Zaloguj się, aby obserwować  
Bartuc

Język C / C++ / C# / Java - pytania, problemy...

1979 postów w tym temacie

Dnia 20.09.2007 o 20:25, Nufiko napisał:

Masz jakiś plik wejściowy i w nim podane liczby (każda w 1 linijce), czytasz tą liczbę i jeśli
jest różna od 42 to dopisujesz ją do pliku wyjściowego jeśli jest równa 42 to kończysz program.

Jestem początkujący, więc wybacz, bo mogłem zrobić parę błędów:

#include<iostream.h>
using namespace std;
int main ()
{int a;
cin>>a;
if (a==42) {return 0;}
else {cin>>a;}
}


Takie coś uczyniłem, ale Spoj nadal nie chce tego przyjąć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 22.09.2007 o 17:15, Bimbermistrz napisał:

Jestem początkujący, więc wybacz, bo mogłem zrobić parę błędów:

#include<iostream.h>
using namespace std;
int main ()
{int a;
cin>>a;
if (a==42) {return 0;}
else {cin>>a;}
}


Takie coś uczyniłem, ale Spoj nadal nie chce tego przyjąć.


po pierwsze to musisz operować na plikach, po drugie ten program nie robi tego co ma, musisz czytanie pliku zapętlić do momentu spełnienia warunku, że odczytana liczba jest równa 42. Ten program ma działać bez ingerencji użytkownika. Do folderu z programem będzie wrzucony plik input, a program ma wygenerować plik output z wynikiem swojego działania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

witam mam wielką prośbe...
czy by ktoś mógł mi napisac krótki program ??!! w cpp ?
otórz... program który losuje liczbe ze wskazanego (przez człowieka )przedziału i pozwalajacy ją zgadnąć. oraz wypisuje za którym razem zgadłeś
np

wpisz liczbe która bedzie zaczynającą przedział : np 3

wpisz liczbe która bedzie konczyc przedział : np 30

i ja zgaduje liczbe od 3-30
(komp wylosował sobie np (19)
np : która to liczba : 3
zle .. liczba jest wieksza
10?
zle liczba jest wieksza
25?
zle liczba jest mniejsza
19?
zgadłeś ! za 3 razem

prosze mi napisac ten program i po krótce napisac dlaczego właśnie tak a nie tak... potrzebuje go na jutro..

bardzo bede wdzięczny za pomoc !!@!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.09.2007 o 16:15, Chester001 napisał:

/ciach/


Spróbuj coś takiego (nie wiem czy działa, bo VC++2005 się pluje przy linkowaniu):

#include <iostream>
#include <stdlib.h>
#include <time.h>

using namespace std;

int main(int argc, char* argv[])
{
short Numer; // Losowa liczba
short Zgaduj = 0; // Dane pobrane od użytkownika
short IleRazy = 0; // Ile razy
short ZakresBegin; // Początek zakresu
short ZakresEnd; // koniec zakresu

cout << "Podaj liczbe zaczynajaca przedzial: ";
cin >> ZakresBegin;
cout << "Podaj liczbe konczaca zakres: ";
cin >> ZakresEnd;

srand(time(NULL)); // zmiana wartości zarodka
Numer = rand() % ZakresEnd;
Numer += ZakresBegin;

while(Zgaduj != Numer)
{
cout << "Odgadnij liczbe z przedzialu od " << ZakresBegin << " do " << ZakresEnd << ": ";
cin >> Zgaduj;
IleRazy++;

if(Zgaduj < Numer) // za mało
{
cout << "Za malo.\n";
}
if(Zgaduj > Numer) // za dużo
{
cout << "Za duzo.\n";
}
}

cout << "Zgadles. Szukana liczba to: " << Numer << "\n";
cout << "Probowales " << Numer << " razy.\n";
int i;
cin >> i; // zapobiegnięcie zamknięciu okna

return 0;
}

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 28.09.2007 o 12:27, Marros napisał:

Chodzi o to, żeby program wczytywał i wypisywał liczbę dopóki ona != 42.

To wiedziałem już wcześniej. Zadanie udało mi się wykonać (po paru próbach).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 06.10.2007 o 21:54, pretorianie napisał:

Czy ktoś zna jakąś dobrą książkę (lub obszerny artykuł) dotyczący tylko i wyłącznie języka
C++ obiektowego? (I do tego najlepiej darmową)


C++ jest z założenia obiektowy. Dobre książki to Symfonia C++ i Pasja C++, niestety nie są darmowe. Z darmowych mogę polecić Thinking in C++ (do znalezienia w internecie) ma tylko taką wadę, że jest po angielsku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 06.10.2007 o 22:39, Nufiko napisał:

C++ jest z założenia obiektowy.

Mówisz, że z założenia jest obiektowy. Chcesz mi powiedzieć, że język do pisania programów pod konsolę i do pisania pod aplikację nie różni się składnią?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 06.10.2007 o 23:21, pretorianie napisał:


> C++ jest z założenia obiektowy.
Mówisz, że z założenia jest obiektowy. Chcesz mi powiedzieć, że język do pisania programów
pod konsolę i do pisania pod aplikację nie różni się składnią?


Co masz na myśli mówiąc programowanie pod aplikację? Jeśli chodzi ci o to, że są przyciski okienka itd. to masz na myśli programowanie zdarzeniowe i dla tego programowania nie ma znaczenia jaki język wykorzystujesz (choć najbardziej naturalny jest język obiektowy). Programowanie obiektowe polega na tym, że możesz stworzyć pewne obiekty (zbiory danych i sposoby i obsługiwania) i tu nie ma znaczenia czy będzie to aplikacja okienkowa czy obsługiwana linią poleceń.
Mam nadzieję, że wyjaśniłem co nieco.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 07.10.2007 o 10:50, pretorianie napisał:

Z tego co wiem to jest w C++ (czytałem) programowanie strukturalne i obiektowe. Możesz mi wyjaśnić
różnice?

Programowanie strukturalne jest pewnym rozszerzeniem programowania proceduralnego (poprzez użycie tak zwanych struktur), natomiast programowanie obiektowe opiera się na obiektach i ich klasach (obiekt jest to znacznie bardziej rozbudowana struktura) główną zaletą programowania obiektowego jest to że możesz utworzyć pewną klasę obiektów i na ich podstawie tworzyć inne, dodatkowo nie stwarza to dużych problemów jeśli jakoś obiekt chcesz przenosić pomiędzy różnymi programami. Mówiąc obiekt mam na myśli jego koncepcję. Ogólnie polecam samemu poszukać, bo czasem mam problemy z przekazaniem o co mi chodzi, w taki sposób aby inni zrozumieli.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ok, to teraz ostatnie pytanie i nie denerwuj się jeśli wyda Ci się głupie. Po prostu dociera do mnie najlepiej jak ktoś mi wytłumaczy jak krowie na rowie.
Jeśli chcę napisać program z okienkami i przyciskami tak jak to mamy aplikację w np. Windows. to czy kod jest taki sam jak przy pisaniu w programie pod konsolę? Czy jest tam coś innego? Np/ odwołania się do tych przycisków czy co tam jeszcze?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 07.10.2007 o 11:11, pretorianie napisał:

Ok, to teraz ostatnie pytanie i nie denerwuj się jeśli wyda Ci się głupie. Po prostu dociera
do mnie najlepiej jak ktoś mi wytłumaczy jak krowie na rowie.
Jeśli chcę napisać program z okienkami i przyciskami tak jak to mamy aplikację w np. Windows.
to czy kod jest taki sam jak przy pisaniu w programie pod konsolę? Czy jest tam coś innego?
Np/ odwołania się do tych przycisków czy co tam jeszcze?


Kod się trochę różni. Znaczy musisz oprogramować każdy przycisk i inny element który ma coś tam robić, żeby reagował na jakieś zdarzenie (np kliknięcie). Ja niestety dużo nie pomogę w sprawie programowania takich aplikacji gdyż bawiłem w to się dość dawno i używałem do tego programu delphi, który w zasadzie podstawową część kody tworzył za mnie, a mi pozostawało napisać funkcje które miały za zadanie sprawić żeby wszystko działało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No właśnie ja też wykorzystywałem do tego Delphi. I o to mi chodzi czy są jakieś materiały, które opisują takie procedury "pod przyciski"? Czy jak napiszę "normalny" kod w C++ to otrzymam np. okienko i przyciski?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 07.10.2007 o 11:20, pretorianie napisał:

No właśnie ja też wykorzystywałem do tego Delphi. I o to mi chodzi czy są jakieś materiały,
które opisują takie procedury "pod przyciski"? Czy jak napiszę "normalny" kod w C++ to otrzymam
np. okienko i przyciski?


Ja używałem Delphi dość dawno, ale z tego co pamiętam to na górze była taka belka gdzie można było wybrać co chcesz wstawić (przycisk, okienko tekstowe itp), a potem wstawiałeś to na formę. Następnie wystarczyło na to kliknąć i z lewego panelu przejść na events i wybrać jaką sytuację chcesz obsłużyć kliknąć w polu obok dwa razy i tworzyło taki ogólny kod odnośnie konkretnego zachowania to następnie trzeba było wypełnić swoim kodem. Tylko jak ja pisałem w Delphi to używałem pascala a nie C++.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak to wszystko co napisałeś też znam z Delphi. I myślę, że to że pisałeś w Pascalu te kody po wstawieniu tych wszystkich innych rzeczy to nie będzie miało znaczenia. Czy będzie to w C++ czy w Pascalu.
Pytam tak o wszystko bo mam Macintosha a tam takie środowisko programistyczne jak Xcode.
Normalne programiki chodzące w konsoli to nie ma problemu. Ale właśnie mam mały problem z tymi, które mają być przedstawione za pomocą formularza i przycisków i okien. Ściągnąłem sobie jeden przykładowy program w tym środowisku ale jest napisany w Javie. Więc kod tam występujący nie na wiele mi się przyda. Znalazłem już miejsca, z których się ściąga na formularz wszystkie te okienka i przyciski, teraz muszę dojść do tego jak wyglądają procedury w C++ pod te przyciski.
Dość dużym ograniczeniem dla mnie jest to, że nie znam języka angielskiego a to jest właśnie napisane po angielsku. Ale dziękuję za pomoc/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A czy ten cały okienkowy interfejs nie sprowadza się do korzystania z dodatkowych bibliotek dołączanych do programu? To one zawierają kod potrzebny do narysowania elementów graficznych, z którego korzystasz tak, jak z funkcji każdej innej biblioteki.
Co do programu, który ściągnąłeś: elementy interfejsu utworzone są pewnie w Xcode, zaś sam "farsz" w Javie. Sprawdź z jakich bibliotek korzysta i w jakim języku zostały napisane, o ile masz wgląd w ich kod źródłowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 07.10.2007 o 19:56, pretorianie napisał:

Mówisz, że w Javie??? A powiedz czy Java bardzo różni się od C++?


Nie, Java jest zbudowana w oparciu o C++ (składnia jest bardzo podobna), z tym, że w Javie bez użycia obiektów nic nie zrobisz, tzn. zamiast funkcji main (tak jak w C++) jest klasa np. Program01, a dopiero w niej funkcja Main. Zapraszam na mój GS, gdzie opisałem popularne języki programowania (to nie jest reklama :)).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować