Zaloguj się, aby obserwować  
kurczak-AFC

Sony- temat ogólny

11 postów w tym temacie

Wiem, że był już jakiś temat o tej firmie. Z tym, że w tamtym temacie chodziło o reklamę ich produktów czy coś w tym stylu. Chodzi mi o Wasze opinie na ich temat.
Jak wiadomo, Sony jest jednym z największych i najbardziej znanych producentów konsol i telewizorów. Produkują masę innych rzeczy ale o tym wiecie. Osobiście uważam, że ich produkty faktycznie są jednymi z najlepszych na rynku, sam kilka posiadam i jestem zadowolony. Jednak od jakiegoś czasu, w moim odczuciu, Sony na siłę próbuje zdzierać kasę z klientów. Swoje produkty sprzedają po jakiś chorych cenach... Np. konsola PS3. Nie uważacie, że ona jest trochę za droga? Ja rozumiem, że parametry techniczne niby są lepsze od Xbox''a ale moim zdaniem i tak PS3 jest ZA DROGIE...
Druga sprawa: gry. Robią coraz więcej exclusive''ów na PS3 i chcą za nie kupę kasiory. Moim zdaniem jest to trochę głupie posunięcie (nie tylko ze strony Sony, Microsoft i Nintendo też tak robią...). Po pierwsze mimo wszystko TRACĄ na tym oO a po drugie to jest taki dziecinne zachowanie w stylu ''nie pożyczyłeś mi wiaderka to teraz nie możesz się ze mną bawić''.
Trzecia sprawa to karty pamięci... Wymyślili swój standard i na siłę próbują innym go narzucić. Na dodatek karta MS Duo 4gb kosztuje około 80zł a 4gb SD kosztuje około 40zł. Różnica jest kolosalna.
Nie uważacie, że coś jest nie tak? Wiem, może się czepiam, jednak trochę mnie to irytuje ; /.
Prosiłbym o kulturalne wypowiedzi, fanboy''e off.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 02.02.2009 o 12:32, kurczak-AFC napisał:

(...) ale moim zdaniem i tak PS3 jest ZA DROGIE...

Człowieku, to i tak cud, że ta konsola tyle kosztuje. Wiesz, że oni sprzedają ją za mniej niż kosztuje jej wyprodukowanie? :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 02.02.2009 o 12:36, xbit71 napisał:

> (...) ale moim zdaniem i tak PS3 jest ZA DROGIE...
Człowieku, to i tak cud, że ta konsola tyle kosztuje. Wiesz, że oni sprzedają ją za mniej
niż kosztuje jej wyprodukowanie? :)


Eh, chyba coś Ci się pomyliło. Policz sobie jakie straty by mieli, gdyby sprzedawali ją choćby o 1euro taniej, niż kosztuje wyprodukowanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 02.02.2009 o 12:42, xbit71 napisał:

Mają straty, ale odbijają to sobie na grach na PS3.


To jest jakaś potwierdzona informacja czy tylko pogłoska? Jeśli tak to imo jeszcze większą głupotę popełniają oO. To już chyba lepiej płacić za konsolę tą stówę drożej RAZ niż potem przy każdej grze dawać 20-30zł więcej... Ja przy kupowaniu konsoli stacjonarnej kierowałbym się głównie cenami gier.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak piszą w PSX Extreme, sugeruję się ich informacjami. Zresztą, moim zdaniem to ma sens - są ludzie, którzy nowe gry w dniu premiery kupują, niezależnie od ceny, w sklepach takich jak Empik czy (o zgrozo!) Kolporter.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ano są tacy ludzie. Wiesz, mimo wszystko mało prawdopodobne wydaje mi się aby Sony sprzedawało coś za mniejszą kwotę niż koszt wyprodukowania... A jeśli tak piszą tylko w PSX Extreme to nie jestem w stanie w to uwierzyć :P.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chciałem usunąć konto ze strony www.soe.com i nadal nic...

Gdy jakiś dłuższy czas temu napisałem do nich to nie chcieli i już:
Thank you for contacting Sony Online Entertainment. Unfortunately we do not delete any accounts. If your intention was to stop receiving email newsletters, you can log into your account at http://station.sony.com to opt out of any mailings.

Jak teraz niedawno (ponad miesiąc temu) znowu do nich napisałem to kazali podać dużo informacji:
We might be able to assist with an account removal, however we would need
to verify your ownership of the account in order to do so.
Please respond with the following information:
- Last four digits of the credit card used to bill the account:
- The name on that card:
- The COMPLETE billing address:
- Current Answer to your Security Question:
- Account / Registration Key (usually found on the back of your CD case or on the instruction manual):
- Real Name:
- E-mail Address:
- Station Username:
- Birthdate:
Please keep the format above. This will enable us to process your request more efficiently. Thank you for your patience.


Konto miałem tylko na darmowe rzeczy, więc podałem klucz do rejestracji w testach jednej gry i to niby wystarczyło. Napisali, że przekazali żądanie usunięcia konta gdzieś tam dalej.
Ale po kilku tygodniach konto nadal było aktywne.
Zapytałem dlaczego usuwanie tak długo trwa - nic nie odpisali tylko zmienili mi hasło... a konto dalej jest (można to sprawdzić na przykład używając: Forgot your Username or Password).

Więc wygląda, że ciężko się tam usuwa konta...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 02.02.2009 o 12:39, kurczak-AFC napisał:

Eh, chyba coś Ci się pomyliło.

Więc poczytaj trochę to zobaczysz, najświeższa taka informacji dotyczyła PSVITA "mówcy" Sony wspominali o tym, że zyski za konsole zaczną zwracać się dopiero po 3 latach produkcji, przez ten czas firma będzię musiała dopłacać do produkcji konsolki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 02.02.2009 o 12:36, xbit71 napisał:

> (...) ale moim zdaniem i tak PS3 jest ZA DROGIE...
Człowieku, to i tak cud, że ta konsola tyle kosztuje. Wiesz, że oni sprzedają ją za mniej
niż kosztuje jej wyprodukowanie? :)


Ha coś już było kiedyś na rzeczy. To samo tyczyło się pierwszych iPhone''ów 2G. W Stanach również sprzedawane były za mniej niż ich produkcja wynosiła :D.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dalej o kasowaniu konta ze strony internetowej sony.

Niedawno sprawdziłem i ciągle było, napisałem z innego - by to pierwsze w końcu usunęli.

Na początek trafiłem na konsultanta (choć pewności nie mam, zachowywał się jak kiepski bot...), który pomóc nie chciał.
Kazał wypisywać dane z listy - jednej brakowało to uparł się, że trzeba podać.
Nie przekonało go, że znam dużo innych rzeczy, a coś można zapomnieć po paru latach...

Kilka dni poczekałem i znowu napisałem (numer odpowiedzi, w której obiecali usunąć konto, który i tak już podałem).
Tym razem trafił się lepszy konsultant - w końcu skasował konto.


Problem jest taki, że kontaktując się z nimi - każą podać wiele danych
i wszystkie zostają w historii pomocy...

Śmieszny jest ten wymóg - z jednej strony uważają, że hasło to za mało - a z drugiej zachowują te dane w historii pomocy - każdy, kto zna hasło, może je stamtąd skopiować...

Więc konto nareszcie niby skasowane, ale jednak nie - bo dane dalej są w bazach sony...


Podsumowując:

- przed kasowaniem najlepiej podmienić wszystkie możliwe dane na inne wymyślone (ale trzeba je skopiować)

- lepiej mieć zapisaną sekretną odpowiedź

- gdy jeden konsultant zupełnie nie chce pomagać, trzeba odczekać i napisać znowu licząc, że trafi się na innego (odpowiadając od razu odpisze pewnie ten sam)

- jak zapewnią o kasowaniu konta to warto zapisać taką odpowiedź i jej dokładny numer

- konta właściwie nie są kasowane tylko ich dane zmieniane, więc nazwa dalej będzie zajęta

- wszystkie zapytania zostaną w Service History (dlatego dobrze samodzielnie zmienić dane, by podać jak najmniej ważnych)

- danych, których nie można samemu edytować właściwie nie da się usunąć


Próbowałem im kazać skasować też z historii pomocy, ale jedyne, co udało się z nich wycisnąć, to - że konsultanci tego nie mogą i sugestię usuwania danych przekazali gdzieś dalej.
While technical and billing support cannot alter the design of our ticketing system, I wanted you to know that I have forwarded your concerns to the appropriate game team.

Więc ogólnie nie polecam trzymać na kontach sony ważnych danych, bo nie ma się na nimi kontroli. Niestety bazy mają poza Europą... tu można by było skorzystać z prawa o ochronie danych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować