Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Tabula Rasa umrze w lutym

55 postów w tym temacie

zacznijmy od tego ze AN jest czescia NCS, co mozna latwo sprawdzic, skoro zatrudniajac sie w AN zatrudniasz sie w NCS, ale to szczegol

co do TR - szkoda, bo tytul oryginalny, nowatorski, ale niestety - niedopracowany, za to za olbrzymia kase - 2x koszty aiona z tego co wiadomo

co do GW2 i Aion nie nalezy sie w ogole martwic, mimo iz hype lvl jest tak wysoki, jednak ze slowami typu : "Z drugiej strony wzbudzono już wielkie, wyraźnie zbyt wielkie zainteresowanie i oczekiwania z grą związane." bym sie wstrzymal bo nie mozna ich podeprzec zadnym sensownym argumentem wiec pozdro i pocwicz

wiele lat dzialan NC pokazalo ze zalezy im na graczach takze ufam ich marce a RG to byl poprostu fail - ktory zdarza sie najlepszym, IMHO - wow zaliczyl dwa razy fail (z kazdym ze swoich dodatkow), tych gier bym tak mocno nie porownywal

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Najpierw Auto Assault teraz Tabula Rasa. NCsoft wydaje dobre gry, ale zbyt chętnie je porzuca. Zastanawiałem się nad kupnem Aiona, ale jednak sobie odpuszczę. Jedyna gra NCsoftu jaką jeszcze mam zamiar kupić to GW2, chociaż i nad tym się teraz poważnie zastanawiam. NCsoft powinno zrozumieć, że suportowanie własnej gry, nawet jeżeli nie przynosi ona kokosów jest witalne dla wizerunku firmy i zaufania klientów do niej.

@Graffis
Nie zgadzam się z tobą, że przyjęta formuła nie wypaliła. Jeżeli coś zawiodło, to być może marketing, ale przede wszystkim, według mnie ta decyzja nie była konieczna. Serwery wcale nie świeciły pustkami (przynajmniej europejski) i jakoś nie chce mi się wierzyć, że gra generowała straty.

@.Xaos
A zechciałbyś łaskawie wszystkich oświecić jakie to obietnice nie zostały dotrzymane?

@saurus123
TR również nie robił NCsoft tylko Destination Games.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to i tak wszystko zależy od NCSoft''u. Dlaczego Sony nie zamknie serwerów Vanguarda? Przecież ta gra ma jeszcze mniej graczy niż TR a pomimo tego Sony nadal ją wspiera, na wakacje wyszło duże uaktualnienie. Prawda jest taka, że NCSoft pakuje wszystko w Guild Wars 2 i pewnie się na tym przejedzie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 22.11.2008 o 11:25, Wintesun napisał:

Nie znałem gościarki, ale świeczka się należy [*]


Czytałeś newsa, wiesz w ogóle o czym mowa, czy tak po prostu tu wpadłeś nabić sobie głupiego posta?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 22.11.2008 o 21:53, Sth`Devilish napisał:

Czytałeś newsa, wiesz w ogóle o czym mowa, czy tak po prostu tu wpadłeś nabić sobie głupiego
posta?

Jeżeli już chcesz o tym porozmawiac to musze stwierdzic iż był to ukłon w strone ignorancji i komentowania wpisów bez uprzedniego ich czytania a także ironiczne pokreślenie nadawania niezbyt trafnych tytułów newsa. Widziałem kiedyś podobny wpis i bardzo mi się spodobał, ale mniejsza o to bo mi nad oknem dialogowym wyskoczyła czerona belka iż "Informujemy, że wszystkie posty nie dotyczące komentowanego materiału będą usuwane." No nic, dobrę chęci miałem rozbawienia gawiedzi, niestety, nie udało się.
Co do "Czystej Karty" Tto ta decyzja wcale mnie nie dziwi, wszak już przed premiera dochodziły słuchy że gra raczej słaba będzie, no nic, długo się rzeczywiście na rynku nie ostała.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 22.11.2008 o 19:43, Arkhon napisał:

co do GW2 i Aion nie nalezy sie w ogole martwic, mimo iz hype lvl jest tak wysoki, jednak
ze slowami typu : "Z drugiej strony wzbudzono już wielkie, wyraźnie zbyt wielkie zainteresowanie
i oczekiwania z grą związane." bym sie wstrzymal bo nie mozna ich podeprzec zadnym sensownym
argumentem wiec pozdro i pocwicz

A jakie są argumenty przemawiające za tym, że oto czeka nas objawienie wśród MMO? Jedyne wyróżniki tej gry to latanie (choć i to nie jest czymś aż tak nadzwyczajnym) i nowoczesny silnik. Mechanika nie wprowadza nic nowego do gatunku, a sam pomysł na grę to kolejny theme-park (przez co zostanie rozsmarowane przez WoW nim minie pół roku...). Z drugiej strony widać co dzieje się z wydawcami chcącymi stanąć do otwartej walki z Blizzardem, widać coraz większe problemy w NCS... nie twierdzę, że Aion będzie zły - ale ta gra będzie z wielu względów przełomowa dla samej firmy i jeśli okaże się, że podobnie jak w wypadku TR graczom naobiecywano za dużo to skończy się to naprawdę źle.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 22.11.2008 o 19:44, Qamar napisał:

Nie zgadzam się z tobą, że przyjęta formuła nie wypaliła. Jeżeli coś zawiodło, to być
może marketing, ale przede wszystkim, według mnie ta decyzja nie była konieczna. Serwery
wcale nie świeciły pustkami (przynajmniej europejski) i jakoś nie chce mi się wierzyć,
że gra generowała straty.

NCS przezywa problemy finansowe - a raczej jest na ich progu, bo zyski cały czas topnieją. Dlatego odcinają już to co nie daje dostatecznie dużych zysków, przekierowują zasoby do innych działań etc. Normalny marketing. Z drugiej strony wśród graczy wzbudzono wielkie nadzieje i oczekiwania wobec tej gry, a nie da się ukryć że zwyczajnie nie wpasowała się ona z ich realizacją w gusta użytkowników.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 22.11.2008 o 23:33, Graffis napisał:

A jakie są argumenty przemawiające za tym, że oto czeka nas objawienie wśród MMO? Jedyne
wyróżniki tej gry to latanie (choć i to nie jest czymś aż tak nadzwyczajnym) i nowoczesny
silnik. Mechanika nie wprowadza nic nowego do gatunku, a sam pomysł na grę to kolejny
theme-park (przez co zostanie rozsmarowane przez WoW nim minie pół roku...)


Zgadzam się z tobą w 100%. Co prawda jak pogram może się to zmienić, ale póki co to dla mnie taki miks Guild Wars z azjatyckimi RPG (czytaj: takimi, w które grają raczej głównie obywatele krajów piszących krzaczkami) i nawet sama opcja z lataniem nie robi na mnie większego wrażenia (Blizzard zaimplementował to wcześniej w World of WarCraft: The Burning Crusade, z tym że ogranicza się to niestety wyłącznie do szybszej i wygodniejszej formy podróżowania). Oby nie podzieliła jednak losu TR, bo zapowiada się obiecująco (choć mam pewne wątpliwości co do klimatu gry).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 22.11.2008 o 23:36, Graffis napisał:

Z drugiej strony wśród graczy wzbudzono wielkie
nadzieje i oczekiwania wobec tej gry, a nie da się ukryć że zwyczajnie nie wpasowała
się ona z ich realizacją w gusta użytkowników.

To niezupełnie trafne sformułowanie. Ta gra trafiła idealnie w gusta wielu graczy. Inna sprawa, ze nie były to masy.

Co się zaś tyczy Aiona, odnoszę wrażenie, że będzie miał trochę więcej nowinek niż tylko latanie, np system PvPvE może być ciekawy. Jednak sądząc po filmikach z bety sama rozgrywka to typowy single pull i coś mi mówi, że w swojej istoci Aion będzie bardzo typowym MMORPG.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 22.11.2008 o 23:43, Sth`Devilish napisał:

Co prawda jak pogram może się to zmienić, ale póki co to dla
mnie taki miks Guild Wars z azjatyckimi RPG

Aion ma więcej wspólnego z WoW niż z GW. Chyba żeby patrzeć na grafikę.

Dnia 22.11.2008 o 23:43, Sth`Devilish napisał:

i nawet sama opcja z lataniem nie robi na mnie
większego wrażenia (Blizzard zaimplementował to wcześniej w World of WarCraft: The Burning
Crusade, z tym że ogranicza się to niestety wyłącznie do szybszej i wygodniejszej formy
podróżowania).

Swobodny lot to co innego niż "powolna teleportacja".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 23.11.2008 o 02:37, Qamar napisał:

Swobodny lot to co innego niż "powolna teleportacja".


Właśnie o tym mówię, w WoW latasz sobie... swobodnie. Bo niby jak inaczej? :) Sam sterujesz tym czym latasz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 23.11.2008 o 02:37, Qamar napisał:

> Co prawda jak pogram może się to zmienić, ale póki co to dla
> mnie taki miks Guild Wars z azjatyckimi RPG
Aion ma więcej wspólnego z WoW niż z GW. Chyba żeby patrzeć na grafikę.

> i nawet sama opcja z lataniem nie robi na mnie
> większego wrażenia (Blizzard zaimplementował to wcześniej w World of WarCraft: The
Burning
> Crusade, z tym że ogranicza się to niestety wyłącznie do szybszej i wygodniejszej
formy
> podróżowania).
Swobodny lot to co innego niż "powolna teleportacja".


Chyba ci sie pomyliły latajace mounty którymi mozna dowolnie sterowac z "taksówkami" na które wskakujesz i idziesz sobie zrobic herbate żeby konstruktywnie zajać sobie czas zanim dolecisz do celu :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

>NCS przezywa problemy finansowe - a raczej jest na ich progu, bo zyski cały czas topnieją.

Dnia 22.11.2008 o 23:36, Graffis napisał:

Dlatego odcinają już to co nie daje dostatecznie dużych zysków, przekierowują zasoby
do innych działań etc. Normalny marketing.


Wiesz widać, że nie masz pojęcia o tym co piszesz. Mylisz pojęcia. Do zysku daleka droga wcześniej mamy do czynienia z przychodami (ze sprzedaży)i. Nazywanie zarządznia marketingiem zgroza. Sprawdź sobie co oznacza marketing a potem zarządznie i co pasuje do Twojego poprzedniego zdania.
Gdybyś zmienił zysk na przychody, marketing na zarządznie to post byłby ok.
Tak z ciekawości przejrzałem sobie raporty NCS-u (z racji tego, że to spółka giełdowa, tego typu informacje dostępne są na ich stronie internetowej). Przychody ze sprzedaży TR w czwartym kwartale 07 była mniej więcej porównywalna co sprzedaż TR z trzech kwartałów tego roku, więc trudno się dziwić, że zamykają TR. Udział procentowy TR w czwartym kwartale (6% a w kolejnych 2,28%, 2,63%, 2,37%).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować