Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Roper w obronie WAR-a

30 postów w tym temacie

Dnia 23.02.2009 o 09:55, TobiAlex napisał:

Ale co to jest 300.000 w MMO? Ledwo koszty produkcji zwrócą się i to przez ładnych kilka
miechów.


W pełni zgadzam się z tobą.... miejmy nadzieję że graczy przybędzie i że nie będzie w grupie gier takich jak Star Wars Galaxies

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

TobiAlex ---> a kto ma więcej? na palcach jednej ręki można zliczyć. a skoro jest tak wielki pęd na MMO, to chyba jednak zyski z ich produkcji muszą być spore.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie wnikając w to, że GW to CORpg a nie MMO, to na dodatek w GW kupujesz grę poniżej 100 i grasz ile wlezie, a w porządnym MMO bez uiszczenia opłaty się nie obędzie, więc jest chyba lekka rożnica...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak Guild Wars miał około 5 mln to na rynku były tylko dwie duże produkcje:WoW i GW. Reszta to byli mniejsze produkcje mające po kilkadziesiąt tysięcy graczy max. No może jeszcze Everquest 2 był ale mało popularny w Europie. A potem rynek rozmienił się na drobne. Pojawił się Vanguard, Tabula Rasa,AoC, Matrix, LOTRO, DDO, CoH/CoV i masa mniejszych produkcji , sporo koreańskich nie wydanych w Europie. Rynek rozmienił się na drobne i uzyskanie kilkumilionowych liczb graczy jest bardzo trudne. Myślę że dokona tego dopiero następna gra MMO Blizzarda. Oni nie wypuszczą niedokonczonego produktu, nikt nie naciska na nich z szybszym wydaniem i spokojnie sobie pracują kilka lat nad projektem. Stać ich na to. Na przykładzie Conana i Warhammera widać że mimo miliona sprzedanych pudełek ludzie po miesiącu odchodza bo gra jest niedopracowana.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tyle, że GW dosyponuje trybem PvP o jakim WoW może pomarzyć ;))

A wynik 300 000 nie jest zły. WoW trzęsie całym rynkiem gier MMO, i aby go przebić nie wystarczy już zdobyć nowych graczy, ale trzeba również odwrócić graczy dzieła Blizzarda na swoją stronę co jest nie lada wyczynem (WAR przyciągnął graczy WoWa na chwilę, ale z pojawieniem się WOTLK odrazu liczba graczy zmalała)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Niestety w zalewie MMO trudno znaleźć coś oryginalnego - na ogół różnią się w szczegółach, a przecież ten gatunek daje tyle fantastycznych możliwości, tak odmiennych od bicia godzinami mobów ;/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

/.../

Trochę się mylisz, był publikowany ranking mmo z największą ilością graczy... wow wcale nie był na pierwszym, ani drugim, ani trzecim miejscu. O ile w ogóle był na tamtej liście- najwięcej graczy zgarniają jakieś dziwaczne azjatyckie produkcje, część z nich jest w ogóle darmowa. Z tego co pamiętam Second Life miał też wielką pulę graczy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 23.02.2009 o 12:08, Budo napisał:

/.../

Trochę się mylisz, był publikowany ranking mmo z największą ilością graczy... wow wcale
nie był na pierwszym, ani drugim, ani trzecim miejscu. O ile w ogóle był na tamtej liście-
najwięcej graczy zgarniają jakieś dziwaczne azjatyckie produkcje, część z nich jest w
ogóle darmowa. Z tego co pamiętam Second Life miał też wielką pulę graczy.


Pamiętam ten ranking (był publikowamy w newsie tu na gramie). Akurat Wow był na pierwszym miejscu. Potem były jakies dziwaczne produkcje online dla dzieci. Listę top 10 zamykały Lineage 2 i GW.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Guild Wars nigdy nie miało 5 milionów graczy. Guild Wars SPRZEDAŁO się w liczbie 5 milionów egzemplarzy - jest to łączna sprzedaż wszystkich kampanii (Prophecies, Factions, Nightfall i Eye of the North).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

/.../

Mylisz się- guild wars ma obecnie prawie 6 milionów kont. Nie jest to liczba sprzedanych kopii, ale liczba kont (wiele kont ma po kilka części).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 23.02.2009 o 11:28, kelus napisał:

A wynik 300 000 nie jest zły. WoW trzęsie całym rynkiem gier MMO, i aby go przebić nie
wystarczy już zdobyć nowych graczy, ale trzeba również odwrócić graczy dzieła Blizzarda
na swoją stronę co jest nie lada wyczynem (WAR przyciągnął graczy WoWa na chwilę, ale
z pojawieniem się WOTLK odrazu liczba graczy zmalała)

Ja bym raczej powiedział, że wystarczy przestać wypuszczać Bety, reklamowane jako pogromcy WoWa. Najpierw AoC, potem WAR, co będzie kolejne? Dopóki twórcy nie ruszą głową i nie zrozumieją, że to nie 2005 rok i nie mogą sobie pozwolić na podejście typu "spatchujemy to za pół roku", dopóty nie zagrożą pozycji WoWa. Co najwyżej on sam sobie zagrozi. Takie numery przechodziły w czasach przed WoWem, teraz wymagania ludzi wzrosły i popularne wymówki typu "a pamiętacie jaki WoW był jak wychodził, nam też wolno" nikogo nie interesują.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 23.02.2009 o 12:42, Budo napisał:

/.../

Mylisz się- guild wars ma obecnie prawie 6 milionów kont. Nie jest to liczba sprzedanych
kopii, ale liczba kont (wiele kont ma po kilka części).

A jakie to ma właściwie znaczenie? GW nie ma abonamentu, więc tak naprawde nie ma porównania. Gdyby gracze mieli wykładać co miesiąc paredziesiąt zł, mogłoby być różnie. A ilu chętnych jest do darmowych ''mmo''.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

/.../

Jeśli chodzi o sam temat newsa to żadne, zauważyłem błąd, więc poprawiłem. Jeśli chodzi o forsę z gry to ma znaczenie spore, bo oznacza kilkakrotnie wiekszą sprzedaż niż pisał Zaitsev.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jest mi przykro , że nowe MMO o wielkim potencjale nie radzi sobie lepiej. 300 tyś to kicha a nie przyzwoita liczba jak na gre, która miała stawić czoło Blizzowi, jednak mniejsze środki z gry to też mniejsze możliwości prac nad nowymi patchami, dodatkami, tysiącami requestów fanów związanych z gameplay itd.

O wiele ciężej jest rozwijać produkt przy mniejszym wsparciu finansowym. No, ale strata mała to i żal krótki. WOW rules póki co :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wróciłem znowu do Wara i nie żałuję gra rozwinęła się bardzo od momentu kiedy weszła na rynek. Generalnie na spadek popularności ma duży wpływ niedawna premiera LK, ale teraz wiedzę coraz większy napływ graczy z WoWa do Wara coś mi się zdaję, że nowy dodatek Blizzarda to ogrzewany kotlet i ludzie chcą czegoś nowego. EA Mythic też za słabo reklamuję Wara. Teraz do Wara wychodzi DARMOWY patch z nowymi postaciami i SC, ludzie już zacierają rączki i widać kolejny napływ graczy chcący zagrać Salyerem czy Choppa ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Póki co WAR ma tę wadę że chodzi nie za szybko. Przynajmniej jeśli chodzi o najbardziej wyróżniający tę grę element czyli masowe bitwy. Zoptymalizują grę, wejdą lepsze PCty, to się troszkę zmieni obraz.
WAR to naprawdę przyjemna produkcja. A że na pojedynczym serwerze nie zmieści się więcej niż kilka tysięcy graczy, to z mojego punktu widzenia (jako subskrybenta) nie ma to większego znaczenia czy kont jest 300 000 czy 3 000 000. Póki się producentom opłaca (i upgradują grę) a serwery nie świecą pustkami (niektóre niestety padły bo na starcie było ich za dużo) to po prsotu czerpię przyjemność z rozgrywki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować