Zaloguj się, aby obserwować  
Kakarotto

Internet - Jaki? Za ile? Skąd? - pomoc, porady, co do wyboru wymarzonego dostawcy netu. :)

428 postów w tym temacie

Dnia 12.11.2014 o 18:13, Deusolbert napisał:

Witam, dnia 24 grudnia kończy mi się umowa na internet z Orange mam zamiar przejść do
LTE Play unlimited, 70Mb/s i moje pytanie jest takie, ja wygląda sytuacja ze stabilnością
tego internetu oraz czy często są pingi po miliardy, czy raczej działa to wszystko płynnie
i bezproblemowo?


Powiem tak - jeśli LTE nie jest jedyną opcją jaką masz to należy go unikać. Bo później wychodzą takie kwiatki:
http://www.wykop.pl/artykul/2185174/jak-zostalem-ograniczony-w-usludze-internet-lte-bez-ograniczen-w-sieci-plus/
"Nielimitowany internet? Możemy ci go wyłączyć kiedy tylko chcemy, jest taki wpis w umowie!".

W praktyce z 70 Mb/s będziesz mieć od 20-60% tego, zależnie od godziny i lokalizacji. Pingi jak to pingi, też wzrosną. Nie absurdalnie ale jeśli np. do tej pory miałeś 30-40 to na mniej niż 60-80 nie licz. Ot, różnica między dedykowanym kablem a LTE.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 12.11.2014 o 18:20, ziptofaf napisał:

Powiem tak - jeśli LTE nie jest jedyną opcją jaką masz to należy go unikać. Bo później
wychodzą takie kwiatki:
http://www.wykop.pl/artykul/2185174/jak-zostalem-ograniczony-w-usludze-internet-lte-bez-ograniczen-w-sieci-plus/
"Nielimitowany internet? Możemy ci go wyłączyć kiedy tylko chcemy, jest taki wpis w umowie!".

Ok to dotyczy akurat plusa wiec nie wiem czy się bać czy nie, może play ma inaczej, niestety mam tylko Orange i LTE albo jakieś nędzne radiówki tylko, no a na radiówke nigdy w życiu nie przejde.

Dnia 12.11.2014 o 18:20, ziptofaf napisał:

W praktyce z 70 Mb/s będziesz mieć od 20-60% tego, zależnie od godziny i lokalizacji.
Pingi jak to pingi, też wzrosną. Nie absurdalnie ale jeśli np. do tej pory miałeś 30-40
to na mniej niż 60-80 nie licz. Ot, różnica między dedykowanym kablem a LTE.

Hmm to nie fajnie bo w grach takich jak CS będzie kiepskawo ;/. No cóż jutro przejde się do playa i prześwietle konsultanta/konsultantkę pytaniami jak rentgen w szptalu :D. Dzięki za odpisanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 12.11.2014 o 19:52, Deusolbert napisał:

Ok to dotyczy akurat plusa wiec nie wiem czy się bać czy nie, może play ma inaczej, niestety
mam tylko Orange i LTE albo jakieś nędzne radiówki tylko, no a na radiówke nigdy w życiu
nie przejde.



Ekhem, nie chcesz radiówki a chcesz LTE? Bo widzę tutaj pewien brak logiki - LTE idzie właśnie po sygnale... radiowym. Co prawda "nieco" lepszym niż jakiś syfny router za 200 zł jakie czasem się widuje ale nadal ze wszystkimi tego wadami - gdy osób korzystających z tego wokół jest dużo to pingi rosną a prędkości spadają. I tyle, ograniczenia czysto techniczne.

Oczywiście nie chcę tutaj demonizować też tego standardu bo jeśli nie ma innej opcji to się sprawdza świetnie, poza tym jest to jedyny realny i szybki sposób na internet mobilny. Ale nadal do kabla się nie umywa, w końcu po nim zakłócenia masz w zasadzie zerowe. I masz gdzieś że wokół mnóstwo osób korzysta z LTE (zakłócenia/wysycenie łącza), nie interesuje cię by komp był w jakimś sensownym miejscu (np. u mnie w domu są miejsca gdzie 90% komórek traci zasięg, podejrzewam że LTE nie byłoby tam wcale bądź działałby z prędkością 0.01 mb/s) itd. Ot, dla mnie LTE jest świetnym dodatkiem ale niezbyt dobrym rozwiązaniem na główne łącze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wszystko byle NIE UPC. Przedłużyłem z nimi umowę zwiększając tym samym prędkość łącza z 10 Mb/s do 120 Mb/s. wszystko fajnie tylko, że prędkość taką gwarantują tylko na kablu. Przez pierwszy miesiąc wszystkie moje urządzenia na wifi miały download 3,8 Mb/s. Na kablu mam ten komputer z którego do was właśnie piszę i w zasadzie wykorzystuję go przez większość czasu właśnie do tego - do przeglądania neta. PS4, PS3, PS Vitę, laptopa, komórki mam na wifi, z któymi to przez 95% czasu korzystam z internetu. A umowę podpisałem na 1,5 roku. Reklamacja odrzucona zaś powód nie jest ich zdaniem (i niestety kiepskich przepisów polskich) wystarczający do zerwania umowy. Tak więc mogłem "cieszyć się" obniżoną jakością usługi w zamian za uwiązanie się do nich na 18 meisięcy. W drugim miesiącu prędkośc zwiększyli mi do 20Mb/s.
Podsumowując: mimo że ewidentnie dali dupy nie chcieli dać mi rekompensaty za choćby jeden miesiąc korzystania z ich usług. Nigdy się na UPC nie decydujcie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie mam pojęcia gdzie mieszkasz, ale w Warszawce na Ochocie UPC od lat działa bez problemów.
Awarie z brakiem dostepu do sieci dłuższym niż 10 minut trafiają się raz na pół roku, wifi działa wyśmienicie na kibelku ;D, po kablu leci prawie że całą prędkością maksymalną łącza, a nawet nagradzają za dłuższe niewolnictwo i przykładowo się chwaląc za godzinkę/dwie zwiększą mi bez dopłaty (jedynie o 6 miesięcy wydłużona aktualna umowa) prędkość łącza z 120 do 250.
Nigdy też nie miałem problemów z kontaktem i pomocą, gdzie dwa lata temu miałem jakieś małe problemy z modemami i w ciągu 4 misięcy miałem je bezpłatnie wymienione aż cztery razy.

Tak więc jak widać nie wszędzie UPC "daje pośladków". ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Rob006
Nie jestem informatykiem i nie zamierzam się bawić w szukanie rozwiązań na własną rękę. Płacę, wymagam. Tak samo do tego podchodzą moi klienci, gdy ja wykonuję usługi dla nich.
meryphilia
Mieszkam w Warszawie na Ochocie. :) Pomoc techniczna UPC tłumaczyła mi, że to wina oprogramowania to do nowego routera, który mi zainstalowali. Tylko dlaczego ja ponoszę skutki ich błędów? Co mnie to obchodzi? Mogli przyjąć reklamację i nie robiłbym awantury.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.11.2014 o 10:12, ozoqq napisał:

Rob006
Nie jestem informatykiem i nie zamierzam się bawić w szukanie rozwiązań na własną rękę.
Płacę, wymagam. Tak samo do tego podchodzą moi klienci, gdy ja wykonuję usługi dla nich.


Ale oni w tym momencie dostarczają ci zamówioną usługę, to że nie masz sprzętu umożliwiającego wykorzystanie pełni jej możliwości to inna kwestia. Równie dobrze mógłbyś podjechać do stacji benzynowej rozklekotanym maluchem, zatankować paliwa wyścigowego i mieć pretensje, że twój samochód wcale nie jeździ jak wyścigówka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A to dziwne nieco, że nie zaoferowali wymiany swojego routera skoro jest jakiś problem.
Ja podczas rozmowy od razu zostałem poinformowany, że jeśli aktualny router będzie miał problem z zwiększoną prędkością, to za darmo mi go oczywiście wymienią na taki który będzie działać poprawnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

rob006
przecież ten router jest od nich. ..
jakby było tego mało specjalnie pod tą usługę dali mi właśnie taki modem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.11.2014 o 22:12, ozoqq napisał:

jakby było tego mało specjalnie pod tą usługę dali mi właśnie taki modem.


Jest jedno ale - sieci bezprzewodowe mogą cierpieć z powodów bardzo praktycznych na które UPC nie ma wpływu - zakłócenia. Gruba ściana i tracisz 60% prędkości. Albo po prostu dużo innych sieci bezprzewodowych w okolicy, to też drastycznie spowalnia działanie internetu.

To w połączeniu z faktem iż używany przez ciebie router ma najprawdopodobniej standard 802.11n (maksymalna przepustowość 150 mbps, realna w okolicach 70) zaś same urządzenia z których korzystasz mogą nawet korzystać maksymalnie z 802.11g (54 mbps, realnie z 20-30) powoduje takie problemy. I rzeczywiście rozwiązaniem może być wsadzenie lepszego routera - mówimy tutaj o wydatku rzędu 150 zł (ze 180 jeśli doliczyć mocniejszą antenę). Ot, skonfigurowanie sobie tego zajmie pewnie z 3-4 minuty (mogę wręcz powiedzieć ci co zrobić krok po kroku), chyba lepsze niż pisanie reklamacji za reklamacją i narzekanie na to że internet wolno działa. Nie obiecuję że osiągniesz wtedy 120 mb po sieci bezprzewodowej (bo to w zasadzie niemożliwe chyba że masz 500+ zł) ale przy odległości do 10-15 metrów powinno być ok. 30-40.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ziptofaf
Sprawdzałem prędkość połączenia przenosząc laptopa i stawiając go obok routera i prędkość też oscylowała wokół najniższych wartości. Po kilku telefonach odblokowali mi dodatkowe Mb/s (nie pytajcie o szczegóły bo nie znam się na tym) i prędkośc obecnie jest zadowalająca bo 31 Mb/s na Wifi.
Mi chodzi o podejście do klienta. Zalegajcie im z płatnością miesiąc to odetną wam internet. Jak oni nie dostarczają usługi na zadowalającym poziomie przez miesiąc to trudno, twój problem.

Teraz mam hit. Przeczytajcie bo warto.
Na początku tygodnia otrzymałem od UPC list, w kórym oferują BEZPŁATNE zwiększenie prędkości łącza (słowo "bezpłatnie" pada trzy razy).
http://imageshack.com/a/img912/7375/k9TxHw.jpg

Dzwonię pod wskazany numer, mówię o otrzymanym liście, Pani na słuchawce sprawdziła wszelkie możliwe dane od adresu po pesel. W pierwszej chwili informuje mnie, że niestety, ale nie może mi zaoferować zwiększenia prędkości łącza do 250 Mb/s, ponieważ to możliwe od abonamentu minimalnie 80 albo 85 zł miesięcznie (obecnie płacę 79zł). Pani pyta czy wyrażam zgodę na zwiększenie abonamentu do wcześniej wspomnainej kwoty. Odpowiadam, że nie i proszę o wywiązanie się z oferty przedstawionej w liście. "Chwileczkę".
I Pani wróciła, że faktycznie mogą mi zwiększyć prędkość bez zwiększania abonamentu. Zapytałem czy na pewno ta usługa nie wiożę się z żadnymi dodatkowymi kosztami. Pani mnie zapewniłą, że jest tak jak mówię.
- Dziękuję. - Dziękuję.

Wczoraj otrzymuję maila od UPC:
http://imageshack.com/a/img537/6720/SWBFsv.png

Aha. Czyli zapewniają o nieodpłatnej promocji po czym zwiększają ci abonament dwukrotnie. Cichcem chcą przemycić umowę, a jeśli ja mam zastrzeżenia co do oszustwa to mam do nich dzwonić i się tłumaczyć.
Takiego w...!
Odpisałem na maila, że podane przez nich informacje są fałszywe i skoro nagrywają wszystkie rozmowy to niech sobie i tą moją odsłuchają. Ja nnigdzie nie będę dzwonił i się tłumaczył. Płacić im będę tyle samo co do tej pory. Jak mi odłączą internet to jeszcze tego samego dnia zawiązuję umowę z innym dostarczycielem internetu a ich podaję do sądu. Przynajmniej szybciej się od nich uwolnię niż po planowanych 18 miesiącach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Większa antena - lepszy zasięg. Ale to też zależy od sytuacji - jeśli router jest od "frontu" komputera, to podpięcie z tyłu anteny to kiepskie wyjście, bo jednostka pomiędzy anteną a routerem zabije cały sygnał. Wtedy lepiej antenę wpiąć w jakiś przedni port USB, a ta z większą anteną może wtedy wyglądać kuriozalnie. Ale ja bym stawiał na wersję odkręcaną anteną - zwykle są lepsze i bardziej uniwersalne.

Przy dobrym zasięgu ping powinien być pomijalny (chyba że masz kiepski router i dużo urządzeń do niego podpiętych), a download zależy od tego do czego porównać - on nie zmienia się procentowo tylko ma swój górny limit.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Generalnie przenoszę się do pokoju obok, i nie chce mi się kabla przeciągać;]

A przy tych modelach, jakiś większy budżet zmieniłby coś? Antena raczej będzie do ściany od tyłu pcta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 16.11.2014 o 15:38, zerohunter napisał:

A przy tych modelach, jakiś większy budżet zmieniłby coś? Antena raczej będzie do ściany
od tyłu pcta.


Nie wiem, ale kupując najtańsze noname''y nie spodziewaj się cudów. :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Serwus.

Czy ktoś tu ma LTE bez limitu z Play? Jak to bangla? Działa jakoś znośnie w godzinach szczytu? Sam mam z Polsatu i zawsze od 19 do nocy jest żenada, transfer < 1mb/s. Mam okazję rozwiązać umowę, więc zastanawiam się nad ofertą konkurencji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam że tak jak i przy plusie(polsacie) będą ciąć przy dużym obciążeniu, fale radiowe mają ograniczoną "pojemność" a nie masz ich "na własność" jak kabla do domu (tylko musisz współdzielić z okolicznymi użytkownikami). Dlatego też brał bym coś, co idzie do ciebie właśnie kablem. Tylko taki internet będzie miał szansę dobrze działać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam, znów piszę mam kolejne pytanie odnośnie Netii, jakie macie opinie na temat tego usługodawcy? Lepszy od Orange czy gorszy? Jak ze stabilnością internetu tzn czy często zrywa i jak wrazie nie dotrzymania przez Netie warunków umowy z jej zerwaniem? Byłbym bardzo wdzięczny bo zamierzam odejść od Neo i zastanawiam sie nad Netią właśnie, wczesniej myślałem nad LTE ale hmm jakoś mi nie odpowiada bezprzewodowy internet jako stacjonarny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co do Netii mam bardzo mieszane uczucia. Sam internet działał bez problemu i z zadeklarowaną prędkością, padł dosłownie z dwa razy przez 5-6 lat. Za to problem był z zakończeniem umowy, bo najpierw odłączyli sam telefon, "zapominając" o internecie (i wysyłając rachunek za kolejny miesiąc), a następnie "nie udało im się" przenieść numeru telefonu do UPC. W internecie też sporo ludzi na nich narzeka.

Tak więc sprawdź czy nie możesz czasem podłączyć UPC u siebie, bo mam z nimi dużo lepsze wspomnienia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować