twórcy równają do najsłabszych (w tym wypadku konsol), a potem jedynie zwiększają rozdzielczość i poprawiają tekstury w wersji PC. Dlatego wymagania mamy wciąż takie same, zaś potencjał pecetów zostaje niewykorzystany. Ma to jednak swoje dobre strony - wciąż mogę grać na kracie, która swoją premierę miała prawie 2 lata temu (GF 8800 GTX) w maksymalnych detalach i rozdzielczości 1680x1050 w produkcje, które te super-hiper konsole z Polygon Cullingiem potrafią pociągnąć jedynie w słabiutkim, jak na obecne czasy, najniższym z możliwych HD.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To była całkowicie obiektywna ocena! Otóż przedstawiona tabelka jest zgodna z prawdą. Z jakiej odległości jesteś w stanie policzyć ziarnka piasku?(powiedzmy, że różnokolorowe). Piksel na twoim TV jest mniejszy niż jeden milimetr kwadratowy(nie wierzysz, nic prostszego jak zmierzyć). Dlaczego widzisz różnicę z 5 metrów? Otóż telewizory LCD(jestem na 100% pewien, że taki właśnie masz) źle skalują obraz. Obraz wyświetlany na takim ekranie który ma niższą rozdzielczość niż maksymalna tego TV bardzo traci na jakości i stąd może być widać różnicę. Jeżeli rzeczywiście chcesz się przekonać czy odczuwalna jest różnica to zrób tak jak ja napisałem wcześniej. Spróbuj wyświetlić tekst pisany małą czcionką przy maksymalnej rozdzielczości na swoim telewizorze. Ciekawe wygląda też obrazek siatki którego pojedyncze piksele są na przemian czarne i białe(maksymalnie skontrastowane) bo to co zobaczysz z odległości 5 metrów nie będzie siatką, a szarym kolorem! Tylko nie pomyśl sobie, że okulary ci są potrzebne...
To co napisałem p culling''u jest całkowicie zgodne z prawdą. Nie wierzysz? Sam sobie poszukaj informacji na ten temat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zacznę od końca - bardzo łatwo zbyć kogoś każąc mu szukać informacji na temat podanych przez siebie danych, zamiast zrobić to samemu. Ale skoro to ty podałeś te informacje, to przydałoby się też źródło. Inaczej ja mogę napisać, że masz 3 nogi i 4 głowy, a jak nie wierzysz, to sobie sam poszukaj informacji na ten temat - i zakończyć wątek.
Dalej - LCD ma pewną natywną rozdzielczość. Tak więc jeśli ktoś ma telewizor obsługujący Full HD (a te są coraz popularniejsze), to zwykłe 720p już nie będzie go zadowalać, zaś gry w niższych rozdzielczościach będą wyglądały - jak sam pośrednio przyznałeś - po prostu niezbyt ładnie. Dlatego jeśli mamy TV o natywnej rozdziałce 720p, to ok, grafika rzeczywiście będzie ładna, ostra, a mniejsza ilość pikseli niezauważalna. Problem zaczyna pojawiać się wtedy kiedy mamy duży (40 cali wzwyż) TV z Full HD. Wtedy już konsole wymiękają, zaś my musimy "delektować się" nieostrą i zauważalnie gorszą grafiką.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ok, a więc... Polygon Culling to sprzętowe usuwanie niewidocznych trójkątów z dalszych obliczeń. Metoda ta została zastosowana np w GoW który potem został przeniesiony na PC. Jedną z rzeczy jaką musiała zrobić ekipa która tą grę przenosiła było wyłączenie Polygon Culling''u(który w tym wypadku nic nie dawał) i zastąpieniu go innymi algorytmami(niesprzętowymi, wolniejszymi i zajmującymi duże ilości pamięci). To jest przykład z życia wzięty. W internecie można znaleźć bardzo dużo źródeł które dostarczają informacji na ten temat.
Jeśli chodzi o większe TV to też nie zupełnie jest tak jak mówisz. Po pierwsze Konsole(nie wiem jak PS3, ale Xbox360 na 100%) zanim wyślą obraz do wyświetlenia na TV skaluje go do rozdzielczości jaką Telewizor wyświetla(musimy sami to ustawić na naszej konsoli). Ostrość i nasycenie kolorów pozostaje, bo telewizor wyświetla swoją natywną rozdzielczość. Poza tym jak sam przyznałeś siedzisz dosyć daleko od swojego 32 calowego telewizora i jest ok. A jak daleko siedział byś od 40? Z mojej tabeleczki wynika, że wystarczy, że siedział byś więcej niż 2,7 metra i różnicy byś nie widział.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź na pierwsze pytanie. Nadal jednak nie wiadomo o ile zwiększa to (Polygon Culling) wydajność. A to chyba jest najistotniejsze w tym wszystkim.
Odnośnie drugiej sprawy - nawet przeskalowany obraz nie będzie miał takiej jakości jak obraz wyświetlany i tworzony od początku w natywnej rozdzielczości telewizora. Nie będzie tak samo szczegółowy (co jest oczywiste), tak samo ostry i wyrazisty. Może i różnice nie będą aż tak bardzo dostrzegalne, jednak z pewnością będą widoczne.
Z jakiej odległości tego jeszcze nie wiem. Powiem najwcześniej w przyszłym roku jak już będę miał TV Full HD (zapewne 40 cali lub w tych okolicach). Jednak na pewno wolałbym na takim telewizorze grać w gry w 1080p niż 720p. Bo jednak szczegółowość takiego obrazu jest o niebo wyższa (i żadne skalowanie tu niczego nie zmieni).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować