Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Ile Blizzard wyłożył na WoW-a od premiery?

32 postów w tym temacie

Dnia 16.09.2008 o 16:57, gogowitczak napisał:

te 10 milionow to liczba zalozonych kont "nie-gościa", czyli takich, co maja zakupiona
chociaż podstawkę i zagraly ten 1 miesiac gratisowy. A że Blizz nie kasuje kont, to sie
uzbierala taka liczba :-)


Z tego co wiem, tych 10-11 milionów nie stanowi liczby kont po prostu założonych - jest to liczba kont aktywnych (czyt. "odmrożonych" i mających aktywną subskrypcję) w momencie podawania danych. Liczba kont założonych, na których ludzie przestali grać jest więc najpewniej o wiele wyższa (nie liczmy triali, bo tu liczby byłyby jeszcze większe, zresztą kogo obchodzą darmowe konta).

A więc jak Selv wyliczył, Blizz kosi w granicach 130 (swego czasu mowa była o 100, więc to by się zgadzało) milionów dolarów miesięcznie. Z drugiej strony rzeczywiście, czy przychody z dwóch miesięcy mogą wystarczać na utrzymywanie gry przez 4 lata? Podejrzewam, że Blizz może tu coś zaniżać, albo po prostu nie uwzględniać pewnych elementów. Chociaż... ile może kosztować utrzymanie tych kilkuset serwerów oraz gaże dla pracowników? Bo zdaje się, że wymieniona kwota nie uwzględnia elementów takich jak produkcja pudełek, druk instrukcji i takie tam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Blizzard miesięcznie otrzymuje w granicach:
162 000 000 - 14,99$ za miesiąc
140 000 000 $ - 12,99$ za miesiąc
zakładając że podatek jest w wysokości 20% ( nie mogłem się doszukać jaki jest podatek rzeczywiście )
to otrzymujemy kwoty:
129 513 600 - 14,99$ za miesiąc
112 233 600 - 12,99$ za miesiąc
w rozrachunku rocznym daje nam to adekwatnie
1 554 163 200 $ i 1 346 803 200 $
dużo nie? :D ale teraz, pomyślmy - ile wydaje Blizzard rocznie na pracowników, sprzęt ( komputery się starzeją prawda? ) itp.
wydaje się to dużo ale na firmę, która ma dużo pracowników i każdemu trzeba płacić ubezpieczenie oraz podatek od każdej zarobionej kwoty :] to jest to po prostu kolejny kapitalistyczny moloch :D i w dodatku robi dobre gry :] więc jakby nie patrzeć w interesie gracza jest żeby firmie takiej jak blizzard miało się dobrze, nie mówię o M$ nie nie nie!! dla mnie to ile zarabiają jest informacją pochodzącą z gatunku czysto powiewajaco-zwisających i niech robią co chcą póki robią to dobrze :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Warto zaznaczyć, że w proces wydawniczy zaangażowany było Vivendi Games. Nie przypuszczam, by wszystko szło do Blizzarda - to by było zbyt piękne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Blizzard na grze MMO World of Warcraft zarobił na pewno znacznie więcej niż te 200 mionów dolarów , nie zdziwię się jeżeli okazało by się że w porównaniu z zyskami wydatek ten nie jest aż tak wysoki jak to się wydaje. Z resztą co to jest w porównaniu z takimi zyskami np. filmów , które nie raz sięgają do kilku miliardów dolarów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 16.09.2008 o 19:12, MonkOfWar napisał:

Z tego co wiem, tych 10-11 milionów nie stanowi liczby kont po prostu założonych
- jest to liczba kont aktywnych (czyt. "odmrożonych" i mających aktywną subskrypcję)
w momencie podawania danych. Liczba kont założonych, na których ludzie przestali grać
jest więc najpewniej o wiele wyższa (nie liczmy triali, bo tu liczby byłyby jeszcze większe,
zresztą kogo obchodzą darmowe konta).

A więc jak Selv wyliczył, Blizz kosi w granicach 130 (swego czasu mowa była o 100, więc
to by się zgadzało) milionów dolarów miesięcznie. Z drugiej strony rzeczywiście, czy
przychody z dwóch miesięcy mogą wystarczać na utrzymywanie gry przez 4 lata? Podejrzewam,
że Blizz może tu coś zaniżać, albo po prostu nie uwzględniać pewnych elementów. Chociaż...
ile może kosztować utrzymanie tych kilkuset serwerów oraz gaże dla pracowników? Bo zdaje
się, że wymieniona kwota nie uwzględnia elementów takich jak produkcja pudełek, druk
instrukcji i takie tam.


Nie no, nie ma szans zeby 11 milionow ludzi sobie siedzialo i pykało w WOWa. To musi chodzić o liczbe kont łączną - z "odmrozonymi" i "zamrożonymi"...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 18.09.2008 o 21:42, gogowitczak napisał:

Nie no, nie ma szans zeby 11 milionow ludzi sobie siedzialo i pykało w WOWa. To musi
chodzić o liczbe kont łączną - z "odmrozonymi" i "zamrożonymi"...


Niestety jesteś w błędzie, i szansa jest. Tzn. tak właśnie wygląda sprawa. W samych Chinach gra, nie chcę skłamać, 3-5 milionów osób (było to kiedyś podane, ale już nie pamiętam).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak to liczba AKTYWNYCH kont w jednym czasie i na naszej ZIEMII :P
tak nie myliszsię to NAPRAWDĘ liczba GRAJĄCYCH LUDZI!

tak tylko w gwoli przypomnienia Everquest ma założonych kont 18 milionów, a gra chyba z 2-3 miliony to teraz dajesz, ile tych tylko założonych i porzuconych ma WoW....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować