Zaloguj się, aby obserwować  
Kamis16

Gothic 2

13657 postów w tym temacie

Czary paladynów kosztują o ile pamiętam po 5 punktów nauki każdy. Ale nie możesz się nauczyć wszystkich od razu, Albrecht będzie ci "dozował" wiedzę zależnie od tego w którym jesteś rozdziale.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ta gra mnie dobija z lekka. Przeszłam całą jedynkę. I akcja w niej była płynna. A tu... po prostu porażka. Słuchajcie, to moje drugie podejście do tej gry, czyli "dwójki" i znów coś schrzaniłam:( Czuję, że skończenie jej nie będzie możliwe. Dodam, że nie używam kodów, nie chcę ich używać, no i na pewno nie będę. Korzystam z przewodnika drukowanego / z własnymi modyfikacjami, bo gdyby nie one to już w ogóle nie przeszłabym 3 rozdziałów/ ale tam jest niezła kaszana - większość rzeczy oczywistych aż zbyt dokładnie podpowiadają, tylko, że te ich porady są do bani, bo jeśli chodzi o bilans końcowy to wychodzi na to, że zmarnowało się 2 miesiące, ponieważ gry nie da się skończyć w sposób godziwy i honorowy /czyli bez kodów:(/. Wychodzi się na marniaka, a końcowe opisy przewodnika /w przeciwieństwie do pierwszej połowy czyli opisów zbyt szczegółowych/ są strasznie lakoniczne, czylizbyt ogólne a poza tym połowy rzeczy nie ma w tym opisie/ np. polowanie na orków w okolicach Khorinis - to jest w ogóle pominięte/. Jest mi przykro i czuję się zrobiona w przysłowiowego "konia". Jak to mawiały Kargule czy Pawlaki - utknelimy a czort karty rozdaje -:) Czyli nie mam wpływu już na nic. Czuję się oszukana przez twórców tej gry:(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dziwne, ja przeszedłem całą grę po każdej stronie (paladyn/najemnik/mag)nie korzystając ani z poradnika ani z żadnych innych solucji i nie zablokowałem się ani razu.
Cóż może powiesz na czym utknąłeś to da się coś wymyślić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 03.06.2007 o 22:33, Toszka napisał:

Czyli punkty doświadczenia są nieważne tylko rozdziały?


Punkty doświadczenia są ważne (potrzebujesz 5 na nauczenie się każdego zaklęcia), ale możliwość poznania poszczególnych czarów zależy od rozdziału. Tak jest zarówno w przypadku paladyna jak i maga.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na orkach utknęłam. Nie umiem pokonać więcej niż 2 na raz/ o wojownikach mowa/. Mam 27 lvl, paladyn. Za malo zdolnosci walki mieczem-tylko 56%. Ech no nie rozumiem, gdzie zrobilam blad. Nie marnowalam punktow. Cwiczylam sile i technike + ze 2 awanse lowiectwa. Dzis dowiedzialam sie o tych runach paladynow. Jedno zawalilam-dzis to wiem- nie zniszczylam wszystkich potworow w kazdym rozdziale, a jak sie okazuje, na tym ta gra polega-zero marginesu i to mnie rozczarowuje okropnie:(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na orki najlepiej polować metodą - atakujesz z odległości (łuk/kusza lub czary) i uciekasz (musisz wcześniej oczyścić sobie tyły żeby mieć przestrzeń) jak orki zaprzestaną pogoni ponownie atakujesz - w ten sposób masz szansę na rozbicie większej grupy na pojedyńcze sztuki, jak z goniących cię orków zostanie tylko jeden to chwytasz za miecz i zabijasz drania. W Górniczej Dolinie można też zastosować inną metodę. Pamiętasz taran orków po którym się wbiega do zamku? Orki nie mogą na niego wejść - gra im tego zabrania (żeby przypadkiem całe ich stado nie trafiło za tobą do zamku), więc zwabiasz jak największą ich grupę za sobą, wbiegasz na taran i stojąc bezpiecznie poza ich zasięgiem prujesz do nich z broni dystansowej. Wyrzynając tak kolejne grupy orków nabijesz sobie sporo xp i będziesz mogła podszkolić swoją postać. Nawiasem mówiąc nieco łatwiejszym łupem od orków są strzegący smoków jaszczuroludzie więc może warto by zacząć od nich.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 03.06.2007 o 23:01, Karharot napisał:

Pamiętasz taran orków po którym się wbiega do zamku? Orki nie mogą na niego wejść /.../
wbiegasz na taran i stojąc bezpiecznie poza ich zasięgiem prujesz do nich z broni dystansowej.


W tym miejscu to spokojnie można też ich z miecza nawalać, bo jak staną przy taranie to nawet jak podejdziesz im pod nos to Cię nie zatakują ;) chyba, że któryś z rozpędu wbiegnie to może raz mieczem sieknąć ale wtedy można się łatwo obronić poprzez blok mieczem.

Dnia 03.06.2007 o 23:01, Karharot napisał:

Nawiasem mówiąc nieco łatwiejszym łupem od orków są strzegący smoków jaszczuroludzie więc może warto by zacząć od nich.


No nie wiem czy są łatwiejsi, tzn. w Nocy Kruka na pewno są łatwiejsi, bo twórcy mocno ich osłabili obniżając im staty obronne (a tak właściwie za mało im dodali) w stosunku do orków, natomiast w samej podstawce to z tego co pamiętam jednak jaszczuroludzie sprawiali więcej problemów od orków, bo mieli wyższe staty obronne niż orki, pamiętam, że jak orków rozwalałem na trzy ciosy mieczem to jaszczuroludzi musiałem ze cztery lub pięć razy mieczem sieknąć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ale pośród jaszczuroludzi nie ma szamanów ani elit, poza tym jakoś tak zawsze łatwiej mi było rozbić ich grupy na pojedyńcze sztuki (byź może to właśnie efekt nieobecności atakujących z dystansu szamanów).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 04.06.2007 o 08:39, Karharot napisał:

Ale pośród jaszczuroludzi nie ma szamanów

To fakt :) dla słabo rozwiniętych postaci to może być problem i to całkiem spory, jednak są sposoby i na to, choć do łatwych nie należą, mianowicie atakując grupę orków w której jest ork szaman dobrze jest się ustawiać za jakąś przeszkodą która może powstrzymać jego kule ognia, orkowi szamani nie są na tyle inteligentni aby obejść taką przeszkodę, więc prawie zawsze wtedy po prostu staną w miejscu podczas gdy innych orków można tłuc stojąc w miejscu za tą przeszkodą :) jeśli nie ma się za co chować to dobrze podczas walki jest poruszać się w takim kierunku (na boki czy tam równolegle, nie wiem jak to dobrze i zrozumiale opisać) aby nie zbliżać się do szmana, wtedy znacznie zmniejsza się ryzyko, że taki szaman trafi nas kulą gonia, im dalej do szmana tym ryzyko trafienia będzie jeszcze mniejsze, jeśli jednak taki szaman się zbliży dosyć blisko to wtedy można podejść pod jego nos a wtedy wyciągnie on topór i przestanie rzucać czarami. Jak ktoś jest cierpliwy to będzie próbował najpierw jakoś wywabić szmana z grupy jako pierwszego lub na odwrót czyli najpierw wywabić wszystkich zwykłych orków tak aby z grupy został tylko szaman i wtedy go tłuc :)
Poza tym jak ktoś ma dobrą ochronę przez ogniem/magią? (nigdy nie pamiętałem co było odpowiedzialne za ataki szamanów ^^) to szamani nie stanowią problemów, kiedyś jak grałem Paladynem to pamiętam, że dzieki amuletom i pierścieniom (zresztą sama zbroja Paladyna dają sporą ochronę przed atakami szmanów) miałem taką ochronę, że orkowie szamani swoimi kulami ognia nie byli mi w stanie zadać jakichkolwiek obrażeń :D

Dnia 04.06.2007 o 08:39, Karharot napisał:

ani elit,

No oni tez stanowią niemały problem i tych to chyba trzeba tylko pojedynczo tłuc, bo jak są w grupie to ciężko :)

No ale jak jest się Paladynem i posiada się jakiś czar Paladyna to wszelkie orki nie stanowią praktycznie żadnego problemu, nawet najsłabszy czar Paladyna może siać niezłe spustoszenie wśród orków, IMO w podstawce te czary Paladyna były właśnie za mocne.

Toszka

Dnia 04.06.2007 o 08:39, Karharot napisał:

nie zniszczylam wszystkich potworow w kazdym rozdziale,

To, że nie zniszczyłaś wszystkich stworów w każdym rozdziale wcale nie przekreśla Twoich szans w dalszej grze ;)

Dnia 04.06.2007 o 08:39, Karharot napisał:

a jak sie okazuje, na tym ta gra polega-zero marginesu i to mnie rozczarowuje okropnie:(

Takie coś jest potrzebne jesli chce się mieć super wypasioną postać na poziomie przynajmniej 45 która orków wojowników będzie rozwalać na dwa machnięcia mieczem a orki elity na trzy, wtedy gra staje się zdecydowanie za łatwa. Sam jak pierwszy raz grałem w Gothica 2 to kończyłem grę gdzieś na 35 poziomie, więc nie powinnaś się tym martwić ;) Jak chcesz sobie poziomów kilka nabić to rób tak jak mówił Karharot, czyli idź do Górniczej Doliny i poluj na orki, wytłuczenie wszystkich orków oblegających zamek powinno dać Ci kilka poziomów więcej. Może to być troche czaochłonne, ale jest całkowicie wykonalne, przy opkazji trochę sobie potrenujesz obsługę mieczem w walce, bo to jest klucz do efektywnej walki, dobrze wytrenowany w walce mieczem gracz (nie mówię tu o statach w grze tylko umiejętnościach manualnych gracza) może spokojnie wytłuc wszystkie orki dokoła zamku już w drugim rozdziale nie mając nawet 20 poziomu.
A co do tych run to koniecznie zbieraj doświadczenie żeby się nauczyć tych run, jeśli masz samą podstawkę bez Nocy Kruka to nawet najsłabszy czar Paladyna będzie bardzo mocną bronią na orki i znacznie ułatwi Ci grę ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 03.06.2007 o 20:46, kolektor napisał:

> zgubiłem płytę !!! <płacze><płacze><płacze><płacze><płacze>


W domu zgubiłeś ? To musisz mieć wielki dom :P
Ja jak wiem że potem też będę grał, to nie wyjmuję nawet płyty z napędu. A jak wyjmuję to umieszczam
ładnie w pudełeczku żeby się nie porysowała :D


Czasami siostra roznosi moje płyty z grami , ale gothica 2 znalazłem !!! ...był w pudełku od FEARA :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 04.06.2007 o 14:34, Adin92 napisał:

Czasami siostra roznosi moje płyty z grami , ale gothica 2 znalazłem !!! ...był w pudełku od
FEARA :D

Wiesz, wkładanie płyty do pudełka trwa trochę czasu.Trwa na tyle żeby zapamiętać że się wkładało w to miejsce.Ale skoro mówisz że to twoja siostra to rozumiem.Bo ja też mam takie problemy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 08.06.2007 o 12:41, albinskia napisał:

1.latwo czy trudno sie gra magiem ognia??
2.trzeba jakies umiejetnosci by robic runy??

1.Nie jest tak trudno potem dalej w grze można mieć takie runy że nic cię nie pokona
2.Tak trzeba mieć umiejętność ,,Tworzenie run", ale tego nie uczy jeden nauczyciel.Kazdy kto jest ekspertemw w danej dziedzinie magii nauczy cię danej dziedziny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 08.06.2007 o 12:41, albinskia napisał:

1.latwo czy trudno sie gra magiem ognia??

Tylko na początku mogą być jakieś problemy. W późniejszych etapach gry, magiem ognia gra się chyba najłatwiej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 08.06.2007 o 12:41, albinskia napisał:

1.latwo czy trudno sie gra magiem ognia??

Ponoć jest to najtrudniejsza postać do prowadzenia, ale dla osób z doświadczeniem godna polecenia.
Z początku gra się nim dosyć ciężko. Słaby pancerz, częsty niedobór many, w większości wypadków trzeba się podeprzeć bronią w zwarciu. Jednak mag jest bardzo uniwersalny. Szeroki akompaniament różnorodnych czarów czyni z niego potężnego wymiatacza, szczególnie w późniejszych etapach gry. Radzę spróbować.

Dnia 08.06.2007 o 12:41, albinskia napisał:

2.trzeba jakies umiejetnosci by robic runy??

Tak. Umiejętność Tworzenia run to podstawa. Musisz także posiadać wiedzę o odpowiednich kręgach. Do tego nauka formuł każdego zaklęcia, które będziesz chciał stworzyć niezbędna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

graja magiem ognia za oszukanie kogos itp mozna dostac jakas grzywne lub kare?? podejzewam ze nie ale pedro cos o tym gadal ;]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 08.06.2007 o 13:47, albinskia napisał:

graja magiem ognia za oszukanie kogos itp mozna dostac jakas grzywne lub kare?? podejzewam
ze nie ale pedro cos o tym gadal ;]

Tak.Wszędzie panują zasady i musisz płacic grzywnę za przewinienie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 08.06.2007 o 13:49, Gracz 23 napisał:

> graja magiem ognia za oszukanie kogos itp mozna dostac jakas grzywne lub kare?? podejzewam

> ze nie ale pedro cos o tym gadal ;]
Tak.Wszędzie panują zasady i musisz płacic grzywnę za przewinienie.

ale tylko grzywne?? a miejwiecej jakiej wysokosci??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować