Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Łatka do Grand Theft Auto IV na PC w drodze

138 postów w tym temacie

Jak wydadzą patcha 1 GB to może coś się poprawi, ale kto to będzie ściagać? :)

"Niewielka liczba graczy" <lol> niech skontaktują się z Steamem, to będą wiedzieli o co chodzi. Nie wiem czy Rockstar ma takie zasady marketingu, czy po prostu nie korzysta z neta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Napisałem to już w innym wątku, dotyczącym nowych sterowników, ale dla wszystkich, którzy opcję ze sterownikami już sobie odpuścili nie widząc żadnych zmian mam mały tutorial:

Zastanawiałem się, dlaczego niektórzy widzą różnicę po zainstalowaniu nowych sterowników, a niektórzy nie (w tym ja). Dlatego też postanowiłem sprawdzić kilka rzeczy i teraz też nowe sterowniki dają mi niezłego kopa (a w zasadzie grafice w GTA IV)
Tak więc należy zrobić co następuje:

1) Ściągamy z sieci najnowszy netFramework 3.5 z SP1 (chyba że mamy - ja nie miałem). Po instalce restart.
2) Usuwamy plik CONFIG.DAT (chyba tak) z lokalizacji C:\Users\"NAZWA UŻYTKOWNIKA"\AppData\Local\Rockstar Games\GTA IV\Settings (to ścieżka dostępowa dla Visty).
3) Instalujemy sterowniki 180.84 NAWET wtedy, jeżeli były już wcześniej zainstalowane. Restart.
4) Instalujemy najnowszy Direct X z płyty z grą ( znajduje się w K:\GTAIV\Redistributable\DirectX_jun2008\ gdzie w miejsce K wstawiamy swój napęd :D )
5) Tworzymy w katalogu z grą (tam gdzie pliki GTAIV.exe i Lunch GTAIV.exe) plik tekstowy o nazwie commandline.txt
6) W pliku wpisujemy (lub wklejamy stąd) następującą linijkę:
-novblank -norestriction -percentvidmem 100 /high
7) Uruchamiamy grę i w opcjach, w zakładce GAME, WYŁĄCZAMY "Clip Capture", resztę opcji ustawiamy po swojemu.
8) Gram, ciesząc się duuuużo lepszą (choć daleką od doskonałości) grafiką i wydajnością

Powiem tylko, że na moim sprzęcie ustawiając wcześniej 1280x960, tekstury na MEDIUM, render na HIGH i reszta 20/30/20/0 miałem ok 23 klatek w benchmarku, teraz w rozdzielczości 1600x1200, tekstury na MEDIUM, Render na HIGHEST i reszta 50/100/50/0 mam 36 klatek.
Samo zainstalowanie sterowników, bez powyższych kroków nic mi nie dawało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 08.12.2008 o 23:52, Crew 900 napisał:

Wątpię żeby NetFramework coś dał

Możesz wątpić, ale właśnie dopiero po jego zainstalowaniu miałem różnicę, a wierz mi, od trzech dni nie robię nic innego tylko grzebię przy optymalizacji GTA IV i ustawieniach. Zresztą w wymaganiach jest wyraźnie że wymaga net Frameworka w tej wersji, a ja miałem wcześniej tylko 1.1 i nic mi nie dawało poprawy. Nawet wykonanie wszystkich pozostałych kroków jakie opisałem bez tego Frameworka nie polepszało wydajności. Tak więc nie wiem, może u Ciebie nie pomoże, u mnie pomogło, a już chyba wszyscy dobrze wiemy że z tą grą, oprócz dobrych metod trzeba też mieć szczęście, bo tu nie ma reguły.
Jednak jak nikomu już nic nie pomaga, to nic nie szkodzi spróbować mojej metody.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No cóż można powiedzieć że GTA IV jest grą która dorównała pod względem ogromu lokacji i jednocześnie niedopracowania silnika gry słynnemu Gothic 3. Wracając jednak do samego patha. Bardzo wątpliwe aby ten podniósł w sensowny sposób wydajność gry. Pierwszym niepokojącym syndromem porażki GTA IV była tutaj już przesunięta premiera, która nigdy nie wróży nic dobrego, no i wymagania sprzętowe, które dawały do myślenia już kilka miesięcy wcześniej. Natomiast z mojej praktyki wynika że pathe likwidują błędy w misjach, multipley, kłopoty z save, ale prawie nigdy nie poprawiają wydajności silnika graficznego. Więc posiadacze gry na PC maja w ręku takiego Gothica 3 na współczesnym polu walki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Rozwala mnie ten tekst strasznie z tym, ze gra została robiona pod kompy w przyszłości. Brawa dla tych panow za wydanie gowna, ktore jest niezoptymalizowane i pelne bledow, porazka...Swoja dorga ciekawe kto im pozwolil wypuscic w miasto taki produkt. Gdyby to bylo jakies indiana jones albo inny shot to rozumiem ale kolejna czesc gta?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Knight88 nie tylko ciebie rozwala ten tekst :D. "Pod komputery przyszłościowe" = przyznanie się do słabej optymalizacji... więc panom już podziękujemy :D btw. a jak to spisek mikroszitu ? Kazał R* źle zoptymalizować gre na PC (w zamian za kopertkę) i teraz M$ ciesz się że ludzie zrażający się do gta 4 na PC masowo kupują x360 ;p dobry chwyt co nie xd ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

"Pod kompy przyszłości" to bezczelna wymówka ludzi niekompetentnych lub leniwych. Niezależnie od przyczyny jest to nic innego jak plucie graczom w twarz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

no niestety... mój komputer (Intel Core 2 Quad Q6600 2.4 GHz, karta graficzna GeForce 8500 GT z 256 MB i 2 GB Ramów...) nie daje rady z wysokimi detalami a nawet z rozdzielczością 1024x768

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Rockstar jest samo sobie winne. Mogli wydać tytuł z grafiką na poziomie X-Boxa 360 i nie dodawać żadnych dodatkowych efektów, skoro nie potrafili sobie z tym poradzić. Ew. powinni opóźnić premierę gry (nikt by nie umarł od tego, że poczeka jeszcze parę tygodni, tym bardziej w tym gorącym i pełnym ciekawych tytułów okresie), ale przecież nie mogli sobie odpuścić ładnego zarobku w czasie świątecznego szału zakupów. Czuję w tym tłuste paluchy Micro$oftu.
BTW. Ponoć patch już jest, tylko "intensywnie" testują go specjaliści z Micro$oftu, w celu potwierdzenia najwyższej jakości jaka powinna być w "Games for Windows". Ciekawe tylko dlaczego nie testowali samej gry????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 10.12.2008 o 11:52, Pablo09 napisał:

no niestety... mój komputer (Intel Core 2 Quad Q6600 2.4 GHz, karta graficzna GeForce
8500 GT z 256 MB i 2 GB Ramów...) nie daje rady z wysokimi detalami a nawet z rozdzielczością
1024x768


Procesor OK, ale karta to raczej Low-End, więc przy tym niezoptymalizowanym potworze jakim jest GTA IV nie ma szans się sprawdzić. Ja na GTX260 z 896 MB na pokładzie musiałem się nieźle namęczyć, aby jakoś komfortowo grać. Jednak w tej grze jest tyle innych wspaniałych rzeczy poza grafiką, że warto w nią grać nawet w najniższych ustawieniach, zaciskając zęby i czekając na patche (duuużo, duuuużych patchy, bo małe to raczej wszystkich problemów nie załatwią :) ).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A ja mam takie troszke inne pytanko bo nawet na srednich na 1024x768 gra sie bardzo przyjemnie czyt. pow 30 fps ale, no wlasnie jest jedno ale, otoz po okolo 20/30 minutach grania czasami mniej gra zaczyna klatkowac, fps''y spadaja tak bardzo ze mozna sobie isc zrobic herbatke zanim autko skreci.
Macie na to jakis sposob? bo nie mam zamiaru uruchamiac gry co chwile od nowa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wysokie ustawienia są dostępne, ale zostały stworzone z myślą o przyszłych, wydajniejszych konfiguracjach pecetów. Czytaj - "mamy wytłumaczenie dla słabo zoptymalizowanego kodu".

otóż to autorze!

I mając kompa quad core, 8800gtx oc2, 2gb ramu to ledwo chodzi i za co oni chca 150 zeta? przecież to jest masakra jakaś, jeszcze tyle błędów.... ale pomijając sprawy techniczne to gra świetna. Szkoda, że tak słaby kod, bo inne gry nie mają problemów z poprawnym i PŁYNNYM działaniem na max detalach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ciekawe, wręcz abstrakcyjne myślenie...Myślisz, że jeżeli Microsoft by tego nie wspierał to gra by kosztowała 100? I jeżeli by miało tytuł Big Theft Auto, to byśmy zapłacili 5 dych mniej? Dawno się tak nie uśmiałem ;).

Co do łatki, to mi w sumie średnio się przyda, bo GTA i tak mnie zachwyca ;).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście to tak jak z SONY. Sprzęt niczym się nie różni od konkurencji. ale że nazywa się SONY to trzeba więcej za niego zapłacić, choć robiony jak wszystko w Chinach. Na pewno paluchy Microsoftu źle się odbiły na gierce, bo R* musi się z nimi niańczyć. Przykład patha który musi zatwierdzić najpierw MS. Bzdura kompletna. A że nazywa się GTA. Oczywiście że ma to wpływ na cenę, bo to nie pierwsza lepsza nieznana gierka z lewej, tylko kultowa seria, i za to też się odpowiednio kasuje. Tytuły konkurencyjne są tańsze. Choć obecnie wg. mnie ta seria schodzi na psy jak z Tomb Raiderami miało to swego czasu miejsce (dokładnie ten sam syndrom, jechania na marce bez jej sensownego rozwoju) i ma już paru konkurentów na poziomie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować