Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Łączenie serwerów w Age of Conan

55 postów w tym temacie

Dnia 30.09.2008 o 20:33, MateoKiszlo napisał:

Przypomnę tylko początki WOW,


Początki WOWa to były takie, że nie nadążali z otwieraniem nowych serwerów, więc trafiłeś jak kulą w płot.
Jedyna grą porównywalną w tym względzie z AOC jest Vanguard, w którego przypadku też po kilku miesiącach zaczęto łączenie serwerów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

WAR miażdży klimatem dupnego AoC, moim zdaniem, ale cóż, każdy ma inny gust, jeden woli klimat drugi futrzane pampersy :P

Hmmm, nie zgromadził dużej rzeszy grających ? A co z tymi rekordem MMO - 500k użytkowników w ciągu pierwszego tygodnia ? :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A ja tylko napiszę, że WAR (a nie żadne WHO, bo WHO to skrót od Światowej Organizacji Zdrowia) w obecnej formie jest o wiele mniej zbugowany niż AoC w 4 miesiące po premierze. Łączenie serverów? Od XXX dziejów jest tylko jedna przyczyna - zbyt mała populacja graczy! Jeżeli Funcon ma 100.000 lojalnych (ale naiwnych) graczy to jest dobrze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 01.10.2008 o 01:41, micpl napisał:


> Przypomnę tylko początki WOW,

Początki WOWa to były takie, że nie nadążali z otwieraniem nowych serwerów, więc trafiłeś
jak kulą w płot.


Ja tylko bezmyślnie powtarzam co usłyszałem - za spust pociągał kto inny ^^

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 30.09.2008 o 20:12, zawcia napisał:

Zresztą jestem ciekaw, czy wszyscy którzy piszą takie drama posty wiedzą o tym, że i
Blizzard oferując darmowe przenoszenie postaci chce zaludnić jakiś serwer lub pozbyć
się z jakiegoś wszystkich graczy, by móc go zamknąć ;)

Tak. Taka sytuacja miała miejsce gdy wprowadzali rosyjską wersję gry. Zamkneli chyba 3 serwery, ale na ich miejsce powstalo 10 w języku rosyjskim...

Dnia 30.09.2008 o 20:12, zawcia napisał:

"PS> I tak szkoda AoC, graficznie (ze wsparciem dx10) był pierwszym next-genowym MMO,
i nie było tam wojny klonów (mam nadzieję, że wiecie o co mi chodzi)."

O sukcesie gry MMO można mówić najwcześniej pół roku od daty premiery jak liczba subskrynentów się w miarę ustabilizuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Heh, głupio to obmyślili. Nie ma nic gorszego dla gry MMO niż zniknięcie pierwszego "M" (massive). Puste lokacje sugerują, że gra po prostu umiera. Wg mnie łączenie i dzielenie serwerów powinno dziać się automatycznie. W niemal każdą grę MMO gra wystarczająco dużo graczy aby każdą lokację zapełnić przynajmniej kilkudziesięcioma graczami. Dla różnych języków mogą być osobne chaty, ale postacie powinny się widzieć jeżeli tylko w jakiejś lokacji istnieją i pingi od klientów do serwerów są na znośnym poziomie. Kwestia porządnego zaprojektowania obsługi sieci. Dzisiaj gra MMO, która takiej funkcjonalności nie zapewni raczej nie ma szans na powalczenie i długotrwały sukces.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ładnie ubrali w słowa pustki na serwerach. Po początkowym zachłysnięciu się grafiką i brutalnością ludzie zaczynaja dostrzegać, że prócz tego wiele gra nie ma do zaoferowania. Bo to wszystko już było, często w lepszym wydaniu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 01.10.2008 o 12:05, HumanGhost napisał:

Ładnie ubrali w słowa pustki na serwerach. Po początkowym zachłysnięciu się grafiką i
brutalnością ludzie zaczynaja dostrzegać, że prócz tego wiele gra nie ma do zaoferowania.
Bo to wszystko już było, często w lepszym wydaniu.


A grałeś? Proste pytanie - a tak wiele wyjaśnia.

Nie wiem gdzie ci wszyscy "wieszcze zguby Conana" znajdują te swoje
"informacje", bo ja jak gram praktycznie od premiery nie spotkałem się
z tymi całymi "pustkami" na serwerach.

BTW grafika i brutalność tworzą klimat... ale to zdecydowanie nie wszystko
co oferuje AoC.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 01.10.2008 o 12:24, Nvaier napisał:

A grałeś? Proste pytanie - a tak wiele wyjaśnia.


A czy kupiłbyś coś w co juz wiele razy grałes tylko dlatego, że tym razem dorzucili krew i poprawili grafikę? Szkoda kasy na oklepane rzeczy. Prosta odpowiedż a wiele wyjaśnia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A skąd wiesz, że oklepane? Wiesz... większość negatywnych komentarzy na
temat AoC jest pisana przez ludzi takich jak ty. Czyli ludzi którzy nigdy w nią
nawet nie grali a zasugerowali się opiniami takimi jak twoja - nie popartymi żadnym
doświadczeniem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Oj ludzie nie grają to trzeba łączyć serwery.. słabe ;/


Nvaier --> czyli wszystkie serwisy nie grały bo są negatywne opinie w recenzjach?:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@ Nvaier - popieram to co piszesz. Najwięcej krytykujących jest wśród tych którzy tej gry po prostu nie znają.
Ja po prawie 3 mc przerwy wróciłem do AaCa i prznam sie szczerze jestm mocno zaskoczony - gra działa dużo lepiej niż w czerwcu. Widać , ze Funcom włożył mnóstwo pracy w optymalizacje silnika graficznego - fps wzrósł u mnie o 50-70%, nie mam już tych upierdliwych bugów z wywalaniem do pulpitu jak wcześniej. Nie widzę też nigdzie tych pustek - gra mnóstwo ludzi na każdym kroku spotykam kogoś, nie raz wspólnie ze spotkana osobą robiłem jakieś questy. Może na serwerach stricte pvp jest inaczej ale na normalu - ludzi pod dostatkiem.

AoC wkurzał mnie strasznie przyznaje, najbardziej denerwowało mnie to że musze płacić abonament za tak wadliwy produkt. Dałem tej grze drugą szansę - obiecałem sobie , ze wróce do AoCa PL. AoCa PL niestety nie ma - wróciłem do wersji angielskiej i nie żałuję. Zostanę przy niej na dłużej. Ma klimat jakiego nie znajduje w żadnym innym mmo.

Hmm - ostatnio coraz więcej ludzi wraca... AoC będzie żył jeszcze długo jako mocne-niszowe-mmo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 01.10.2008 o 13:41, Kafar napisał:

Nvaier --> czyli wszystkie serwisy nie grały bo są negatywne opinie w recenzjach?:)


Sugerujesz, że "wszystkie" serwisy wystawiają AoC negatywne oceny?
Ciekawe...

Dnia 01.10.2008 o 13:41, Kafar napisał:

Oj ludzie nie grają to trzeba łączyć serwery.. słabe ;/


Ale masz tutaj troszkę racji: serwery są łączone żeby zebrać graczy do kupy.
Początkowo, zaraz po starcie serwerów, wszystkie były oblegane, a gdy "szaleństwo"
minęło zamiast 5,6 mocno zaludnionych zostało 11-12 średnio zaludnionych,
a wiadomo, że przyjemniej gra się na serwerze gdzie jest mrowie ludu :)

A i jeszcze jedna sprawa:

>Żal mi ich. Dla przykładu - Lineage2 dopiero w czwartym roku istnienia połączyło serverów kilka.

A wiesz ile jest europejskich serwerów L2? Jeśli dobrze pamiętam to pięć, a
gra dalej istnieje i ma się dobrze - chociaż nie wykluczone, że nadrabia sukcesami na
rynkach azjatyckich.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 01.10.2008 o 12:42, Nvaier napisał:

A skąd wiesz, że oklepane? Wiesz... większość negatywnych komentarzy na temat AoC jest pisana przez ludzi takich jak ty. Czyli ludzi którzy nigdy w nią nawet nie grali a zasugerowali się opiniami takimi jak twoja - nie popartymi żadnym doświadczeniem.


Naciągana teoria. Tym bardziej, że nie opieram sie w wiekszym stopniu na opiniach jakichś tam serwisów. W równym stopniu biorę pod uwagę opisy samych twórców. A z tego co od nich się dowiedziałem na łamach prasy elektronicznej to za wiele do zaoferowania nie ma. Ot grafika, cycki i jucha pod sufit. No i świat Conana, choć z tego co widze to raczej nie wykreowany jakoś szczególnie zachwycajaco.
Poza tym nie jestem milionerem. Jesli mnie sami twórcy nie przekonali do zakupu to nie będę wciskał sobie czegos na siłę.
I nie wiem o co się oburzasz. To co, juz zdania przeciwnego od twojego miec nie wolno? Nie krytykuję grywalności, fabuły, systemu walki itd. Krytykuję brak jakichś nowych rozwiązań, które mogłyby mnie do tej gry przyciągnać, brak nowych pomysłów, czegos świeżego. Wyrosłem już dawno z zachwytu nad brutalnością gier i kształtem damskich cycków (no, to mi tak do końca nie przeszło ;). A ta nie oferuje nic więcej niż inne tytuły.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 01.10.2008 o 14:16, Nvaier napisał:

Sugerujesz, że "wszystkie" serwisy wystawiają AoC negatywne oceny?


Nie ja nie sugeruje. Stwierdzam fakty po średnich ocenach.

Dnia 01.10.2008 o 14:16, Nvaier napisał:

A wiesz ile jest europejskich serwerów L2? Jeśli dobrze pamiętam to pięć, a
gra dalej istnieje i ma się dobrze - chociaż nie wykluczone, że nadrabia sukcesami na
rynkach azjatyckich.


No tak samo Star Wars Galaxy.. mało osób gra już wiele razy podchodzili do tego że ma zostać zlikwidowane ale mimo wszystko ciągną.

Inna sprawa jak długo pociągną polskie serwery.. na pewno nie wiele. Jeżeli mogę powiedzieć o liczbie mnogiej :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Nie krytykuję grywalności, fabuły, systemu walki itd. Krytykuję brak jakichś nowych rozwiązań,
> które mogłyby mnie do tej gry przyciągnać, brak nowych pomysłów, czegos świeżego. Wyrosłem
> już dawno z zachwytu nad brutalnością gier i kształtem damskich cycków (no, to mi tak
> do końca nie przeszło ;). A ta nie oferuje nic więcej niż inne tytuły.

No właśnie nie wiadomo co krytykujesz...
Z tego co piszesz wynika, że nie wiesz zbyt dużo o mechanice gry
(nie wspomniałeś o walce na mountach, o budowie miast, a system
combo nie jest twoim zdaniem niczym nowym(?), nie napisałeś też
nic o oblężeniach, ani o systemie dialogów, ani też o świetnym systemie
tworzenia postaci pozwalającym na stworzenie naprawdę unikalnej
postaci, dodaj do tego świetne PvP, instancje pełne pułapek i dopiero
wtedy połącz to z piękną grafiką, brutalnością i "cyckami" :P)tak, że
ocenianie gry "po okładce" jest moim zdaniem, zwyczajnie nie na miejscu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 01.10.2008 o 03:39, Furusu napisał:

WAR miażdży klimatem dupnego AoC, moim zdaniem, ale cóż, każdy ma inny gust, jeden woli
klimat drugi futrzane pampersy :P

Hmmm, nie zgromadził dużej rzeszy grających ? A co z tymi rekordem MMO - 500k użytkowników
w ciągu pierwszego tygodnia ? :P



bo wszystkie konta z open bety umożliwiały grę po premierze :>

Klimat jak wynika z twojej wypowiedzi jest rzecczą sporną, ale naprawdę nie uważam, że w WARze jest coś bardziej klimatycznego niż w AoC :) Najlepszą grą w klimatach warhammera jest aktualnie WoW :>

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować