Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Diablo III z automatycznym podnoszeniem statystyk postaci

170 postów w tym temacie

Nie czytalem, ale jesli wystepuja czarodzieje z toporami to naprawde klasyk.

Przypominam, ze postacie w Diablo 3 maja byc hereoiczne, pol-boskie itp. Wiec nie wyobrazam sobie 5 klas z takimi samymi statystykami, maja byc roznorodne. Jesli chcemy wojować to wybieramy Barbarzynce, a jesli uzywac magii to Czarodzieje. Zreszta wole sie bardziej zajac rozwojem umiejetnosci, atrybutow i walka niz statystykami. Z pewnoscia bedzie pare wariantow rozwoju statystyk przez dobor skilli. Mozna tak gdybac, ale Blizzard jeszcze ma pare asow w rekawie i moze nas milo zaskoczyc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Usuniecie rozdawania punktow statystyk bedzie najwiekszym bledem jaki mozna popelnic... Popieram pomysl na wybor opcji w menu dotyczacej auto lvl''up... Od 6 lat gram w D2 i wolalbym stare korzenie :)) Pozdrowienia ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 17.10.2008 o 16:35, lordmartin napisał:

Zgadzam się w 100% z Kapistranem.. A swoją drogą to taki system był zastosowany w D&D
np. icewindy, Baldury - i moim zdaniem sprawdzał się świetnie.Co nie??


No tak, bo w D&D wlasnie kazdy czarodziej lata w pelnej plytowce i z dwurecznym toporem, miotajac od czasu do czasu fireballe....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Blizzard musiał podjąć takie kroki, które moim zdaniem biorą się z tego ,że co level można było dać 5 punktów, więc na levelu np. 50 występowały duże rozbieżności liczbowe między poszczególnymi cechami i postaciami, co w efekcie prowadziło do niezrównoważenia gry, a jak wiemy Blizzowi bardzo zależy na tym aspekcie. Dobrym rozwiązaniem byłoby np.:

1) ustalenie wszystkich początkowych statów na np. 100pkt lub zależnie od postaci (barb więcej w siłę, czarodziejka w energię itp.)
lub
2) automatyczne przydzielanie kilku punktów do określonych cech (co poziom), ale wtedy niewielu chciałoby tracić czas na przydzielenie marnych paru punktów
lub
3) granica maksymalnych wartości poszczególnych cech "nieklasowych" (jak w Diablo 1 i np. Darkstone)
lub
4) wybór Blizza - automatyczne rozdysponowanie cech według typu postaci (warto zwrócić uwagę, że danie opcji ręcznego rozdawania punktów zniweczyłoby efekt zrównoważenia gry)

Jak widać (wbrew pozorom) system w Diablo 3 ma być ciut mniej hack&slash''owy (zlikwidowany powergaming statów), ciut bardziej "casual friendly" i bardziej zrównoważony poprzez zastosowanie "kombinatoryki" na skillach. Rozbudowa systemu "drzew umiejętności" mogłaby zrównoważyć ewentualne braki bądź mankamenty (np. bonus do cechy przy odpowiedniej kombinacji paru umiejętności) i przywrócić pierwotną dynamikę rozgrywki.

Nie mi ocenić czy takie rozwiązanie jest dobre czy złe, ale na pewno jest intrygujące, a zarazem kontrowersyjne. W każdym bądź razie widać duże braki (w równowadze rozgrywki) pierwotnego systemu Diablo 2 w porównaniu z kilkoma przykładami mechaniki papierowych RPG-ów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 17.10.2008 o 21:37, gpodoba napisał:

dobrze ze tak zrobili bo gra ma byc prosta, ciekawa i przyjemna :)


Każda gra powinna być ciekawa. Nie w tym rzecz. Chodzi o zmianę podejścia do gier h&s. Blizzard kreuje nowy kierunek - statystyki tracą na znaczeniu, a większą rolę odegrają umiejętności i daleko idąca możliwość ich modyfikacji. Jak to się sprawdzi? Zobaczymy, ale antycypuję, że będzie świetnie!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie smutno, bo mi też nie przeszkadzała wizja zepsucia postaci, a gra znów robiona pod niedzielnych graczy. Co do wojownik/czarodziej to taka klasa od dawien dawna w fantasy figuruje, a jak ktoś to podważa to szkoda w ogóle rozmawiać bo i choćby Khadgar z warcrafta w niektórych powieściach jest tak przedstawiony. Moim zdaniem na tym polega wolny wybór, że wybieram klase bo mi się podoba i mogę ją dowolnie modyfikować, a nie że mi ktoś narzuca powiedzmy grasz tankiem to tankuj albo reroll. I na koniec ktoś odpisał, że nie ma przymusu gry, no może i nie ma ale wielu podobał się system z D1 i D2 i jakoś drastycznych zmian nie było a teraz znowu kombinują i gdyby nie to, że do Blizza mam kredyt zaufania to bym tego 10 metrowym kijem nie tknął, ale Diablo to Diablo i zobaczyć trzeba:P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze primo: zrównoważenie gry...? czy Diablo II nie był zrównoważony...? a to że ktoś źle rozdał swoje punkty i był słabszy od innego to jego problem i na tym polegał urok. Jeśli były gorsze i lepsze postaci to na PvP była jakaś frajda a teraz komu uda się szybciej wypić miksturkę albo rzucić dobrego skilla.
Po drugie primo: Jak już ktoś wspomniał wyżej... Skoro D1 i D2 było bardzo dobre i wiele ludzi w to grało i nie narzekało na rozdawanie atrybutów to po cholere oni na siłę chcą coś zmienić, zrobić coś nowego. Jeśli chcą coś nowego to niech wydadzą grę pod innym tytułem a nie psują znakomitą serię.
Po trzecie primo: Jeśli mam ochotę pograć czarodziejką w pełnej płytówie bo nie chcę żeby mi ją szybko zabili albo jeśli chcę zagrać Necrusem z wielkim toporem dwuręcznym żeby pomagał swoim szkieletom (no niestety wycofali tą klasę co już dało mi do myślenia czy kupić tą grę) to czemu mi ktoś ma odbierać taką przyjemność...? Może ja chcę żeby moja czarodziejka ginęła po pierwszym strzale ale z drugiej strony żeby zabijałą jednym ciosem albo żeby mój tanker był jeszcze większym tankiem niż przewiduje to "Standard fantasy"

Porażka... :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że komentowanie tego czy to sie zmieni na dobre czy na złe nie ma sensu. Wyjdzie Diablo 3 to i tak każdy to kupi, gra stanie się klasyką i tyle, a że nie będę mógł dodać sobie 5 ptk co z tego, przyjamniej nie jest kopią D2 z lepszą grafą. Blizzard wie co robi, każdy ich tytuł to klasyka wiec nie ma co panikować, narzekać, krytykować, bo i tak będzie to dobre.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Rozdawanie statystyk było jedną z najważniejszych rzeczy w Diablo2. Teraz ta gra traci w moich oczach. Właściwie to statystyki których nie da się rozdawać to rozwiązanie bezsensowne... :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Teraz bedzie:
skill > gear+staty

Odpowiednie uzywanie umiejetnosci, refleks, doglebne poznanie wlasnej klasy i dostosowanie run by wybalansowac cechy ujemne wlasnej postaci + kilka innych rzeczy. Wkoncu bedzie to gra dla graczy z klasa a nie kasa (vide kupowanie itemow na allegro).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Znwu ukłon w stronę konsoli. Skoro chcą przenieść D3 na konsole, to jakos musieli się pozbyć "niewygodnych" statystyk. Po co zamęczać dzieciaki bólem głowy w co zainwestować pkt. Samo się będzie podnosić więc prolem z głowy ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze wszyscy narzekacze wpatrzyli się tylko w słowo "automatyczne rozdawanie pkt" olewając kompletnie to, że runy mają mieć więcej opcji, że itemy będą ważniejsze, że talenty mogą też rozbudować. Nie, wszyscy tylko widzą te śmieszne skille, dla mnie w D2 beznadziejne było to, że przez kilka błędnych pkt miałem już spapraną postać co prowadziło do tego, że każdy kto na początku chciał grać normalnie w końcu i tak kończył w 8 osobowym party na Bhaalruna nabijając sobie 80 poziom w kilka godzin... może mi ktoś wyjaśnić jaki fun z H&Sa gdy po 2 godzinach pozostaje tylko farmienie itemów na Bhaalrunach na helu...?
Poza tym co ma autymatyk do konsol, jak Blizzard będzie chciał przenieść na konsole to zrobiłby to i z normalnym rozdawaniem skilli myślę, że nie było by z tym problemów. Ja im ufam i proponuję przeczytać a najlepiej sobie gdzieś zapisać powiększyć i pogrubić te słowa "Na postać na pewno będzie wpływać magiczny ekwipunek - w większym stopniu, niż dotychczas. Nie można też zapominać o ulepszonym systemie run, dzięki któremu korzystanie z umiejętności nabierze nowych rumieńców".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 18.10.2008 o 12:37, PharauhnMizzrym napisał:

te słowa "Na postać na pewno będzie wpływać magiczny ekwipunek - w większym stopniu,
niż dotychczas.


Nie, tylko nie to, ekwipunek (zwany sprzętem) ma być środkiem do osiągnięcia celu a nie celem samym w sobie (znów ten nieszczęsny WoW się kłania)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 18.10.2008 o 13:03, Kapistran napisał:


Nie, tylko nie to, ekwipunek (zwany sprzętem) ma być środkiem do osiągnięcia celu a nie
celem samym w sobie (znów ten nieszczęsny WoW się kłania)

Jakiego celu? Zastanów się, ty biłeś Bhaala, żeby mieć lepsze itemy, czy zbierałeś itemy, żeby bić Bhaala? Na niego szło się nie z uber przedmiotami, tylko z uber party, żeby zdobyć uber przedmioty. Każde H&S skupia się na zdobywaniu itemów, one są główną atrakcją tych gier i położenie na nich jeszcze większego nacisku to IMO dobre rozwiązanie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 18.10.2008 o 10:49, leszeq napisał:

Teraz bedzie:
skill > gear+staty

Odpowiednie uzywanie umiejetnosci, refleks, doglebne poznanie wlasnej klasy i dostosowanie
run by wybalansowac cechy ujemne wlasnej postaci + kilka innych rzeczy. Wkoncu bedzie
to gra dla graczy z klasa a nie kasa (vide kupowanie itemow na allegro).


Czytałeś w ogóle ten post? Sami twórcy powiedzieli, że gear będzie miał większe znaczenie, a z WoW''a to pamiętam, że po TBC praktycznie pvp aż do zdobycia przynajmniej pierwszego setu to był koszmar, wszystkie nowe postaci były praktycznie mięsem armatnim dla lepiej wyekwipowanych i tylko czasem klasa postaci równoważyła tą przepaść. Teraz widzę, że D3 zmierza w tym samym kierunku. Sprzęt oczywiście powinien odgrywać rolę ale nie zastępować umiejętności gracza. Sprzęt powinien wg. mnie zwiększać siłę postaci max o 20% (między sprzętem z którym wbijamy ostatni lvl a tym end game) tak żeby różnica była ale nie miażdżąca:P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować