Zaloguj się, aby obserwować  
Niflheim

Age of Decadence

49 postów w tym temacie

Meczą Cie kolejne twory ze stajni BioWare noszące dumnie etykietke "cRPG", a grami z tego gatunku nie są? Piana toczy Ci sie z ust kiedy Bethesda profanuje coraz to kolejne legendarne marki z tego? gatunku? Tesknisz za klasycznymi fabularnymi grami komputerowymi? Jeśli tak - zapraszam do dalszej lektury. Jeśli nie - tylko zmarnujesz swój cenny czas.

Age of Decadence jest ambitnym projektem ma3ego niezale?nego studia Iron Tower Studios. Bo któ? inny mo?e wskrzesia najwybitniejszy gatunek gier komputerowych, gdy giganci zawodzą, jeśli nie sami gracze? Gra bedzie izometrycznym, singleplayer''owym cRPG''iem osadzonym w postnuklearnym świecie fantasy inspirowanym upadkiem Cesarstwa Rzymskiego. Ma bya swoistym powrotem do z3otej ery gier cRPG - w sumie nie jest trudno uwierzya twórcom. Zapowiadają oni bowiem ponad 100 zadan, które bedzie mo?na wykonaa na pare sposobów (ba! Ponoa wiele, je?eli nie wszystkie z nich bedzie mo?na zaliczya bez u?ywania przemocy fizycznej, drogą dyplomacji), turową walke z u?yciem punktów akcji (tak, czerpią garściami z Fallout''a - wystarczy spojrzea na screen''y), mase dialogów (tudzie? wp3ywające na ich przebieg umiejetności - inteligencja, charyzma etc.), spory świat z niezwykle ciekawą historią (do odwiedzenia bedą ponoa 22 lokacje - od miasteczek i wykopalisk archeologicznych, po podziemne placówki i świątynie), sporo umiejetności i przedmiotów. Dochodzi do tego jeszcze mo?liwośa tworzenia przedmiotów takich jak bronie bia3e, mikstury, ulepszenia, itp. Gra, dzieki Bogu, nie posiada grafiki rodem z kosmosu wymagającej pierdylardordzeniowego procesora, 8 GB RAM i 2 kart graficznych - a to wszystko dzieki Torque Game Engine, umo?liwiającemu uruchomienie gry na s3abszych konfiguracjach. Jak widaa twórcy koncentrują sie na najwa?niejszych aspektach rozgrywki.

Gra zapowiada sie niebywale miodnie. Data premiery nie jest na razie znana, choa istnieje prawdopodobienstwo, ?e wyjdzie na świat jeszcze w tym roku. Czekam na Wasze zdanie. A na deser podam pare screenshot''ów i link na oficjalną stronke...

http://www.irontowerstudio.com/index.htm


20090218140132

20090218140138

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zapowiada sie ciekawie. Ale niestety sledze losy tego tytulu i wiem, ze "wyjdzie na swiat jeszcze w tym roku" bylo haslem poprzedniego roku. Pewnie niewiele mine sie z prawda jak powiem, ze haslo to bedzie aktulane w nastepnym roku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 18.02.2009 o 15:28, Jester napisał:

Zapowiada sie ciekawie. Ale niestety sledze losy tego tytulu i wiem, ze "wyjdzie na swiat
jeszcze w tym roku" bylo haslem poprzedniego roku. Pewnie niewiele mine sie z prawda
jak powiem, ze haslo to bedzie aktulane w nastepnym roku.

Cóż, tak czy inaczej nie pozostaje nic innego jak czekać na zbawcę gatunku i śledzić kolejne nowinki na jego temat. Nie mam pojęcia ile gra jest już w obiegu, choć czytając forum można wywnioskować, że jest już w dość zaawansowanym stadium produkcji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A już myślałem, że tylko ja śledzę losy tego projektu. xP
Gra zapowiada się wyśmienice. Realia wzorowane na czasach panowania Cesarstwa Rzymskiego (a w zasadzie to jego upadku), nisko-magiczny świat i masa wyborów, jak obiecują twórcy.
Zresztą, zwykłe drzwi będzie można otworzyć kilkoma sposobami - http://img338.imageshack.us/my.php?image=screenshot20000002ro1.jpg

Oby tego nie spieprzyli, a kto wie, może dostaniemy godnego następcę Fallouta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

The Age of Decadence stanowi potwierdzenie faktu, że w dzisiejszych czasach prawdziwych cRPG-ów spodziewać się można jedynie od twórców gier indie. Vince D.Weller to zresztą członek RPG Codex od niepamiętnych czasów, co pozwala wierzyć, że gra tworzona jest na bazie naprawdę solidnych fundamentów.

P.S.Zamieszczone przez Metalhead86 screeny są naprawdę staaare, więc wszystkim niezdecydowanym polecam od razu wskoczyć na forum, by nasycić oczy zdjęciami obrazującymi graficzną ewolucję tego produktu:
http://www.irontowerstudio.com/forum/index.php?topic=341.0
Jest ślicznie. Demo pozwalające zapoznać się z systemem walki powinno się ukazać na przestrzeni najbliższych miesięcy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

http://www.resolution-magazine.co.uk/issue4/interview_vincedweller.htm

Polecam lekturę tego wywiadu. Choć nie zawiera wielu informacji na temat AoD, to znajdują się tutaj interesujące przemyślenia cRPG''owca ze sporym doświadczeniem. Pan Weller jak każdy racjonalnie rozumujący człek zachwala tutaj Blizzard ("Blizzard jako jedyna firma zdaje sobie sprawę z tego, że tworzenie dobrych gier wymaga czasu") i wyjaśnia dlaczego jednak real-time ssie pytonga. I w 100% się z chłopakiem zgadzam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiemy, iż IT pracuje nad Age of Decadence i projektem Cyclopean (cRPG oparty na prozie H.P.Lovecrafta), znajdującym się we wczesnej fazie tworzenia... Dziś natomiast okazało się, iż Brian Mitsoda (Troika tudzież Vampire the Masquerade Bloodlines na pewno coś wam mówią) zawiązuje współpracę swego studia DoubleBear Productions (którego istnienie światu ogłosił) z Iron Tower właśnie. Owocem współpracy ma być cRPG z turowym systemem walki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 05.08.2009 o 23:44, Principes napisał:

Wiemy, iż IT pracuje nad Age of Decadence i projektem Cyclopean (cRPG oparty na prozie
H.P.Lovecrafta), znajdującym się we wczesnej fazie tworzenia... Dziś natomiast okazało
się, iż Brian Mitsoda (Troika tudzież Vampire the Masquerade Bloodlines na pewno coś
wam mówią) zawiązuje współpracę swego studia DoubleBear Productions (którego istnienie
światu ogłosił) z Iron Tower właśnie. Owocem współpracy ma być cRPG z turowym systemem
walki.

Razem z Brian''em dolaczyla tez Annie Carlson, ktora wczesniej pracowala tez m.in. w Obsidianie.

Kiedy AoD i te nowe projekty w koncu wyjda moze wreszcie beda jakies porzadne rpgi do pogrania, bo teraz to czysta zenada.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 07.08.2009 o 09:37, Principes napisał:

Stało się! Gra, nad którą studio pracuje to... Zombie RPG.
http://www.irontowerstudio.com/forum/index.php?topic=974.0

Pomysł świetny, sam Brian zauważył, że aż dziw, iż nikt na to dotychczas nie wpadł.


Cholera, ubiegłeś mnie o parę godzin. Właśnie przeczytałem news''a o grze na RPGWatch''u. Zapowiada się bardzo obiecująco. Nie mogę doczekać się również Cyclopean, jako że gra idealnie wpasowuje się w moje gusta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Swego czasu myślałem o rpg''u w takich klimatach, którego realia możnaby określić mianem "zombie apocalypse". Opowieść o przetrwaniu, gdzie wszystko zależy od umiejętności naszej postaci? Brzmi świetnie i naprawdę ten pomysł nadaje się na rolpleja. Wypada powiedzieć - czekamy na dalsze informacje, chociaż odrobina spekulacji nikomu jeszcze nigdy nie zaszkodziła. ;]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Szczerze mówiąc jestem rozczarowany demkiem. System walki jest raczej średni, poziom trudności niezbyt wygórowany, a optymalizacja leży i kwiczy (bugi i wywalanie do pulpitu pomijam celowo ;). Choć gra wygląda, co tu dużo mówić, dość słabo, to na moim pececie działa z ~20 klatkami. Mam nadzieję, że powyższe błędy zostaną wyeliminowane do premiery - jeśli nie, to obejdę się smakiem i poczekam na Cyclopean.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 03.01.2010 o 19:47, Niflheim napisał:

Szczerze mówiąc jestem rozczarowany demkiem. System walki jest raczej średni,


Nie zgadzam się. W zależności od wybranego oręża, walka przebiega zupełnie inaczej. Możliwości działania jest tutaj naprawdę sporo i co najważniejsze, taktyka "wybierz jeden typ ataku i klikaj do skutku, aż wroga usieczesz" nie sprawdza się tutaj w ogóle. Jest świetnie, a pamiętajmy, że grę można ukończyć bez zadźgania kogokolwiek. Potyczki to tylko dodatek, a nie oś, wokół której koncentruje się gameplay.

Dnia 03.01.2010 o 19:47, Niflheim napisał:

poziom
trudności niezbyt wygórowany


Oj, długo żeś sobie nie pograł. Im dalej w las, tym bardziej trzeba się napocić.

Dnia 03.01.2010 o 19:47, Niflheim napisał:

a optymalizacja leży i kwiczy


Gdyż nikt jeszcze gry nie optymalizował - co zresztą zaznaczono na forum.

Dnia 03.01.2010 o 19:47, Niflheim napisał:

(bugi i wywalanie do pulpitu
pomijam celowo ;)


Bugów jest zaskakująco niewiele, większość zgłoszonych już poprawiono, m.in. wywalanie do pulpitu podczas rozmowy z "zarządcą areny". Pobierz najnowszą wersję demka.
AoD wciąż wysypuje się podczas manipulacji kamerą w trybie Direct 3D przy cieniach ustawionych na max, programista obiecał zająć się tym problemem.

Dnia 03.01.2010 o 19:47, Niflheim napisał:

Choć gra wygląda, co tu dużo mówić, dość słabo,


Co to znaczy "słabo"? Moim skromnym zdaniem, gra prezentuje się ładniej niż Fallouty. Animacje są śliczne, okienka inwentarza i ikonki przedmiotów po prostu znakomite, przedstawiony tutaj świat jest klimatyczny, stylistycznie spójny, pełen cieszących oko drobiazgów... Proponuję włączyć AA i przybliżyć kamerę.

Od siebie dodam jeszcze, że muzyka jest znakomita, podobnie dialogi/opisy - czyta się je z przyjemnością.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 14.01.2010 o 18:40, Principes napisał:

Nie zgadzam się. W zależności od wybranego oręża, walka przebiega zupełnie inaczej. Możliwości
działania jest tutaj naprawdę sporo i co najważniejsze, taktyka "wybierz jeden typ ataku
i klikaj do skutku, aż wroga usieczesz" nie sprawdza się tutaj w ogóle. Jest świetnie,
a pamiętajmy, że grę można ukończyć bez zadźgania kogokolwiek. Potyczki to tylko dodatek,
a nie oś, wokół której koncentruje się gameplay.


Fakt faktem - jest rozbudowany, ale nie o tym mówiłem. Mi specjalnej radochy nie sprawiał, a to już inna bajka. Może z czasem się do niego przekonam, ale zrobię to raczej dopiero przy zagraniu w pełną wersję.

Dnia 14.01.2010 o 18:40, Principes napisał:

Oj, długo żeś sobie nie pograł. Im dalej w las, tym bardziej trzeba się napocić.


Graliśmy chyba w dwie różne gry. ;) Z tego co czytałem, to wydana została jeszcze jedna wersja demka - może była to bolączka wczesnej wersji.

Dnia 14.01.2010 o 18:40, Principes napisał:

Gdyż nikt jeszcze gry nie optymalizował - co zresztą zaznaczono na forum.


Nie przeglądam często tamtejszego forum, ale dobrze wiedzieć. Mam nadzieję że pełna wersja będzie działać jak należy.

Dnia 14.01.2010 o 18:40, Principes napisał:

Co to znaczy "słabo"?


Lekko niedzisiejszo, ale można na to przymknąć oko. Wyjąłeś zdanie z kontekstu - chodziło mi o to, że słaba płynność rozgrywki była dla mnie zaskoczeniem, tym bardziej że gra specjalnie efektowna nie jest.

Dnia 14.01.2010 o 18:40, Principes napisał:

Moim skromnym zdaniem, gra prezentuje się ładniej niż Fallouty.


A i je przypomina - interfejs chociażby. ;)

Dnia 14.01.2010 o 18:40, Principes napisał:

Animacje są śliczne, okienka inwentarza i ikonki przedmiotów po prostu znakomite, przedstawiony
tutaj świat jest klimatyczny, stylistycznie spójny, pełen cieszących oko drobiazgów...
Proponuję włączyć AA i przybliżyć kamerę.


Jeżeli mój pecet nie wybuchnie - sprawdzę. A jeśli chodzi o animacje, to IMO wcale tak pięknie nie jest. ;)

Dnia 14.01.2010 o 18:40, Principes napisał:

Od siebie dodam jeszcze, że muzyka jest znakomita, podobnie dialogi/opisy - czyta się
je z przyjemnością.


I tutaj jestem w stanie się zgodzić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 18.02.2009 o 14:01, Metalhead86 napisał:

Meczą Cie kolejne twory ze stajni BioWare noszące dumnie etykietke "cRPG", a grami z
tego gatunku nie są?


No przepraszam, ale BioWare to jedyna firma, która tworzy gry na jakimś sensownym poziomie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 14.01.2010 o 20:05, Woo-Cash napisał:

No przepraszam, ale BioWare to jedyna firma, która tworzy gry na jakimś sensownym poziomie.


Blizzard to jedyna firma, która zawsze tworzy gry na najwyższym poziomie - eh, myślałem, że wszyscy zdążyli to pojąć. ;P

A tak na poważnie... Dragon Age to bardzo dobre cRPG (jak na dzisiejsze standardy), ale post był napisany długo przed jego premierą. Mass Effect to świetna gra, choć cRPG raczej z niego marny. ;P OK, każdy ma swoje gusta, ale nie od takich rozmów jest ten temat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 14.01.2010 o 20:05, Woo-Cash napisał:

No przepraszam, ale BioWare to jedyna firma, która tworzy gry na jakimś sensownym poziomie.


Nie jedyna; sa jeszcze Obsidian Entertainment, Black Isle Studios i Bethesda. ;) W przypadku tej ostatniej tylko pierwsze trzy czesci TES byly wg mnie udane.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować