Zaloguj się, aby obserwować  
Outlander-pro

S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat - temat ogólny

2365 postów w tym temacie

Dnia 25.04.2009 o 21:28, Crew_900 napisał:

Nie wiem co ktoś pisał że nowy stalker ma być na silnikuCryEngine 3 czy 2 , info fake
Będzie niestety na tym samym co Czyste Niebo :|
Także nie spodziewajcie się płynniejszej rozgrywki : /


Przecież było to jasne od razu, że to fake, lol. Stalker na CryEngine, to rzecz niemożliwa. Zresztą nawet jeśliby chcieli zrobić coś takiego, to calutką grę od podstaw musieliby robić ... Będzie nowy Xray po prostu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie, szkoda że tą lokację wycięli. Designem nadawała by się na bazę trepów Monolitu :-). Klimatem chyba przebiłaby prawie wszystkie lokacje w grze, no może poza moim ulubionymi; Prypecią i Czerwonym Lasem(zwłaszcza w okolicach rozbitego śmigłowca :-)). Któż wie, może ją umieszczą; jeśli to może chociaż będzie można w końcu pozwiedzać exteriory elektrowni bez goniącego czasu..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Powiadasz że znów nowa wersja silnika ?
Ehh , to jeżeli w Czystym Niebie na Dx 9 miałem średnio z 30 fps to w nowym będę miał podajże z 15 :|

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.04.2009 o 21:41, Crew_900 napisał:

Powiadasz że znów nowa wersja silnika ?
Ehh , to jeżeli w Czystym Niebie na Dx 9 miałem średnio z 30 fps to w nowym będę miał
podajże z 15 :|


Zapewne będą jakieś ulepszenia, nowe efekty i poprawki. Tej grze wystarczą betatesty...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli bedzie X-Ray2 to nawet lepiej. Będzie zachowany stalkerowski klimat CS i podstawki. Byle właśnie dobrze go zoptymalizowali poprzez dużo beta testów.
Btw. Mam Darwater czyli bagna, Jupiter czyli teren przemysłowy i Prypeć. Mam nadzieję, że będą to cholernie duże mapki co za tym idzie mogłyby wrócić pojazdy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 26.04.2009 o 00:48, Duddits napisał:

Btw. Mam Darwater czyli bagna, Jupiter czyli teren przemysłowy i Prypeć. Mam nadzieję,
że będą to cholernie duże mapki co za tym idzie mogłyby wrócić pojazdy.


A pojazdach nie słyszałem, ale wyczytałem, że te trzy lokacje wielkością mają odpowiadać 12 lokacjom z SoC/CS... Ciekawe jak zagospodarują przestrzenią ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 26.04.2009 o 09:39, Outlander-pro napisał:

A pojazdach nie słyszałem, ale wyczytałem, że te trzy lokacje wielkością mają odpowiadać
12 lokacjom z SoC/CS... Ciekawe jak zagospodarują przestrzenią ...


Już nawet nie chodzi o GSC. Nawet jeśli pojazdy dostaniemy za pomocą modów to duże mapki umożliwią normalne, sensowne z nich korzystanie. Nie trzeba by było wysiadać z nich co chwilę przy zmianie mapki jak w SoC i CS. Trzy ogromne mapki to bardzo dobre wiadomość i to bez starych.

@ Crew_900

Dobrze, że nie pomyśleli o wydawaniu Stalkera w tym dniu...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze screen jakoś mi się skojarzył od razu z Half-Life 2. Coś czuje, że mapki naprawdę będą ogromne. Mam nadzieję, że zrezygnują z płotów tworzących granicę. Lepsze są już granice naturalne.

20090427141735

20090427141751

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Coś mała posucha tu panuje. w taki razie wywiadzik z Olegiem Jaworskim, pracownikiem studia GSC Game World opublikowany na łamach "Gameplay".

Co zrobiliście w kwestii zaludnienia Zony? Czyste Niebo to już lekka przesada.

Spokojnie. Fabuła pozwoliła nam na zmniejszenie ilości stalkerów.

Jakie lokacje zobaczymy w grze?

Wszystkie lokacje będą nowe i zamiast dziesięciu mniejszych, zrobimy trzy duże. Będziemy mogli przez nie przechodzić tylko z przewodnikiem, tak więc nikt inny oprócz bohatera nie będzie mógł przejść na inną mapę.

Będzie to prequel, czy sequel? I w jakim czasie będzie dziać się gra?

Sequel. Fabuła będzie dziać się od razu po wydarzeniach z Cienia Czarnobyla.

Dlaczego daliście podtytuł "Zew Prypeci"? Oznaczać to będzie, że poszerzycie tę lokację?

Dlatego, że słowo "Prypeć" w podtytule jest korzystne z marketingowego punktu widzenia. Nie zmienia to jednak faktu, że Prypeci nie poszerzymy - wręcz przeciwnie, będzie ona właśnie trzecią lokacją. Dodam, że będzie trzeba było dokładnie ją spenetrować, a nie tak jak wcześniej, że nie mogliśmy sobie pochodzić po lokacji, tylko iść przed siebie szybko i monotonnie.

Kto będzie głównym bohaterem gry? Czy będzie on miał jakiś związek z dwoma poprzednimi bohaterami?

Cóż. Związku jako tako nie będzie, ale jakiś zawsze się tam znajdzie. Wszystko wydaje się być na swoim miejscu, a Sidorowicza niestety już nie spotkamy.

Będą jakieś nowe frakcje?

Jeszcze więcej? Nie, wszystko pozostanie po staremu, pominiemy akurat Czyste Niebo, bo frakcja ta została już zniszczona, a co za z tym idzie, nie ujrzymy jej już w grze. Będziemy mogli pracować dla Wolności, Powinności, może też dla Bandytów. Niespodzianki oczywiście nie są wykluczone, lecz twórcy o niczym innym nie wspomnieli.

Gdzie będzie rozgrywać się gra?

Chodzi ci o czas i miejsce akcji? Czas - wkrótce po wyłączeniu Mózgozwęglacza. Miejsce - dowiemy się po wyłączeniu pola psionicznego w głębi Zony.

Czy będą nowe bronie, anomalie, artefakty i potwory?

Niewątpliwie! Będą także nowe rodzaje broni. W grze pojawią się wycięte mutanty - Chimera i Burer.

Czy ulepszycie wojny frakcji, środowisko A-Life i całą resztę?

Owszem. Wojen frakcji nie będzie w ogóle, a środowisko A-Life będzie teraz żyło bardziej pokojowo. Stalkerzy mają na przykład swój własny harmonogram - rano chodzą na łowy, a wieczorem wracają z powrotem. Przy emisjach uciekają do najbliższego schronienia, a jeśli natrafią na przeciwnika - otwierają do niego ogień. Potwory z kolei, w godzinach porannych wylegują się w norach, a przed wieczorem chodzą na polowanie. Zawsze są szanse, że natkniemy się na kogoś w nieoczekiwanym miejscu, ale o dużej gromadzie nie ma mowy. Dopiero w przyszłości okaże się, jak to będzie naprawdę, ale brzmi ciekawie i przypomina trochę Gothica 2. Jeśli pomysł choć trochę będzie przypominał pierwotne założenia, to będę szczęśliwy.

Czy zoptymalizowano silnik gry? Można spodziewać się gry bez zacięć i spowolnień?

Tak - zoptymalizowaliśmy silnik. Nasi programiści znaleźli sposób, by zmniejszyć obciążenie komputera. Na tyle dobrze, że możemy spodziewać się gry przy stałej ilości 50 FPS-ów! Jeśli zaś chodzi o błędy, gra zostanie wydana jesienią, ale będziemy mogli poświęcić nieco więcej czasu na beta-testy. W Czystym Niebie twórcy wprowadzili parę nowych technologii i poddawali je testom, ale teraz stosują już "sprawne" rozwiązania. W związku z tym błędów będzie mniej i jest nadzieja, że obejdzie się bez nich.

Jakie będą minimalne specyfikacje według twórców?

Niestety, nie wiem. Ale nieodstraszające - to na pewno.

Zmieniło się coś w kwestii poszukiwań artefaktów?

Nie, wszystko będzie tak jak w Czystym Niebie. Najwyżej pojawi się nowy detektor, a anomalie będą działać w trochę inny sposób.

A co z grafiką? Będzie lepsza, niż w Czystym Niebie? I co w kwestii DirectX10?

Cóż, grafika będzie taka sama, tylko jak zwykle nieco lepsza. Mam tu na myśli więcej polygonów, ulepszone efekty specjalne i oświetlenie, nową oprawę graficzną i ładniejsze lokacje. DirectX10 oczywiście będzie w pełni obsługiwane, czyli zaawansowane oświetlenie, efekty dymu i mokrego podłoża.

Nie będę pytał o nazwę bohatera, lecz ciekawi mnie, jak będzie on odnosił się do poprzednich części gry.

Dobrze. Nowy bohater niby nie ma żadnego związku z poprzednimi wydarzeniami, chociaż nie jest wykluczone, że coś wyjaśni się w trakcie gry. W pierwszej części graliśmy samotnikiem, a w drugiej jako najemnik. A teraz spróbujcie zgadnąć, kim będzie bohater w trzeciej części.

W grze będą w sumie trzy lokacje (ale za to duże) i dwa podziemia?

Owszem.

Pierwotne lokacje nie były zaś takie małe, więc jak duże będą nowe?

Coś w granicach 1.5x1.5 km. Nie będą to puste lokacje, lecz bardziej zagęszczone. Istnieje podobieństwo do lokacji z pierwszej i drugiej części Gothica, tam również są one mniejsze, niż te w Oblivionie. Tak więc mam nadzieję, że tutaj też tak będzie.

Czy będzie możliwość przejścia na inną lokację bez przewodnika i czy druty kolczaste i wysokie promieniowanie zagradzać będą nam drogę?

Hmm, właśnie tak. Każda lokacja będzie w ten sposób nie do przejścia.

Jeśli lokacje mają być w takim stopniu ogromne, to czy gra będzie wczytywać się kilka razy w poszczególnych miejscach, czy tylko raz i to wszystko?

Lokacje będą wczytywać się tylko raz.

Jak wyglądają sprawy związane z ulepszaniem broni i kombinezonów?

Zmieniliśmy system ulepszania wyposażenia. Trudno to opisać, ale spróbuję - będą istniały trzy poziomy ulepszeń i na każdym z nich wybrać będziemy mogli dodatkowe warianty.

Jak zachowywać się będzie AI postaci? Będą chodziły grupami, ukrywały się za osłonami i współpracowały z innymi stalkerami? Będą się one starały choć trochę żyć pokojowo?

Niestety, nie mam pojęcia. Podejrzewam jednak, że prace prowadzone są we wszystkich wymienionych przez ciebie kierunkach, czyli stalkerzy nie będą walczyć tak zapalczywie, tylko ostrożnie i pokojowo.

Jak wyglądają sprawy związane z wątkami fabularnymi? Ile ich będzie? W ile godzin (w przybliżeniu) będzie można przejść grę? Udoskonaliliście zadania poboczne?

Na chwilę obecną wiemy, że przejście gry zajmie dwadzieścia godzin. Jeśli mielibyśmy opierać się na samej fabule, to zajęłoby nam to spokojnie pięć godzin. "Cykliczne" zadania poboczne będą dzielone na podmisje, więc nie będą się się ograniczały do "zanieś-przynieś". Każdy quest będzie posiadał własną historię. Ot, tak dla przykładu, jeden stalker poskarżył się drugiemu, że zostawił w Zonie zaporożca, nagle wpadł pod ziemię - wokół anomalii utworzyła się potężna szczelina. Poszedł sobie, a jego łup został w bagażniku. Co potem? Idziemy, skaczemy przez wyrwę, zabieramy walizkę i mówimy, że ją odzyskaliśmy. Natomiast za murem kryje się czyjaś nora i okazuje się, że potwory urządziły sobie tam legowisko. Można spokojnie stamtąd wyjść, ale drugi koniec nory wypełniony jest po brzegi potworami. Nawiasem mówiąc, można poczekać do nocy i niepostrzeżenie stamtąd uciec lub też stanąć do walki. Hmm... Albo coś w tym stylu - przechodzimy obok kadłuba okrętu i spostrzegamy dziwnie wyglądający artefakt. I tu rozpoczyna się nowy quest. Pytamy więc o to wszystkich stalkerów. Nie każdy nam odpowie, ale znajdzie się ktoś, kto umożliwi nam dalsze poszukiwania.

Część stalkerów generuje się losowo, kiedy gracz ich nie widzi i czy teraz będziemy mogli to zaobserwować?

Nie wiem, ale niewykluczone.

Potwory będą mieć swoje legowiska. Tak więc czy będziemy mogli tam pójść i wybić je co do jednego?

Z pewnością, ale wkrótce i tak się zrespawnują.

Czy można będzie zlikwidować bazę danej frakcji, czy postacie znowu będą się tam respawnowały po pewnym czasie?

Cóż, twórcy zawsze byli przeciwko "doszczętnemu" zlikwidowaniu bazy danej frakcji, więc są znikome szanse, że ulegnie to zmianie. Można się jednak spodziewać tego, że będziemy mogli mieć wpływ na swoją frakcję tak, by żaden wróg nie próbował zdobyć zajętego przez nas terenu.

Czy twórcy zrobili coś w kwestii precyzyjnego rzucania granatów przez BN-ów prosto pod nasze lub o dziwo ich nogi?

Tak, to właśnie zostało poprawione. Zmniejszyliśmy też ogólnie celność.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dawno nie odwiedzałem tego wątku i widzę, że dużo straciłem. Jeśli gra będzie miała wyglądać tak jak opisuje to Oleg Jaworski i artykuł z Gameplay''a, to jest na co czekać, oj... jest. :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.04.2009 o 21:28, Crew_900 napisał:

Nie wiem co ktoś pisa3 ?e nowy stalker ma bya na silnikuCryEngine 3 czy 2 , info fake
Bedzie niestety na tym samym co Czyste Niebo :|

Na innej wersji, wiec może będzie lepiej.

Key game features:
* Photorealistic exclusion Zone: Pripyat town, Yanov railway station, Jupiter factory, Kopachi village and more, recreated by their true-to-life prototypes.
* New story, a number of unique characters.
* Extended system of side quests.
* New monsters: Chimera and Burer. New behaviour and abilities for all monsters.
* New A-Life system, created using the players'' best-liked elements of the first two games in series.
* Emissions considerably influence the world of the Zone.
* Sleep function added into the game.
* New player''s interface.
* Possibility to continue the game after completion in a freeplay mode.
* The game is developed on X-Ray engine v.1.6

20090501143105

20090501143130

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

I po polskiemu...

- Fotorealistyczne odwzorowana Zona - Miasto Prypeć, stacja kolejowa Yanov, fabryka Jupiter, willa Kopachi i inne. wszystkie miejscówki odtworzone z ich realistycznych odpowiedników.
- Nowa historia, wiele unikatowych postaci.
- Rozbudowany system zadań pobocznych.
- Nowe mutanty: Chimera oraz Burer, nowe zachowania i zdolności dla wszystkich mutantów.
- Nowy system A-Life, stworzony przy użyciu najpopularniejszych elementów z wcześniejszych dwóch gier z serii.
- Emisje znacząco wpływają na świat Zony.
- Funkcja spania dodana do gry.
- Nowy interfejs gracza.
- Możliwość kontynuowania gry po jej ukończeniu, czyli tryb ''freeplay''.
- Gra tworzona jest na silniku X-Ray Engine 1.6.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ciekawy wywiad,dużo nam wyjaśnili,aczkolwiek wciąż mało i wciąż jest to nie pewne.
Póki co można wnioskować,że zapowiada się nie najgorzej.Jednak to info mnie aż tak bardzo nie poruszyło,po cichutku liczę na coś więcej...
Najbardziej cieszy mnie chyba fakt,że questy poboczne będą bardziej rozwinięte i to,że lokacje będą jakieś nowe i większe.
Hm,bez klasycznych wojen frakcji jak to było w CS? W sumie mi to leży,będzie powrót do SoC i gra będzie miała klimat.Mam nadzieję,że fabuła będzie jeszcze chociaż troszkę ciekawa.
Nowe mutanty oraz ich zachowania,nowe anomalie i ich działanie.To już powinno być w CS,ale cieszy mnie fakt,że w końcu pomyśleli.
Freepaly to oczywiście duży plus,ale już z dystansem na to podejdę.Szczególnie po końcówce z Cs,jakoś w tedy nie miałem ochoty latać już sobie po Zonie,dlatego też liczę na dobry główny wątek fabularny i zaskakujące albo nieco rozsądniejsze zakończenie.
Już pominę takie banały jak rzuty granatów BN-ów czy dodanie opcji spania ponieważ to chyba każdy dostrzegł.
Coś tam ruszyło,ale niech się nie śpieszą,niech zrobią sobie pół roku na beta testy...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 03.05.2009 o 12:46, Ajinur napisał:

/.../


Mnie się za bardzo nie podoba, że mapki będą w sumie nie za duże. 1.5x1.5 km to całkiem mało. Myślę, że Kordon był nie wiele mniejszy i te słowo "ogromne" powiedziane jest na wyrost. Ale jeśli będzie naprawdę bardzo duża ilość questów i to naprawdę dobrych questów to jakoś można to przełknąć.

@ John_McClane

Dnia 03.05.2009 o 12:46, Ajinur napisał:

Skąd bierzecie te wszystkie informacje i wywiady?


Ja to np. ten wywiad to wyssałem z palca bo nudno było ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tryb freeplay, nowe mutanty i funkcja spania. Te 3 rzeczy mnie cieszą niezmiernie. Żeby tylko bugów jak najmniej było :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 03.05.2009 o 14:50, Duddits napisał:

Mnie się za bardzo nie podoba, że mapki będą w sumie nie za duże. 1.5x1.5 km to całkiem
mało. Myślę, że Kordon był nie wiele mniejszy i te słowo "ogromne" powiedziane jest na
wyrost. Ale jeśli będzie naprawdę bardzo duża ilość questów i to naprawdę dobrych questów
to jakoś można to przełknąć.


1.5x1.5 km ? Skąd to ? Przecież jest mówione, że będą trzy ogromne lokacje (wymieniałem wcześniej) które wielkością mają dorównywać 12 lokacjom z SoC/CS, czyli powinny być naprawdę duże.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 03.05.2009 o 15:25, Outlander-pro napisał:

1.5x1.5 km ? Skąd to ? Przecież jest mówione, że będą trzy ogromne lokacje (wymieniałem
wcześniej) które wielkością mają dorównywać 12 lokacjom z SoC/CS, czyli powinny być naprawdę
duże.


Z wywiadu z Jaworskim:

Pierwotne lokacje nie były zaś takie małe, więc jak duże będą nowe?

Coś w granicach 1.5x1.5 km. Nie będą to puste lokacje, lecz bardziej zagęszczone. Istnieje podobieństwo do lokacji z pierwszej i drugiej części Gothica, tam również są one mniejsze, niż te w Oblivionie. Tak więc mam nadzieję, że tutaj też tak będzie.

Czyli wychodzi na to, że każda mapka wynosić będzie miej więcej 1.5x1.5 km. Czyli mało. Ale im więcej questów i mocno zagęszczona infrastruktura w Prypeci i na mapce Jupiter tym powinno być lepiej. No i jeszcze dwa podziemia. Mam nadzieję, że nie w stylu katakumb Agropromu w CS. Choć to i tak dość mało. I jeszcze jedno. Jaworki wspomniał, że przejście gry na szybkiego zajmie nam koło 5h co też nie napawa optymizmem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować