Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Niezapowiedziane MMO Blizzarda "od lat" w produkcji

99 postów w tym temacie

Dnia 06.07.2009 o 09:02, Sunatet napisał:

TTBoS - znowu musze sprostowac i sie nie zgodzic
Sztuczne ograniczenia nie sa normalne, to jest cos, do czego zostalismy przyzwyczajeni,
bo tak bylo latwiej zrobic gre.
Poza tym, ja nie mowie tu o tym zeby grac jedna "klasa" (to tez jest sztuczny wymysl,
bo w pelni skillbased grze nie ma czegos takiego jak klasy per se) i miec wszystko. To
zadna frajda a do tego kompletnie psuje balans gry. Cos takiego jak grac jedna "klasa"
i miec wszystko moze sie sprawdzic jedynie w grach single player typu Oblivion.


Zauważ że każda gra do czegoś będzie cię zmuszać :) w podanym Mortal masz tylko do wyboru 9 ras czyli również zostaniesz zmuszony do wyboru kim będziesz grał :P itd. i koło się zamyka.

Hehe w Mortal będą się liczyć zapewne gracze z pvp :) i jak stanie koło takiego gracza pvp taki zwykły koleś co nic nie robił bo wolał latać po lokacjach itd. na bank większą uwagę zwróci ten z pvp bo jak jest pvp muszą być i epaxy zresztą już na wstępie piszą że będą itemy które będzie można zdobyć tylko raz itd. wiec to już zmusza do ich szybkiego wyfarmienia jak będą miały mały drop lub ograniczoną ilość i taki gość stanie tak samo jak gość w ogri i będzie się szczycił swoja zdobyczą a resztę w kont bo nic nie macie :) inna nazwa duży marketnig wolnego świata a pod pokrywka farma unikatowych itemów i inne cuda :)

Ogólnie napisze tak WoW zmusza jak to piszesz do wielu rzeczy ale to go napędza i jest diabelnie grywalny.
A Mortal ciekawie się zapowiada bo producenci mówią jasno stop bicia lvl i innym wadom wow ale niestety mały druczkiem piszą inne mniej ciekawe rozwiązania jak ten z unikatowymi przedmiotami ale sama gra mnie osobiście zainteresowała lecz jeśli dostane zaproszenie na bete sc2 przed premierą tej gry to zegnaj Mortal i WoW ;P

Ps. to nie Blizz przyzwyczaił ludzi tylko producentów gier zawsze zaczyna się od twórcy a nie konsumenta teoria jest prost wystarczy popatrzeć na to co się działo przed WoW a po Wowie i na to co zresztą piszą sami producenci.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

"Przecież zapowiadali że to MMO będzie się działo w całkowicie nowym uniwersum..."

Ależ ja o tym słyszałem, I dalej im nie wierze. Bo jakoś nieprzemawia do mnie "Robimy MMO i to MMO to nie Starcraft MMO bądź Diablo MMO", Konkrety please.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 09.07.2009 o 03:51, TTBoS napisał:

Zauważ że każda gra do czegoś będzie cię zmuszać :) w podanym Mortal masz tylko do wyboru
9 ras czyli również zostaniesz zmuszony do wyboru kim będziesz grał :P itd. i koło się
zamyka.


Mylisz pojęcia, "przymus" to przeciwieństwo "wyboru". Dla przykładu w WoWie profesje są przypisane do niektórych ras więc gra cię zmusza do wyboru np Taurena jeśli chcesz grać druidem po stronie hordy. W MO każda rasa ma swobodę wyboru profesji ponieważ gra jest skill-based gdzie sam dobierasz umiejętności dla postaci.

Dnia 09.07.2009 o 03:51, TTBoS napisał:

Hehe w Mortal będą się liczyć zapewne gracze z pvp :) i jak stanie koło takiego gracza
pvp taki zwykły koleś co nic nie robił bo wolał latać po lokacjach itd. na bank większą
uwagę zwróci ten z pvp bo jak jest pvp muszą być i epaxy zresztą już na wstępie piszą
że będą itemy które będzie można zdobyć tylko raz itd. wiec to już zmusza do ich szybkiego
wyfarmienia jak będą miały mały drop lub ograniczoną ilość i taki gość stanie tak samo
jak gość w ogri i będzie się szczycił swoja zdobyczą a resztę w kont bo nic nie macie
:) inna nazwa duży marketnig wolnego świata a pod pokrywka farma unikatowych itemów i
inne cuda :)


I znów się mylisz. MO zostało zaprojektowane na podobieństwo Ultimy Online (a konkretnie pierwszej edycji, bez dodatków). W tej Ultimie nie było przedmiotów z bonusami do atrybutów postaci czy też umiejętności i według relacji z beta testów w MO również nie ma (a z pewnością nie będzie przedmiotów, które przypominały by epic items z WoWa). Ta gra jest skill-based a nie gear-based. W MO będą występowały unikatowe stwory oraz przedmioty ale ich unikatowość będzie polegać na tym, że pojawią się w grze tylko raz i to w losowych rejonach. Unikatowy przedmiot w MO będzie swą wyjątkowość oznaczał przez wygląd, nazwę - a nie dodatkowe bonusy (bo takowych nie będzie). W MO nie będzie "farmienia" jak to nazywasz przedmiotów bo mijałoby to się z celem. Już prędzej jakiś crafter w międzyczasie zrobi równie dobry zestaw przedmiotów zanim ty znajdziesz choćby 1 unikatowego monstra (nie mówiąc już o jego pokonaniu). W grze z open PvP i full lootem nie miałyby racji bytu przedmioty o jakich piszesz. Z prostej przyczyny - zaraz po opuszczeniu miasta zostałbyś napadnięty i ograbiony. Tak więc przedmioty muszą być łatwo dostępne. Z pewnością będzie dużo crafterów, ceny nie powinny być wysokie (wiadomo, konkurencja działa na korzyść klienta). To zupełnie inna gra, inne zasady. Dla mnie osobiście dużo ciekawsze, choć rozumiem, że nie każdemu przypadną do gustu. Kwestia upodobań, ot co.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 10.07.2009 o 09:20, yabaddi napisał:

Mylisz pojęcia, "przymus" to przeciwieństwo "wyboru". Dla przykładu w WoWie profesje
są przypisane do niektórych ras więc gra cię zmusza do wyboru np Taurena jeśli chcesz
grać druidem po stronie hordy. W MO każda rasa ma swobodę wyboru profesji ponieważ gra
jest skill-based gdzie sam dobierasz umiejętności dla postaci.


To nie przymus świat WarCrafta taki jest tauren jest rasą która opanowała magie druidów w największym stopniu to tak jak by Indianie wymyślili proch strzelniczy i byli dobrymi budowniczymi ;).
Co do Mortal nie zagłębiałem się jeszcze czy czasem dana rasa również nie ma takich wskazań zresztą tauren rogalem ? :> wszystko ma miejsce w świecie natury nie wszystkie rasy są stworzone do wszystkiego.

Hehe nie ja to mylę tylko poprawiam twoje myśli które są blednę bo jak wspomniałem klimat gry to różnorodność i pewne ograniczenia tak samo mogę powiedzieć że nikt cię nie zmusza by grac fire magem możne frost czy arcane a to że tylko tyle jest opcji wynika z historii magów w świecie warcraft.
Tauren nie może być magiem bo w swojej historii nie zdobył takich umiejętności i ich nie może nabyć bo ich rasa nie wymaga znajomości takich czarów itd. może wydawać się że to jest ograniczenie ale nie jest.
Można powiedzieć Ok to czemu np nie możne nauczyć się tauren np posługiwania się magią ognia prawda ? ponieważ jest to tak samo dziwne jak Polacy by nagle zaczęli budować domy takie same jak w Japonii :) ale rozumie cię i wiem żebyś tak chciał ale wtedy całe PvP w wow leci a to jest niedopuszczalne w takiej grze i stąd te ograniczenia, prosty przykład WoW jest gra turniejową a Mortal na pewno nią nie będzie i należy również o tym pamiętać i o tym że wszystkie gry Blizza są grami tworzonymi pod graczy jak i światowe turnieje :).

Dnia 10.07.2009 o 09:20, yabaddi napisał:


I znów się mylisz. MO zostało zaprojektowane na podobieństwo Ultimy Online (a konkretnie
pierwszej edycji, bez dodatków). W tej Ultimie nie było przedmiotów z bonusami do atrybutów
postaci czy też umiejętności i według relacji z beta testów w MO również nie ma (a z
pewnością nie będzie przedmiotów, które przypominały by epic items z WoWa). Ta gra jest
skill-based a nie gear-based. W MO będą występowały unikatowe stwory oraz przedmioty
ale ich unikatowość będzie polegać na tym, że pojawią się w grze tylko raz i to w losowych
rejonach. Unikatowy przedmiot w MO będzie swą wyjątkowość oznaczał przez wygląd, nazwę
- a nie dodatkowe bonusy (bo takowych nie będzie). W MO nie będzie "farmienia" jak to
nazywasz przedmiotów bo mijałoby to się z celem. Już prędzej jakiś crafter w międzyczasie
zrobi równie dobry zestaw przedmiotów zanim ty znajdziesz choćby 1 unikatowego monstra
(nie mówiąc już o jego pokonaniu). W grze z open PvP i full lootem nie miałyby racji
bytu przedmioty o jakich piszesz. Z prostej przyczyny - zaraz po opuszczeniu miasta zostałbyś
napadnięty i ograbiony. Tak więc przedmioty muszą być łatwo dostępne. Z pewnością będzie
dużo crafterów, ceny nie powinny być wysokie (wiadomo, konkurencja działa na korzyść
klienta). To zupełnie inna gra, inne zasady. Dla mnie osobiście dużo ciekawsze, choć
rozumiem, że nie każdemu przypadną do gustu. Kwestia upodobań, ot co.


Tak jak pisałem wyżej należy pamiętać pod jaką masę jest WoW a pod jaką Mortal i nie należy się spodziewać że nowe MMo Blizza w nowym uniwersum będzie odbiegało od głównych zasad WoWa czy innych gier Blizza ale mogę cię już zapewnić że nowe MMo Blizza zrobi swoje jeśli chodzi o segment gier MMO :)

I jak mówię zagram w Mortal bo podoba mi się mysl tego wszystkiego co o niej twórcy mówią tylko mam nadzieje ze gra przeżyje z 1rok bo narazie jest tendencja nowe mmo=2-6miesiecy jego życia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 10.07.2009 o 17:00, TTBoS napisał:

To nie przymus świat WarCrafta taki jest tauren jest rasą która opanowała magie druidów
w największym stopniu to tak jak by Indianie wymyślili proch strzelniczy i byli dobrymi
budowniczymi ;).


To był przykład, równie dobrze mogłem napisać o restrykcjach w używaniu broni. Nie wgłębiam się dlaczego Blizzard tak zrobił bo prawdę mówiąc guzik mnie to obchodzi. Jest to ograniczenie i tylko w tej kategorii to postrzegam. Nie lubię sztucznych ograniczeń, bez względu na powód a powodem jest wygoda Blizzarda w tym wypadku co sam potwierdzasz pisząc:

Dnia 10.07.2009 o 17:00, TTBoS napisał:

ale rozumie cię i wiem żebyś tak chciał ale wtedy całe PvP
w wow leci a to jest niedopuszczalne w takiej grze i stąd te ograniczenia


Tak więc wracamy do punktu wyjścia czyli do posta Sunateta - który (przypomnę) pisał iże takie ograniczenia są tworzone tylko i wyłącznie ze względu na wygodę twórców. Uzasadnienie zawsze sobie jakieś wymyślą jak np. bajeczka o taurenach i reszcie ras.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tylko że te ''bajeczki'' powstały na długo przed WoWem. Tak samo jak istnienie hordy i przymierza.

Powiem więcej - właśnie te ''bajeczki'', które są bardziej znane jako lore, są utrapieniem przy balansowaniu gry. Według lore (warcrafta3) druidzi to wyłącznie nocne elfy (ale elfki już nie). W WoWie z uwagi na balans wprowadzono jeszcze taurenów.

Podobnie jest z paladynami i szamanami. Na początku ich przedstawiciele byli dostępni wyłącznie po jednej stronie konfliktu. Później, ''aby nie ograniczać gry'', trochę się to zmieniło. Swojego czasu spotkało się to ze sporym sprzeciwem (mnie osobiście wciąż się ta zmiana nie podoba, bo zabiła jedną z właściwości tej gry).

Nazywaj to jak chcesz, ale to właśnie historia tworzy klimat gry. Pewnie - można skreślić całą obecną historię świata, ale to zabije klimat gry. Są powody dla których night elfy nie parają się magią, a blood elfy nie widzą nic innego poza magią.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 11.07.2009 o 10:42, yabaddi napisał:

> To nie przymus świat WarCrafta taki jest tauren jest rasą która opanowała magie
druidów
> w największym stopniu to tak jak by Indianie wymyślili proch strzelniczy i byli
dobrymi
> budowniczymi ;).

To był przykład, równie dobrze mogłem napisać o restrykcjach w używaniu broni. Nie wgłębiam
się dlaczego Blizzard tak zrobił bo prawdę mówiąc guzik mnie to obchodzi. Jest to ograniczenie
i tylko w tej kategorii to postrzegam. Nie lubię sztucznych ograniczeń, bez względu na
powód a powodem jest wygoda Blizzarda w tym wypadku co sam potwierdzasz pisząc:

> ale rozumie cię i wiem żebyś tak chciał ale wtedy całe PvP
> w wow leci a to jest niedopuszczalne w takiej grze i stąd te ograniczenia

Tak więc wracamy do punktu wyjścia czyli do posta Sunateta - który (przypomnę) pisał
iże takie ograniczenia są tworzone tylko i wyłącznie ze względu na wygodę twórców. Uzasadnienie
zawsze sobie jakieś wymyślą jak np. bajeczka o taurenach i reszcie ras.


Źle to wszystko interpretujesz Blizzard nie robi tak bo mu wygodniej tylko tak jest już w wspomnianej historii wowa i to dzięki niej WoW ma tylu użytkowników ilu ma ;) a resztę ładnie wszystko wytłumaczył Michal256

Dodam tylko od siebie że to co dla ciebie jest bajeczką to dla 15mln ludzi jest czymś o wiele ważniejsze niż realizm w grze ;)

I mogę powiedzieć gdyby Blizzard postawił bardziej na klimat w świecie WoW niż PvP na bank zyskała by tak gra jeszcze więcej graczy niż ma obecnie.

I najważniejsza rzecz nie można ich nazywać sztucznymi ograniczeniami bo takich w grze wowa jest prawdopodobnie kilka jak np. brak latania w starym świecie na latającym mouncie ale i to już jest poruszane przez Blizzard i w przyszłości będzie i to dostępne a ograniczenia typu wyboru klas, spec itd. są wymagane z uwagi na wspomnianą historię wowa, PvE i PVP wszystko ma być w zgrane i trzymać się całości a nie być chaotyczną jednostką.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 11.07.2009 o 11:30, Budo napisał:


Nie pamiętam zapowiedzi, jakoby nowe mmo miało być w zupełnie nowym uniwersum. Ma ktoś
jakieś linki?


Na Blizzconie 2008 lub 2007 lub na WWI została podana taka informacja niestety wtedy gram.pl nic o tym nie napisało.
Prawdopodobnie na oficjalnych serwisach WoWa lub innej gry które chwile już istnieją również w archiwów newsów by znalazł tą informacje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

TTBoS: sorki, ze tak pozno odpisuje, ale wlasnie wrocilem z urlopu

Dnia 09.07.2009 o 03:51, TTBoS napisał:


Zauważ że każda gra do czegoś będzie cię zmuszać :) w podanym Mortal masz tylko do wyboru
9 ras czyli również zostaniesz zmuszony do wyboru kim będziesz grał :P itd. i koło się
zamyka.


Owszem kazda gra ma swoje limity, ale ja mowie o "sztucznych" ograniczeniach typu: "jak grasz jakas klasa, to juz nie mozesz uzyc zadnego skilla, ktory nie znajduje sie na liscie tej klasy", albo "nie mozesz wziac do reki 2-recznej maczugi, bo nie masz skilla" (ja rozumiem, ze ktos sie moze nie umiec posluzyc maczuga, bo jej nigdy nie uzywal, ale zeby nie mogl jej wziac do reki ?? HALO).
Przyklad z ograniczeniem wyboru ras, jest tu co najmniej nie na miejscu, i jest po prostu smieszny, mogles wymyslec cos lepszego.

Dnia 09.07.2009 o 03:51, TTBoS napisał:


Hehe w Mortal będą się liczyć zapewne gracze z pvp :) i jak stanie koło takiego gracza
pvp taki zwykły koleś co nic nie robił bo wolał latać po lokacjach itd. na bank większą
uwagę zwróci ten z pvp bo jak jest pvp muszą być i epaxy zresztą już na wstępie piszą
że będą itemy które będzie można zdobyć tylko raz itd. wiec to już zmusza do ich szybkiego
wyfarmienia jak będą miały mały drop lub ograniczoną ilość i taki gość stanie tak samo
jak gość w ogri i będzie się szczycił swoja zdobyczą a resztę w kont bo nic nie macie
:) inna nazwa duży marketnig wolnego świata a pod pokrywka farma unikatowych itemów i
inne cuda :)


Epaxy?? Itemy, ktore bedzie mozna bedzie robic tylko raz?? Farmienie rzadkich skladnikow?? Moge wiedziec skad masz takie informacje?? (linka poprosze)
Na tyle ile mi wiadomo, nie bedzie ZADNEGO farmienia, a wszelkie itemy (rowniez te niby "unikatowe"), ktore znajdziesz mozesz rozlozyc, nauczyc sie ich robic i robic w dowolnej ilosci (ograniczonych oczywiscie skladnikami, aczkolwiek nic mi nie wiadomo, zeby bylo je trzeba jakos farmowac). I nie bedzie to zaden Epax (kolejny wymysl Blizza), zwiekszajacy statsy czy skille, tylko np. bron, ktora po prostu bedzie lepiej wywazona, lzejsza, szybsza, czy tez bedzie zzerac mniej staminy przy machaniu. To jest podstawa gier sandboxowych, ze ekwipunek musi byc latwo dostepny i nie moze dawac jakiejs kosmicznej przewagi, czy bonusow do statsow. Zaden nawet najlepszy ekwipunek nie zrobi z ciebie polboga (jak to sie dzieje w theme parkach) i zaden ci nie pomoze, jesli po prostu bedziesz mial slabo rozwiniete skille i nie bedziesz posiadal odpowienich umiejetnosci jako gracz. Ekwipunek dostosowujesz do swojego stylu gry, a nie dla statsow, ktore ci zwieksza. I jak juz powiedzialem wczesniej nikt takim ekwipunkiem szpanowac przed bankiem nie bedzie, bo po pierwsze taki ekwipuntk nie bedzie swiecic, ani nic w tym stylu i zasadniczo bedzie sie tylko odrobine roznic wygladem (np. ladniejsze zdobienia), a po drugie robiac cos takiego zaklada sobie po prostu petle na szyje, i straci ten ekwipunek zaraz po wyjsciu z miasta, a jak kogos wkurzy to i w miescie.

Dnia 09.07.2009 o 03:51, TTBoS napisał:


Ogólnie napisze tak WoW zmusza jak to piszesz do wielu rzeczy ale to go napędza i jest
diabelnie grywalny.
A Mortal ciekawie się zapowiada bo producenci mówią jasno stop bicia lvl i innym wadom
wow ale niestety mały druczkiem piszą inne mniej ciekawe rozwiązania jak ten z unikatowymi
przedmiotami ale sama gra mnie osobiście zainteresowała lecz jeśli dostane zaproszenie
na bete sc2 przed premierą tej gry to zegnaj Mortal i WoW ;P


Owszem WoW jest diabelnie grywalny, ale jak dla mnie do pewnego momentu, i jednoczesnie ograniczony do bolu, podobnie jak pozostale theme parki. I zostawmy moze juz temat jaki Mortal bedzie, lub nie, podalem ta gre tylko i wylacznie jako przyklad typu gry sandboxowej, wiec dalej proponuje uzywac terminow sandbox i skill-based (jako przyklady Mortal, Ultima, Darkfall z tych najbardziej chyba znanych, po to, zeby bylo wiadomo o czym mowie) w przeciwienstwie do theme parka, farmy i klass based (WoW, i cala armia jego klonow - szczegolnie azjatyckich w stylu Lineage i ostatnio wypuszczonego Aion). Naprawde nie chce tu gdybac na temat, jaka dana gra bedzie w przyszlosci i czy PvP jest fajne, czy nie, staram sie tu skupic na ograniczeniach w rozgrywce, trzepaniu kasy, robieniu klonow i powielaniu schematow.

Dnia 09.07.2009 o 03:51, TTBoS napisał:


Ps. to nie Blizz przyzwyczaił ludzi tylko producentów gier zawsze zaczyna się od twórcy
a nie konsumenta teoria jest prost wystarczy popatrzeć na to co się działo przed WoW
a po Wowie i na to co zresztą piszą sami producenci.


Wybacz, ale jestes najlepszym przykladem tego, ze jednak przyzwyczail wlasnie konsumentow, a producenci widza, ze konsumenci zostali przyzwyczajeni, robia sztampe hurtowo i ona sie owszem sprzedaje (co jest dobre, bo napedza rynek i jest zle, bo stopuje nowe pomysly - zawsze latwiej trzepac kase na czyms juz sprawdzonym, niz wymyslec cos nowego) bo konsumenci sa tak przyzwyczejeni, ze czesto nie zdaja sobie nawet sprawy, ze cos moze wygladac inaczej.

>Dodam tylko od siebie że to co dla ciebie jest bajeczką to dla 15mln ludzi jest czymś o wiele ważniejsze niż >realizm w grze ;)

To nie bylo do mnie, ale nie moge sie oprzec pokusie, zeby odpisac, te 15 milionow, czy jakkolwiek to w 90% dzieciaki, ktore jak wiadomo kupia wszystko, co im wcisnie marketing i co jest modne, bo koledzy tez maja, a placa rodzice :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 12.07.2009 o 12:40, Sunatet napisał:

To nie bylo do mnie, ale nie moge sie oprzec pokusie, zeby odpisac, te 15 milionow, czy
jakkolwiek to w 90% dzieciaki, ktore jak wiadomo kupia wszystko, co im wcisnie marketing
i co jest modne, bo koledzy tez maja, a placa rodzice :P

Zapomniałeś napisać, że pozostałe 10% to idioci bo się z tobą nie zgadzają.
W ogóle pomyślałeś kiedyś, że klasy to może być zaleta? Idziesz np. na rajd i od razu wiesz jakie kto ma skille, nie musisz go pytać etc. Poza tym widzę jak będzie na skill based wyglądało PvP, ktoś opracuje optymalny zestaw skili i wszyscy będą latać z takim samym buildem. Brak klas zabija dla mnie różnorodność, tak jak brak ras - które gdyby pozwolić grać dowolnej rasie dowolną klasą po prostu by zniknęły (bo wszyscy by grali tą najbardziej dopakowaną rasą).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 12.07.2009 o 13:39, Namaru napisał:

Zapomniałeś napisać, że pozostałe 10% to idioci bo się z tobą nie zgadzają.


Nigdzie nie napisalem, ze uwazam kogokolwiek za idiote, wypraszam zobie takie odzywki, mam juz swoje lata i w zadne gowniarskie zagrania bawic sie nie bede.

Dnia 12.07.2009 o 13:39, Namaru napisał:

W ogóle pomyślałeś kiedyś, że klasy to może być zaleta? Idziesz np. na rajd i od razu
wiesz jakie kto ma skille, nie musisz go pytać etc. Poza tym widzę jak będzie na skill
based wyglądało PvP, ktoś opracuje optymalny zestaw skili i wszyscy będą latać z takim
samym buildem. Brak klas zabija dla mnie różnorodność, tak jak brak ras - które gdyby
pozwolić grać dowolnej rasie dowolną klasą po prostu by zniknęły (bo wszyscy by grali
tą najbardziej dopakowaną rasą).


I owszem, myslalem nad klasami bardzo duzo, ale nie jestem pewien, czy ty pomyslales i czy czytales moje poprzednie posty i wiesz o czym toczy sie dyskusja.
Chyba lepiej najpierw przeczytaj reszte moich postow, a pozniej dowiedz sie na czym polegaja zalozenia skill based (np to, ze masz cap na sume skilli, a do tego sa one ze soba powiazane, czyli jeden skill wymaga innego odpowiednio rozwinietego, i ze zawsze dopasowujesz skille do swojego stylu gry, bo inaczej czeka cie przykra niespodzianka, jak sprobujesz zastosowac "optymalny zestaw skilli", ktory nie odpowiada Twojemu stylow, pomijajac fakt, ze optymalne zestawy skilli stosuje sie wlasnie w grach class based, bo w skill based to nie dzialai), a pozniej zmien ton, bo takiej dyskusji prowadzic nie zamierzam i wszelkie nastepne Twoje posty bede najzwyczajniej w swiecie ignorowal.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 12.07.2009 o 12:40, Sunatet napisał:

TTBoS: sorki, ze tak pozno odpisuje, ale wlasnie wrocilem z urlopu
>
> Zauważ że każda gra do czegoś będzie cię zmuszać :) w podanym Mortal masz tylko



Zdaje ci się że to Blizz zmusza wszystkich do czegoś za co są odpowiedzialni twórcy własnych gier ? bo jako twórca to on odpowiada za swoje błędy a nie to że gracz chce zagrać w coś świeżego.

A najgorsze jest to że jak piszemy Warcraft bazuje na historii fabule i największy motor gry pvp i twórcy nie mogą zrobić sobie jak już wspomniałem chaotycznej jednostki bo to wszystko ma mieć sens.

Zrobić tylko raz ? czy jak tak napisałem ? :> chodzi o zdobycie itemu który będzie dostępny tylko raz w grze.

Tak nie będzie epax ale epicki item a to już nie wymysł blizza ;) i nie można powiedzieć że mortal nie idzie w tym kierunku bo to widać ale nie o to chodzi.

Reszty nie poruszam bo wszystko co napisze neutralnie i wymieniam wady jak i mortal i wowa schodzi do wad tylko wowa a tak nie jest ;)

Powiem jeszcze raz to to nie gracz się przyzwyczaja tylko producent robi taką samą gra z inna nazwą i tak tuszuje elementy podobne że niby wszystko jest cacy w zapowiedziach innymi słowy szufladkując ludzi za błędy producentów co nie jest poprawnym zestawieniem w branży gier wychodzi że to właśnie odbiorcy muszą ponieść winy że nie potrafią grać w inną grę ale to nie tak działa ;).

Co do tych dzieci gram w gildii gdzie jest około 400 ludzi żaden z nich nie ma poniżej 18lat co ciekawe dużą cześć stanowią osoby w wieku 35-45 więc proszę podaj jakieś statyki które mówią o tych 90% dzieciakach bo jak dla mnie te liczby wydarłeś z kosmosu.

I teraz zobacz kto powiela stereotypy o który piszesz ? czy ja napisałem gdzieś że w Mortal będzie grało tyle i tyle dzieci czy ja napisałem że będzie tam sztuczne ograniczenia ? podałem tylko przykłady i że to chętnie sprawdzę by się przekonać czy to co piszą na forum tej gry jest prawdziwe ;)

i teraz jak już wspomniałem:

"Wybacz, ale jestes najlepszym przykladem tego, ze jednak przyzwyczail wlasnie konsumentow"

Jak widać to nie ja jestem przykładem ;)...

I jak mówię ocenie Mortala dopiero dokładnie po zagraniu w nią w chwili obecnej bazuje na zapowiedziach producenta dla tego więcej pisze o wowie o którym wiem naprawdę dużo jak i o samej jego historii.

I najważniejsza uwaga w chwili obecne rozmowy miedzy Mortal a wowa to tak jak rozmowy o wykształconym studencie a nienapoczętym dziecku ;) poczekamy zobaczymy bo jak wspominam ciekawi mnie gra mortal ale narazie to tylko słowa a z racji grania już w kilka poprzednich mmo które były głośno zapowiadane lecz w ich przypadku rewolucji nie było a jak była to za mała by to wyeksponować i przyciągnąć graczy i efekt końcowy był taki jaki był.

Bo tak samo mógł bym pojechać po Mortal po tym o czym piszecie bo tak naprawdę wiele tego nie ma ;) ale jak już mówiłem i powtórzę po raz kolejny zagram to i ocenie a może nóż producenci zrobią coś ciekawego i godnego podarowania pod choinkowy prezent ;).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 12.07.2009 o 14:50, TTBoS napisał:

Zdaje ci się że to Blizz zmusza wszystkich do czegoś za co są odpowiedzialni twórcy własnych
gier ? bo jako twórca to on odpowiada za swoje błędy a nie to że gracz chce zagrać w
coś świeżego.

Nie twierdze, ze Blizz zmusza wszystkich do czegos za co sa odpowiedzialni tworcy wlasnych gier, twierdze ze Blizz pokazal wszystkim, gdzie lezy kasa, i ze wszyscy sie na nia rzucili, co powoduje, ze nowych pomyslow jest malo, lub brak. Blizzard to zaczal po prostu, wywolal lawine, powodz, nazwij to jak chcesz.

Dnia 12.07.2009 o 14:50, TTBoS napisał:

A najgorsze jest to że jak piszemy Warcraft bazuje na historii fabule i największy motor
gry pvp i twórcy nie mogą zrobić sobie jak już wspomniałem chaotycznej jednostki bo to
wszystko ma mieć sens.

To jest prawdziwe tylko w theme parku, w sandoxie to gracze tworza historie swiata, owszem ma on jakies poczatki, wiadomo, swiat musi miec rece i nogi, ale to gracze decyduja, jak sie dalsza historia potoczy, nie sa skazani na "opowiedziana historie".

Dnia 12.07.2009 o 14:50, TTBoS napisał:

Zrobić tylko raz ? czy jak tak napisałem ? :> chodzi o zdobycie itemu który będzie
dostępny tylko raz w grze.
Tak nie będzie epax ale epicki item a to już nie wymysł blizza ;) i nie można powiedzieć
że mortal nie idzie w tym kierunku bo to widać ale nie o to chodzi.

Moj blad, zle Cie tu zrozumialem, ale niewiele to zmienia, bo w momencie, gdy ktos taki przedmiot znajdzie, to od razu bedzie go mozna rozlozyc i zaczac produkowac, wiec bedzie ogolnie rzecz biorac dostepny, ale nikt go nie bedzie farmowal, albo koniecznie za nim biegal, bo taki przedmiot nie bedzie az o tyle lepszy niz przykladowo epic od rare, bedzie odrobinke lepszy.

Dnia 12.07.2009 o 14:50, TTBoS napisał:

Reszty nie poruszam bo wszystko co napisze neutralnie i wymieniam wady jak i mortal i
wowa schodzi do wad tylko wowa a tak nie jest ;)

Jak dla mnie sandboxy maja jedna wade zasadnicza. Gracze i stopien ich wplywu na swiat czynia go dosc niepewnym. W miejscu, gdzie jednego dnia znajdowalo sie przyjazne miasto nastepnego dnia moga znajdowac sie ruiny, albo miasto wrogiej gildii. Ale to czyni jednoczesnie gre ciekawa i niepowtarzalna. Nie ma 2 serverow, gdzie swiat jest taki sam, gdzie historia toczy sie w tym samym kierunku.

Dnia 12.07.2009 o 14:50, TTBoS napisał:

Powiem jeszcze raz to to nie gracz się przyzwyczaja tylko producent robi taką samą gra
z inna nazwą i tak tuszuje elementy podobne że niby wszystko jest cacy w zapowiedziach
innymi słowy szufladkując ludzi za błędy producentów co nie jest poprawnym zestawieniem
w branży gier wychodzi że to właśnie odbiorcy muszą ponieść winy że nie potrafią grać
w inną grę ale to nie tak działa ;).

To nie odbiorcy sa winni, tylko wlasnie producenci, ktorzy ciagle powielaja schematy uwalajac wszelkie nowinki i swierze pomysly. Odbiorcy sie po prostu juz przyzwyczaili i w duzej mierze nie widza w tym nic zlego.
Ja widze jedna dobra na dzien dzisiejszy, najwieksze gnioty i zwiazane z nimi firmy padaja, a ludzie powoli zaczynaja miec dosc klonow i zaczynaja szukac czegos nowego. I tu jest wlasnie szansa dla sandboxow :D

Dnia 12.07.2009 o 14:50, TTBoS napisał:

Co do tych dzieci gram w gildii gdzie jest około 400 ludzi żaden z nich nie ma poniżej
18lat co ciekawe dużą cześć stanowią osoby w wieku 35-45 więc proszę podaj jakieś statyki
które mówią o tych 90% dzieciakach bo jak dla mnie te liczby wydarłeś z kosmosu.

To moze tak, poziom tego co widzialem na czacie powoduje, ze nie chce mi sie wierzyc, aby podobne wypowiedzi byly dzielem osobnikow doroslych. Statystyk nie mam. Doswiadczenia wlasne i grajacych znajomych.

Dnia 12.07.2009 o 14:50, TTBoS napisał:

I teraz zobacz kto powiela stereotypy o który piszesz ? czy ja napisałem gdzieś że w
Mortal będzie grało tyle i tyle dzieci czy ja napisałem że będzie tam sztuczne ograniczenia
? podałem tylko przykłady i że to chętnie sprawdzę by się przekonać czy to co piszą na
forum tej gry jest prawdziwe ;)

W powyzszym sie zgubilem niestety...

Dnia 12.07.2009 o 14:50, TTBoS napisał:

I jak mówię ocenie Mortala dopiero dokładnie po zagraniu w nią w chwili obecnej bazuje
na zapowiedziach producenta dla tego więcej pisze o wowie o którym wiem naprawdę dużo
jak i o samej jego historii.
I najważniejsza uwaga w chwili obecne rozmowy miedzy Mortal a wowa to tak jak rozmowy
o wykształconym studencie a nienapoczętym dziecku ;) poczekamy zobaczymy bo jak wspominam
ciekawi mnie gra mortal ale narazie to tylko słowa a z racji grania już w kilka poprzednich
mmo które były głośno zapowiadane lecz w ich przypadku rewolucji nie było a jak była
to za mała by to wyeksponować i przyciągnąć graczy i efekt końcowy był taki jaki był.
Bo tak samo mógł bym pojechać po Mortal po tym o czym piszecie bo tak naprawdę wiele
tego nie ma ;) ale jak już mówiłem i powtórzę po raz kolejny zagram to i ocenie a może
nóż producenci zrobią coś ciekawego i godnego podarowania pod choinkowy prezent ;).

Jak napisalem, nie zamierzam dyskutowac na temat Mortala (predzej o Ultimie, w ktorej to wszystko o czym mowie dziala od ponad 10 lat, a ludzie nadal w to graja, pomimo antycznej grafiki i nieprzyjaznego interfejsu). Ale o sandboxach i skill based owszem :D
Chodzi mi tu bardziej o idee, a nie konkretny tytul.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 12.07.2009 o 15:57, Sunatet napisał:

Nie twierdze, ze Blizz zmusza wszystkich do czegos za co sa odpowiedzialni tworcy wlasnych
gier, twierdze ze Blizz pokazal wszystkim, gdzie lezy kasa, i ze wszyscy sie na nia rzucili,
co powoduje, ze nowych pomyslow jest malo, lub brak. Blizzard to zaczal po prostu, wywolal
lawine, powodz, nazwij to jak chcesz.


No i o to chodzi ale to nie ludzie zarabiają tylko twórcy i oni powielają to :)

Dnia 12.07.2009 o 15:57, Sunatet napisał:

To jest prawdziwe tylko w theme parku, w sandoxie to gracze tworza historie swiata, owszem
ma on jakies poczatki, wiadomo, swiat musi miec rece i nogi, ale to gracze decyduja,
jak sie dalsza historia potoczy, nie sa skazani na "opowiedziana historie".


Taki jest Warcraft, Starcraft i Diablo :) jak książka nie można wprowadzić własnych zmian tylko trzeba ja czytać i jak jest dobra chcesz więcej itd.

Dnia 12.07.2009 o 15:57, Sunatet napisał:

Moj blad, zle Cie tu zrozumialem, ale niewiele to zmienia, bo w momencie, gdy ktos taki
przedmiot znajdzie, to od razu bedzie go mozna rozlozyc i zaczac produkowac, wiec bedzie
ogolnie rzecz biorac dostepny, ale nikt go nie bedzie farmowal, albo koniecznie za nim
biegal, bo taki przedmiot nie bedzie az o tyle lepszy niz przykladowo epic od rare, bedzie
odrobinke lepszy.


Jak wspomniałeś wcześniej będzie trochę lepiej wyglądał a to już wystarczy :) jak nie ma statystyk itd. to wygląd broni będzie prekursorem do napędzania tego.

Dnia 12.07.2009 o 15:57, Sunatet napisał:

Jak dla mnie sandboxy maja jedna wade zasadnicza. Gracze i stopien ich wplywu na swiat
czynia go dosc niepewnym. W miejscu, gdzie jednego dnia znajdowalo sie przyjazne miasto
nastepnego dnia moga znajdowac sie ruiny, albo miasto wrogiej gildii. Ale to czyni jednoczesnie
gre ciekawa i niepowtarzalna. Nie ma 2 serverow, gdzie swiat jest taki sam, gdzie historia
toczy sie w tym samym kierunku.


Tak ale na dzień dzisiejszy jest to sztuczne niestety brak w tym realizmu i naprawdę czegoś epickiego jak to bywało w prawdziwych podbojach ale może w Mortal twórcy wreszcie to zrobią jak należy ale to się zobaczy.

Dnia 12.07.2009 o 15:57, Sunatet napisał:

To nie odbiorcy sa winni, tylko wlasnie producenci, ktorzy ciagle powielaja schematy
uwalajac wszelkie nowinki i swierze pomysly. Odbiorcy sie po prostu juz przyzwyczaili
i w duzej mierze nie widza w tym nic zlego.
Ja widze jedna dobra na dzien dzisiejszy, najwieksze gnioty i zwiazane z nimi firmy padaja,
a ludzie powoli zaczynaja miec dosc klonow i zaczynaja szukac czegos nowego. I tu jest
wlasnie szansa dla sandboxow :D


No o tym pisałem przez kilka poprzednich postów że to nie wina odbiorcy który nie ma wpływu na produkt a jeśli ma to już za późno by wprowadzi do gry coś co nie obciąży za mocno systemu gry itd.

Dnia 12.07.2009 o 15:57, Sunatet napisał:


> Co do tych dzieci gram w gildii gdzie jest około 400 ludzi żaden z nich nie ma poniżej

> 18lat co ciekawe dużą cześć stanowią osoby w wieku 35-45 więc proszę podaj jakieś
statyki
> które mówią o tych 90% dzieciakach bo jak dla mnie te liczby wydarłeś z kosmosu.

To moze tak, poziom tego co widzialem na czacie powoduje, ze nie chce mi sie wierzyc,
aby podobne wypowiedzi byly dzielem osobnikow doroslych. Statystyk nie mam. Doswiadczenia
wlasne i grajacych znajomych.


5 czy 10osob na trade nie stanowi 90% populacji wowa ;) w każdej grze będzie kids który ma bogatego rodzica i który wykupuje abo na pół roku jest to nieuniknione.
Ps. wiek nie ma nic do rzeczy dorośli też zachowują się jak banda dzieciaków lub gorzej człowiek jest tylko człowiekiem ;)

Dnia 12.07.2009 o 15:57, Sunatet napisał:

Jak napisalem, nie zamierzam dyskutowac na temat Mortala (predzej o Ultimie, w ktorej
to wszystko o czym mowie dziala od ponad 10 lat, a ludzie nadal w to graja, pomimo antycznej
grafiki i nieprzyjaznego interfejsu). Ale o sandboxach i skill based owszem :D
Chodzi mi tu bardziej o idee, a nie konkretny tytul.


Tak ale zauważ że 10lat temu nie było WoWa i przez 6lat za dużo o Ultimie nie słyszałem ale prawda jest taka że w tamy czasie interesowałem się tylko i wyłącznie RTS''ami

Ok ja z mojej strony kończę bo się zrobił gigant OT poza tematem przewodzącym temu wątkowi ;P.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A powinien. Ja osobiście nie lubię aż tak bardzo klimatów heroic fantasy pokroju WoW czy HoM&M, za to chętnie bym zagrał w jakieś MMO w trochę mroczniejszych klimatach. niestety Warhammer Onilnie ma tak jak WoW zbyt cukierkową grafikę. Jeżeli Blizzard zrobi MMo w świecie Diablo to jest nadzieja ;-) Poczekajmy też na jakieś nowe info odnoścnie World of Darkness (chociaż cholera wie czy ta gra kiedykolwiek wyjdzie :( )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieję, że to mmo będzie przynajmniej tak dobre jak wow i nawet jescze bardziej grywalne...nie mogę się doczekać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 12.07.2009 o 13:54, Sunatet napisał:

> Zapomniałeś napisać, że pozostałe 10% to idioci bo się z tobą nie zgadzają.
Nigdzie nie napisalem, ze uwazam kogokolwiek za idiote, wypraszam zobie takie odzywki,
mam juz swoje lata i w zadne gowniarskie zagrania bawic sie nie bede.

Wiem ja napisałem, że tak jest. To była tylko mała złośliwość, taka jak ta napisana przez Ciebie dotycząca wieku graczy WoWa.

Dnia 12.07.2009 o 13:54, Sunatet napisał:

I owszem, myslalem nad klasami bardzo duzo, ale nie jestem pewien, czy ty pomyslales
i czy czytales moje poprzednie posty i wiesz o czym toczy sie dyskusja.
Chyba lepiej najpierw przeczytaj reszte moich postow, a pozniej dowiedz sie na czym polegaja
zalozenia skill based (np to, ze masz cap na sume skilli, a do tego sa one ze soba powiazane,
czyli jeden skill wymaga innego odpowiednio rozwinietego, i ze zawsze dopasowujesz skille
do swojego stylu gry, bo inaczej czeka cie przykra niespodzianka, jak sprobujesz zastosowac
"optymalny zestaw skilli", ktory nie odpowiada Twojemu stylow, pomijajac fakt, ze optymalne
zestawy skilli stosuje sie wlasnie w grach class based, bo w skill based to nie dzialai),
a pozniej zmien ton, bo takiej dyskusji prowadzic nie zamierzam i wszelkie nastepne Twoje
posty bede najzwyczajniej w swiecie ignorowal.

Mojemu stylowi gry odpowiada theme park, bo w dużej mierze prowadzona przez was dyskusja sprowadza się do przekonywania co jest lepsze: marchew czy rzodkiewka. Najlepiej aby oba nurty były dobrze reprezentowane, aby gracz miał w czym wybierać. Chwilowo rządzi theme park ale to niczego nie przesądza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować