Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Bethesda nie planuje Elder Scrolls 5

43 postów w tym temacie

Dnia 16.08.2009 o 15:00, jac22 napisał:

Litości, trzeba kłaść coraz większy nacisk na rozwoj MMO.


Za takie zdanie miłośnicy prawdziwych gier cRPG szykują dla ciebie stos. ;) </cynizm off>

Że niby w grach singleplayer świat jest martwy? A guzik prawda. Tak naprawdę to gry MMO są martwymi światami jak dla mnie. Dlaczego? A to dlatego, że gra typu roleplaying game (gra w odgrywanie ról) wymaga wczucia się w klimat. W grach takich jak Baldur''s Gate, czy Ishtar trzeba było się wcielić w swojego herosa i spojrzeć na świat oczyma bohaterami uniwersum fantasy. Postacie tła może i miały tylko kilka zaprogramowanych zachowań, które przejawiały, kiedy odpalał się odpowiedni skrypt, ale przynajmniej były klimatyczne. W MMO można pogadać z prawdziwymi ludźmi. Tylko co z tego? Mimo, że są orkami, wojownikami, magami czy czym tam jeszcze... w ogóle nie potrafią wcielić się w postać. Bo po co? Chodzi tylko o kolejnego questa, kolejnego raida, następnego dropa... A fabuła w takich grach? Miałka... nudna... nie porywająca. Gry MMO nie posiadają scenariuszy tak rozbudowanych jak legendarne cRPGi. Dlatego też tak wiele osób nienawidzi tego gatunku. Liczą na ciekawą historię, klimatyczną otoczkę. Niestety tylko gry singleplayer potrafią to zaoferować.

Ponadto wiele osób boli, że ich ulubione serie zmieniają oblicza i stają się sieciówkami. The Elder Scrolls MMO? Niby fajnie... ale wtedy nie powstanie piątka. Star Wars - The Old Republic? Wypowiedź dewelopera, że produkcja tej gry to jak produkcja KotORa III, IV, V itd. Tyle, że oznacza to, że nie będzie tych kolejnych części fantastycznego cRPGa. Jak już tworzyć MMO to na własnych, nowych licencjach (patrz Guild Wars), a nie wykorzystywać kult narosły wokół dawnych legend.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 16.08.2009 o 16:32, Azuredragon napisał:


Ponadto wiele osób boli, że ich ulubione serie zmieniają oblicza i stają się sieciówkami.
The Elder Scrolls MMO? Niby fajnie... ale wtedy nie powstanie piątka. Star Wars - The
Old Republic? Wypowiedź dewelopera, że produkcja tej gry to jak produkcja KotORa III,
IV, V itd. Tyle, że oznacza to, że nie będzie tych kolejnych części fantastycznego cRPGa.
Jak już tworzyć MMO to na własnych, nowych licencjach (patrz Guild Wars), a nie wykorzystywać
kult narosły wokół dawnych legend.


Dokładnie - jak tak dalej pójdzie,to nikomu już się nie będzie chciało wymyślać ciekawych historii single player,tylko wszystkie znane universa przerobią na MMO i po ptokach - nie będzie się już liczyła fabuła,tylko marka świata w którym rozgrywa się dane MMO ...

Nadzieją są nowe gry single: Dragon Age,Risen,nawet Two Worlds II.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 16.08.2009 o 18:58, hallas napisał:

Przecież to oczywiste co teraz robią - TES VI: Fallout 4.

Przecież Todd Howard kiedyś zapowiedział, że ma w planach zniszczenie kolejnej marki. Nowa gra ma być tym razem skierowana na rynek japoński.
Pewne jest na razie tylko to, że robią "TESVI". Ale jaki będzie podtytuł tego jeszcze nie wiemy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Grałem tylko w Morowinda, to co najbardziej rzucało się w oczy to: sterylne otoczenie (np.piach, piach,piach,piach, I ZASKOCZENIE, TAM JEST GŁAZ!!!!!!!!!!!!!!!!!), walki trwające 20 minut, denna fabuła i łaziki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@otnok
Może miałeś za słabego kompa żeby wyświetlało więcej oprócz piachu i kamieni :] bo na ten przykład u mnie otoczenie było całkiem zróżnicowane (pomijając wyniszczone tereny ofc)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To ja już wolę, żeby robili wspaniałe gry single z rozbudowanym trybem multi - jak NWN2.
Ba, nawet w Baldurze, gdy chciałeś, mogłeś zaprosić kumpli do przejścia kampanii razem z Tobą.
NWN2 to krok dalej - prócz standardowej kampanii udostępniono szeroki wachlarz narzędzi modderskich, i na dniach powstały servery niemal-MMO.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

MMO w świecie Elder Scrolls? Jak dla mnie to zniszczenie świetnej marki. Jest już tyle na rynku średnich masówek, że kolejna (na marce świetnego produktu) jeszcze bardziej zniszczy moje, wątpliwe już zdanie o takich grach. Fallout, KOTOR, a teraz TES. I tak wszyscy zagrywają się w WoWa...
Jak już powiedział Infinitiv - można zrobić dobrego multiplayera przy świetnym singlu i tego się trzymajmy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 16.08.2009 o 15:00, jac22 napisał:

Fallout3 ludzie pogralem przez moze 4 godzinki i nie chcialo
mnie sie wiecej podchodzic, bo wszedzie pustki i czlowiek czuje sie jakby caly swiat
wymarl.


OHHH! No co Ty do cholerki mówisz? W Fallout panuje uczucie, jakby cały świat wymarł?
A czy nie pomyślałeś może, że o to chodzi w fabule? :P

-------------

MMO powinno być kilka i mocnych... A tego syfu teraz tworzą na potęgę... co nowszy to większy gniot... Fabuła - typowe questy "zabij/pogadaj/znajdź".
Ok, też tak jest w grach single player. Ale tam jest do tego większy polot, lepiej jest to zorganizowane...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 16.08.2009 o 15:00, jac22 napisał:

(...) miasta pelne ludzi a nie npcow ktore wiecznie maja to samo do powiedzenia.

Hehe...jakby to grający w mmo naprawdę mieli dużo do powiedzenia. Wolę juz posłuchać kolejny raz tych samych tekstów z singlowego cRPGa niż gadek z mmo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

I nie rozumiem tego rozgoryczenia fanow TES. Przeciez zmiana jest dobra! Nie mozecie oczekiwac, ze wszystkie gry TES beda takie same jak od czasow Areny. A moze wczesniejszy TES''y nie byly MMO tylko z powodu ograniczen technologicznych? Przestancie zyc w przeszlosci.
Serii TES przyda sie maly update, aby isc z duchem czasu. RPGi dla pojedynczego gracza? To juz nie rok 1994.
Bethesda jest juz szeroko znana ze swoich osiagniec jesli chodzi o ulepszanie starych formul gier do obecnych standardow. Jesli sadza, ze nowy TES powinien byc MMORPGiem to powinnismy im zaufac.
Pomyslcie tylko, jesli TES, seria single-player, zdobyla taka liczbe graczy, to ile graczy zdobedzie TES MMO, ktory bedzie apelowal do znacznie szerszej grupy odbiorcow. A jak wszyscy wiemy- popularnosc rowna sie jakosc.
Gdyby nie bylo zapotrzebowania na MMO TES''a to zapewnie takie plany w ogole by nie powstaly. Na pewno zbadali rynek na tyle, zeby byli gotowi podniesc to male ryzyko.
Trzeba isc z duchem czasu ludzie, w koncu nie chcecie chyba grac w to samo od 15 lat? Czas na zmiany, taka jest naturalna kolej ewolucji.

Posta dedykujemy wszystkim fanom tes''a, ktorzy uzywali tej samej logiki co do fallouta 3, ale na mysl o MMO TES robi im sie niedobrze. Wasze zdrowko!
Tantiemy ida do Ausira ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 17.08.2009 o 01:35, SoundWave napisał:

I nie rozumiem tego rozgoryczenia fanow TES. Przeciez zmiana jest dobra! Nie mozecie
oczekiwac, ze wszystkie gry TES beda takie same jak od czasow Areny. A moze wczesniejszy
TES''y nie byly MMO tylko z powodu ograniczen technologicznych? Przestancie zyc w przeszlosci.
Serii TES przyda sie maly update, aby isc z duchem czasu. RPGi dla pojedynczego gracza?
To juz nie rok 1994.
Bethesda jest juz szeroko znana ze swoich osiagniec jesli chodzi o ulepszanie starych
formul gier do obecnych standardow. Jesli sadza, ze nowy TES powinien byc MMORPGiem to
powinnismy im zaufac.
Pomyslcie tylko, jesli TES, seria single-player, zdobyla taka liczbe graczy, to ile graczy
zdobedzie TES MMO, ktory bedzie apelowal do znacznie szerszej grupy odbiorcow. A jak
wszyscy wiemy- popularnosc rowna sie jakosc.
Gdyby nie bylo zapotrzebowania na MMO TES''a to zapewnie takie plany w ogole by nie powstaly.
Na pewno zbadali rynek na tyle, zeby byli gotowi podniesc to male ryzyko.
Trzeba isc z duchem czasu ludzie, w koncu nie chcecie chyba grac w to samo od 15 lat?
Czas na zmiany, taka jest naturalna kolej ewolucji.

Posta dedykujemy wszystkim fanom tes''a, ktorzy uzywali tej samej logiki co do fallouta
3, ale na mysl o MMO TES robi im sie niedobrze. Wasze zdrowko!
Tantiemy ida do Ausira ;)


Ja myślę,ze MMO jest już i tak za dużo i żadna z nich nie ma szans na zagrożenie pozycji lansowanego WoW - wszystkie gry MMO po szumnym otwarciu,potem jakoś zamierają ... być może ogranicznikiem jest abonament a może to,ze przy tego typu grach spędza się zbyt dużo czasu?
Ja tam wolę normalną grę RPG z dopracowaną fabułą i na znanych zasadach,niż kolejny świat MMO za który będzie trzeba dodatkowo płacić i ktory może się szybo znudzić,jeśli nie będzie w nim nic do roboty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Moim skromnym zdaniem, gdyby Bethesda zebrała doświadczenia, oraz możliwości z Morrowinda i Obliviona, mógłby powstać naprawdę genialny RPG nowej generacji. Oblivion wyznaczył dobrą drogę (gra z dość dużą swobodą, prostą, acz klimatyczną fabułą i rozbudowanymi wątkami pobocznymi, oraz elementami innych gatunków), z kolei Morrowind pokazał, że to studio potrafi dopracować świat. Do tego dodajmy grafikę z Obka, która do dziś może zachwycić.

Mówiąc krótko - szkoda ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować