Zaloguj się, aby obserwować  
Bartuc

Język C / C++ / C# / Java - pytania, problemy...

1979 postów w tym temacie

Dnia 06.10.2008 o 15:42, Break the peace napisał:

Zacząłem się interesować tymi językami, ale zastanawiam się, który z nich jest najprzyjemniejszy
dla początkujących? Pomoże ktoś? :)


mi najszybciej na studiach udało się przyswoić c++ no ale może to wina kolejności nauczania :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 06.10.2008 o 19:45, Blantman napisał:

> Zacząłem się interesować tymi językami, ale zastanawiam się, który z nich jest najprzyjemniejszy

> dla początkujących? Pomoże ktoś? :)

mi najszybciej na studiach udało się przyswoić c++ no ale może to wina kolejności nauczania
:)


A jakie jeszcze języki brałeś na studiach ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 06.10.2008 o 22:34, Logan10 napisał:

A mam pytanko (nie pierwsze zresztą :P) , do czego przydaje sie funkcja bezparametrowa,
jakie ma ona wogóle zastosowanie ? (jeśli takowe istnieje).

Przykładem funkcji bezparametrowej jest choćby odczyt bieżącego czasu, liczby losowej, stanu jakiegoś licznika lub urządzenia.
W przypadku języka obiektowego metoda bez parametrów może przekazywać dowolny stan obiektu lub jego części, może nawet przekazywać cały obiekt, czyli mnóstwo informacji.
Generalnie chodzi o to, że sama nazwa funkcji determinuje dane, które może przekazywać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 06.10.2008 o 22:35, Logan10 napisał:

> > Zacząłem się interesować tymi językami, ale zastanawiam się, który z nich jest
najprzyjemniejszy
>
> > dla początkujących? Pomoże ktoś? :)
>
> mi najszybciej na studiach udało się przyswoić c++ no ale może to wina kolejności
nauczania
> :)

A jakie jeszcze języki brałeś na studiach ?


na pierwszym roku c potem c++ na drugim delphi i dalej ciągnełem obiektowe programowanie oraz php''a. Na trzecim mam Prolog czyli deklaratywne programowanie i uczę się w javie oraz mam zabawy z flashem :)

P.S. To nie ja brałem ale mi dali :) Na studiach nie wybierasz sobie jakiego języka bęziesz się uczył. Co najwyżej jak robisz projekt systemu informatycznego czy witryny internetowej to możesz wybrać lub połączyć parę języków. Uczą cię tego języka jaki jest w planie studiów . W sumie na każdej uczelni może być inaczej na polibudzie w gdańsku zacząłem od C++ a na informie w Olsztynie od c.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sam nie wiem, czy nie powinienem dać tego pytania do tematu o matematyce, ale spróbuję tutaj :)
Otóż, czy mógłby ktoś poradzić jak napisać generator liczb losowych o rozkładzie normalnym? Znalazłem na necie kilka metod. Działały, ale zakładały rozkład N(0,1), a ja potrzebuję innego odchylenia standardowego. Znacie takie metody?
Z góry thx

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 14.10.2008 o 20:55, Vel Grozny napisał:

Otóż, czy mógłby ktoś poradzić jak napisać generator liczb losowych o rozkładzie normalnym?
Znalazłem na necie kilka metod. Działały, ale zakładały rozkład N(0,1), a ja potrzebuję
innego odchylenia standardowego. Znacie takie metody?


Z matmy jestem fujara, wiec moze gadam bzdury, ale czy nie wystarczy przemnozyc wynik tego losowania razy porzadany przedzial?
Czyli jak chcesz od 0 do 100 to bierzesz wynik 0..1 i mnozysz razy 100. Mozesz tez przesunac wynik czyli jak od 75 do 100 to bierzesz 0..1, mnozysz razy 25 (bo taki jest przeedzial) i dodajesz 75 (bo takie przesuniecie :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 14.10.2008 o 20:55, Vel Grozny napisał:

Otóż, czy mógłby ktoś poradzić jak napisać generator liczb losowych o rozkładzie normalnym?
Znalazłem na necie kilka metod. Działały, ale zakładały rozkład N(0,1), a ja potrzebuję
innego odchylenia standardowego. Znacie takie metody?
Z góry thx

Zmusiłeś mnie do odkurzenia mojego "Wstępu do teorii prawdopodobieństwa", którego miałem nadzieję już z półki nie zdejmować ;)
"Jeśli zmienna losowa X ma rozkład N(0,1), to zmienna losowa aX+m, gdzie a>0, ma rozkład N(m,a^2)"
Pamiętaj, że parametry rozkładu normalnego to (wartość oczekiwana, wariancja) - wariancja, a nie odchylenie standardowe. Odchylenie to pierwiastek z wariancji, więc aX+m będzie miało odchylenie standardowe a. Po prostu bierzesz któryś generator liczb o rozkładzie N(0,1) i wyniki przekształcasz z tego wzorku, wychodzi co chciałeś.

Jednak przydają się do czegoś te przedmioty z pierwszych lat studiów ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 15.10.2008 o 02:56, Corvin 0451 napisał:

Zmusiłeś mnie do odkurzenia mojego "Wstępu do teorii prawdopodobieństwa", którego miałem
nadzieję już z półki nie zdejmować ;)
"Jeśli zmienna losowa X ma rozkład N(0,1), to zmienna losowa aX+m, gdzie a>0, ma rozkład
N(m,a^2)"
Pamiętaj, że parametry rozkładu normalnego to (wartość oczekiwana, wariancja)
- wariancja, a nie odchylenie standardowe. Odchylenie to pierwiastek z wariancji, więc
aX+m będzie miało odchylenie standardowe a. Po prostu bierzesz któryś generator liczb
o rozkładzie N(0,1) i wyniki przekształcasz z tego wzorku, wychodzi co chciałeś.

Dzięki. Mam nadzieję, że zadziała :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 16.10.2008 o 20:32, Logan10 napisał:

Niech mi ktoś wyjaśni ,prostym zrozumiałym dla zwykłego szaraczka językiem ,co oznacza
zwracanie wartości przez funkcję ?

Jeżeli przez funkcję, to może chodzić o to, że wszędzie gdzie możesz podać zmienną jakiegoś typu możesz też podać wywołanie funkcji takiego samego typu.
Na przykład jeżeli masz w C/C++ funkcję:

Samochód niemilosierny_grat() { /*...*/ }

oraz zmienną:

Samochód fiat126p = niemilosierny_grat();

oraz procedurę
void pojedz(Samochód jakis);

to możesz wywołać to tak:

pojedz(fiat 126p);
lub
pojedz( niemilosierny_grat() );

W obu wypadkach zrobi się to samo, ale w tym drugim nie musisz tworzyć jawnej zmiennej takiego typu bo funkcja odda procedurze właściwą daną.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 16.10.2008 o 20:32, Logan10 napisał:

Niech mi ktoś wyjaśni ,prostym zrozumiałym dla zwykłego szaraczka językiem ,co oznacza
zwracanie wartości przez funkcję ?


Olamagato juz w zasadzie wyjasnil, ale w razie czego dodam jeszcze swoja odpowiedz (a noz cos opisane innymi slowami bedzie bardziej jasne ;)

Na poczatek funkcja:
int ObliczWiek(int RokUrodzenia) {2}
{
int Wiek;
Wiek = BiezacyRok() - RokUrodzenia {3}
return wiek; {4}
}

i jeszcze jej wywolanie:
WiekUzytkownika = ObliczWiek (Urodzony); {1}

No i opis:
{1} - Tu wywolanie funkcji. Podajemy jej nazwe (ObliczWiek) i przekazujemy parametr czyli jakies dane do przerobienia(tu zmienna typu int Urodzony zawierajaca podana wczesniej przez uzytkownika date urodzenia; mozna tez podac bezposrednio jakas liczbe). Po prawej stronie znajduje sie zmienna typu int gdzie zostanie wpisany wynik dzialania funkcji.
{2} - Poczatek funkcji. Tu okreslamy jakiego typu ma byc wynik (czyli int), nazwe funkcji (ObliczWiek) i jakie ma parametry (czyli typu int i od teraz dana tam sie znajdujaca bedzie sie nazywac RokUrodzenia)
{3} - Tu obliczamy wiek danego uzytkownika. Jak widzisz znajduje sie tam funkcja BiezacyRok() ktora w tym miejscu dzialania matematycznego zwroci nam jako wynik biezacy rok...
{4} - ...a to zwracanie wyniku wyglada walsnie tak ;)

Uwagi:
- Po ''return'' funkcja konczy swoje dzialanie (nawet jakby bylo tam wiecej rozkazow)
- Funkcja moze zawierac wiecej niz jeden ''return'' (np. if(Osoba == "gracz") return 1 else return 0)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.10.2008 o 14:18, Logan10 napisał:

Pomocy, potrzeba mi programu wykorzystujacego (i skupiajacego sie tylko na tym) sortowanie
bombelkowe w c++

Niech zgadnę dlaczego nie znalazłeś tego na wiki... no tak, nie masz na klawiaturze ą.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Sortowanie_b%C4%85belkowe
Chyba sobie poradzisz z zakodowaniem tego w C++.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam o tuż mam problem

chciałbym zrobić pierwiastkowanie liczb przez dowolny wykładnik.

czytałem na temat funkcji power (liczba,st potegi)

ale wyrzuca mi informacje o braku zdefiniowania tej funkcji ^^ (`power' undeclared (first use this function) )

Byłbym wdzięczny za wskazanie właściwej ścieżki ;]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 15.11.2008 o 12:00, Jan Czarny napisał:

Witam o tuż mam problem

chciałbym zrobić pierwiastkowanie liczb przez dowolny wykładnik.

czytałem na temat funkcji power (liczba,st potegi)

ale wyrzuca mi informacje o braku zdefiniowania tej funkcji ^^ (`power'' undeclared (first
use this function) )

Byłbym wdzięczny za wskazanie właściwej ścieżki ;]


Musisz najpierw zaincludować odpowiednią bibliotekę, zdaje się math.h.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 15.11.2008 o 12:06, Nufiko napisał:


Musisz najpierw zaincludować odpowiednią bibliotekę, zdaje się math.h.


mam zainicjowane math.h ^^ . a jak zainicjuje <cmath>
to się pluje o zdefiniowanie funkcji pow() do potęgowania ^^ dodatkowo + to co wyżej napisałem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 15.11.2008 o 12:22, Jan Czarny napisał:

mam zainicjowane math.h ^^ . a jak zainicjuje <cmath>
to się pluje o zdefiniowanie funkcji pow() do potęgowania ^^ dodatkowo + to co wyżej
napisałem


A masz bibliotekę math albo cmath w kompilatorze, bo jak nie to nic dziwnego, że się pluje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 15.11.2008 o 13:15, Nufiko napisał:

> mam zainicjowane math.h ^^ . a jak zainicjuje <cmath>
> to się pluje o zdefiniowanie funkcji pow() do potęgowania ^^ dodatkowo + to co wyżej

> napisałem

A masz bibliotekę math albo cmath w kompilatorze, bo jak nie to nic dziwnego, że się
pluje.


obydwie mam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować