Zaloguj się, aby obserwować  
Bartuc

Język C / C++ / C# / Java - pytania, problemy...

1979 postów w tym temacie

Dnia 01.03.2010 o 12:47, Harrolfo napisał:

No program ma drukować pierwiastki kwadratowe od wartości początkowej do końcowej przechodząc
o odpowiedni krok...


No i jak ty chcesz to zrobić za pomocą takiej "pętli"?

Czym kompilujesz ten program?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 01.03.2010 o 14:16, Harrolfo napisał:

terminalem linuxowym - błąd tylko w tym sqrt
Dev C++ z dopisanymi getcharami - działa, ale wyświetla tylko to przy scanfie


Jakiego kompilatora linuksowego używasz? Z tego co mi się wydaje należy przy kompilacji dopisać jeszcze "-lm", który odpowiada za dołączenie funkcji matematycznych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie zainstalowałem dev c++ na viscie 64-bit i wyskakuje błąd
C:\Dev-Cpp\Makefile.win[Build Error] [main.o] Error 1
nawet przy najprostszym kodzie
#include <stdio.h>
#include <stdlib.h>

int main(int argc, char *argv[])
{

system("PAUSE");
return 0;
}

Co mam zrobić ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 01.03.2010 o 14:16, Harrolfo napisał:

terminalem linuxowym - błąd tylko w tym sqrt
Dev C++ z dopisanymi getcharami - działa, ale wyświetla tylko to przy scanfie


Pętla jest źle skonstruowana (praktycznie wszystko w niej jest źle :P), nigdy się nie wykona bo po prostu nie działa. A aby dowiedzieć się czemu nie mogłeś skompilować programu wystarczyło wpisać komunikat błędu w google.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 02.03.2010 o 08:16, Harrolfo napisał:

Już mi działa, zamieniłem for na while

Prosta rada na koniec. W granicy górnej warunku, dla którego ma być liczona pętla stosuj >= zamiast =. Zwłaszcza używając liczb zmiennoprzecinkowych, ponieważ możesz nie trafić w warunek, program zadziała ale źle.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 02.03.2010 o 11:31, Myniek_rp napisał:

Najprostszy kod to będzie wtedy, kiedy funkcja main() nie będzie pobierała parametrów.


Dobra jak by nie byłoi tak i tak się nie kompiluje,nawet gdy się otwiera projekt to taki kod wyskakuje, ale to nie ważne... A dlaczego nie działa, tzn nie kompiluje się ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak wczytać dane z bitmapy monochromatycznej? Dajmy na to mam obrazek 10x10 pixeli i chcę wiedzieć czy pixel o współrzędnych 3,4 jest czarny czy biały.

Chodzi o C++

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 02.03.2010 o 20:35, zbysheck napisał:

Jak wczytać dane z bitmapy monochromatycznej? Dajmy na to mam obrazek 10x10 pixeli i
chcę wiedzieć czy pixel o współrzędnych 3,4 jest czarny czy biały.

Chodzi o C++

Przede wszystkim musisz się chyba (nie wiem czy teraz kompilatory C++ mają coś takiego w standardzie) zaopatrzyć w bibliotekę OpenCV i dalej już posługiwać się dokumentacją (sam robiłem to bardzo dawno temu, więc nie jestem w stanie podać dokładnie komend)
http://sourceforge.net/projects/opencvlibrary/
http://pagesperso-orange.fr/jerome.landre/docs/ippocv.pdf

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

#include <iostream>
using namespace std;

int main()
{
float x,y;
cout <<"Podaj dwie liczby rzeczywiste: ";
cin >>x>>y;
if (x>y)
cout <<x<<"jest wieksze od "<<y<<;
else
cout <<y<<"jest wieksze od "<<x<<;
getchar();
return 0;

}

W debuggerze błędy w linii 10 i 12 expected primary expression before ";" token. Zdarza mi sie to strasznie często i nigdy nie jestem pewien czym właściwie jest to spowodowane.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.03.2010 o 15:44, tomoliop napisał:

#include <iostream>
using namespace std;

int main()
{
float x,y;
cout <<"Podaj dwie liczby rzeczywiste: ";
cin >>x>>y;
if (x>y)
cout <<x<<"jest wieksze od "<<y<<;
else
cout <<y<<"jest wieksze od "<<x<<;
getchar();
return 0;

}

W debuggerze błędy w linii 10 i 12 expected primary expression before ";" token. Zdarza
mi sie to strasznie często i nigdy nie jestem pewien czym właściwie jest to spowodowane.


A po co te << na końcu cout?
cout <<y<<" jest wieksze od "<<x;
cout <<y<<"jest wieksze od "<<x;
To chyba powinno wyglądać tak ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 13.03.2010 o 15:51, ziptofaf napisał:


A po co te << na końcu cout?
cout <<y<<" jest wieksze od "<<x;
cout <<y<<"jest wieksze od "<<x;
To chyba powinno wyglądać tak ;)

Dzięki:).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Potrzebuję funkcji (C++) która po wciśnięciu klawisza (kursory, spacja, ctrl, literki itd.) przypisałaby zmiennej jego kod. Chcę ją wykorzystać do zmiany przez urzytkownika ustawień sterowania w grze.

Za wszystkie pomysły thanks from the mountain. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 17.03.2010 o 19:50, o_Orange napisał:

Witam!

Potrzebuję funkcji (C++) która po wciśnięciu klawisza (kursory, spacja, ctrl, literki
itd.) przypisałaby zmiennej jego kod. Chcę ją wykorzystać do zmiany przez urzytkownika
ustawień sterowania w grze.

Za wszystkie pomysły thanks from the mountain. ;)

getch() z conio.h

Ale to niestandardowe rozszerzenie i nie wszystkie kompilatory to mają. Sprawdź.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Spróbowałem z getch() w następujący sposób:

int klawisz = getch();

Niestety działa poprawnie tylko dla liter i cyfr (przypisuje kod ASCII) kursory, alty, ctrle itp. ignoruje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja mam takie pytanie z ciekawości. Kiedyś chciałem nauczyć się C++, ale te kursy są do niczego w bardzo łagodnej wersji, bo co mi z tego, że będę umiał napisać program wyświetlający hello world. I mam takie pytanie z czystej ciekawości. Jak Wy do cholery się w tym orientujecie? Jakim cudem to jest skonstruowane, że wiecie, że przy pisaniu np. jakiejś bazy danych trzeba wpisać to, a nie co innego? W żadnym kursie nie było to wytłumaczone, za to były głupoty o jakiś zmiennych (hehe wiem, że nie głupoty). Ciekawość na prawdę mnie zżera ;).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować