Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Ponad 20 minut z Fallouta 3 - oficjalne gameplaye

576 postów w tym temacie

Dnia 31.08.2008 o 23:03, MateoKiszlo napisał:

Wyraźnie powiedziano, iż podczas jednej rozgrywki, możliwe będzie uzyskanie tylko niewielkiej
ich liczby. Gdybyśmy myśleli kategoriami przeszłości ... no, sami sobie dopowiedzcie,
biorąc pod uwagę m.in. gry na przestrzeni ostatnich lat, poczynając od ponga.


Dobrze rozumiem ale popatrz na to tak - To nie jest jakiś tam Pong 5 czy inna gra czy też jakiś tam RPG - to jest Fallout 3 a zmiana jaką zaserwowała B. nie powinna być akceptowalna - wzięli zrobili co chcieli wyszedł niezły bigos tylko że nie strawny co z tego, że będziesz budował postać zakażdym razem inną jak tak naprawdę początkowe statsy nie będa się liczyć co się tyczy wyboru perka..? nie ważna inteligencja czy ma 10 czy ma 1 i tak masz dostęp do wszystkich... co w tym jest falloutowego..? bo ja nie wiem sam...
Fallout 3 sama nazwa zobowiązuje trzymania się kanonów a nie robienia z graczy idiotow bo tak się Bzdetowi ups przepdaszam Bethezdowi podoba

Aha i jeszcze jedno - a mianowicie to, że swoją totalną niekompetencję i nieudolność w robieniu gry nazywają postępem..
To może powinni zrobic plakat z Todem który pokazując palcem mówi - patrzcie jacy z was idioci my wciśniemy wam wszystko co chcemy a wy to będziecie łykać i się cieszyć....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 31.08.2008 o 22:55, MateoKiszlo napisał:

Co do nowego rozdysponowywania perków zaś ... uważam to za doskonały pomysł - męczył
mnie dotąd fakt, iż na ogół przy awansie muszę uwzględniać cechy. Teraz wybierając pomiędzy
wspomnianymi, zróżnicowanymi perkami [np. pomyslowe black widow], mogę jeszcze bardziej
wpływać na build postaci.


Nie obraz sie, ale jak czytam takie cos, to autentycznie zaczynam sie zastanawiac, czy wszystko co obecnie potrzeba do szczescia to perki typu
- supa masta of hi mena (+5 do wszystkich cech)
- masta of disasta (+500 do obrazen zadawanych wrecz, +1000 do obrazen zadawanych nukami)
- supa masta of disasta (+333 do obrazen dowolnych)
- dupa masta of thinka (+500 do dowolnej umiejetnosci)?

W poprzednich falloutach build postaci musial byc przemyslany, ale byl tez bardzo spojny. Przeciez w koncu logiczne jest, ze zeby byc na przyklad snajperem, to musisz miec wysoka percepcje, zrecznosc i pare innych umiejetnosci - i ktos kto tego nie posiada, nie ma szans osiagnac umiejetnosci snipera. Jesli teraz zlikwidujesz cale drzewo rozwoju i wymagan i pozwolisz byc snajperem kazdej postaci, to rownie dobrze mozesz dac zamiast tego te 3 perki ktore dalem powyzej. Doprowadzi to do tego samego - zagubienia balansu i zroznicowania poszczegolnych postaci).

W starych falloutach dobor perkow i traitsow swietnie roznicowal postacie. Nadawal pewne charakterystyczne rysy - ale bylo to mozliwe wlasnie poprzez "rzadkosc" nadawania tychze, oraz specyficzne wymagania.

No nie mowiac juz o sensownosci perkow - jak widze cos w stylu "black widow" to plakac mi sie chce nad glupota "projektantow". No ale jak rozumiem - w dzisiejszych czasach tworzenie postaci wg "starych" regul nie pozwoli byc jej "cool"?
Ehh, rece opadaja po prostu.


>Wyraźnie powiedziano, iż podczas jednej rozgrywki, możliwe będzie uzyskanie tylko niewielkiej ich liczby. >Gdybyśmy myśleli kategoriami przeszłości ... no, sami sobie dopowiedzcie, biorąc pod uwagę m.in. gry na >przestrzeni ostatnich lat, poczynając od ponga.
To nie jest tylko kwestia ile ich da sie osiagnac. Zreszta - i tak za duzo, zwazywszy ze ma byc co kazdy level. Przestaje to byc czyms luksusowym, nad czym trzeba sie powaznie zastanowic, aby dobrze uzupelnic mozliwosci postaci. Poza tym - tracac drzewko "rozwoju" i wymagan dla poszczegolnych perkow, bardzo splyca sie ich sens.
No chyba ze to faktycznie zbrodnia - wymagac, by snajper mial percepcje na 8 a handlarz charyzme na 8. Ale jesli to zbrodnia, to za taka gre ja dziekuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 31.08.2008 o 23:31, Llordus napisał:

No chyba ze to faktycznie zbrodnia - wymagac, by snajper mial percepcje na 8 a handlarz charyzme na 8. Ale jesli to zbrodnia, to za taka gre ja dziekuje.


Bo Bethesda pewnie wyszła z założenia, że wszyscy gracze będą chcieli być handlarzami, którzy w wolnych chwilach zajmują się eliminacją wrogów ze snajperki. Lub jak kto woli snajperami dorabiającymi pomiędzy kolejnymi headshotami na handlowaniu ;-)
Bethesda promuje po prostu nijakość. Po co ci specjalizacje, zróżnicowanie i wymagania skoro masz być taki jak wszyscy i do wszystkiego mieć dostęp.

Goście powinni uczyć się od Troiki, człowiek mógł przejść Arcanum i wielu rzeczy nawet nie zobaczyć bo były dla niego niedostępne. W grach Bethesdy jest zupełnie na odwrót, zaliczasz wszystko za jednym zamachem, a potem zapominasz, że w ogóle grałeś.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ale czemu was to dziwi? Przeciez to typowe zachowanie Bethsoftu. Popatrzcie na ilosci umiejetnosci w Daggerfall->Morro->Oblivion. W Oblivionie geniusze z B. posuneli sie do takich absurdow ze np. Topory umiescili w Blunt weapons (sic!), a wszystkie bronie ostre wrzucili do jednego wora. Zapewne wg nich mieczem dwurecznym walczy sie tak samo jak sztyletem ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 31.08.2008 o 19:46, Hav5ock napisał:

Co czyni RPGa, RPGiem? Przede wszystkim Role-Playing, a to trudno zaprezentować w ciągu
20 min. Nie oznacza, że ten element nie występuje. Dywagacja nad rpgowością gry na podstawie
20 min wydaje mi się... dziwna.


Jeżeli wiekszość tego co zaprezntowała Bethesda w gameplayach to strzelanie i efektowna śmierć przeciwników, to chyba oznacza że niczym więcej się pochwalić w tej grze nie mogą, albo chwalą się tym na co położyli nacisk. Zresztą mając w pamięci Obliviona trudno się spodziewać rpg-owego hitu. Pewnie ten element i występuje, ale w znacznie mniejszym stopniu niż w poprzednich falloutach, co widać po gameplayach - strzelanie, strzelanie i znowu strzelanie, a pomiedzy jeszcze strzelanie....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 31.08.2008 o 21:05, MateoKiszlo napisał:

F3 nie jest FPS''em, aby czepiać się tego elementu w większym stopniu.


Kłóciłbym się z tym stwierdzeniem. Z tego co zaprezentowano wychodzi na to że F3 jest niczym więcej jak FPSem z możliwością rozwoju postaci. Nie wiadomo jak ten rozwój będzie wpływać na grę, ale jeżeli będzie "level scaling" to rozwój naszej postaci stanie się bezcelowy, więc jedyne co nam zostanie to głównie strzelanie i czasem trochę rozmów - czyli mniej więcej to samo co w takim Stalkerze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

to ja juz wole starego dobrego pierwszego Deus Ex''a .. tam przynajmniej rozwój postaci miał sens. a niby mial byc to tylko zwykly shooter z elementami crpg. tu niby mamy miec kultowe crpg a wychodzi tandetny i sterylny shooter :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Po obejrzeniu gameplayów mam złe przeczucia co do tego tytułu. Czemu?
- Po pierwsze za bardzo wszystko przypomina Obka (sztywne postacie w dialogach w szczególności)
- Po drugie to głównie absurdy (atomowa bomba lotnicza w epoce rakiet balistycznych? Oglądanie wybuchu jądrowego z odległości 1 km?)
- Po trzecie zupełny brak rozbudowanych dialogów (dialogi w stylu "mam dla ciebie quest, bierzesz?" "Tak" "Nie" (czyli tak naprawdę S.T.A.L.K.E.R)
Więc po oglądaniu gameplaya, trailerów i wywiadów stwierdziłem, że Fallout 3 (pardon, The Elder Scrolls V: Fallout) nie zagości na twardym dysku w moim komputerze. Zamiast tego zainstaluję sobie Fallout 1 i Fallout 2.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sam nie wiem. To łażenie z giwerą w ręku żeby zastrzelić to co pojawi się za rogiem? Czyżby ta wielka ilość zakończeń zapowiadana jakiś czas temu oznaczała jedynie ilość możliwych do zabicia wrogów?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jestem ciekaw ile ludzi z naszego forum, ktorzy zawziecie dyskutuja na temat czy F3 czy nie - przeczytalo zapiski tworcow F3 i 2 wywiady z tworcami, gdzie naprawde widac ze tworcy sie staraja by grala byla conajmniej bardzo dobra.

Przypominam pare faktow:)

- jest ponad 40,000 linii dialogowych (w F1 kilka tysiecy)
- kiedy masz maly skill np. "small guns" zadajesz mniejsze obrazenia i zdecydowanie trudno trafic przeciwnika, chyba ze bedziesz celowal (ale wtedy nie mozesz biegac) - co znacznie poprawia osiagi (celowanie to nie VATS)
-max 20 lvl mozesz osiagnac. Za kazdym razem dostajesz perka, gdzie ich ogolna liczba wynosi ponad 100. Kazdy perk ma swoje wymagania zeby go moc wybrac. Nie musze chyba pisac dlaczego jest perk co lvl i dlaczego zrezygnowali z traits.
-mozna przejsc cala gre uzywajac tylko skilli unarmed badz melee weapons.
-raiders i czasem inny wrog - na widok opancerzonego bohatera z gigantyczna spluwa - bede probowali uciekac zamiast probowac walczyc.
- bullet time (mam na mysli ''scene filmowa smierci'') jest czasem szybki, czasem wolny w zaleznosci od tego, czy udalo nam sie trafic i czy scena filmowa jest tego warta + pewien cytacik: "They are always pretty quick, the longer playbacks are rare, and we’re the first ones to get annoyed if something repeats itself too much as we’re playing the game."
-jesli chodzi o AI to przede wszystkim skupili sie na AI NPC w miescie. Wyszukiwanie sciezek, spanie, praca, reakcja na glownego bohatera (zauwazyl ze kradnie, strzela etc.). Dopiero na 2 miejscu jest Combat AI. Potrafia podnosic upuszczona bron, wykorzystywac oslony, kucac, a takze w przypadku zorganizowanej grupy ludzi (np. bos) wykorzystuja umiejetnosci taktyczne (wycofanie, atak z flanki etc.)

Przy okazji znalzlem jeszcze Vault Dweller''s Survival Guide
http://www.shacknews.com/screenshots.x?gallery=10662&game_id=4244
Bardzo fajna ksiazeczka :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 01.09.2008 o 15:20, Executor napisał:

-mozna przejsc cala gre uzywajac tylko skilli unarmed badz melee weapons.


A speech? Poprzednie części jakoś dało się przejść mając retorykę za główna umiejętność i olewając bojowe.

Dnia 01.09.2008 o 15:20, Executor napisał:

-raiders i czasem inny wrog - na widok opancerzonego bohatera z gigantyczna spluwa -
bede probowali uciekac zamiast probowac walczyc.


Toż to i F2 było (w 1 to nie wiem, bo mało randomów z bandytami miałem pod koniec).

Dnia 01.09.2008 o 15:20, Executor napisał:

-jesli chodzi o AI to przede wszystkim skupili sie na AI NPC w miescie. Wyszukiwanie
sciezek, spanie, praca, reakcja na glownego bohatera (zauwazyl ze kradnie, strzela etc.)


A jakoś, że uzbraja bombę atomową na ich oczach uwagi nie zwrócili. Miejmy nadzieję, że tylko na potrzeby gameplay''a.

Dnia 01.09.2008 o 15:20, Executor napisał:

Dopiero na 2 miejscu jest Combat AI. Potrafia podnosic upuszczona bron, wykorzystywac
oslony, kucac, a takze w przypadku zorganizowanej grupy ludzi (np. bos) wykorzystuja
umiejetnosci taktyczne (wycofanie, atak z flanki etc.)


W tych filmikach jakoś tego widać nie było.


Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 01.09.2008 o 15:20, Executor napisał:

jestem ciekaw ile ludzi z naszego forum, ktorzy zawziecie dyskutuja na temat czy F3 czy
nie - przeczytalo zapiski tworcow F3 i 2 wywiady z tworcami, gdzie naprawde widac ze
tworcy sie staraja by grala byla conajmniej bardzo dobra.

Przypominam pare faktow:)

- jest ponad 40,000 linii dialogowych (w F1 kilka tysiecy)

Jak narazie widziałem tylko walki...

Dnia 01.09.2008 o 15:20, Executor napisał:

- kiedy masz maly skill np. "small guns" zadajesz mniejsze obrazenia i zdecydowanie trudno
trafic przeciwnika, chyba ze bedziesz celowal (ale wtedy nie mozesz biegac) - co znacznie
poprawia osiagi (celowanie to nie VATS)

... z których nic takiego nie wywnioskowałem. Wszystko co żywe rozpada się w oka mgnieniu. I wraki samochodów też wybuchają.

Dnia 01.09.2008 o 15:20, Executor napisał:

-max 20 lvl mozesz osiagnac. Za kazdym razem dostajesz perka, gdzie ich ogolna liczba
wynosi ponad 100. Kazdy perk ma swoje wymagania zeby go moc wybrac. Nie musze chyba pisac
dlaczego jest perk co lvl i dlaczego zrezygnowali z traits.

20 lvl i perk co lvl? Że też nie wiedziałem. Czyli w zasadzie postać na 10 levelu będzie już tak napakowana jak dobrze pomyślana postać w jedynce czy dwójce na 20 levelu. Więcej, mocniej, szybciej... lepiej??

Dnia 01.09.2008 o 15:20, Executor napisał:

-mozna przejsc cala gre uzywajac tylko skilli unarmed badz melee weapons.

A co ze speechem, lockpickiem itp?

Dnia 01.09.2008 o 15:20, Executor napisał:

-raiders i czasem inny wrog - na widok opancerzonego bohatera z gigantyczna spluwa -
bede probowali uciekac zamiast probowac walczyc.

Pytanie na ile będą inteligentni by robili to skutecznie?

Dnia 01.09.2008 o 15:20, Executor napisał:

- bullet time (mam na mysli ''scene filmowa smierci'') jest czasem szybki, czasem wolny
w zaleznosci od tego, czy udalo nam sie trafic i czy scena filmowa jest tego warta +
pewien cytacik: "They are always pretty quick, the longer playbacks are rare, and we’re
the first ones to get annoyed if something repeats itself too much as we’re playing
the game."

Super. No to się napracowali. Ciekawe jaka jeszcze na nas łaska spłynie z Bethesdy.

Dnia 01.09.2008 o 15:20, Executor napisał:

-jesli chodzi o AI to przede wszystkim skupili sie na AI NPC w miescie. Wyszukiwanie
sciezek, spanie, praca, reakcja na glownego bohatera (zauwazyl ze kradnie, strzela etc.).
Dopiero na 2 miejscu jest Combat AI. Potrafia podnosic upuszczona bron, wykorzystywac
oslony, kucac, a takze w przypadku zorganizowanej grupy ludzi (np. bos) wykorzystuja
umiejetnosci taktyczne (wycofanie, atak z flanki etc.)

Ale wszystko się rozbija o pytanie: jak często będzie używane to pierwsze, a jak często to drugie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 01.09.2008 o 15:20, Executor napisał:

jestem ciekaw ile ludzi z naszego forum, ktorzy zawziecie dyskutuja na temat czy F3 czy
nie - przeczytalo zapiski tworcow F3 i 2 wywiady z tworcami, gdzie naprawde widac ze
tworcy sie staraja by grala byla conajmniej bardzo dobra.


Nie dyskutujemy o staraniach twórców tylko o tym co widać na tych filmikach, a to co widać wygląda na typowego FPS''a. Może taki był zamiar twórców. Może docelowym odbiorcom są właśnie przede wszystkim miłośnicy shoterów. Nie wiem. Chociaż jak tak pomyślę o promocji innych crpgów to pokazywana była też głównie walka, efekty czarów.

Dnia 01.09.2008 o 15:20, Executor napisał:

jest ponad 40,000 linii dialogowych (w F1 kilka tysiecy)


Taaa, w Obliwionie pewnie też jest sporo linii dialogowych, ale fabuły właściwie nie ma :-|

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Postac bardzo dobra pewnie bedzie okolo 15 lvl. Nie kazdy perk daje super rzeczy na samym poczatku. Wiekszosc daje % do umiejetnosci badz nowe opcje dialogowej etc. Nie ma tag''ów, tak wiec bedzie o wiele trudniej wymaxowac dany skill (jesli sie nie myle i przyjmujac ze max to jest 100%, to przy 20 lvl ze 4 skille wymaxujesz z dobrej inteligencji)

Wydaje m isie ze gameplay mial pokazac absolutnie minimum gry. Wole cos takiego zobaczyc niz 5 minutowe gadanie z Mass effect (promo) ktore niczego nie wnosi. Tak wiec skupili sie na otoczeniu, dialogi zminimalizowali (bo w koncu nie wiemy ile tak naprawde gada z szeryfem), walki byly bardziej efektowne niz realistyczne (VATS zawsze dzialal, pewnie zhackowali na potrzeby gry jak rowniez skille broni) - bo chyba nie oto chodzi zeby pokazac jak z 10 strzalow zaden nie trafia :D

I najwazniejsze - skad wiemy czy dany gameplay to jest 100% skonczona gra ? nigdzie tego nie pisze. byc moze to gm sprzed kilku tygodni, badz miesiecy gdzie mogli dopracowac pewne aspekty AI etc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 01.09.2008 o 15:52, Executor napisał:

Postac bardzo dobra pewnie bedzie okolo 15 lvl. Nie kazdy perk daje super rzeczy na samym
poczatku. Wiekszosc daje % do umiejetnosci badz nowe opcje dialogowej etc. Nie ma tag''ów,
tak wiec bedzie o wiele trudniej wymaxowac dany skill (jesli sie nie myle i przyjmujac
ze max to jest 100%, to przy 20 lvl ze 4 skille wymaxujesz z dobrej inteligencji)


Stary, juz to przerabialismy, bez myslenia zyczeniowego moze. Moze bedzie dobra a moze nie. Who knows.

Dnia 01.09.2008 o 15:52, Executor napisał:

Wydaje m isie ze gameplay mial pokazac absolutnie minimum gry.


Czyli uwazasz ze B. nie pokazuje tego co w grze dobre, a wrecz ze na tych trailerach sa jakies popluczyny z gry? I jak to ma niby zachecic graczy do kupna skoro tak naprawde nie wiadomo co kupujesz?
No stary, nie opowiadaj, firmy zawsze staraja sie zachecic ludzi pokazujac to co w ich produktach najlepsze. Widac B. ma inklinacje do masochizmu albo chce sobie strzelic w kolano jesli pokazuje minimalistyczne gameplaye.

Dnia 01.09.2008 o 15:52, Executor napisał:


I najwazniejsze - skad wiemy czy dany gameplay to jest 100% skonczona gra ? nigdzie tego
nie pisze. byc moze to gm sprzed kilku tygodni, badz miesiecy gdzie mogli dopracowac
pewne aspekty AI etc.


Nie pisze? Jest napisane. "Nie pisze" to czas terazniejszy wiec faktycznie nie wiadomo gdzie ktos teraz cos pisze o F3. ;)

A skad wiemy? Ze zdolnosci logicznego myslenia i kojarzenia faktow na przyklad? Skoro na stronie Bethsoftu w Latest News napisano:
Five New Fallout 3 Gameplay Demo Videos
We�ve released five new Fallout 3 Gameplay Demo Videos. To znaczy ze to released bylo ostatnio, w okolicach 29 sierpnia 2008 roku a nie z 3 marca. Prawda? Skoro poprzedni news ma tytul New Previews from Leipzig to patrzac na date kiedy bylo GC w Lipsku mozemy latwo sie dowiedziec kiedy te trailery powstaly. Wiec, jak widzisz, dosc wyraznie napisano kiedy te trailery powstaly. Wystarczy pomyslec.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

>

Dnia 01.09.2008 o 15:20, Executor napisał:

-mozna przejsc cala gre uzywajac tylko skilli unarmed badz melee weapons.

Jeśli dobrze pamiętam w którymś wywiadzie/dzienniku Tod Howard sam przyznał, że walkę melee weapons olewają bo skupiają się na spluwach.
Co to oznacza możemy się domyślać, ale prawdopodobnie się skończy na tym że owszem, można przejśc grę używając tylko pięści, ale jest to męczące, nieefektywne, mało klimatyczne i w ogóle jest jakby na siłę, bo lepiej wziąć choćby najsłabszą spluwę i mieć najmniejszego skilla z możliwych, a i tak szybciej i łatwiej się w ten sposób gra.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Terrorite ale nie wiesz kiedy ten Gm zostal zrobiony, co z tego ze wiesz kiedy go dali. Poza tym to nie mysalenie zyczeniowe tylko dedukcja na podstawie faktow ktore dostalismy. Na HD wwszystko ladnie widac jakie masz perki, skille (+opisy). Wiec jesli dostajesz +15 do rozdysponowania to mozna obliczyc ile wymaxujesz skilli mniej wiecej.

dark master: nie olewaja tylko nie byl to ich cel. Twoje domyslanie jest bledne, bo nie po to robia te 2 skille zeby tylko sobie byly. Sa perki ktore dodają nowe ''ciosy'', obrazenia itd. Poza tym przeciez masz na GMie jak zalatwia kolesi z "rekawicy". Wiec o czym ty piszesz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

We relased - My zrobilismy a nie My udostepnilismy, five new ... videos - piec nowych filmow. Ten news jest PO newsie z GC. No to jak myslisz? A te gameplaye z Lipska to co? Tez myslisz ze zrobione wczesniej i nikt sie na GC nie polapal ze to sciema? No pomysl sam :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 01.09.2008 o 16:53, Terrorite napisał:

We relased - My zrobilismy a nie My udostepnilismy. Ten news jest PO newsie z GC. No
to jak myslisz? A te gameplaye z Lipska to co? Tez myslisz ze zrobione wczesniej i nikt
sie na GC nie polapal ze to sciema? No pomysl sam :)


faktycznie zle Cie rozumialem. Masz racje, moj blad.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować