Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

AMD zapłaciło Codemasters za DX 11 w grze DiRT 2?

21 postów w tym temacie

ale afera!!!! omgwtf!!!! jak nvidia płaciła i podsyłała swoich pracowników do developerów w celu optymalizacji pod ich karty i zamieszczenia znaku "the way it''s meant to be played" to nikt nie krzyczał. AMD "podobno" zrobiło to samo i już przekrętu szukają... Brawo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Taaa... zgadzam się z moimi przedmówcami i dodam, że przy okazji premier pierwszych produkcji działających z DirectX10 jakoś też nie widzieliśmy tego skoku jakościowego więc w ogóle nie widzę w czym problem...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Martwić się zacznę, gdy te informacje zaczną pochodzić z bardziej wiarygodnych źródeł niż FUDzilla i będą oparte na testach nowych radeonów na nowym windows na (conajmniej) demie DiRT 2 ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ależ to nie jest żadna afera - to standard u marketingowców (w tym wypadku z AMD/Ati). Wszystko po to, żeby owce pędzone hypem pobiegły szybciutko do sklepu po karty Ati, żeby zobaczyć te "nowe, super duper efekty" z DX 11 :) Osiągalne oczywiście tylko na kartach Ati z DX 11. Za gruby szmal :)

Nic to że (najprawdopodobniej) podobne rzeczy dałoby się osiągnąć na DX 9/10 - w tych trybach co najwyżej "Codies" co nieco wyłączą żeby ciemny lud myślał że "super - efekty" to tylko na nowym DX.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

chcialbym tylko napisac, ze data 23 pazdziernika, to premiera Win7 i DX11 dla szerokiego grona odbiorcow. ja juz od 2 tygodni uzywam tego systemu dzieki MSDNAA i - oczywiscie - mam te biblioteki zainstalowane.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To data premiery dx 11 pod windows 7 i Vista tak powinno byc napisane. Zostawiacie ludzi w przekonaniu ,ze DX11 bedzie tylko pod windows 7.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 22.09.2009 o 10:03, byverter napisał:

Z drugiej strony chodzą plotki, żę Nvidia zapłaciła EA za optymalizację NFS: Shift, które
na Radeonach chodzi dwa razy wolniej. I to jest afera..

http://image.playwares.com/bbs/data/mutiupload/image/046c7827a155d33ba182b02b2e929573.jpg


Sorry, ale w EA nie znają słowa optymalizacja, każdy następny nfs chodzi 2 razy wolniej, a graficznie nie pokazuje prawie niczego nowego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 22.09.2009 o 10:10, Lordpilot napisał:

Nic to że (najprawdopodobniej) podobne rzeczy dałoby się osiągnąć na DX 9/10 - w tych
trybach co najwyżej "Codies" co nieco wyłączą żeby ciemny lud myślał że "super - efekty"
to tylko na nowym DX.


No, teraz to żeś się zagalopował... Wodze fantazji popuszczasz.
Prawdą jednak jest, że rewolucji raczej nie będzie, w końcu tryb DX11 dodają poniekąd "na ostatnią chwilę".
W tym, iż AMD rzekomo zapłaciło Codies za opóźnienie premiery w celu implementacji związanych z nowymi bibliotekami efektów nic złego nie widzę, producenci konsol na porządku dziennym stosują tego typu zagrywki i jakoś nikt do nich o to pretensji nie ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 22.09.2009 o 10:28, Principes napisał:


> No, teraz to żeś się zagalopował... Wodze fantazji popuszczasz.

Chciałbym adwersarzu ;-) Tyle że podobny numer zrobiono już przy okazji premiery "Crysisa" - posiadaczom kart z DX 9 wyłączono część ustawien, które były dostępne tylko na DX 10. Przy okazji premiery "Crysis: Warhead" najwyższe ustawienia były już dostępne dla wszystkich... Dodatkowo - pan Yerli (w rozmowie z CDA) zachwalał karty NVidii (bo pod nie Crysis był optymalizowany), do tego stopnia że redaktorek z CDA pokusił się o stwierdzenie, że nie wie jak ta gra będzie działać na kartach Ati...

Natomiast co do Ati - ta firma była tak "miła" że swego czasu włączyła się w promocję Half - Life 2. Co zaowocowało tym, że posiadacze kart GeForce serii FX mieli w tej grze wyłączony tryb DX 9 - dostępny oczywiście na Radeonach. Sam się o to nie pyszczyłem, bo (niestety) miałem wtedy w kompie największy crap jaki wypuścili "zieloni" czyli FX 5200, więc grałem sobie w DX 8.0. Problem w tym, że nawet posiadacze stosunkowo mocnych na owe czasy FX 5700- 5900 musieli grać w DX 8.0 (później wyszedł mod który pozwalał to ograniczenie ominąć, seria "6" GF już DX 9 obsługiwała).

Także takie zagrywki producentów kart do blaszaków nie są żadną nowością. Co nie znaczy że są w porządku, bo absolutnie nie są.

> Prawdą jednak jest, że rewolucji raczej nie będzie, w końcu tryb DX11 dodają poniekąd

Dnia 22.09.2009 o 10:28, Principes napisał:

"na ostatnią chwilę".


No nie będzie. Gra i tak wygląda świetnie (demo na X360 zaliczone), na konsoli wymiata, na PC będzie zabijać (wyższe rozdziałki) . Tyle że teraz widać że premierę przesunęli ewidentnie, bo Ati zapłaciło - a to już nie jest dbanie o dobro graczy, tylko o własną kieszeń.

> W tym, iż AMD rzekomo zapłaciło Codies za opóźnienie premiery w celu implementacji związanych

Dnia 22.09.2009 o 10:28, Principes napisał:

z nowymi bibliotekami efektów nic złego nie widzę


Rzeczywiście - dla Ati nic złego w tym nie ma. Zarobią kasę na naiwniakach, którzy pobiegną do sklepów po nowe karty graficzne :)

, producenci konsol na porządku dziennym

Dnia 22.09.2009 o 10:28, Principes napisał:

stosują tego typu zagrywki i jakoś nikt do nich o to pretensji nie ma.


Producenci konsol zachęcają Cię do wymiany układu graficznego w Twojej konsoli ? Nie wiedziałem :)))

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No nieeee, jeśli nowy S.T.A.L.K.E.R. korzysta z DX11, a wygląda jak wygląda, to jest to jakieś nieporozumienie... Przecież to jest ten sam silnik co wcześniej, na DX9. WTF?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 22.09.2009 o 10:57, Lordpilot napisał:

Chciałbym adwersarzu ;-) Tyle że podobny numer zrobiono już przy okazji premiery "Crysisa"
- posiadaczom kart z DX 9 wyłączono część ustawien, które były dostępne tylko na DX 10.


Wydaje ci się, że dlatego DX10 poniósł klęskę?
Poza tym - słuszna uwaga, ale tego typu przypadki można policzyć na palcach jednej ręki. Nie jest to reguła ani coś, co uniemożliwia uruchomienie gry na karcie konkurencji.

Dnia 22.09.2009 o 10:57, Lordpilot napisał:

Przy okazji premiery "Crysis: Warhead" najwyższe ustawienia były już dostępne dla wszystkich...
Dodatkowo - pan Yerli (w rozmowie z CDA) zachwalał karty NVidii (bo pod nie Crysis był
optymalizowany), do tego stopnia że redaktorek z CDA pokusił się o stwierdzenie, że
nie wie jak ta gra będzie działać na kartach Ati...


Jakoś bez problemu działała, dlaczego ludzie tak przejmują się marketingowym bełkotem?

Dnia 22.09.2009 o 10:57, Lordpilot napisał:

Natomiast co do Ati - ta firma była tak "miła" że swego czasu włączyła się w promocję
Half - Life 2. Co zaowocowało tym, że posiadacze kart GeForce serii FX mieli w tej grze
wyłączony tryb DX 9 - dostępny oczywiście na Radeonach. Sam się o to nie pyszczyłem,
bo (niestety) miałem wtedy w kompie największy crap jaki wypuścili "zieloni" czyli FX
5200, więc grałem sobie w DX 8.0. Problem w tym, że nawet posiadacze stosunkowo mocnych
na owe czasy FX 5700- 5900 musieli grać w DX 8.0 (później wyszedł mod który pozwalał
to ograniczenie ominąć, seria "6" GF już DX 9 obsługiwała).


Pięknie, ale to już wina nVidii - w owym okresie produkty tej firmy tak bardzo odstawały jakością od kart ATI, że wcale mnie to nie dziwi. Może i były mocne pod względem wydajności, ale technologicznie tkwiły w przestarzałej architekturze - rezultat odcinania kuponów od dawnego sukcesu.

Dnia 22.09.2009 o 10:57, Lordpilot napisał:

Tyle że teraz widać że premierę przesunęli
ewidentnie, bo Ati zapłaciło - a to już nie jest dbanie o dobro graczy, tylko o własną
kieszeń.


Chwila moment, co jest złego w przesunięciu premiery w celu dodania wsparcia dla DX11? Przecież i nadchodząca generacja kart nVidii na tym skorzysta, a jeśli (JEŚLI) różnica w grafice będzie zauważalna - skorzystają i gracze.

Dnia 22.09.2009 o 10:57, Lordpilot napisał:

Rzeczywiście - dla Ati nic złego w tym nie ma. Zarobią kasę na naiwniakach, którzy pobiegną
do sklepów po nowe karty graficzne :)


Tak, jak pobiegli po karty DX10 i Vistę? Okazało się, że konsumenci również mają rozum.

Dnia 22.09.2009 o 10:57, Lordpilot napisał:

Producenci konsol zachęcają Cię do wymiany układu graficznego w Twojej konsoli ? Nie
wiedziałem :)))


Żeby tylko układu graficznego, tutaj całe konsole każą kupować, bo dany tytuł jest "oczywiście możliwy tylko na naszej, produkt konkurencji jest za słaby". :)
Nie wspomnę już o "czasowej" wyłączności czy dodatkach wydawanych tylko na jedną platformę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe kiedy producenci gier czy sprzętu nauczą sie ze DirectX to nie wszystko. Myslałem ze po nie udanym debiucie DX10 mają dośyć ale jak zwykle pieniądz w tym przypadku może wszystko. Przykro patrzec jak naiwnośc może prowadzić do złych czynów hah oby sie na tym przejechali : )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

fudzilla i jej spektakularne odkrycia. heh. jakby nigdy wcześniej twórcy sprzętu nie wspomagali finansowo tworcow gier ;-).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

"z dobrodziejstw oferowanych przez tę technologię skorzystają także S.T.A.L.K.E.R: Call of Pripyat i Battleforge." cool :D ale żeby mieć DX 11 potrzeba najnowszej karty graficznej bo te starsze nie obsługują DX11 -.-

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować