Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Forza Motorsport 3 - zapowiedź

25 postów w tym temacie

Funkcja automatycznego hamowania jest bardzo potrzebna jak komuś nie idzie gra np. mi nigdy nie miałem styczności z ścigałką na konsoli i ściągałem dema z Live! i oczywiście trzeba było ściągnąć jakąś "ścigałkę" to ściągnąłem właśnie PGR4 i Forze 2 i z przyzwyczajenia po colinie i NFSie próbowałem przejechać zakręt na pełnym gazie :) wiadomo jak to się skończyło w ogóle mi nie szło na prostej się ledwo trzymałem i to przesądziło, że kupiłem PGR''a 4 teraz trochę żałuje, ale myślę, że nadrobię zaległości kupując 3 w pre-orderze. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czekam niecierpliwie na powrót królowej wyścigów. Przy "dwójce" spędziłem ładnych kilka miesięcy, a i teraz zdarza mi urządzić że znajomymi male wyścigi (po starym, dobrym splitscreenie). "Trójeczka" to dla mnie absolutny "must have".

Co do artykułu - wiekszość wrażeń w nim zawartych nie jest dla mnie zaskoczeniem. Zdziwiło mnie tylko że gra będzie obsługiwać natywnie FULL-HD. Wychodzi na to że 10Turn to prawdziwi mistrzowie optymalizacji - tyle wyciągnąć z nie najnowszego juz przeciez sprzętu. Bo pod względem grafiki jest to miazga (zresztą pod każdym innym względem też) :-)

ps. Trochę szkoda że nie będzie dynamicznych warunków pogodowych (w PGR4 się bardzo ładnie prezentowały, zwlaszcza padajacy deszcz). Ponoć tworcy mieli je w planach.... ale M$ bardzo naciska na październikową premierę ... Jakos to da sie przeżyć - przynajmniej będzie co dodać w następnej części ;-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 12.08.2009 o 17:35, peter000 napisał:

Mam nadzieję, że będzie można w końcu dachować, bo w dwójce nigdy mi się to nie udało
i chyba nie było możliwe.

Czytając jakaś zapowiedź natchnąłem się na to i tam było napisane, że tak. Nawet na gameplayu z E3 był jakiś dachujący samochód, więc pewnie się da.:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

O grze mogę mówić w samych superlatywach (wiem na co stać Turn10, grałem w poprzednie odsłony "Forzy"), więc prosiłbym bez uwag takich jak "ty pi%&#$lony fanboju M$". :)

Dla mnie to kolejny, jako przyszłego posiadacza X360, must have na konsolę Microsoftu. Zapowiada się nieziemsko, gameplaye zrobiły na mnie ogromne wrażenie. Pod względem wizualnym już zmiotło wszystkie nadchodzące, tegoroczne tytuły. IMHO pewniak, wyścigowa gra roku, nie mam żadnych obaw co do jakości gry.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przecież 1080p to jakaś bzdura, conajwyżej jakieś up-scalowanie będzie ale nie natywna rozdziałka. Taka sama bzdura jak 10x więcej polygonów na autach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

1080p w "zupełności" obsługiwane jest przez Forze. Mi to w zupełności wystarcza :P

Forza 3 to arcade, więc dla mnie spalone na starcie. Graficznie bardzo ładna, chociaż niezbyt rzeczywista. Piszę o filmikach z gameplay.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Forza 3 to arcade,
Mylisz się Forza ma fizykę o wiele lepszą niż w jakiejkolwiek grze, na torze ciężko się utrzymać jeżeli nie nabierze się umiejętności pokonywanie zakrętów driftem jak w NFS jest niemożliwe w tej grze lub bardzo ciężkie do zrobienia grałem może w demo, ale dla porównania mam PGR4, który jest o wiele łatwiejszy niż była Forza 2.

PS. Mi właśnie się wydaje, że ta grafika jest idealnie taka sama jak w rzeczywistości nawet widziałem porównania prawdziwych aut do Forzy i auta różniły się tylko załamaniami światła co jest oczywiste przez to, że zdjęcie auta musiałoby mieć idealnie taki sam kąt, co kąt w grze, żeby to porównywać. :) Oczywiście też mówię o zdjęciach z gry na gameplay'u.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Forza 3 to arcade

Tak może napisać tylko ktoś, kto nigdy nie grał w żądną grę serii. W "dwójce" nawet po włączeniu wszystkich assyst model jazdy pozostawał bardzo realny i zbliżony do prowadzenia auta w realu (oczywiście jak na grę wideo), o czym pisze jako posiadacz prawa jazdy od dwunastu lat.
W "trójce" jeszcze pewne aspekty poprawią - dojdzie m.in. punktowa fizyka. Pisanie że to jest "arcade" świadczy o wyjątkowej ignorancji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co za cudo, jaka oprawa graficzna, fizyka gry, i w ogóle, jeśli nie będzie następcy to to będzie najlepszy symulator wyścigów wszech czasów..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.08.2009 o 08:41, Bodziu95 napisał:

Co za cudo, jaka oprawa graficzna, fizyka gry, i w ogóle, jeśli nie będzie następcy to
to będzie najlepszy symulator wyścigów wszech czasów..


Na konsolach może i ma najlepszy model jazdy, ale i tak nie jest symulatorem prawdziwym. Gdzie znajdziecie ligi w Forzy?
Jak już psiałem, Forza jest arcade, wymagającym, ale jednak arcade, ponieważ nikt nie zrobi symulatora na konsole, bo się to nie opłaca.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


> Jak już psiałem, Forza jest arcade, wymagającym, ale jednak arcade, ponieważ nikt nie

Dnia 13.08.2009 o 09:09, RazorBMW napisał:

zrobi symulatora na konsole, bo się to nie opłaca.


Napisze jak koledze wyżej - od razu widać że nie miałeś styczności z serią, stąd ignorancja :) To raz. Dwa - sądząc po wieku, nie masz prawa jazdy, mało więc prawdopodobne żebyś miał w życiu możliwość pojeździć dłużej prawdziwym autem :) Stąd Twoje wyobrażenie co jest prawdziwym symulatorem, a co nim nie jest jest tylko projekcją. Nie masz po prostu żadnego porównania do rzeczywistości, bo nie możesz mieć :)

Brak lig akurat o niczym nie świadczy, nie to tworzy symulator. Takiem rFactorowi np. nikt nie odmawia statusu symulatora, choć porównując content to bardzo ubogi krewny Forzy - w podstawce masz: zero prawdziwych aut (o śmiesznej zresztą ilości, bodajże 11), zero prawdziwych tras. Cała gra praktycznie opiera się na modach (i dopiero wtedy nabiera rumieńców). Niezły za to jest model jazdy (choć temu z Forzy nie dorównuje) i możliwość ustawienia sobie przeróżnych parametrów.

Acha - zapewne grasz tylko na PC, stąd i nie dziwne że będziesz wychwalał pod niebiosa tylko wyścigi z tej platformy, choćby nawet nie miały startu do tych konsolowych. Jak to się mówi - każda sójka swój ogonek chwali :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.08.2009 o 09:29, Lordpilot napisał:


> Jak już psiałem, Forza jest arcade, wymagającym, ale jednak arcade, ponieważ
nikt nie
> zrobi symulatora na konsole, bo się to nie opłaca.


Napisze jak koledze wyżej - od razu widać że nie miałeś styczności z serią, stąd ignorancja
:) To raz. Dwa - sądząc po wieku, nie masz prawa jazdy, mało więc prawdopodobne żebyś
miał w życiu możliwość pojeździć dłużej prawdziwym autem :) Stąd Twoje wyobrażenie co
jest prawdziwym symulatorem, a co nim nie jest jest tylko projekcją. Nie masz po prostu
żadnego porównania do rzeczywistości, bo nie możesz mieć :)

Brak lig akurat o niczym nie świadczy, nie to tworzy symulator. Takiem rFactorowi np.
nikt nie odmawia statusu symulatora, choć porównując content to bardzo ubogi krewny Forzy
- w podstawce masz: zero prawdziwych aut (o śmiesznej zresztą ilości, bodajże 11), zero
prawdziwych tras. Cała gra praktycznie opiera się na modach (i dopiero wtedy nabiera
rumieńców). Niezły za to jest model jazdy (choć temu z Forzy nie dorównuje) i możliwość
ustawienia sobie przeróżnych parametrów.


Chyba na odwrót :) Grałem w rf i Forzę, i dobrze wiem, że na konsoli nie będzie symulatora. Na PC są, bo grają tylko hardkorowcy, którzy katują tor po kilkaset okrążeń, by poprawić czas o 0.01 sekundy... ale jest z tego frajda. Na konsoli zaś nie będzie takich, bo kto tam ma na takie coś ochotę...
A w rfie nie ma parametry? Są są, jak w każdym simie. I jest ich dużo, i wpływają na jazdę.

Poza tym... zagraj w rf na padzie? Jeśli ajkoś da się jeździć, to gratuluję, bo rf jest tylko na kiery. Zaś Forza ma taki model jazdy, że da się jeździć na padzie. Wniosek? Forza ma łatwiejszy model jazdy.

Dnia 13.08.2009 o 09:29, Lordpilot napisał:

Acha - zapewne grasz tylko na PC, stąd i nie dziwne że będziesz wychwalał pod niebiosa
tylko wyścigi z tej platformy, choćby nawet nie miały startu do tych konsolowych. Jak
to się mówi - każda sójka swój ogonek chwali :)

Grałem w Forzę, grałem w GT 4 i 5:P.
Wiem, że nie będzie symulatora który oddawałby wszystkie warunki i parametry jazdy, ale taka jest prawda: Forza jak i GT nim nie są.
Simy tworzy community. Dlaczego więc rf żyje już 4 lata? Dlaczego są setki modów? Dlaczego nie słyszę o ligach w Forzie? Tak, ligi są prawdziwym wyznacznikiem twojej jazdy w rf. W Forzie masz wszystko na tacy. A jak np chcę mieć tylko wozy z WTCC? Wgrywam moda, i mam tylko te wozy.
W Forzie masz prawdziwą telemetrię? Koledzy z Czech mieli dostęp do niej, konsultowali się z kierowcami biorącymi udział w seriach Skody. W ligach rf asysty wszelkie są już wyłączone z poziomu administracyjnego... są egzaminy na przepisy obowiązujące an torze i cóż... albo umiesz jeździć i dalej się ścigasz, albo walisz spiny na każdym zakręcie, dostajesz bana, wylatujesz z ligi... a tylko ona jest prawdziwym wyznacznikiem umiejętności w grze, tzn. rf[wiem, że jazda prawdziwym samochodem jest ciężka, wiem, że jest inna od gier, ale simy starają się ją oddać najwierniej jak mogą, chociaż prawdziwego ultrasymualtora nie będzie...].

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.08.2009 o 09:57, RazorBMW napisał:

Chyba na odwrót :) Grałem w rf i Forzę, i dobrze wiem, że na konsoli nie będzie symulatora.
Na PC są, bo grają tylko hardkorowcy, którzy katują tor po kilkaset okrążeń, by poprawić
czas o 0.01 sekundy... ale jest z tego frajda. Na konsoli zaś nie będzie takich, bo kto
tam ma na takie coś ochotę...
A w rfie nie ma parametry? Są są, jak w każdym simie. I jest ich dużo, i wpływają na
jazdę.


Nie grałeś w Forze na XBL słyszałem, że tam grają hardkorowcy, którzy np. rok trenują na jakimś torze wymieniają części i później wiedzą każdą część jak wymienić i nowy niema szans nawet się do niego zbliżyć.

Dnia 13.08.2009 o 09:57, RazorBMW napisał:

Poza tym... zagraj w rf na padzie? Jeśli ajkoś da się jeździć, to gratuluję, bo rf jest
tylko na kiery. Zaś Forza ma taki model jazdy, że da się jeździć na padzie. Wniosek?
Forza ma łatwiejszy model jazdy.


Forza jest przeznaczona na kierownicę jednak kierownica MS kosztuje 400zł, więc musieli stworzyć grę tak, aby ci co jeżdżą na padach też mogli w to zagrać, a na Padzie i tak jedzie się bardzo ciężko tak jak mówiłem to nie jest NFS, że można driftem wyprzedzić wszystkich na zakręcie (pomijając to, że mało kto będzie driftował), bo tam jak niemasz włączonej asysty to nawet siła hamowania jest ważna, bo jak przyciśniesz hamulec za mocno możesz wylecieć z zakrętu, albo zblokować koła.

Dnia 13.08.2009 o 09:57, RazorBMW napisał:

Grałem w Forzę, grałem w GT 4 i 5:P.

Którą Forze , bo każda była świetna i na pewno nie była arcadówką?

PS. Ja w RF jeździłem i na padzie i na kierownicy i na klawiaturze jeździło się bardzo podobnie tylko na klawiaturze opony były bardzo nagrzane i od czasu do czasu zrobiłem spina.
PS2. Fizyka w Forzy jest dużo lepsza niż rF na F1.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.08.2009 o 09:57, RazorBMW napisał:


> Chyba na odwrót :)

Nie, nie na odwrót :)

Grałem w rf i Forzę, i dobrze wiem, że na konsoli nie będzie symulatora.

Dnia 13.08.2009 o 09:57, RazorBMW napisał:

Na PC są, bo grają tylko hardkorowcy, którzy katują tor po kilkaset okrążeń, by poprawić
czas o 0.01 sekundy... ale jest z tego frajda. Na konsoli zaś nie będzie takich, bo kto
tam ma na takie coś ochotę...


Bardzo wiele osób - odpal sobie xboxlive i pościgaj się po necie. Grają tam maniacy, którzy mają autko ustawione co do śrubki , hardkorowców jest tam multum. Obstawiam, że jednak w Forze nie grałeś, inaczej nie pisałbyś takich rzeczy :) Teza że na PC grają tylko hardkorowcy jest błędna i oparta tylko i wyłącznie na stereotypie "elitarnych graczy pecetowych".

> A w rfie nie ma parametry? Są są, jak w każdym simie. I jest ich dużo, i wpływają na

Dnia 13.08.2009 o 09:57, RazorBMW napisał:

jazdę. >


A czy ja napisałem że nie ma ? Wrecz przeciwnie. Są - tak samo jak w Forzie.


> Poza tym... zagraj w rf na padzie? Jeśli ajkoś da się jeździć, to gratuluję, bo rf jest

Dnia 13.08.2009 o 09:57, RazorBMW napisał:

tylko na kiery. Zaś Forza ma taki model jazdy, że da się jeździć na padzie. Wniosek?
Forza ma łatwiejszy model jazdy.
>


Są osoby, które w rFactor męczą się nawet na klawie - znaczy się, nie jest to sim, tak, bo da się grać na klawie ;-) ? No prosze Cię - co ma kontroler do tego :) Zreszą - dla Ciebie Forza może mieć łatwiejszy model jazdy, dla mnie ma najbardziej zbliżony do realnego prowadzenia auta.

>> Grałem w Forzę, grałem w GT 4 i 5:P.

Dnia 13.08.2009 o 09:57, RazorBMW napisał:

Wiem, że nie będzie symulatora który oddawałby wszystkie warunki i parametry jazdy, ale
taka jest prawda: Forza jak i GT nim nie są.


To jest tylko i wyłącznie Twoja opinia, a nie fakt :)

> Simy tworzy community.

W Forzie 2 community jest wyjątkowo dobrze rozwinięte i prężnie działające.

Dlaczego więc rf żyje już 4 lata?

Bo to świetna gra mająca wielu fanów. No i na PC nie wyszedł od tego czasu jakiś lepszy sim... (więc chyba tych hardkorowców nie ma aż tak dużo, skoro deweloperzy nie odczuwają potrzeby zrobienia gry dla nich)

Dlaczego są setki modów?

Bo gra jest popularna i na modach się opiera. Bez modów jest to bida z nędzą...

Dlaczego

Dnia 13.08.2009 o 09:57, RazorBMW napisał:

nie słyszę o ligach w Forzie? Tak, ligi są prawdziwym wyznacznikiem twojej jazdy w rf.


To w rF. W Forzie liczą się umiejętności.


> W Forzie masz wszystko na tacy

No tak - bo twórcom się chciało i dali setki prawdziwych aut oraz prawdziwe trasy. To jest dla Ciebie wada ? Że deweloper nie idzie po najmniejszel linii oporu i daje full contentu. To raczej twórcom rFActora należą się baty - bo to co zawarli w podstawce to straszna bieda. Całą robotę za nich odwala community.

> W Forzie masz prawdziwą telemetrię? Koledzy z Czech mieli dostęp do niej, konsultowali

Dnia 13.08.2009 o 09:57, RazorBMW napisał:

się z kierowcami biorącymi udział w seriach Skody.


Oczywiście że masz prawdziwą telemetrię. Przy produkcji "trójki" 10Turn brała m.in. pomiary aerodynamiczne z teamu Nicka Heinfielda, z nim (i wieloma innymi kierowcami) konsultowano też sprawy techniczne. W "trójce" będzie też punktowa fizyka (działająca np.na opony podczas skrętu). Masz coś takiego w rFactor albo którejkolwiek innej grze ?


chociaż prawdziwego ultrasymualtora

Dnia 13.08.2009 o 09:57, RazorBMW napisał:

nie będzie...].


I z tym się zgodzę :) Małe szanse że kiedykolwiek powstanie gra w 100% oddająca wrażenia jazdy prawdziwym autem. Jak na razie najbliżej tego jest Forza :)
Do zmiany zdania mnie nie przekonasz (ani pewnie ja Ciebie), więc odpuśćmy sobie - bo to jak walka zwiatrakami ;-) Ja się wyłączam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 12.08.2009 o 22:37, palpatine napisał:

Forza 3 to arcade,


Bzdura. NFS i Burnout to gry arcade - Forza Motorsport to symulator z prawdziwego zdarzenia.

Dnia 12.08.2009 o 22:37, palpatine napisał:

więc dla mnie spalone na starcie.


Więc po co się w ogóle wypowiadasz? Skoro gra jest ci obojętna, nie interesuje cię, nie mogłeś po prostu temat ominąć? Naprawdę, nie rozumiem zachowania co po niektórych użytkowników tego forum...


Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gra idealna, ale boję się że po paru wyścigach i pozachwycaniu się oprawą audio i video rzucę ją w kąt. Forzę 2 katowałem mocno i nadal od czasu do czasu coś przejadę bez jakichkolwiek asyst i co dostaję w trójce? Nic specjalnego, auta w większości te same, tras będzie więcej ale to też się oklepie, tej grze brakuje tego pierwiastka który przykuwa na jeszcze dłużej do konsoli mimo że wszystko już przejechane, auta porobione pod każdą trasę. Tej jesieni wybiorę DIRT-a bo ta gra naprawdę przykuwa, tu jest zabawa, to nic że to arcade z nędzną fizyką porównując do Forzy :). Tutaj można miło porywalizować, jest większy fun, w Forzie się jeździ gęsiego albo wylatuje z toru, czeka się na błąd rywala po czym znowu jedzie gęsiego... A po ostatnim trailerze GT5 w którym zapowiedziano rajdy WRC i Nascar nie wiem czy nie zmienię wogóle platformy :)). Owszem miło będzie taranować SUV-em jakieś Lotusy na nawrocie ale to nie to samo co walka koło w koło a la Grid.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować