Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

World of Warcraft: Wrath of the Lich King - pierwsze wrażenie

50 postów w tym temacie

Ja w pewnym sensie zgodzę się z Lucasem. Bowiem co można więcej zrobić dla tej gry tak na prawdę? Podstawka to mocny fundament, rewolucyjna zmiana mechaniki w dodatkach nie byłaby raczej tym co chcieliby gracze. Mówiono o nowych dodatkach co rok-dwa do WoWa. Ale co te dodatki miałby zrobić z tą grą? Gorzej nie będzie, dużo lepiej też nie, jedynie więcej do zwiedzania i robienia a chyba o to w tym mmo chodzi? Całkiem nowy i wypaśny silnik graficzny? Jasne, wtedy te miliony które mają średniawe kompy (bo od czasu WoWa czyli 2004 nie musieli ich zmieniać prawda?) musiałyby lecieć do sklepów po nowy sprzęt. Ale przecież Blizza znamy, im nie w głowie grafika i optymalizacja pokroju Crysis. Mnie taka jak teraz grafika odpowiada, jest odprężająca. Zresztą jak grałem w WoWa (głównie na początku i podczas bety) to ogromną przyjemność czerpałem z obserwacji tego świata, tu można iść, tam zajrzeć, piękne widoki, idealne tło muzyczne, wystarczyło trochę przeczytać i zrozumieć to co pisze w questach i skupić uwagę na treści a nie "ilości potrzebnej do wykonania". :) Uwielbiam kampanie WarCrafta 3 więc co chwila natrafiałem podczas gry na jakieś powiązania, przypominały mi się jakieś lokacje, misje, postacie, a że lubię sentymenty to grało się wspaniale. Jak przypominam sobie pierwsze moje party, te emocje, to normalnie łezka się w oku kręci. Nie można z ideału, z gry która czerpie wszystko to co najlepsze z gatunku, zrobić nagle rewolucji. Przypomnijcie sobie co było z WoWem po premierze, a co jest teraz, po premierze drugiego dodatku, chyba trochę się zmieniło prawda? I chyba nie na złe. Owszem narzekałem też na tą grę i wyzywałem, ale chyba tylko dlatego że zazdrościłem tym których stać na płacenie abonamentu a mnie nie bardzo. Teraz mam nadzieję to zmienię i mimo że gra skończyła 4 latka na rynku to nie zamierzam jej rzucić w kąt. A Wrath? Wrath to kolejna wielka przygoda. Ja się zastanawiam czy w ogóle powstanie jeszcze jakiś dodatek do WoWa? Nie wiadomo, może w patchach wprowadzą inne hero classy, może ta jest jedyną taką.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W ten dodatek nie gralem ale podejrzewalem ze tak bedzie... no watep dead knighta troche mnie zaskoczyl, ale to tylko WoW...


Btw. jak czytam niektore komentarze na temat WoWa to mysle ze ja chyba gralem w inna gre...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem WotLK prezentuje się dużo lepiej od TBC... lepszy klimat ładniejszy kontynent, w końcu nie latamy gdzieś w kosmosie tylko po zamarznietej ziemi Arthasa ;] a teraz hej ho i do lvlowania bo dopiero 71lvl :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 16.11.2008 o 23:08, Galadin napisał:

Ja w pewnym sensie zgodzę się z Lucasem. Bowiem co można więcej zrobić dla tej gry tak
na prawdę?

I tu się zgodzę. W WoWie nie da się już wiele zmienić. Jest to gra zamknięta i kompletna - wszystko co można do niej dodawać to zmiany kosmetyczne silnika, mechaniki i zestawy nowych lokacji, klas, NPCów, itemów etc. O nowej mechanice nie może być mowy w świecie tak sztywno zautomatyzowanym, a we wszystkim innym poddanym w zupełności temu co zdecydują devowie. Dla niektórych (w tym dla mnie) to złe rozwiązanie, bo woleliby świat otwarty i kreowany przez graczy. Inni cieszą się właśnie takim modelem MMO i jest im z tym dobrze. I niech tak pozostanie. Nie oczekujcie, że nastąpi rewolucja, bo nie ma niemal takiej możliwości. Gruntowna zmiana tego czym dziś jest WoW, jego rozwój i dodanie czegoś zupełnie nowego i wcześniej niespotykanego to musiałoby być połączenie tych dwóch szkół: sandboxa z theme-parkiem. A tego się zwyczajnie zrobić nie da. Ewentualnie można brać pod uwagę pojawienie się geniusza elektronicznej rozrywki, który wymyśli trzecią drogę... to jednak powinno się nazwać Trzecią Drogą i uznać za mityczny twór - coś jak Excalibur MMO ;)
Dlatego też nikogo nie powinno zaskakiwać to, że WotLK to tak naprawdę jeszcze raz to samo, ale trochę inaczej się nazywa, wygląda i brzmi - tak miało być.

Urbaniak

Dnia 16.11.2008 o 23:08, Galadin napisał:

Wyczyścili już content WOTLK wczoraj >_> to gildia powstała z połączenia Nihilum i SK-Gaming. Po prostu
masakra, jaki to był farming. 80lvl i full content w 3 dni ?!?! OMFG!

Hmm... podzielam obawy tych graczy. Skoro gracze tyle czasu musieli czekać na dodatek, a można rozłożyć na części pierwsze w takim czasie... coś jest nie tak jak być powinno, zdecydowanie. Jakby to był single-player, to ok (w tych czasach nawet uznano by, że to strasznie długa gra -_-'' ), ale MMO?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 17.11.2008 o 02:19, Graffis napisał:

Hmm... podzielam obawy tych graczy. Skoro gracze tyle czasu musieli czekać na dodatek,
a można rozłożyć na części pierwsze w takim czasie... coś jest nie tak jak być powinno,
zdecydowanie. Jakby to był single-player, to ok (w tych czasach nawet uznano by, że to
strasznie długa gra -_-'' ), ale MMO?


Tylko, że to jest TOP gildia, powstała z połączenia dwóch najlepszych gildii, które prawie zawsze zabijają wszystko jako pierwsi. To jest taki tyci tyci procent tych 11 milionów graczy... Po za tym w WoW najwięcej czasu zawsze spędzało się nauce, trzeba było się wyuczyć pewnych ruchów i tatkyk na każdego bossa, co potrafiło zajmować po kilka tygodni na każdego bossa nawet. Spora część obecnego raid contentu to powtórka z rozgrywki czyli Naxxramas, które już doskonale wszyscy znają z pre-TBC i na pewno także post-TBC.

Poziom trudności jest w raidach w WoW dobrze wyważony, jakby było trudniej to znowu wrócilibyśmy do patowej sytuacji, gdzie połowa contentu jest projektowana wyłącznie dla uber hardcore graczy, którzy stanowią jedynie marny odsetek całej społecznoczności graczy.

Także nie ma się czego obawiać, chyba że paniki, której chyba ty jesteś pierwszym objawem tutaj :) Ale pewnie po prostu nie wiedziałeś co i jak, więc wybaczam ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 17.11.2008 o 04:35, Sth`Devilish napisał:

Spora część obecnego raid contentu to powtórka z rozgrywki czyli
Naxxramas, które już doskonale wszyscy znają z pre-TBC i na pewno także post-TBC.

Czyli to, że gra jest wtórna stanowi dobrą cechę gry? Tego też nie rozumiem.

Dnia 17.11.2008 o 04:35, Sth`Devilish napisał:

Poziom trudności jest w raidach w WoW dobrze wyważony, jakby było trudniej to znowu wrócilibyśmy
do patowej sytuacji, gdzie połowa contentu jest projektowana wyłącznie dla uber hardcore
graczy, którzy stanowią jedynie marny odsetek całej społecznoczności graczy.

Nie chodzi o takie zwiększenie poziomu trudności, ale może o więcej contentu skoro dodatki wydawane są raz na nie wiadomo ile czasu? Czy prawdziwi hardcore''owcy czy nie, to po tak długim czasie tworzenia gry wydać coś co zostanie ukończone w tak krótkim czasie jest... meh. Inna sprawa, że gra ma konstrukcję zamkniętą i jest to chyba jedna z konsekwencji takiego stanu rzeczy.

Dnia 17.11.2008 o 04:35, Sth`Devilish napisał:

Ale pewnie po prostu nie wiedziałeś co i jak, więc wybaczam ;)

Och, dzięki ci łaskawco ;) Problem w tym, że nie panikuję bo problemy WoW''a są mi obojętne i to co piszę to raczej wyraz głębokiego zdziwienia, gdy widzę co się w tej grze dzieje. Bo sytuacja, gdy rzeczywisty content gry zostaje wykorzystany w takim czasie jest dla mnie niezrozumiała.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 17.11.2008 o 06:28, Graffis napisał:

Bo sytuacja, gdy rzeczywisty content gry zostaje wykorzystany w takim czasie jest dla
mnie niezrozumiała.


Jeśli wiesz jakiego typu grą jest WoW, musisz zdać sobie sprawę z tego, że niektórzy robią to co normalnemu graczowi zajmuje miesiąc, dwa w całe 32h. Taki typ rogrywki, pomijając oczywiście pewne ''sposoby'', dostepne tak naprawde niewielu. Zawartość gry została wyczyszczona przez różne gildie, te bardziej i mniej znane już dawno przed premierą dodatku. Teraz to była tylko formalność, możesz powiedzieć, że wyścig. To jest dla niektórych całokształt WoW''a. Dla innych tylko dodatek.

Mam nadzieje, że teraz choć troche zrozumiesz, dlaczego tak jest, będzie i po prostu być musi.

[ Przeciętny ] gracz, zrobił od premiery dodatku [ 13 ] 2 lvl
[ No-Life ] , zrobił maksymalny lvl już [14] - [ 28h in-game ]

Tak jest chyba w każdym MMO xE

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jedno homerowskie słowo: doh ;P

1. Oprócz Borean Tundry takze Howling Fjord tez jest do poczatkowego levelowania, ale oczywiscie autorowi nie chcialo sie o nim wspominac, bo musialby tam byc, a on woli grac :P
2. IMO duza zmiana bylo gruntowne zmiany w talentach praktycznie u kazdej z klas, dzieki czemu wczesniejsze buildy niemajace sensu maja szanse zaistniec w bardziej rozbudowanych formach [kto w BC bral Noobkina na raidy byl uznawany za ''retard'', a teraz moonkiny maja szanse sie wybic i to porzadnie].
3. Nowe buffy/debuffy i podzielenie je na subkategorie [ http://raidcomp. mmo-champion. com ] przez co nie ma ustalonego settingu raidu typu: "Ok wezmiemy 5 szamanow (wszyscy resto, albo jeden z nich ench), 3 Shadow Priestow na mana baterie, 1 war prot, 1 druid feral/pala tank w zaleznosci od taktyki, jakis holy priest i paladyn, resto druidzi, 1-2 fire mage''y (zeby byc intelekt na raid bo dps jako taki) i reszta combat rogue''y, demo/destro locki bo to mutanty w dps''ie i sa imba shadow majsterami i beast mastery hunter''ów [ew. 1 survival ze wzgledu na buff dla melee''owcow]." Takiego czegos raczej nie bedzie bo byloby zbyt ubogo w buff/debuffy.

Puenta: jezeli chcemy pisac artykul o WoWie to wezmy sie do niego rzeczowo i odlozmy sentymenty do "RPG" na bok ;)

A co do 25thnovember: oni raidowali z Sunwell gear''em na becie godzinami, takze 2,5 dni to grinding [z takim sprzetem, jaki oni maja to easy mode - ja swoim retry pałą z czescia epikow z Kara i za honor wgniatam w ziemie moby], a pol dnia na odtworzenie tego co robilo sie przez 3 miesiace w trakcie bety. Zreszta Naxx ma taki sam poziom trudnosci jak Kara, czyli farma jednym slowem ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Artykuł jest ok. Widać, że nie pisał go wielki maniak i dobrze- na trzeźwo, z dystansem i w sposób jednoznacznie pokazujący, że aby wystawić temu dodatkowi jakąkolwiek ocenę, trzeba przy nim spędzić więcej niż dużo czasu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Apropo 3 dniowego rozwalenie Contentu... Nie zapominajcie że członkowie obydwu tych Gidli dostali zaproszenia do Bety w pierwszej kolejności... oni już dawno temu znali wszystkie qesty / instancje... wtedy mieli czas na opracowywanie taktyk itp itd... po upublicznieniu dodatku jedyne czego potrzebowali to xp...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@Valericius

Ten artykuł jest dla graczy a nie fanatyków. Umieszczanie w nim dywagacji na temat mechaniki wydaje się zbędne, jako że ci, których to interesuje w większości nie tracą czasu na czytanie "pierwszych wrażeń" tylko grają (na końcu języka miałem "grindują" ale się powstrzymuję od takiego pseudo fachowego bełkotu).
Przede wszystkim jest komunikatywny, i nie trzeba 5 kręgu wtajemniczenia Warcraftomaniaka żeby odcyfrować żargon...

Co do zrobienia contentu w 3 dni.. ehh każdemu sprawia frajdę co innego. Ale jak ktoś lubi "szybkie numerki", to proszę bardzo. Ja się wolę delektować ;-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 17.11.2008 o 07:00, ^RaZZieL^ napisał:

Jeśli wiesz jakiego typu grą jest WoW, musisz zdać sobie sprawę z tego, że niektórzy
robią to co normalnemu graczowi zajmuje miesiąc, dwa w całe 32h.

Świetnie sobie z tego sprawę zdaję, co nie znaczy że uważam to za normalne czy właściwe. Im dłużej się nad tym zastanawiam tym bardziej jestem przekonany, że rzeczywiście problemem jest typ gry, ale nie samo MMO. Są gry z tej kategorii które nie mają zamkniętego contentu, w którym cele i metody ich realizacji są pozostawione graczom. Theme-park takich możliwości nie daje i gracz musi się opierać o to co twórcy dają, a to z kolei jest zawartość jednak ograniczona i zamknięta. Ktoś w końcu musi to skończyć i znika czar nowości. Pytanie, czy 3 dni lub nawet kilka miesięcy to dostatecznie dużo przy takim czasie czekania na dodatek?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czytam sobie minirecenzje lub opis jak kto woli. Mam nadzieje ze jednak coś sie zmieni przy drugim podejsciu. Bo porównanie tbc i woltk w sensie który bardziej zmienił mechanike gry jest troche nienamiejscu. Woltk ma w sobie ogromny powiew świerzości dla Azeroth. Questy ukazujące poszczegolne scenki z warcraft 3, czy też już przy samej instalcje przedstawiona cała historie Warcraft 3 jako wstep do Woltk. Tego nie było. Wielu graczy zastanawiało się czy niebedzie to dodatek w stylu tbc który średnio wyszedl blizzardowi gra była dobra ale nie wspaniała. Natomiast dodatek przynajmniej narazie po paru dniach grania(Dwarf 77 lvl) niszczy Warhammera Conana już po pierwszej lokacjach. Grałem w warhammera chwile(2 tyg od kolegi porzyczyłem) Conan mnie zrazil bugami.

Jesli ktokolwiek miał nadzieje ze Wow sie znudzi i straci graczy mylił się.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@anadim

No ale chyab nie powiesz, że pierwsze wrażenia można pisać na jakiś temat po nie obeznaniu się ze wszytkimi podstawami (jestem świadom, że to nie jest recenzja). Jak już było wspomniane
mechanika:
- zreorganizowanie systemu buff/debuff - teraz gramy z kim chcemy a nie z kim musimy (żeby przejść raid)
- podzielenie raidów na 10/25 osób - niektórzy nie mają czasu na zebranie 25 osób

questy: (tu szczególnie widać "pierwsze wrażenia"...)
- z pewnością jest dużo więcej bombing runów niż w TBC co już urozmaica rozgrywkę (wszak to są najfajniejsze questy)
- super questliny (za przykład może posłużyć Wrathgate i Undercity czy questline o sercu Arthasa)

No i oczywiście karygodne zaczynanie w Borean, jakby autor nie wiedział, że jest jeszcze druga lokacja startowa...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z Sth`Devilish w 100%. A od siebie dodam,że ludzie którzy grają w tę grę niemal zawodowo, szybko oglądają end game content bo bycie pierwszymi to ich główny cel w grze.

Dnia 17.11.2008 o 06:28, Graffis napisał:

Nie chodzi o takie zwiększenie poziomu trudności, ale może o więcej contentu skoro dodatki
wydawane są raz na nie wiadomo ile czasu?

Mało kontentu? 9 wielkich krain to mało? o_O
Jak ktoś nie chce oglądać kontentu tylko być pierwszym, to co? A może wymagać zaliczenia wszystkich questów z jednej krainy zanim pozwoli się przejść do innej?

Dnia 17.11.2008 o 06:28, Graffis napisał:

Czy prawdziwi hardcore''owcy czy nie, to po
tak długim czasie tworzenia gry wydać coś co zostanie ukończone w tak krótkim czasie
jest... meh. Inna sprawa, że gra ma konstrukcję zamkniętą i jest to chyba jedna z konsekwencji
takiego stanu rzeczy.

No właśnie "czy tak"! Jaki jest sens wydłużania skoro normalny gracz będzie potrzebował z 2 miesięcy na dojście do 80 lvl? Normalni ludzie też chcą grać w WoWa...(i przejść gierkę zanim się zestarzeją).
To pewnie wg. Ciebie najlepsza jest sytuacja jak bosa klepie się nonstop 18 h (vide FFXI)? I gdzie części końcowego endgame contentu (mimo upływu paru lat) jeszcze nikt nie widział? ;)

Dnia 17.11.2008 o 06:28, Graffis napisał:

Bo sytuacja, gdy rzeczywisty content gry zostaje wykorzystany w takim czasie jest dla
mnie niezrozumiała.

Rzeczywisty content został przez nich pominięty. o!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 17.11.2008 o 06:28, Graffis napisał:

Czyli to, że gra jest wtórna stanowi dobrą cechę gry? Tego też nie rozumiem.


Jak możesz nazywać dodatek do gry, któremu bliżej do sequela niż do dodatku grą wtórną tylko dlatego, że powtarza się w nim JEDEN znany już raid dungeon (i w którym jest prawie dwa razy więcej zabawy niż w TBC)? Jakoś nikomu to nie przeszkadza, bo kiedy Naxxramas miało swoją premierę, raidowanie w WoW było zarezerwowane wyłącznie dla no-life''ów (i to cholernie dobrze zorganizowanych) i tak na prawdę mało kto miał okazję się z nim szerzej zapoznać...

Dnia 17.11.2008 o 06:28, Graffis napisał:

Nie chodzi o takie zwiększenie poziomu trudności, ale może o więcej contentu skoro dodatki
wydawane są raz na nie wiadomo ile czasu?


Contentu wychodzi całe MNÓSTWO. Wychodzi tego tyle, że chyba tylko ludziska z Twentyfifthnovember i tym podobnych hardcore gildii mogą powiedzieć "dobra, mam wszystko wymaksowane, czekam na patch/dodatek". Ja przez te blisko dwa lata gry jakie dzielą premierę TBC od premiery WotLK nie zdążyłem "wymaksować" nawet jednej postaci... Zabawy (roboty ;P) mam tyle, że chyba jeszcze długo po zarzuceniu przez Blizzarda tej gry miałbym co robić.

Dnia 17.11.2008 o 06:28, Graffis napisał:

Czy prawdziwi hardcore''owcy czy nie, to po
tak długim czasie tworzenia gry wydać coś co zostanie ukończone w tak krótkim czasie
jest... meh.


I znowu powtarzam, że jedynie przez marny odsetek graczy (to nawet mniej niż 0.00001% :)). Po za tym to było dostępne już w samej becie, więc ci którzy spędzili wiele tygodni na jej testowaniu (i tym samym ulepszaniu, dzięki wskazywaniu bugów/braku balansu), mają teraz po prostu nagrodę w postaci ogromnej wiedzy na temat tego contentu i jak to szybko ogarnąć. Mi się to po prostu w głowie nie mieści, żeby spędzać tyle czasu w becie (z której poza wiedzą nie wynosisz żadnych korzyści) tylko po to, żeby być pierwszym :)

Dnia 17.11.2008 o 06:28, Graffis napisał:

> Ale pewnie po prostu nie wiedziałeś co i jak, więc wybaczam ;)
Och, dzięki ci łaskawco ;) Problem w tym, że nie panikuję bo problemy WoW''a są mi obojętne
i to co piszę to raczej wyraz głębokiego zdziwienia, gdy widzę co się w tej grze dzieje.
Bo sytuacja, gdy rzeczywisty content gry zostaje wykorzystany w takim czasie jest dla
mnie niezrozumiała.


Graffis, z całym szacunkiem, ale zastanów się czy twoja dalsza dyskusja na ten temat ma jakikolwiek sens, bo jeszcze się zaczniesz kompromitować :) Wyobraź sobie mnie, totalnego nooba w kwestii Eve Online, ostro krytykującego grę i zastosowane tam rozwiązania, choć tak na prawdę znam tą grę tylko ze słyszenia :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować