Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Tydzień z Warhammer 40, 000: Dawn of War II - dzień siódmy - recenzja

45 postów w tym temacie

Jak dla mnie totalna porażka. Nie lubię trybu sieciowego, a jeżeli idzie o singla to z tego co przeczytałem w CDA i widziałem na YouTube... OMG, zero strategii tylko jakiś prymitywny H&S. W dodatku cholernie schematyczne i niewymagające misje. Za 130 zł? Naaah...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

>trochę dziwne że autor nie uwzględnił tego w swoim tekście

Jak wszystkie recenzje, tak i ta jest czyimś personalnym odbiorem. Nigdy nie da się opisać wszystkiego i faktycznie, autor nie uwzględnił minusu, jakim jest niewielka ilość map, za co przeprasza ;]

(chyba zmienię sobie podpis na "jeszcze się taki nie urodził, co by wszystkim dogodził"...;] )

>no ale jak sam przyznał multi mu niespecjalnie przypadł do gustu bo "za trudne" [...]

Hę...? O_o

Dnia 22.02.2009 o 22:30, Konował napisał:

Morze dodadzą jakieś mapy jeszcze, bo taka ich ilość jest śmieszna, aż zaczynam żałować
że zamówiłem DoW2


Relic zapowiedział dodanie dwóch map już w pierwszym tygodniu po premierze. Miejmy nadzieję, że będzie ich więcej :)

http://www.shacknews.com/onearticle.x/56835

Za konstruktywną krytykę dziękuję, za ewentualne błędy przepraszam ;)

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 23.02.2009 o 00:35, Finnegan napisał:

Jak wszystkie recenzje, tak i ta jest czyimś personalnym odbiorem. Nigdy nie da się opisać
wszystkiego i faktycznie, autor nie uwzględnił minusu, jakim jest niewielka ilość map,
za co przeprasza ;]

(chyba zmienię sobie podpis na "jeszcze się taki nie urodził, co by wszystkim dogodził"...;]
)

No ale to naprawdę bida jest :(. Całkowite wywalenie map 2vs2 boli (a lubiłem na nich grać). Nie rozumiem co jest takiego trudnego w zrobieniu edytorem(który pewnie Relic zrobił na swój użytek) kilku fajnych map. Lenistwo? :(

Dnia 23.02.2009 o 00:35, Finnegan napisał:

Hę...? O_o

Ok, my bad xD.
Nie napisałeś że Ci multi nie przypadło do gustu, fakt. Ale napisałeś coś w stylu, że gra nie wybacza błędów w taktyce i nowicjuszowi nawet SI może łatwo dokopać. Czyli sądzisz że jest dosyć trudno. Zresztą już w samym nagłówku pisze "[...]dzień szósty - trudny multiplayer". Z tym się nie zgadzam opierając się co prawda głównie o multi z bety(jak na razie przechodzę singla w DoW2, poza tym ostatnio braki w czasie na granie).

Dlaczego gra wybacza błędy? Ponieważ jeżeli tracisz oddział, zwalnia się miejsce w armii, dzięki czemu ma się większy przyrost rekwizycji(brak jednostki=brak podatku). Można dzięki temu nadgonić przeciwnika. Poza tym nawet jeśli popełnisz błąd i twoje oddziały wpadną pod ostrzał przygważdżający wroga, czy po prostu będą w tarapatach - wystarczy nacisnąć magiczny "X" button. To naprawdę ułatwia rozgrywkę, dość rzadko przeciwnik jest w stanie dorwać uciekający oddział,musi mieć niezłą siłę ognia.

A dlaczego SI jest niewymagające? Na normalu jest defensywnie nastawione, pozwala nam spokojnie przejąć inicjatywę, nawet noobek spokojnie wygra. Wystarczy robić jakieś oddziały i bezmyślnie klikać na punkty oraz wrogie jednostki. Poza tym "ekspert" SI...ostatnio zrobiłem z nim sparing na nowej mapie 1vs1 której nie było w becie i 7 minut i po wszystkim, 500-0. No kurka naprawdę wydaje mi się to banalne, zwłaszcza że odkurzałem nie tak dawno takiego staruszka, C&C:Generals. Tam SI na "brutalu" jest imo znacznie trudniejsze...ale może to dlatego że w ogóle Generalsy są trudniejsze od DoW-a. Jest tam cała masa jednostek, ekonomia, infrastruktura...

...i właśnie, tego w DoW2 nie ma. Skupiasz się tylko na kierowaniu oddziałami a nie na rozbudowie bazy, ekonomii. Jednostek nie ma zbyt wielu. Z tego powodu rozgrywka jest prosta. Banalnie prosta. Trudno mi sobie wyobrazić kogoś kto miałby jakieś duże kłopoty z tą grą, chyba tylko człowieka który naprawdę nie lubi tego gatunku gier :D.

Mimo wszystko DoW2 podoba mi się...kampania z całkiem niezłą fabułą(nie podoba mi się tylko nasz milczący bohater). Lekko misje może monotonne, no ale nie jest tak źle. A multi będzie git, o ile dodadzą jakieś mapy i będą czuwali nad balansem.

Dnia 23.02.2009 o 00:35, Finnegan napisał:

Relic zapowiedział dodanie dwóch map już w pierwszym tygodniu po premierze. Miejmy nadzieję,
że będzie ich więcej :)

Dobre wieści.

Dnia 23.02.2009 o 00:35, Finnegan napisał:

Za konstruktywną krytykę dziękuję, za ewentualne błędy przepraszam ;)

Muszę stwierdzić że teksty były na wysokim poziomie, i piszę to mimo drobiazgów z którymi się nie zgadzam. Gratki ;).

Dnia 23.02.2009 o 00:35, Finnegan napisał:

Pozdrawiam

Również pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zastanawia mnie jedno, grając w dawn of war 2 (wszystkie aktualizacje) podczas ładowania misji zdarzało się że gra pokazywała pulpit.Czy autor tekstu także miewał takie problemy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To ja może kilka słów od siebie:

Mały zgrzyt już na początku: o konieczności posiadania/utworzenia konta Steam jest info na pudełku (podobnie jak o konieczności posiadania połaczenia z Internetem do uruchomienia).Ale o konieczności utworzenia konta w Games for Windows Live dowiadujemy się dopiero po otwarciu instrukcji. A jak wygląda sytuacja z GfW w Polsce wie chyba każdy. Do singla na szczęście wystarczy konto offline, które nie wymaga podawania "niekoniecznie prawdziwych" danych.

Ponieważ w Steam mam ustawiony domyślnie język angielski - nie doznałem _żadnej_ przykrej niespodzianki z tych, o których pełno informacji na forum. Instalacja - rozpoczęta dnia poprzedniego, przed premierą - dokończona bezproblemowo, aktualizacja pobrana szybko i jednorazowo. Za to spotkała mnie niespodzianka przyjemna - gra się od razu zainstalowała w wersji angielskiej.

Zagrałem... i ukończyłem kampanię po 2 dniach, grając praktycznie bez przerwy. Wciągnęło z butami.
Oprawa graficzna i dźwiękowa na bardzo wysokim, budującym klimat poziomie. A sama gra - dzięki rezygnacji z rozbudowy bazy (o, jak ja tego elementu nie cierpiałem w DoW1...) zbliżyła się do figurkowego pierwowzoru, za co twórcom niech będą dzięki. Odpada także bezrefleksyjne spamowanie stad jednostek na rzecz konieczności przemyślanwego gospodarowania posiadanymi zasobami. A jakby tak jeszcze dać możliwość wystawienia armii w oparciu o wartości punktowe z codexów i zlikwidować uzupełnianie strat na polu bitwy...

Odnośnie podsumowania mam małą uwagę. Dużo osób - nie mając za bardzo czasu - czyta tylko podsumowania recenzji. Zgadzam się z wnioskami recenzenta odnosnie pozytywów. Natomiast do negatywów dodałbym schematyczność misji pobocznych (polowanie na bossów i sprzęt, obrona zajętego terytorium) i piekielnie małą liczbę map w samej kampanii (doprawdy, można się wściec, kiedy po raz n+1 przemierza się tę samą mapę w drodze do kolejnego bossa). Wielki finał odstaje jednak od reszty mocno na plus pod względem dramaturgii i klimatu, i rekompensuje w części nudne "farmienie expa i itemów" z misji nieobowiązkowych.

W każdym razie dla mnie DoW2 jest krokiem naprzód, co więcej - krokiem w dobrym kierunku. Posiada naprawdę duży potencjał i mam nadzieję, że Relic pójdzie za ciosem i w dodatku zobaczymy 2 kampanie w podobnym stylu, z Chaosem i IG w roli głównej :)

Ocena ogólna: 8+/10

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@Konował- bardzo dziękuję za rzeczowego posta :)

Co do map 2vs2 to niestety, obawiam się, że właśnie lenistwo albo brak czasu były przyczyną niezamieszczenia większej ilości map :( Pewnie ktoś tam stwierdził "no dobra, wrzucamy te mapy które mamy, resztę dodamy w najbliższym czasie bo płytki muszą iść do tłoczni". Pracowałem przy powstawaniu gry i widziałem jak czasem przez brak czasu czy pomyłkę rodzą się takie niedociągnięcia :/

Co do nagłówka "trudny multiplayer", to wrzuciła go redakcja a nie ja;] Skoro ten argument został użyty, winien jestem to sprostowanie ;)

Być może nie jestem takim fanem rozgrywek multi jak część z czytelników. Każdej osobie w grze podoba się co innego i na co innego liczy, czekając na premierę. Tak, mówię szczerze, czekałem w pierwszej kolejności na grę w uniwersum Warhammera 40.000 (nie, nie jestem figurkowym świrem, po prostu lubię bardzo ten świat za jego klimat;) ), w drugiej kolejności na RTS''a i fajną kampanię jednoosobową a dopiero w trzeciej kolejności na możliwość spuszczenia komuś łomotu na multi. Gdyby tę recenzję pisała osoba mająca zupełnie odwrotne preferencje, pewnie artykuły wyglądałyby zupełnie inaczej (nie mówię że gorzej) - mogę założyć, że z mojego punktu widzenia, pominięto by inne, ważne dla mnie rzeczy, dlatego rozumiem że niektórzy maja żal, że o czymś nie napisano.
Prawie na pewno nie jestem takim asem w multi jak duża część forumowiczów. Być może multi nie było tym elementem, dla którego nie przespałem tygodnia przed premierą (nie przespałem go, bo walczyłem z tym $#%#@$#! steamem i jego aktualizacjami, przez które musiałem zaczynać kampanię trzy razy,bo każda z nich wyburczała mi sejwy i zmieniała jej przebieg :P). Starałem się jednak być tak obiektywny jak to możliwe a jeśli nie wszystko uwzględniłem, to już za to przepraszałem ;)

I tak, mi tez przeszkadza to, że główny bohater przez całą grę nie otwiera pyska :) I tak, tego tez nie zaznaczyłem wyraźnie w recenzji ;P

@menelica -> Nie, nie zauważyłem czegoś takiego u siebie. Więcej co prawda pracowałem na wersji prasowej, bo tak jak i reszta w oryginał gram od piątku a wtedy nie wyrobiłbym się z napisaniem wszystkiego, ale po zainstalowaniu oryginału tez tego nie zaobserwowałem.

Raz jeszcze pozdrawiam wszystkich :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Naprawdę nie rozumiem jak można było schrzanić tak wspaniale zapowiadającą się grę... Pierwsza część Dawn of War jest zdecydowanie jednym z najlepszych RTS-ów ostatnich lat, podczas gdy część druga przez wielu graczy jest uznawana za co najwyżej dobry RTS, a ''''tylko'''' dobrych RTS-ów jest przecież bardzo wiele.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem pewny czy grałem w "jedynkę". Czy to w tej grze są zrobione stałe punkty strategiczne, w których prowadzi się potyczki ? Gra wydaje się ok, ale z wyjątkiem tej właśnie rzeczy, która jest dla mnie mocnym ograniczeniem.

Sory za głupio wyglądające pytanie, ale grałem w tyle RTS, że mi się już tytuły mieszają :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tekst dobry, widzę przy okazji, że nawet autor recenzji nie uniknął problemów z popsutą przez aktualizacje instalacją gry w Steamie. Cóż, pomijając to gra jest naprawdę dobra, aczkolwiek najbardziej zawodzi stosunkowo niewielka liczba jednostek i map do multi. Nawet kampania nie jest taka zła (w CDA trochę za bardzo ją zjechano, ogólnie gra się w nią dobrze, szerze opisałem to w temacie o DoW2). Multi na pewno ma potencjał, i wypada lepiej od singla. Jak się rozwinie czas pokaże, oby Relic dbał o patchowanie balansu, tak jak to obiecał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie, czy w tej grze można w singlu sterować np. eldarami, w sensie czy są jakieś potyczki z botami, bo kampania jest tylko dla kosmicznych marines??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zapytam się, co z co-opem w kampanii? jak funkcjonuje etc? Bo jak gram sam w singlu to sobie nie wyobrażam tej mechaniki we współpracy ale co ja tam wiem ^^

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 23.02.2009 o 16:00, conan8 napisał:

Mam pytanie, czy w tej grze można w singlu sterować np. eldarami, w sensie czy są jakieś
potyczki z botami, bo kampania jest tylko dla kosmicznych marines??


Kampania, jak sam napisałeś, jest tylko dla SM. W trybie multi masz do dyspozycji wszystkie 4 armie, tak samo w trybie skirmish (więc z przeciwnikami/sojusznikami sterowanymi przez AI).

Grał już ktoś na co-opie? Jestem ciekaw, jak to wygląda, a nie mam z kim sprawdzić ;<

Pozdrowienia dla Autora, miło że interesuje się komentarzami :P

Zakrzyknę wraz z moimi dzielnymi Marines: "There is only the Emperor and He is our shield and protector!"

Acha: Jeśli nie wiecie, to biegiem marsz rejestrować grę na stronie THQ! Dla pierwszych 100 000 osób jest zestaw ekwipunku gratis przerastający te z wersji limitowanej - dodaje też metaliczne pancerze do malarza armii.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Szkoda ze znowu w malarzu armii nie ma podglądu wszystkich jednostek :| ale 8 dodatkowych koloró metalicznych?? Przysyłąć mi tą aktywacje THQ!!! ;)

Khai85 może sprawdzimy ten Co-op? :]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Powiem tyle, czekałem na te gre jak na żadną inna, założyłem zamówienie jak tylko pojawił sie pre order i co instalacja okazała się drogą przez męke. Nie mam netu musiałem swojego blaszaka zanieść do kumpla a tam w połowie aktualizacj steamu informacja że steam jest teraz zajęty! Co to ma być? Po za tym co to ma znaczyć że do instalacji potrzebny jest net co za głupota!! To nie jest WoW czy Conan, ogromny minus za to, zawiodłem się na gościach z THQ strasznie sie zawiodłem. Dzięki Bogu już później można grać offline. Sama gra wygląda super i tu nie mam żadnych zastrzeżeń po za ilością map w pojedynczych misjach, siedem to trochę mało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gra jest dla mnie ciekawa i oryginalna. Nie miałem wcześniej przyjemności na obcowanie z Company of Heroes inastawiłem się na DoW I z upgradowana grafą itp. Ku mojemu zaskoczeniu produkt jest totalnie inny...

Należę do tych graczy, dla których steam okazał się drogą przez mękę [ponad 24 godziny zanim udało się dokonać aktualizacji !!], no ale pierwsze śliwki- robaczywki jak to mówią. Jestem też przykładem gracza który od kompa dostaje przysłowiowe bęcki w trybie multi. Zakres zmian totalnie mnie zaskoczył, bo faktycznie wychodziłem z założenia, że w kupie siła- przynajmniej grając orkami. Mała liczba jednostek oraz umiejętności nasuwa mi skojarzenia z GW [wiem, wiem że to 2 totalnie inny gry]. Obawiam się jednak, że aktualizacje będą sztucznie podtrzymywać żywotność poprzez regularny balance skilli itp. Ale w sumie może to zamartwianie się na wyrost.

Jeśli chodzi o liczbę map to niezbyt się popisali, bo 7 nie brzmi interesująco, a i dodanie całych nowych 2 to w tym przypadku raczej średnia sensacja. Żałuję również że tylko 2 tryby są dostępne. OK, skoro stawiamy na taktykę i specjalizację, to może jakieś hybrydy capture the flag, obrony bazy itp w realiach rts? Może misje o faktycznie zróżnicowanej geografii? Póki co mapa narzuca strategię w ramach potyczki, ale nie w ramach planowania całej rozgrywki [choć może właśnie dlatego dostaję łomot bo tego nie zauważam :) ]

Podsumowując - gra dobra i jak dla mnie coś nowego. Nie jest to rts zbuduj chłopka-> pozbieraj złotko -> kup woja i nacieraj na wroga. Za odwagę we wprowadzeniu takiej małej ''''rewolucji'''' należy się pochwała. Nie odcinają kuponów od 1-ki jak masa innych tytułów, ale szukają czegoś nowego.
Mając tego świadomość i obiektywnie nastawiając się na nowe można zainteresować się tym tytułem

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 23.02.2009 o 22:11, Drangir napisał:

Szkoda że znowu w malarzu armii nie ma podglądu wszystkich jednostek :| ale 8 dodatkowych
kolorów metalicznych?? Przysyłąć mi tą aktywację THQ!!! ;)

Khai85 może sprawdzimy ten Co-op? :]


Bardzo, bardzo chętnie =] Łap mnie na Games for Windows lub na Steamie (w obu login to Khayn85)

Jeśli chodzi o metaliczne pancerze, szczegóły jak to dostać znajdziecie tutaj: http://www.thq-games.com/uk/news/show/6377
oraz na obrazku poniżej, wygląda nieźle ;>

Proszę moderatorów o nie usuwanie linka, jest jak najbardziej powiązany, nie jest reklamą, ba, prowadzi na stronę producenta gry...

20090224174224

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przy poziomie trudności powinno pisać - dziecinnie łatwy.

Gra ma mnóstwo wad, ale wystarczy napisać o tragicznych uproszczeniach, bezsensownych ułatwieniach i ogólnej casualowości. Zresztą, połowy nie pamiętam przy bezdennej nudzie, jaką niesie nowy dow.
To przykład, że mając dobre założenia podstawowe, można zatracić grę przez beznadziejne wykonanie.

Kandydat do rozczarowania roku, imho.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować