Zaloguj się, aby obserwować  
GRAMy

Konsul odpowiada - zadaj pytanie Hubertowi Habasowi z CD Projektu!

997 postów w tym temacie

Hej, widzę pojawiło się sporo pytań o poradniki do Wiedźmina 2. Już piszę jak to wygląda. Już w Edycji Premium Wiedźmina 2 znajduje się blisko 100 stronicowy poradnik do gry stworzony przez pracowników CD Projekt RED. Poradnik ma miękką oprawę i wydrukowany jest na wysokiej jakości kredowym papierze. Chciałem podkreślić, że poradnik jest bardzo szczegółowy i zawiera kompletny opis przejścia gry.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam, napiszę trochę faktów o zastosowanym w Wiedźminie 2 zabezpieczeniu DRM :)

Proces instalacji i aktywacji:

1. Rozpoczęcie instalacji.
2. Instalator poprosi o podanie klucza aktywacyjnego, który wydrukowany jest w instrukcji.
3. Po weryfikacji klucza gra połączy się z Internetem i pobierze ok. 50 MB danych potrzebnych do uruchomienia gry.
4. Instalator zakończy swój proces i można już grać. Połączenie z Internetem i płyta w napędzie NIE BĘDĄ już więcej potrzebne w czasie grania!

Dlaczego DRM?

Chcemy mieć absolutną pewność, że pierwszymi osobami, które zagrają w naszą grę, będą fani i klienci, którzy czekają na swoje oryginalne egzemplarze. Wiedźmin 2 zostanie dostarczony do zewnętrznych tłoczni (fabryk produkujących płyty) na kilka tygodni przed swoją premierą. Praktycznie niemożliwe jest, aby zapewnić stuprocentowe bezpieczeństwo przez tak długi czas i zminimalizować do zera ryzyko wycieku kodu gry przed premierą. Wybrana przez nas forma zabezpieczenia jest gwarantem tego, że nasi klienci zagrają w grę jako pierwsi na świecie.

Fakty związane z DRM:

1. Gra zabezpieczona jest specjalną, mało uciążliwą formą SecuROM.
2. Wspólnie z firmą SONY (producentem zabezpieczenia SecuROM) gwarantujemy infrastrukturę, która zapewni bezproblemową aktywację gry od dnia premiery.
3. Nabywcy Edycji Premium Wiedźmina 2 będą mogli aktywować swój egzemplarz gry już od godziny 00:01, dnia 17 maja 2011 roku. Posiadacze Edycji Kolekcjonerskiej zostaną wyróżnieni możliwością zagrania w Wiedźmina 2 przed premierą, gdyż klucze zawarte w Edycji Kolekcjonerskiej pozwolą na aktywację gry już od godziny 00:01, dnia 16 maja 2011 roku.
4. Granie w Wiedźmina 2 NIE WYMAGA połączenia z Internetem ani obecności płyty z grą w napędzie. Połączenie z Internetem wymagane jest jedynie przy procesie aktywacji/dezaktywacji gry.
5. Jeden egzemplarz gry można aktywować na 5 różnych komputerach jednocześnie.
6. Każdy klucz można uwolnić/dezaktywować w dowolnym momencie i wykorzystać ponownie. Liczba aktywacji JEST NIEOGRANICZONA.
Więcej szczegółów znajdziecie na specjalnie przygotowanym przez CD Projekt RED FAQ pod adresem: ftp://ftp4.cdprojekt.com/pub/pl/wiedzmin2/W2_FAQ_Kwiecien.pdf

Jeśli chodzi o wymagania sprzętowe to publikowaliśmy je pod adresem:
http://www.cdprojekt.pl/news/5599/Wiedzmin_2__poznaj_oficjalne_wymagania_sprzetowe_oraz_10_nowych_screenow
Możecie być pewni, że komputer o konfiguracji podanej w wymaganiach rekomendowanych pozwoli cieszyć się płynną rozgrywką na najwyższych detalach. Nie potrzeba do tego mocniejszej konfiguracji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam pytanie odnośnie braku obsługi 16:10 (przeczytałem, że W2 nie obsługuje tego formatu). Co to dokładnie oznacza? To, że nie odpalę go w takiej rozdzielczości, czy będę mieć po prostu czarne pasy na dole i górze ekranu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam CDP ! :)

Mam to was pytanie:18 listopad 2005 w Polsce wydaliście TOTAL OVERDOSE i musze powiedzieć że dobrze wydaliście moją gre :D i bardzo wciągneło :)

I mam takie pytanie czy CD Projekt będzie produkować TOTAL OVERDOSE 2 ?? :)

Dzięki za odpowiedż

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wielu gier nie kupiłem przez DRMy.. na preorder Assassin''s Creed 2 czekałem chyba pół roku po to by anulować zamówienie po informacji o najgorszym zabezpieczeniu na jakie dotychczas wpadli twórcy gier. Dla Wiedźmina zrobię wyjątek i postawię sobie system specjalnie dla niego, bo jestem fanem serii i jednocześnie chcę wspierać polskie studio. Szkoda że nie ma planów usunięcia zabezpieczeń po premierze. Faktycznie nie są z tych uciążliwych, ale mimo wszystko irytuje mnie myśl że za parę lat odgrzebię mój egzemplarz kolekcjonerski, będe chciał pograć i okaże się że nie mogę autoryzować kopii (np. bo serwera do autoryzacji już nie ma albo ma inny adres). Czy jest jakaś nadzieja na to że np. za dwa lata wydacie łatkę pozwalającą grać bez tej internetowej aktywacji?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jaką użytkownicy mają gwarancję, że zabezpieczenie SecuROM w grze Wiedźmin 2 jest bezpieczne i nie przekaże prywatnych danych do osób nieporządanych? Moje pytanie bierze się stąd, że producent tego zabezpieczenia antyużytkownikowego firma Sony zapewniała niejednokrotnie, że przechowywane dane między innymi na PSN są bezpieczne. Jak się okazało jednak tak nie jest, a między innymi moje dane osobowe prawdopodobnie wyciekły. Oznacza to, że nie mam w tej chwili zaufania do rozwiązań firmy Sony.

Kolejne pytanie: jak ma się ta gwarancja bezproblemowej aktywacji gry przed premiera (jestem posiadaczem EK). Czy CD Projekt gwarantuje, a jeśli tak to w jaki sposób, że nie będzie żadnych problemów z infrastrukturą firmy Sony?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 28.04.2011 o 19:11, Dyffryn napisał:

Wielu gier nie kupiłem przez DRMy.. na preorder Assassin''s Creed 2 czekałem chyba pół
roku po to by anulować zamówienie po informacji o najgorszym zabezpieczeniu na jakie
dotychczas wpadli twórcy gier. Dla Wiedźmina zrobię wyjątek i postawię sobie system specjalnie
dla niego, bo jestem fanem serii i jednocześnie chcę wspierać polskie studio. Szkoda
że nie ma planów usunięcia zabezpieczeń po premierze. Faktycznie nie są z tych uciążliwych,
ale mimo wszystko irytuje mnie myśl że za parę lat odgrzebię mój egzemplarz kolekcjonerski,
będe chciał pograć i okaże się że nie mogę autoryzować kopii (np. bo serwera do autoryzacji
już nie ma albo ma inny adres). Czy jest jakaś nadzieja na to że np. za dwa lata wydacie
łatkę pozwalającą grać bez tej internetowej aktywacji?


Hej, nie mam pojęcia skąd posiadasz informację, ze nie planujemy usunąć zabezpieczenie DRM po premierze? :) Wszędzie informujemy, że dołożymy wszelkich starań by możliwie najszybciej je usunąć, będzie to prawdopodobnie w jednym z patchy jakie pojawią się po premierze gry :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 29.04.2011 o 11:00, Wojman napisał:

Jaką użytkownicy mają gwarancję, że zabezpieczenie SecuROM w grze Wiedźmin 2 jest bezpieczne
i nie przekaże prywatnych danych do osób nieporządanych? Moje pytanie bierze się stąd,
że producent tego zabezpieczenia antyużytkownikowego firma Sony zapewniała niejednokrotnie,
że przechowywane dane między innymi na PSN są bezpieczne. Jak się okazało jednak tak
nie jest, a między innymi moje dane osobowe prawdopodobnie wyciekły. Oznacza to, że nie
mam w tej chwili zaufania do rozwiązań firmy Sony.

Podczas procesu aktywacji podajesz jedynie klucz produktu, a nie dane prywatne. Sam widzisz, że nie ma co "wyciec" :) Durga sprawa to chyba nie sądzisz, że firma Sony po ostatniej wpadce pozwoli sobie na jeszcze jeden taki wypadek? :)

Dnia 29.04.2011 o 11:00, Wojman napisał:

Kolejne pytanie: jak ma się ta gwarancja bezproblemowej aktywacji gry przed premiera
(jestem posiadaczem EK). Czy CD Projekt gwarantuje, a jeśli tak to w jaki sposób, że
nie będzie żadnych problemów z infrastrukturą firmy Sony?


Wspólnie z firmą Sony solidnie się przygotowaliśmy do całej akcji przeprowadzając sporo testów. Jesteśmy pewni, że pod względem infrastrukturalnym i technologicznym jesteśmy przygotowani perfekcyjnie do tego by posiadacze Edycji Kolekcjonerskiej mogli aktywować swoje egzemplarze 16 maja, a posiadacze Edycji Premium w dniu oficjalnej premiery czyli 17 maja.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 27.04.2011 o 16:09, bartek00 napisał:

witam czy cdprojekt wyda w polsce gre the first templar na pc światowy wydawca Kalypso
Media światowa premiera gry 10 maj prosze o odpowiedrz


CD Projekt będzie wydawcą gry The First Templar na terenie Polski. Więcej szczegółów podamy w najbliższym czasie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 26.04.2011 o 21:48, entriu napisał:

Witam CDP ! :)

Mam to was pytanie:18 listopad 2005 w Polsce wydaliście TOTAL OVERDOSE i musze powiedzieć
że dobrze wydaliście moją gre :D i bardzo wciągneło :)

I mam takie pytanie czy CD Projekt będzie produkować TOTAL OVERDOSE 2 ?? :)

Dzięki za odpowiedż


Witaj,
CD Projekt nie jest producentem gry TOTAL OVERDOSE ;) Jesteśmy tylko jej wydawcą :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 26.04.2011 o 19:35, balin2 napisał:

Witam. Mam pytanie odnośnie braku obsługi 16:10 (przeczytałem, że W2 nie obsługuje tego
formatu). Co to dokładnie oznacza? To, że nie odpalę go w takiej rozdzielczości, czy
będę mieć po prostu czarne pasy na dole i górze ekranu?


Hej, gra obsługuje format 16:10 tylko nie w trybie natywnym. Grę odpalisz w rozdzielczościach zgodnych z formatem 16:10 i nie będziesz mieć czarnych pasów na dole i górze ekranu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 29.04.2011 o 12:30, Miliydan napisał:

Podczas procesu aktywacji podajesz jedynie klucz produktu, a nie dane prywatne. Sam widzisz,
że nie ma co "wyciec" :) Durga sprawa to chyba nie sądzisz, że firma Sony po ostatniej
wpadce pozwoli sobie na jeszcze jeden taki wypadek? :)


Rzecz w tym, ze po pierwszej wpadce Sony byla kolejna czyli mail wyslany do klientow w polskawej wersji jezykowej (ale przynajmniej wiadomo, ze Sony pracuje na okragly zegar...). Nie mam zadnej gwarancji, ze po przeslaniu kluczu produktu ktos w Sony sobie nie pomysli, ze jeszcze by sie przydala konfiguracja mojego komputera, ksiazka adresowa i hasla do poczty elektronicznej.

Dnia 29.04.2011 o 12:30, Miliydan napisał:

Wspólnie z firmą Sony solidnie się przygotowaliśmy do całej akcji przeprowadzając sporo
testów.


A Sony twierdzi, ze pracuja na okragly zegar nad tym, aby usunac awarie PSN.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 29.04.2011 o 13:19, Wojman napisał:

Rzecz w tym, ze po pierwszej wpadce Sony byla kolejna czyli mail wyslany do klientow
w polskawej wersji jezykowej (ale przynajmniej wiadomo, ze Sony pracuje na okragly zegar...).
Nie mam zadnej gwarancji, ze po przeslaniu kluczu produktu ktos w Sony sobie nie pomysli,
ze jeszcze by sie przydala konfiguracja mojego komputera, ksiazka adresowa i hasla do
poczty elektronicznej.


Zabezpieczenie wykorzystane w Wiedźminie 2 wymaga jedynie podania klucza niezbędnego do aktywacji gry. Pracowaliśmy nad tym wspólnie z firmą Sony i możesz być pewny, że kilkanaście znaków klucza aktywacyjnego to wszystko co będziesz podawał. Jak słusznie zauważyłeś awaria, o której wspominasz dotyczy PSN, nie ma natomiast nic wspólnego z zabezpieczeniem SecuROM i infrastrukturą z nim związaną.
Bądź spokojny, 16 maja aktywujesz grę i zapominasz o wszelkich problemach :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Akurat to, że Wiedźmina 2 uruchominy w 16:10 to nic nowego. Pytanie brzmi co tracimy odpalając tę grę w rozdzielczości wspierającej ten format? Co się kruje pod słowami ''(...) tylko nie w trybie natywnym'' ?? Obraz będzie rozciągnięty, okrojony? No i przede wszystkim jak to odbije się na jakości wyświetlanego obrazu? Dzięki z góry za wyjaśnienie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 29.04.2011 o 12:22, Miliydan napisał:

Hej, nie mam pojęcia skąd posiadasz informację, ze nie planujemy usunąć zabezpieczenie
DRM po premierze? :) Wszędzie informujemy, że dołożymy wszelkich starań by możliwie najszybciej
je usunąć, będzie to prawdopodobnie w jednym z patchy jakie pojawią się po premierze
gry :)


Nie widziałem nigdzie takiej informacji dlatego tak założyłem :) Bardzo dziękuję za odpowiedź, cieszy mnie że tak podchodzicie do tej kwestii, to niestety rzadkość. Kolekcjonerka dwójki dumnie spocznie koło EK jedynki w oczekiwaniu na trójkę ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 29.04.2011 o 12:31, Miliydan napisał:

CD Projekt będzie wydawcą gry The First Templar na terenie Polski. Więcej szczegółów
podamy w najbliższym czasie.


A co z inną produkcją wydawaną przez Kalypso Media, czyli Dungeons? Też będziecie ją wydawać?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 29.04.2011 o 17:09, Spinner13 napisał:

Akurat to, że Wiedźmina 2 uruchominy w 16:10 to nic nowego. Pytanie brzmi co tracimy
odpalając tę grę w rozdzielczości wspierającej ten format? Co się kruje pod słowami ''(...)
tylko nie w trybie natywnym'' ?? Obraz będzie rozciągnięty, okrojony? No i przede wszystkim
jak to odbije się na jakości wyświetlanego obrazu? Dzięki z góry za wyjaśnienie.


No właśnie wyjaśnienia z CD Project brak, sam mam monitor w formacie 16:10 na max rozdzielczości 1680:1050 i jak na mój gust i zgodnie z wiedzą pewnie obraz będzie nieco rozciągnięty lub obcięty
obym się mylił! Nie chcę byc potraktowany jako gracz drugiej kategorii. P.S. Dragon age na moim monitorze w rozdzielczości 1680:1050 śmiga super i nie mażadnych zniekształceń , czarnych pasów i innych obcięć ekranu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 30.04.2011 o 11:27, ElMundo napisał:

A co z inną produkcją wydawaną przez Kalypso Media, czyli Dungeons? Też będziecie ją
wydawać?


Tak, ale jeszcze oficjalnie tego nie mogę potwierdzić :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość
Temat jest zablokowany i nie można w nim pisać.
Zaloguj się, aby obserwować