Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Mass Effect 2 w 30 klatkach i równocześnie na PC i X360

46 postów w tym temacie

ehh ludzie ludziska o co te rozmowy?! ludzkie oko widzi ok 24 klatek na sekundę więc powyżej stałych 25, różnice w płynności są tylko wymysłem waszego mózgu ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 22.08.2009 o 12:50, Karlik00 napisał:

ehh ludzie ludziska o co te rozmowy?! ludzkie oko widzi ok 24 klatek na sekundę więc
powyżej stałych 25, różnice w płynności są tylko wymysłem waszego mózgu ;)

Mylisz sie. Do 40 są zauważalne. Po granicy chyba 50 już ludzkie oczy nie potrafią zarejestrować zmian.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 22.08.2009 o 12:25, mediewal2 napisał:

a ja w ogóle nie wiem o co chodzi z tymi FPS-ami w grach to znaczy jak to sprawdzić,
trzeba jakiś programik ściągnąć, bo grze chyba nie opcji ustawienia pokazywania wydajności??


Podany gdzieś wyżej fraps to potrafi. Tylko przy słabszych sprzętach będziesz miał zakłamane, bo naturalnie system musi się zająć grą i programem działającym równolegle. Kiedyś gry miały wbudowane wyświetlanie klatek, tylko zwykle ukryte, trzeba było odblokować. Teraz nie wiem jak z tym jest.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Już jedyneczka chodziła bardzo miło a patrząc na różnice(nikłe) w grafice miedzy ME 1 & 2 to wymagania sprzętowe raczej nie mogły jakoś specjalnie podskoczyć...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy kwartał 2010 roku to data premiery gry Mass Effect, ustalona zarówno dla Xboksa 360, jak i dla komputerów osobistych. Twórcy wyjawili, że RPG będzie działał w 30 klatkach na sekundę.

To w końcu Mass Effect jest RPG czy nie? Na polygamia.pl pani z Bioware właśnie twierdzi, że stworzyli FPS bo RPG są nudne i mogą odstraszać klientów. Nie trafiają do wyrafinowanych gustów fanów Halo ;-)
Te 30 fps to nie problem, w pierwszym ME można było bardzo łatwo manipulować ustawieniem maksymalnej ilości klatek a nawet całkowicie je odblokować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ludzkie oko rejestruje 60 zmian obrazu na sekundę (60 Hz - tyle ile ma większość monitorów), nie 25 czy 30... Przy 30 po prostu nie odczuwamy dyskomfortu i uważamy obraz za rzeczywisty, ale wystarczy, że na tym poziomie zaczną się minimalne wahania i już czujemy niewygodę. Przy 60FPS''ach nawet duże różnice nie mają znaczenia.

Zależy to wprawdzie od silnika, ale ilość klatek może wpływać na jakość gry i szybkość reakcji.

Jeśli BĘDĄ TO NAPRAWDĘ STAŁE 30 FPS to ja nie widzę problemu, ale jak mają to osiągnąć na słabszych PC''tach, które nie będąna tyle wydajne?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 22.08.2009 o 14:02, michal_w napisał:

To w końcu Mass Effect jest RPG czy nie?

ME nigdy nie było grą RPG. Nawet w niusie który komentujemy producent powiedział: "Jeśli spojrzeć na większość shooterów, działają one w 30 klatkach. My zrobiliśmy to samo"
Problem w tym, że dzisiejszych czasach gra która posiada dialogi, bądź można "kliknąć punkciki do siły i wytrzymałości" jest nazywana przez większość ludzi grą RPG - Ba! Nawet taki shooter dostaje nagrody jako gra RPG.

A co do niusa:
Na jakim sprzęcie gra ma chodzić w 30 klatkach?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 22.08.2009 o 14:38, Growin napisał:

A co do niusa:
Na jakim sprzęcie gra ma chodzić w 30 klatkach?


Na xbawxie, to raczej oczywiste. Ograniczenia liczby klatek do 30 bez możliwości jego wyłączenia na PC sobie nie wyobrażam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jest kilka różnych klas. Są dialogi z możliwością perswazji. Są różne rodzaje broni i uzbrojenia, które można kupować bądź zdobywać. Są poziomy doświadczenia i możliwość rozbudowania postaci. Jest w miarę rozbudowana fabuła. Questy poboczne. Drużyna. Mamy biotykę co może być odpowiednikiem "magii".

Okay, dla niektórych może to nie będzie "true hardcore" RPG, ale ogólne wymagania jako gra cRPG spełnia. Dlatego przez część graczy jest nazywana grą RPG. Osobiście uważam ją za połączenie shootera i eRPeGa z naciskiem na to pierwsze.

A spójrzmy na Gothica - nie ma drużyny. Nie ma możliwości perswazji. Nie ma różnych klas(no chyba jeśli weźmie się pod uwagę do jakiego obozu dołączyliśmy). A mimo wszystko jest nazywany cRPG.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

>Są dialogi z możliwością perswazji.
Dialogi, w których żadna z opcji nie zmienia nic w fabule gry - co z tego, że postąpiłeś dobrze bądź "źle" wszystko dzieje się dalej tak samo. Dialogi "są bo są".
>Są różne rodzaje broni i

Dnia 22.08.2009 o 14:56, Leos8 napisał:

uzbrojenia,

No i? Shootery to oferują.

Dnia 22.08.2009 o 14:56, Leos8 napisał:

które można kupować bądź zdobywać.

A których wytwarzać nie można......
>Są poziomy doświadczenia i możliwość rozbudowania

Dnia 22.08.2009 o 14:56, Leos8 napisał:

postaci.

W Takim Wolverine też.
>Jest w miarę rozbudowana fabuła.
W którym miejscu jest rozbudowana? Wybory jakieś tam są, ale one nic nie zmieniają w dalszej części rozgrywki. Fabuła jest liniowa do bólu.
>Questy poboczne.
Dodajmy, że prezentują żenująco słaby poziom
>Drużyna.
W taktycznych shooterach to chyba standard.
>Mamy biotykę co może

Dnia 22.08.2009 o 14:56, Leos8 napisał:

być odpowiednikiem "magii".

Mamy strzelby, które możgą być odpowiednikiem łuku, mamy kosmiczne pancerze, które mogą być odpowiednikiem zbroi płytowych, mamy medi-żel, który może być odpowiednikiem magicznych eliksirów.

Dnia 22.08.2009 o 14:56, Leos8 napisał:

Okay, dla niektórych może to nie będzie "true hardcore" RPG, ale ogólne wymagania jako
gra cRPG spełnia.

Ok. "Nijaki" główny bohater, a wyraziste postacie poboczne można policzyć na jednej ręce po amputacji połowy palców. Gdzie nieliniowa, i rozbudowana (wielowątkowa) fabuła? Gdzie wybory, które wpływają na rozgrywkę, a których skutek jest widoczny po kilku h gry, a nie w kilku następnych minutach grania?
Gdzie zróżnicowane i wielowątkowe zadania poboczne. Gdzie umiejętności bojowe, które liczą się podczas walki (w ME liczy się "władanie" myszką).
Mam dalej wyliczać?
>Dlatego przez część graczy jest nazywana grą RPG.
Mylnie nazywana grą RPG.
>Osobiście uważam

Dnia 22.08.2009 o 14:56, Leos8 napisał:

ją za połączenie shootera i eRPeGa z naciskiem na to pierwsze.

No bo to jest shooter z elementami RPG

Dnia 22.08.2009 o 14:56, Leos8 napisał:

A spójrzmy na Gothica - nie ma drużyny. Nie ma możliwości perswazji. Nie ma różnych klas(no
chyba jeśli weźmie się pod uwagę do jakiego obozu dołączyliśmy).

>A mimo wszystko jest

Dnia 22.08.2009 o 14:56, Leos8 napisał:

nazywany cRPG.

Chyba tylko przez tych co nazywają shootery grami cRPG....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ludzkie oko ponoć nie widzi różnicy, pomiędzy 60 klatkami na sekundę/a wyższymi liczbami . . .

Przynajmniej fanboy''e będą mieli o czym obradować :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 22.08.2009 o 14:43, Principes napisał:

Na xbawxie, to raczej oczywiste. Ograniczenia liczby klatek do 30 bez możliwości jego
wyłączenia na PC sobie nie wyobrażam.


Na PC pewnie będzie standardowa możliwość mieszania w opcjach. Albo jakiś wbudowany program testujący wydajność komputera przy pierwszym uruchomieniu? A jeżeli masz na myśli to, żeby dało radę mieć więcej klatek na mocniejszym sprzęcie to czy to pierwszy raz, kiedy gra jest robiona pod słabszą z platform?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Growin
Nie interesujesze cię ta gra ,i nie masz nic do powiedzenia oprócz krytykowania jej,to radzę żebys sobie stą poszedł i dał spokój fanom tej gry(w tym ja).Więc odpuść sobie.Ta twoja marna krucjata nigdy sie nie poweidze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

[irony mode on]
Cóż za news! Przez cały czas myślałem, że nowy ME będzie działał w najwyżej 10-15 fps. Całe szczęście twórcy sobie z tym poradzili.
[irony mode off]

Widział ktoś grę na konsolę, która chodziła w mniej niż 25-30 fps? Poniżej tej granicy ciężko coś nazwać grywalnym (chyba, że ktoś jest praktykującym masochistą :P).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 22.08.2009 o 14:38, Growin napisał:

Problem w tym, że dzisiejszych czasach gra która posiada dialogi, bądź można "kliknąć
punkciki do siły i wytrzymałości" jest nazywana przez większość ludzi grą RPG - Ba! Nawet
taki shooter dostaje nagrody jako gra RPG.

Można się zamotać, z jednej strony ME to kamień milowy cRPG, rewolucyjny system dialogów, sceny filmowe na poziomie Hollywood, a z drugiej:
http://polygamia.pl/Polygamia/1,96455,6952988,Wywiad__Heather_Rabatich_o_Mass_Effect_2.html
Chcemy sprawić, żeby gra była bardziej przystępna dla ludzi. Jak w pierwszym pytaniu, przez to, że jest to strzelanka, jest to bardziej atrakcyjna gra, bo skrót "RPG" może odstraszyć część ludzi, którzy uznają, że gra będzie nudna. Ale uważam, że Mass Effect zapobiega takiej reakcji, dzięki temu, że jest ekscytujący i angażuje gracza emocjonalnie. To świetna zabawa, która spodoba się każdemu graczowi. Gracz, który jest fanem Halo pokocha tę grę, jako że gracze są teraz bardziej wyrafinowani.
I bądź tu mądry....

Dnia 22.08.2009 o 14:38, Growin napisał:

A co do niusa:
Na jakim sprzęcie gra ma chodzić w 30 klatkach?

Problem polega na tym, że na każdym. O ile na Xbox360 mogę jeszcze zrozumieć o tyle PC już nie bardzo, zanosi się na równanie w dół. Pewnie nie chcą właścicieli konsol wpędzać w kompleksy ;-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 22.08.2009 o 15:40, Growin napisał:

> A spójrzmy na Gothica - nie ma drużyny. Nie ma możliwości perswazji. Nie ma różnych klas(no
> chyba jeśli weźmie się pod uwagę do jakiego obozu dołączyliśmy).
>A mimo wszystko jest
>nazywany cRPG.
>Chyba tylko przez tych co nazywają shootery grami cRPG....


Zastanów się nad tym co napisałeś. Czym jest cRPG? Odpowiedź - computer Role Playing Game. I właśnie gry w których steruje się tylko 1 postacią, najbardziej odpowiadają temu opisowi - czy w rzeczywistości potrafisz się wcielić w kilka osób naraz? Więc co jak co, ale akurat Gothic jest grą RPG, co do tego nie ma wątpliwości.

A co do tego, co napisałeś o ME - w zupełności się zgadzam ;) ME mimo wszystko bardziej przypomina Hack''n''Slasha w konwencji shootera, aniżeli pełnoprawne RPG :) Co nie znaczy, że to zła gra :)

@ Triderus
Nie zauważyłem, żeby Growin uskuteczniał tu jakąś "krucjatę" - mamy wolność słowa, a to co napisał, kłamstwem nie jest :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 22.08.2009 o 21:18, Vatiel napisał:

Widział ktoś grę na konsolę, która chodziła w mniej niż 25-30 fps? Poniżej tej granicy
ciężko coś nazwać grywalnym (chyba, że ktoś jest praktykującym masochistą :P).


Z doświadczenia: Supreme Commander, GTA IV i Mass Effect właśnie - wiele razy "chrupało".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 22.08.2009 o 22:01, Principes napisał:

> Widział ktoś grę na konsolę, która chodziła w mniej niż 25-30 fps? Poniżej tej granicy

> ciężko coś nazwać grywalnym (chyba, że ktoś jest praktykującym masochistą :P).

Z doświadczenia: Supreme Commander, GTA IV i Mass Effect właśnie - wiele razy "chrupało".


Dorzuć do tego jeszcze Obliviona przed patchem (xbox360), NFS: Undercover (PS3) i Orange Box (PS3)...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem dlaczego, ale gdy przeczytałem tytuł na forum, myślałem że chodzi o jakąś kolejną szaloną kampanię marketingową a''la Red Faction Guerilla - 30 ME2 w klatkach, szczęśliwcy znajdą sposób na wyjęcie sztuki...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować