Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

O ulepszeniach w grafice WoW-a

80 postów w tym temacie

a kiedy to sie wszystkie marudzące dzieci nauczą, że nie sama grafiką człowiek żyje? jak dla kogoś grafika jest jedynym wyznacznikiem jakości gry to tylko współczuć...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mnie juz mecza te "doniesienia;p lepiej by dali znac kiedy gra sie ukarze a nie.. bo jak tak dalej pojdzie powiedza ze musieli kod zrodlowy zmnienic;p i Woltk bedzie za rok;p

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam :) To mój pierwszy post na tym forum :D

W WoWie grafika nie odgrywała znaczącej roli. To był tylko... dodatek do rozgrywki. :E
Ale miło, że Blizz ją usprawnił :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co tam grafika. WoW ma taki specyficzny, lekko uproszczony wygląd, ale i tak wygląda przyzwoicie jak na dzisiejsze czasy. Gram od dłuższego czasu i dalej patrzę na grafikę bez wstrętu :) [Dirge] FTW ;P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 28.08.2008 o 08:00, Modok napisał:

Chodzi o to że nie widzę sensu płacić dodatkowo za grę.


A Blizzard i slusznie nie widzi sensu dopłacać. Przy takiej iloścdi graczy - utrzymanie i konserwacja serwerów + ciągle patche, ktore tez ktos musi rozprowadzic z serwerów, i jakoś od 2 lat na ani jednego laga nie natrafilem. TO kosztuje.

~~
Co do ludzi którzy narzekają na grafikę.
Hmm... co Wy tak z tym Crysisem - miał jedną z najch****szych fabuł (o ile jedna tam była) że ta gra powinna zostać zapomniania, lepiej było zrobić z tego pokaz slajdów (Panie i Panowie oto cudowna grafika i cudownie niegrywalna gra)

Przestancie porownywac cos co ma 3 lata i 3 ogromne swiaty w ktorych napotyka sie tylko 3 loadingi (lot, zmiana swiatu, hs). Zmienic taka ogromna gre to nie jest zatrudnienie dwoch pseudo grafikow i dac im demko photoshopa na 30 dni. Wielkie zmiany wprowadza sie powoli. A poza tym grafika w WoWie imponuje klimatem jaki tworzy - taki cukierkowy, ale jednak grozny i dziki. A grywalnosc - wysmienita. Wsrod questow zabij to przynies tamto zdarzaja sie takie perelki ze az sie lezka w oku kreci

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Grafiki w WoWie nie trzeba zmieniać. Jest taka jak ma być. Miła dla oka, ciutke cukierkowa dzieki czemu wyglada jak bajka co ja odróżnia od innych MMO. A te bezkształtne cienie pod graczem tylko dodaja ukroku :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 29.08.2008 o 15:26, venomalus159 napisał:

Grafiki w WoWie nie trzeba zmieniać. Jest taka jak ma być. Miła dla oka, ciutke cukierkowa
dzieki czemu wyglada jak bajka co ja odróżnia od innych MMO. A te bezkształtne cienie
pod graczem tylko dodaja ukroku :D

ja po zobaczeniu nowych cieni wolalbym żeby je jak najszybciej wprowdzili ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Aż tak dużej różnicy w grafice pewnie nie będzie, ale fajnie, że robią coś w kierunku, by WoW graficznie prezentował się lepiej niż wcześniej ;).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 27.08.2008 o 22:47, Urbaniak napisał:

Qamar w WoWa i na 1,2GHz Celeronie ,512MB Ram , GF2mx idzie pograć :)


W GW dokładnie tak samo.

Dnia 27.08.2008 o 22:47, Urbaniak napisał:

Zresztą, ja tam
do grafiki nic nie mam :) Aczkolwiek faktem jest że w Guild Wars grafa jest lepsza, ale
to kwestia gustu , a o tym sięnie dyskutuje :) Nie wiem tylko jak się ma do tego wielkość
świata WoWa i np. Guild Wars.


Xantulusowi chodziło oo to, że w WoWie gdy grasz masz wokół siebie wielu ludzi, co przekłada się na większą ilość oteksturowanych polygonów, które sprzęt musi przetworzyć. Jest to częsty argument, mający tłumaczyć dlaczego WoW ma gorszą grafikę niż GW, a wyższe wymagania. Nikomu jakoś nie przyjdzie do głowy, że grafika obciąża sprzęt w miastach w takim samym stopniu jak poza nimi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 28.08.2008 o 11:32, netoo napisał:

a kiedy to sie wszystkie marudzące dzieci nauczą, że nie sama grafiką człowiek żyje?
jak dla kogoś grafika jest jedynym wyznacznikiem jakości gry to tylko współczuć...


Ja z przyjemnością kilkakrotnie po latach wracałem do Master of Magic, a tam grafika była taka, że ludzik to było kilkanaście pikseli na krzyż. Ale MoM to była gra, która coś sobą reprezentowała. Miała ten klimat i wymagała przynajmniej minimalnego zaangażowania szarych komórek. Jak gra tego niema, to z czystej przyzwoitości mogłaby przynajmniej ładnie wyglądać. Tak żeby przynajmniej robić dobre pierwsze wrażenie. Choć kiepskiej gry nawet ładna grafika nie uratuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 30.08.2008 o 00:49, Qamar napisał:

Xantulusowi chodziło oo to, że w WoWie gdy grasz masz wokół siebie wielu ludzi, co przekłada
się na większą ilość oteksturowanych polygonów, które sprzęt musi przetworzyć. Jest to
częsty argument, mający tłumaczyć dlaczego WoW ma gorszą grafikę niż GW, a wyższe wymagania.


A także większe (wręcz OGROMNE) tereny, prawie brak loadingów, poruszanie się nie tylko po ziemii. To wszystko ma niewątpliwie kolosalny wpływ na wymogi. Wspomiany przez ciebie GW z pewnością ciąłby się jak diabli gdyby nie było w nim tylu ograniczeń w silniku gry i w samej grze.

Dnia 30.08.2008 o 00:49, Qamar napisał:

Nikomu jakoś nie przyjdzie do głowy, że grafika obciąża sprzęt w miastach w takim samym
stopniu jak poza nimi.


Obciążenie sprzętu wzrosnąć może tylko wówczas wtedy, kiedy zwiększasię zagęszczenie graczy w danej lokacji. Nie znam gry, w której tak by się nie działo, zawsze oznacza to przecież więcej pracy dla sprzętu komputerowego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 30.08.2008 o 01:27, Sth`Devilish napisał:

> Xantulusowi chodziło oo to, że w WoWie gdy grasz masz wokół siebie wielu ludzi,
co przekłada
> się na większą ilość oteksturowanych polygonów, które sprzęt musi przetworzyć. Jest
to
> częsty argument, mający tłumaczyć dlaczego WoW ma gorszą grafikę niż GW, a wyższe
wymagania.

A także większe (wręcz OGROMNE) tereny, prawie brak loadingów, poruszanie się nie tylko
po ziemii. To wszystko ma niewątpliwie kolosalny wpływ na wymogi. Wspomiany przez ciebie
GW z pewnością ciąłby się jak diabli gdyby nie było w nim tylu ograniczeń w silniku gry
i w samej grze.


Niby ogromne tereny, tylko że odległe obiekty wyłaniają się z nicości. Z tym brakiem loudingów, to nie do końca prawda. Nie ma wczytywania całego terenu za jednym zamachem, tylko teren doczytywany jest na bieżąco.

Dnia 30.08.2008 o 01:27, Sth`Devilish napisał:

> Nikomu jakoś nie przyjdzie do głowy, że grafika obciąża sprzęt w miastach w takim
samym
> stopniu jak poza nimi.

Obciążenie sprzętu wzrosnąć może tylko wówczas wtedy, kiedy zwiększasię zagęszczenie
graczy w danej lokacji. Nie znam gry, w której tak by się nie działo, zawsze oznacza
to przecież więcej pracy dla sprzętu komputerowego.


Właśnie o to chodzi. W miastach jest największe obciążenie komputera.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 30.08.2008 o 01:44, Qamar napisał:

Z tym brakiem
loudingów, to nie do końca prawda. Nie ma wczytywania całego terenu za jednym zamachem,
tylko teren doczytywany jest na bieżąco.


No dobra, ale co w związku z tym, to wada, to źle że tak jest? W całej grze loadingi (i to krótkie) dają o sobie znać tylko przy zmianie kontynentu/świata gry czy przy wejściu do instancji, po za tym to w ogóle się ich nie odczuwa, w jakiej by nie były formie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czyli tak jak przystało na Blizzarda ulepszenia graficzne w drugim dodatku do World of Warcraft , będą raczej tylko kosmetyczne , bez rewelacji , z resztą gracze już zdążyli się przyzwyczaić do takich poczynań ze strony Blizzarda. Ale za to przynajmniej będzie pewne że wymagania sprzętowe będą ciągle niskie , a grafika będzie ciągle przyjemna dla oka , nie wspominając już o grywalności która na pewno będzie , jak zawsze ogromna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 30.08.2008 o 17:23, Sth`Devilish napisał:

No dobra, ale co w związku z tym, to wada, to źle że tak jest? W całej grze loadingi
(i to krótkie) dają o sobie znać tylko przy zmianie kontynentu/świata gry czy przy wejściu
do instancji, po za tym to w ogóle się ich nie odczuwa, w jakiej by nie były formie.


Nie twierdzę, że to źle. Cudów nie ma. Dane muszą być albo ładowane z góry, albo doczytywane w locie. Każde rozwiązanie ma swoje plusy i minusy.
Podsumowując natomiast temat zmian w grafice WoW''a, według mnie nie przyczynią się one do istotnej poprawy wyglądu gry. W przypadku grafiki tej gry, szkopuł nie tkwi bowiem w shaderach i innych bajerach, tylko w tym, że jest ona zwyczajnie i tak po ludzku brzydka. GW pewnie wcale nie ma dużo lepszej grafiki pod względem technologicznym. Po prostu jest ona o eony lepsza pod względem artystycznym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować