Zaloguj się, aby obserwować  
artur_666

PSP - Temat ogólny

7619 postów w tym temacie

Dnia 23.09.2007 o 15:31, des1og napisał:

O ile mnie pamięć nie myli, to Portable Ops śmiga na silniku Metal Gear Acid. Biorąc pod uwagę
ograniczenia techniczne PSP, na bank nie jest to engine MGS''a 3.

Na bank nie jest to silnik Acid. Jedynka była brzydka, dwójka zaś to cell shading. A PO ma bardzo ładną grafikę, na pewno to nieco okrojona wersja MGS3. Tak samo jak i przy GTA: LCS czy VCS zresztą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.09.2007 o 21:44, Cmq napisał:

/.../


PSP ma porównywalne, aczkolwiek nieco słabsze, parametry techniczne co PS2. Za to grafika renderowana jest w niższej rozdzielczości. Po pewnej optymalizacji silnika z PS2, można go wykorzystać do PSP (tak było właśnie z wymienionymi przez Ciebie GTA: LCS i VCS). Zatem nie widzę przeszkód by MGS: PO nie było oparte na zmodyfikowanym enginie MGS 3.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.09.2007 o 22:42, Klimos napisał:

PSP ma porównywalne, aczkolwiek nieco słabsze, parametry techniczne co PS2. Za to grafika renderowana
jest w niższej rozdzielczości. Po pewnej optymalizacji silnika z PS2, można go wykorzystać
do PSP (tak było właśnie z wymienionymi przez Ciebie GTA: LCS i VCS). Zatem nie widzę przeszkód
by MGS: PO nie było oparte na zmodyfikowanym enginie MGS 3.

PSP ma zdecydowanie słabsze parametry, choć przy porządnym dopracowaniu da się z niego sporo wyciągnąć. Pamiętaj że ogólniki tak naprawdę nic nie mówią i to, że PSP ma 8 razy więcej pamięci RAM od PS2 nie oznacza, że jest lepsze.PS2 ma szybsze pamięci, dzięki czemu gry mogą mieć ładniejszą grafikę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.09.2007 o 23:11, Cmq napisał:

/.../


Nigdzie nie twierdziłem, że PSP jest mocniejsze ani nawet takie same. Chodziło mi bardziej o to, że biorąc pod uwagę kilka czynników, m.in parametry techniczne oraz niższą rozdzielczość handhelda, można uzyskać porównywalnej jakości grafikę, co na PS2.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.09.2007 o 00:08, Klimos napisał:

> /.../

Nigdzie nie twierdziłem, że PSP jest mocniejsze ani nawet takie same. Chodziło mi bardziej
o to, że biorąc pod uwagę kilka czynników, m.in parametry techniczne oraz niższą rozdzielczość
handhelda, można uzyskać porównywalnej jakości grafikę, co na PS2.

Właśnie w tym rzecz, że PS2 ma pełno możliwości, co pokazuje God of War 2, zaś maksimum możliwości z PSP wyciąga właśnie te Portable Ops.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.09.2007 o 00:50, Cmq napisał:

Właśnie w tym rzecz, że PS2 ma pełno możliwości, co pokazuje God of War 2, zaś maksimum możliwości
z PSP wyciąga właśnie te Portable Ops.


Nie twierdzę, że nie masz racji, ale... W jednym z ostatnich softów odblokowano zegar 333Mhz. Wcześniej wszystko biegało na 222MHz, w tym pewnie i MGS:PO, bo już trochę czasu na rynku jest i nie wymaga (chyba? - nie wiem bo nie posiadam) aż tak wysokiego firmware''u. Czy to nie daje dodatkowych możliwości do wykorzystania?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.09.2007 o 07:08, Klimos napisał:

Nie twierdzę, że nie masz racji, ale... W jednym z ostatnich softów odblokowano zegar 333Mhz.
Wcześniej wszystko biegało na 222MHz, w tym pewnie i MGS:PO, bo już trochę czasu na rynku jest
i nie wymaga (chyba? - nie wiem bo nie posiadam) aż tak wysokiego firmware''u. Czy to nie daje
dodatkowych możliwości do wykorzystania?

Daje, ale nie za wielkie. Ta szybkość została wpakowana tak przypadkowo, Sony jej nie dopracowało. Może da się dobrym softem to naprawić, ale aktualnie niezbyt wiele zmienia. Mimo to zmienia, co widać na przykładzie God of War - grafika jest ładna, ale to i tak nic cudownego. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.09.2007 o 13:32, Cmq napisał:

co widać na przykładzie God of War - grafika jest ładna, ale to i tak nic cudownego. ;)

O_O A grałeś? Demo już wyszło?

Czy po prostu oceniasz po screenach? ;P

Nic ironicznego, po prostu pytam, czy demo już wyszło ;P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.09.2007 o 14:02, bartek_kawa napisał:

O_O A grałeś? Demo już wyszło?


No też właśnie mie również coś w tym poście nie pasowało, ale nie chciałem podnosić tematu, bo może się w czymś nie orientuję. Do tej pory jak czytałem artykuł o God of War na PSP, to z tego co pamiętam, był jedynie o kolejnym przesunięciu premiery.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.09.2007 o 21:44, Cmq napisał:

Na bank nie jest to silnik Acid.


Przyjrzyj się dokładnie postaciom oraz planszom z Acida (jedynki) i PO. Modele oraz wystrój map z Portable Ops bardzo przypominają te z Acida, przez co wnioskuję, że oba tytuły hulają na tym samym silniku. Poza tym engine MGS''a 3 wyciskał dosłownie ostatnie soki z PS2, więc moim zdaniem niemożliwe byłoby takie zoptymalizowanie go, by można go było uruchomić na słabszym technicznie sprzęcie, jakim jest PSP.

Dnia 24.09.2007 o 21:44, Cmq napisał:

Jedynka była brzydka, dwójka zaś to cell shading. A PO ma
bardzo ładną grafikę


Acid miał brzydką grafikę? No to chyba w niego nie grałeś, a swoje przekonania co do jakości grafiki w tej produkcji opierasz jedynie na screenach z sieci, bo według mnie jest to jedna z najładniejszych gier na PSP (weź także pod uwagę fakt, że powstała ona w 2005 r. i jak na owe czasy była to jedna z najlepiej prezentujących się gier na PlayStation Portable).

Dnia 24.09.2007 o 21:44, Cmq napisał:

Tak samo jak i przy GTA: LCS czy VCS zresztą.


Silnik GTA z racji tego, że nie oferuje jakiejś oszałamiającej grafiki, nie ma zbyt wysokich wymagań sprzętowych i przeniesienie go na PSP nie było wcale takie trudne (aczkolwiek konieczne było nieznaczne obniżenie jakości tekstur w celu zachowania płynności animacji).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

>Poza tym engine MGS''a 3 wyciskał dosłownie ostatnie soki z PS2, więc

Dnia 25.09.2007 o 15:58, des1og napisał:

moim zdaniem niemożliwe byłoby takie zoptymalizowanie go, by można go było uruchomić na słabszym
technicznie sprzęcie, jakim jest PSP.

Za Wikipedią:

Procesor: PS2 - 300 Mhz; PSP - 333 Mhz.
RAM: PS2 - 32mb; PSP -32 mb, slim: 64mb.
Karta grafiki: taka sama

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.09.2007 o 16:04, bartek_kawa napisał:

Procesor: PS2 - 300 Mhz; PSP - 333 Mhz.
RAM: PS2 - 32mb; PSP -32 mb, slim: 64mb.
Karta grafiki: taka sama


Po pierwsze, większość gier z PSP wykorzystuje tylko 222 MHz, a pozostała część mocy pozostaje niewykorzystana (vide wspomniany MGS:PO). Po drugie fakt, że obie konsole mają podobne parametry techniczne nie wyklucza, że jedna może być mniej wydajna od drugiej. PSP ma zupełnie inną architekturę niż swoja starsza, stacjonarna siostra i mimo niemal takich samych parametrów gry z PlayStation Portable nigdy nie prześcigną peesdwójkowych pozycji pod względem oprawy wizualnej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.09.2007 o 16:04, bartek_kawa napisał:

Za Wikipedią:

Za Wikipiedią:

Dnia 25.09.2007 o 16:04, bartek_kawa napisał:

Procesor: PS2 - 300 Mhz; PSP - 333 Mhz.

CPU: PS2 - 128bit; PSP - 32bit
(4x większe dane są przetwarzane podczas jednego cyklu zegara);

Dnia 25.09.2007 o 16:04, bartek_kawa napisał:

RAM: PS2 - 32mb; PSP -32 mb, slim: 64mb.

RAM: PS2 - RDRAM (Rambus), PSP - DRAM
(Swego czasu, za pierwszych Pentium 4, kości Rambus były montowane również w PC. Wydajność komputera z Rambusami była porównywalna do wydajności komputera z dwukrotnie większą ilością zwykłego DRAMu).

Dnia 25.09.2007 o 16:04, bartek_kawa napisał:

Karta grafiki: taka sama

a to skąd żeś wziął to nie wiem:
Zegar GPU: PS2 - 147Mhz, PSP - 166MHz
liczba potoków GPU: PS2 - 16, PSP - 4
co daje wydajność GPU: PS2 - 2352 Mpixel/sec, PSP - 664 MPixel/sec

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.09.2007 o 16:19, Klimos napisał:

Za Wikipiedią:

A skądżeś ty wziął te dane? Bo z Wikipedii nie za bardzo, nawet angielskiej....

A o karcie graficznej słyszałem... jak widać źle słyszałem. A co do wydajności GPU - porównywanie GPU PSP do PS2 jest co najmniej bez sensu, gdyż PS2 ma za zadanie przetwarzanie obrazu o wyższej rozdzielczości (co prawda tylko trochę wyższej) niż PSP.

Więc tak... PS2 jest przystosowane do przetwarzania gier o wiele bardziej wymagających niż na PSP, to prawda, ale czy to znaczy, że musi tą całą swoją "moc" wykorzystać? No tak, PSP też nie musi wykorzystywać tej swojej "mocy", ale gdzie częściej widzimy gry tnące się? Na PS2 czy na PSP?

Po za tym o czym miała być dyskusja? Bodajże o tym jaki silnik ma MGS na PSP... ;P

Pozdrawiam i ostrzegam, że wszystkie informacje jakie tu napisałem są oparte tylko i wyłącznie na mojej opinii xP

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze, panowie - porównujecie ptaka do ryby. PS2 i PSP to zupełnie odmienne rzeczy. I o ile na pierwszy rzut oka mają podobny sprzęt w sobie, to tak nie jest. PS2 ciągnie zasilanie z wtyczki, dzięki czemu zawsze jest naładowanie i nie musi się borykać z wadami takimi jak wyczerpanie baterii w godzinę. Za to PSP akurat musiało być tak skonstruowane, żeby dało się na nim grać w podróży, bez dostępu do kontaktu. A wtedy jest już trochę trudniej wrzucić tu części z PS2, bo bo pół godziny gry siadłaby bateria. Po prostu części w PSP są energooszczędne, tyle.

God of War na razie pozwoliłem sobie ocenić po screenach. Grafika nie wygląda specjalnie efektownie jak w części z PS2. Owszem, model głównego bohatera jest fajny, ale zasięg widzenia jest średni - dalsze tekstury są już brzydko rozmyte, a dodatkowo kanty są pokryte ząbkami. A co do Metal Gear Solidów - grałem zarówno w MPO, jak i Ac!d jeden i dwa, tak samo jak troszkę pobawiłem się w MGS3. Grafika stoi pomiędzy poziomem Ac!d i trójki, a to z kolei oznacza że łatwiej było wyciągnąć silnik MGS3 - o wiele łatwiej zmniejszyć jakość tekstur, niż tworzyć nowe (bo nie da się poprawić słabych). Poza tym MGS3 ma już gotową kamerę (w edycji kolekcjonerskiej), takie same założenia i identyczny gameplay, zaś acid to turówka. A to nie jest kwestia paru linijek w kodzie, o wiele łatwiej jest wziąć części MGS3. Chyba oczywiste, jaką decyzję podjęli twórcy...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pytanko mam: mam Tekkena: DR i chciałbym sobie pyknąć z kimś online ;) Z tym wiąże się takie oto pytanie, czy mogę się z kimś ustawić albo połączyć z nim bezpośrednio podając nick albo coś?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 28.09.2007 o 19:07, bojanzaw napisał:

Pytanko mam: mam Tekkena: DR i chciałbym sobie pyknąć z kimś online ;) Z tym wiąże się takie
oto pytanie, czy mogę się z kimś ustawić albo połączyć z nim bezpośrednio podając nick albo
coś?


Jeżeli gra ma gamesharing (granie na dwuch PSP z jednego UMD) to po włożeniu płytki powinna pojawić się taka opcja. Wtedy możesz sobie grać ze znajomym, który ma PSP i stoi obok. Jak jest z graniem przez neta nie wiem, bo nigdy nie znalazłem darmowego punktu dostępu :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 28.09.2007 o 19:18, SlimPole napisał:

Jeżeli gra ma gamesharing (granie na dwuch PSP z jednego UMD) to po włożeniu płytki powinna
pojawić się taka opcja. Wtedy możesz sobie grać ze znajomym, który ma PSP i stoi obok. Jak
jest z graniem przez neta nie wiem, bo nigdy nie znalazłem darmowego punktu dostępu :(


Mi właśnie chodzi o granie w sieci. Mam router WiFi, net w PSPku, więc chciałbym z kimś zagrać :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.09.2007 o 15:58, des1og napisał:

> Na bank nie jest to silnik Acid.

Przyjrzyj się dokładnie postaciom oraz planszom z Acida (jedynki) i PO. Modele oraz wystrój
map z Portable Ops bardzo przypominają te z Acida, przez co wnioskuję, że oba tytuły hulają
na tym samym silniku. Poza tym engine MGS''a 3 wyciskał dosłownie ostatnie soki z PS2, więc
moim zdaniem niemożliwe byłoby takie zoptymalizowanie go, by można go było uruchomić na słabszym
technicznie sprzęcie, jakim jest PSP.


Dlaczego nie można by było tego silnika okroić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 28.09.2007 o 19:07, bojanzaw napisał:

Pytanko mam: mam Tekkena: DR i chciałbym sobie pyknąć z kimś online ;) Z tym wiąże się takie
oto pytanie, czy mogę się z kimś ustawić albo połączyć z nim bezpośrednio podając nick albo
coś?

Niestety, Tekken DR nie pozwala na grę przez infastructure. Po prostu ping optymalny dla tej gry to jakieś 5ms, a takie coś wyciąga niewiele łącz - niewielkie opóźnienia to problem. Możesz za to pobrać "inteligencję" graczy, czyli duchy, odbicia innych ludzi. I kilka tapetek. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować