Zaloguj się, aby obserwować  
Anonim_935d3cc295f0638c214c1da4c97647f003ec32c41f34d2b35455bcebe7298f3e

"Papierowe" RPG

5 postów w tym temacie

Witam
Wiem,że podobny temat już istnieje,ale mam nadzieję,że ten też się przyjmie ;p
Co do samego tematu to chciałbym w nim zawrzeć informacje dotyczące tzw. "Papierowych RPG".Oczywiście temat nie jest tylko dla fanatyków i hard core''owców ale i dla tych,którzy dopiero zaczynają swoją przygodę w świecie gier fabularnych.Od teraz możecie pisać o swoich przemyśleniach,pomysłach na udaną sesję a przede wszystkim możecie dawać rady,zarówno tym doświadczonym graczom (oni też czasem potrzebują pomocy) jak i początkującym.
Enjoy ;p

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio miałem długą debatę z kolegą, który również jest hardkorowym RPG''owcem. Ano kłóciliśmy się na temat Dungeons and Dragons jednego z niebywale najpopularniejszych systemów opartych na D20. Ja obrałem zdanie iż jest to imperialistyczna komercha dla małych dzieciuchów które nie czują klimatu a same światy są głupio przemyślane. Systematyka jest nie do strawienia i stylistyka w jakiej są napisane podręczniki opisy.. Nie mówiąc o ich multum. On za to opierał się zdania że świat zawsze może być klimatyczny, ( z czym się po części jednakowoż zgadzałem) w zależności od MG''ka a denerwujące zasady mogą być ominięte.. Ale po co skoro pod ręką mamy WFRP? A więc co o tym sądzicie?:P Taka mała wojna na rozruszanie tematu ;P!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 08.04.2009 o 20:49, FranTheMan napisał:

Ostatnio miałem długą debatę z kolegą, który również jest hardkorowym RPG''owcem. Ano
kłóciliśmy się na temat Dungeons and Dragons jednego z niebywale najpopularniejszych
systemów opartych na D20. Ja obrałem zdanie iż jest to imperialistyczna komercha dla
małych dzieciuchów które nie czują klimatu a same światy są głupio przemyślane. Systematyka
jest nie do strawienia i stylistyka w jakiej są napisane podręczniki opisy.. Nie mówiąc
o ich multum. On za to opierał się zdania że świat zawsze może być klimatyczny, ( z czym
się po części jednakowoż zgadzałem) w zależności od MG''ka a denerwujące zasady mogą
być ominięte.. Ale po co skoro pod ręką mamy WFRP? A więc co o tym sądzicie?:P Taka mała
wojna na rozruszanie tematu ;P!


Hmm...jak to mówią o gustach się nie dyskutuje,ale przejdźmy do tematu właściwego.D&D nie każdemu może się podobać,po części masz rację ale dla kogoś kto od dłuższego czasu zajmuje się jakimś systemem trudne może być do przyjęcia stanowisko drugiej osoby,szczególnie jeśli mówi ona o cechach negatywnych.D&D ma swój specyficzny klimat i pamiętam,że spędziłem przy nim kilka miłych chwil.W Warhammer''a natomiast miałem okazję zagrać raz i też mi się podobało,tak więc dla mnie ta mała wojna kończy się remisem ;p

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 08.04.2009 o 20:49, FranTheMan napisał:

Ale po co skoro pod ręką mamy WFRP? A więc co o tym sądzicie?:P Taka mała
wojna na rozruszanie tematu ;P!

Zacznijmy może od tego że WFRP i D&D to zupełnie inne podejścia do sprawy, mamy tutaj Dark Fantasy i Heroic Fantasy, wszystko zależy od ludzi jeśli chcą się bawić w bohaterów, czuć epickość i wspaniałość to mogą się zabrać za D&D jeśli wolą brud, moralną niejednoznaczność, paskudny zły świat to wybiorą WFRP. Następnie, przeczytałem parę podręczników do RPG i w praktycznie każdym było powiedziane że to co jest w podręczniku to Tylko Sugestia, innymi słowy można sobie dowolnie modyfikować świat i reguły. MG jest Niezwykle istotny, pozwól że posłużę się przykładem. Słyszałeś o Wampirze ?? Załóżmy że mamy dwóch MG i dwie sesje, jedną w D&D i drugą w Wampirze. Sesja w D&D ma w sobie masę ciekawych, oryginalnych postaci MG stara się nadać każdej z nich jakieś tiki czy przyzwyczajenia, zapętla intrygę w której rzuca bohaterów w wir wydarzeń w którym walczy ze sobą kilka frakcji, a każda próbuje wykorzystać i zmanipulować bohaterów, dorzućmy kilka ciekawych myków jak porwanie osoby bliskiej jednej z Postaci, może trucizna, która zabije którąś z postaci o ile nie dostanie antidotum i całą masę innych ciekawych "trików". Przejdźmy do Wampira, mamy sesję w której MG najzwyczajniej wybiera sobie miasto i napuszcza graczy na jakiś klan czy organizację i praktycznie cała sesja to jedna wielka rzeźnia Wampirów/Wilkołaków/Magów/Czego tam chcesz.
Wszystko zależy od MG, dobry MG potrafi z każdego systemu wycisnąć ciekawą i wciągają historię, kiepski MG potrafi spłycić i totalnie rozwalić nawet najpoważniejsze i najbardziej realistyczne systemy.
Mhm... czyżbym się trochę zbyt rozpisał ^^;

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować