Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Funcom: To wcale nie początek końca AoC

49 postów w tym temacie

Dnia 22.01.2009 o 08:46, palpatine napisał:

Dam tej grze jeszcze dwa lata


Ja jednak nie byłbym aż takim optymistą, żeby ona te dwa lata przetrzymała :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W ogóle nie widzę sensu spolszczenia tej gry. IMO jest to gra bez przyszłości. Jak się chce wydać dobrego MMO, to trzeba pamiętać o kilku zasadach. Jedną z ważniejszych są niskie wymagania sprzętowe (jak w WoW). Jeśli gra MMO wymaga do pełnych detali GeForce''a 8800GT, albo wyżej to jest skazana na porażkę. W tych grach najważniejsza jest grywalność, a nie grafika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pierdu pierdu.

AoC już straciło swoją szansę, teraz może sobie co najwyżej powisieć na takim poziomie subskrybcji jaki ma Everquest 2 czy inne LotRO.

Ten rynek jest naprawdę brutalny - po co niby wracać do Conana, skoro nawet jesli nienawidzimy WoW, jest np. Warhammer, a w kolejce czekają nowe MMO takie jak Old Republic czy Stargate:Worlds (albo Wampir Maskarada?). Wracanie po latach? Ale po co?

Conan ma problem - istnieje cała masa gier MMO, które robią to samo co on, TYLKO ŻE LEPIEJ. Tu już nawet nie chodzi o bugi (które zniszczyły jego szanse premierowe - WAR miał na przyklad dużo trudniejszy start przez oczekiwanie na WotLK), ale właśnie o to, że gra nie jest niczym szczególnym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

"po co niby wracać do Conana, skoro nawet jesli nienawidzimy WoW, jest np. Warhammer" - Z tego samego powodu, dla którego ludzie wracają do dowolnej innej gry, bo chcą/lubią.

"teraz może sobie co najwyżej powisieć na takim poziomie subskrybcji jaki ma Everquest 2 czy inne LotRO" - Lotro podobno miało w zeszłym roku kilka (nie więcej niż 5) mln użytkowników, Everquest 2 ma ich około 400k. Dość duży rozrzut ;) Dodatkowym smaczkiem jest to, że w Lotro nie było łączenia serwerów na dużą skalę (o ile w ogóle jakieś było).

I żeby nie było, że bronię Lotro (drugi raz mi się zdarza i znowu w temacie o AoC ;) ), bo jestem jego fanboyem. Lotro spróbowałem na trialu i na tym skończyłem przygodę. Obecnie gram w WoWa, GW i WARa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a ja uważam że warto, aoc obecne jest naprawdę niezłą grą i bardzo poprawioną , a wow to gniot nad gniotami, próbowałem wytrzymałem dwa tygodnie w disneylandzie - dziękuje postoje, war jest bardzo fajny ale ma sporo wkurzających bugów, dlatego bardzo chętnie wrócę do aoc jak tylko powstanie serwer pvp

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na szczęście Hyrkanii nie połączono z innymi serwerami, dzięki temu da się jeszcze w AoC grać z, w miare normalnymi ludźmi, a nie maniakami PvP. Serwer RP to jest to, czego brakuje innym MMO.

Szkoda, że polska wersja nie pozwoli grać na europejskich serwerach, bo bez Hyrkanii AoC to już nie to :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Lotro podobno miało w zeszłym roku kilka (nie więcej niż 5) mln użytkowników

Źródło?

Sorry, normalnie się tak nie czepiam, ale to tak calkowicie odbiega od informacji na temat gry (kilka milionów użytkowników robiło by z niej no 2 na rynku i większą niż AoC, WAR i kilka japońskich MMO razem wziętych), że wydaje mi się to jakąś pomyłką.

Co do wracania "bo lubimy" - no ale właśnie nie lubimy. Co co lubią, już grają. Wiem po co miałbym wrócić do EVE. Wiem dlaczego kiedyś znów rzucę okiem na WARa i dlaczego dam szansę Stargate czy Old Republic (bradziej temu pierwszemu - SF w MMO to miła odmiana). Ale czemu Conan? No dobra, w końcu gra będzie miała więcej questów, będzie w niej więcej do robienia i PvP będzie miało jakiś sens i rozmach. Z unikalnych wartości wnoszonych przez AoC do świata MMO - cycki już zobaczyłem, fajne były, ale takie jednak trochę cyfrowe.

Nie mówię, że ktoś tam nie wróci do Conana sprawdzić, czy się nie poprawił. Problem w tym, że sprawdzi, pogra i sobie pójdzie - bo Conan nie ma żadnego unikalnego "czegoś". co pozwoli mu się wyróżnić z tłumu.

WoW ma lepsze PvE.
WAR ma lepsze PvP.
EVE ma lepszą ekonomię i aspekt budowy spoleczności. I PvP dla hardkorowców.

Co zostawia AoC w niszy "bo lubie świat Conana", ewentualnie "gram z ludźmi, których lubię", lub także "wy jesteście głupi, ja jestem mądry bo gram w dorosły AoC, nie w jakąś kreskówkę". ;) Nie to, że AoC zniknie. Są ludzie ktorzy nadal grają w Ultimę Online.

A w kolejności czekają nowe produkty ze znanymi światami (Stargate, Gwiezdne wojny, Wampir), które też obiecują gruszki na wierzbie, nęcąc graczy do spróbowania ich produktów...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Taka prawda że Blizz zabił rynek MMO bo teraz wszyscy siedza i grają w WoW''a pomimo iż niczym szczególnym się nie wyróżnia od innych produkcji. Na tym rynku "kto szybszy ten lepszy" sprawdza się i to dosłownie. Teraz każda gra jest porównywana do dzieła Blizzarda i jest skazywana na porażkę bo :to już było w Wowie".


Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 22.01.2009 o 10:38, Joozef napisał:

> Lotro podobno miało w zeszłym roku kilka (nie więcej niż 5) mln użytkowników

Źródło?

Sorry, normalnie się tak nie czepiam, ale to tak calkowicie odbiega od informacji na
temat gry (kilka milionów użytkowników robiło by z niej no 2 na rynku i większą niż AoC,
WAR i kilka japońskich MMO razem wziętych), że wydaje mi się to jakąś pomyłką.


Trochę się chyba zagalopowałem. Po pierwsze: moim źródłem była znajoma osoba, która pracowała tam jako CSR. Lotro zaczął od 200k i podobno przekroczył liczbę 1 mln. Ale dokładnej liczby nigdy nie znał chyba nikt, poza Turbine.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście, to nie początek końca... to już koniec końca! Heh

MikFrey jak zagra to będzie mógł komentować? Ludzie starają się ostrzec innych przed popełnieniem błędu, ja 3 razy dawałem grze szanse. Nadal jest to fail.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Naszło mnie parę myśli w związku z grami MMO i oczernianiem ukochanego przeze mnie WOWa, więc ;)

Jeśli nowe, wychodzące MMO jest niesamowicie innowacyjne, dobre jak i jakościowo, tak i grywalnie, to porównywane do WOW powinno go zmiażdżyć bez problemu. Dlaczego tak nie jest ? Miliony much nie mogą się mylić? Nie sądzę.

Jak napisał Secundo, WOW był pierwszy i dlatego jest najpopularniejszy - po części to prawda. Ale jest to gra, która nie spała przez ostatnie lata tylko cały czas rozwijała się w najwyższej klasy MMO. I taka właśnie jest. Pomimo tak wytykanej palcami "cienkiej" grafiki lub nudnego,"cukierkowego" świata. Gdyby WOW był słaby, po prostu zniknąłby z rynku, a on wręcz przeciwnie- dolicza kolejne miliony fanów.

Jeśli ktoś dochodzi do wniosku, że WOW jest niczym specjalnym- ok.Wszystkie MMO są porównywane do WOW i przez to jest najlepszy, bo wszystko już było w nim- śmieszne ! Jeśli byłyby lepsze, wygrałyby porównanie bez problemu. WOW wyznaczył po prostu standardy współczesnych MMO i to bardzo wysokie standardy.

Przewaga czasu jest istotna ale pozwólcie, że użyję pewnego porównania (pasuje zresztą do komentarzy anty fanów ;)). Jeśli coś było kupą 5 lat temu, jest nią nadal. Przecież nawet poprawiona i podmalowana, kupa to kupa. Więc można przyjąć, że miliony tytłają się w g..... pomimo, że jest mnóstwo świetnych pozycji na rynku. Ciekawe zjawisko, warte doktorskiej dysertacji. WOW- wielki ogólnoświatowy kompostownik.

Reasumując- jako wielki fan wowa pozostaję mimo wszystko obiektywny- dla mnie liczy się przede wszystkim rozrywka najwyższej jakości, a taką oferuje Blizzard.Im bardziej wgłębiasz się w grę, tym więcej Ci oferuje. Poziom grania zależy tylko i wyłącznie od Ciebie.

Powinniście być wdzięczni Blizzardowi za ich ciężką pracę, anty fani. Dzięki niej, AoC, WAR i inne pomniejsze MMO starają się doścignąć ideał. Tylko na tym zyskujecie.Może jeśli konkurencja będzie pracować przez kolejne lata równie ciężko jak Blizzard przez ostatnie 5, to nie zniknie z ryku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No więc widzisz, ładnie to napisałeś broniąc poniekąd swój tytuł ale zaprzeczasz troszkę sobie, można to okreslić tak, są gusta i guściki i to co lubi jeden drugiemu pasować nie musi, mnie osobiście WoW odrzucił na bardzo wielką odległość dla mnie to żaden ideał co się tyczy MMO - i co ważniejsze nigdy nim nie będzie - to moje zdanie oparte na moim guście - co do standardów to fakt był pierwszym takim ogromnym przedsięwzięciem na ówczesnym rynku, wiem było wiele innych MMO niemniej jednak WoW potrafił przyciągnąć do siebie wielu nowych graczy, co do innowacyjności gry z tym się szanowny kolego nie zgodzę gdyż w tamtym czasie WoW czerpał garściami z innych gier kopiując te dobre rozwiązania które w nich były a to, że się do niego coś porównuje - robi się to pewnie tylko dlatego, że jest on najpopularniejszym... czy ktoś go zdetronizuje..?
Nie wiem, może kto wie, jedno jest pewne ja w WoWa nie zagram już nigdy mam swego Lotr-o mam Warhammera i dużo MMO w planach czekających na sprawdzenie -a to że coś jest najlepsze nie musi oznaczać, że takowym jest bo było innowacyjne - po prostu trafiło to na dobry grunt i tyle....
Tak samo jak i WoW-a nie tknę też AoC .....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że kieruję się swoim gustem i osądem :) Wręcz piszę o tym, że jestem wielkim fanem tej gry i uważam, że wniosła ona wiele na rynek MMO. Zawsze musi być prekursor gatunku, wyznaczający standardy. Na rynku MMO tym prekursorem jest dla mnie WOW

Natomiast dodam od siebie jak zawsze z resztą, że najważniejsze aby gra sprawiała nam jak najwięcej frajdy. Czy jest to WOW, AoC ,WAR- nie ma to wielkiego znaczenia. Ale i tak WOW rządzi :P ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować