Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

DX 11 kontra DX 10 kontra DX 9

65 postów w tym temacie

Adam Woźny

Heaven w wersji 1.0, czyli pierwszy benchmark DirectXa 11 Unigine Corp. posłużył do przygotowania porównania jakości wyświetlanej grafiki przy wykorzystaniu trzech najnowszych wersji DirectXa w 1080p z 8x AA. Czy warto inwestować w kartę z DX 11?

Przeczytaj cały tekst "DX 11 kontra DX 10 kontra DX 9" na gram.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cóż... wszystko to jeden wielki pic na wodę. Co ma ilość modeli (kamieni) do renderowania oświetlenia i realizmu grafiki? DX 11 będzie miał za zadanie głównie bardziej wspierać twórców gier - modyfikacja będzie w nim bowiem łatwiejsza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli od strony technicznej DX11 jest przystępniejszy w obsłudze, to może on stać się rzeczywistym następcą DX9.
Męczenie DX9 poprzez dodawanie nowych efektów, co często teraz skutkuje nadmiernym zapotrzebowaniem na zasoby obliczeniowe chyba powoli mija się z celem.
Jeśli rzeczywiście DX11 jest łatwiejszy w zastosowaniu (a jest wydajniejszy od 10 i 9) to może przyjdzie czas na pożegnanie z 10 i 10.1, które jak widać niezbyt bujnie rozkwitły.

Efekt teselacji jest całkiem miły dla oka i szczerze mówiąc jest to dosyć widoczna zmiana względem DX10ki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cóż, ja na pierwszych dwóch screenach widzę drogę, na trzecim zaś coś w rodzaju zsypu kamieni... Nie chciałbym takiej dróżki do mojego domu. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe gdzie są takie kamieniste drogi jak na trzecim obrazku ;)

A tak w ogóle to jest zwykła propaganda, bo jestem pewien że gdyby się postarać to i na directx10 dałoby się zrobić taką samą drogę jak na 3 obrazku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zwyczajnie wymyślają coraz to nowsze technologie, żeby jeszcze szybciej wciskać ludziom bubel w postaci nowej karty wspierającej te biblioteki, na którą mało kogo stać :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Po dogłębnej analizie wszystkich trzech obrazków doszedłem do wniosku, że nie warto. Różnice są co najwyżej kosmetyczne. Wymieniać kartę graficzną i system tylko dla trochę ładniej wyglądających kamieni?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli "w zastraszającym tempie", to chybia nie "brnie"? ;-) Trudno jest chyba szybko brnąć. Ale to tylko ja :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

"Uważam również, że przeciętny gracz nie dostrzeże wielkich różnic pomiędzy "dziesiątką", a "jedenastką" - zmiany są raczej kosmetyczne."

No toś pojechał bracie. Jak dla mnie wielkich różnic wizualnych nie ma między 9 i 10. Przecież sprzętowa teselacja w 11 powoduje, iż modele mogą mieć o wiele wiele więcej trójkątów, mogą być bardziej szczegółowe, a to bez jakiegoś drastycznego spadku fps. Ciekawe ile by fps wyciągnął DX 9 czy 10, gdyby zrobić modele z taką ilością trójkątów jaka jest generowana automatycznie w 11.
A swoją drogą naprawdę dobre gry to pewnie będą dopiero za jakiś czas, bo faktycznie jak wspomina RobeN, dodawanie nowych efektów do DX9 nie pozwala w pełni rozwinąć skrzydeł DX11. Trzeba poczekać na gry, które od podstaw będą robione pod DX11, i tylko pod 11 :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Egzakli, Kettger.

Harpen -> Kosmetyczne? Trzeba być ślepym żeby nie widzieć różnicy. Zobacz na jakość i zróżnicowanie tych samych obiektów. Choćby krawężnik, ale nie tylko. Miejsca, w których łączą się tekstury, cieniowanie obiektów w oddali etc.
A DX10 nie za bardzo się przyjął, bo ludzie uprzedzili się do Visty. Ergo, skoro na rynku większość ma max DX9 to raczej producent pomija tę opcję lub robi ją jako dodatek, bądź patch.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem to nie do końca tak.

Tutaj mamy screeny z pierwszego benchmarku dla DX11 (Heaven 1.0 od Unigine Engine).
Zatem efekt teselacji jest wykorzystany tak, by jak najbardziej podkreślić różnice pomiędzy wersjami API.

Filmik z efektem teselacji możecie zobaczyć tu:
http://www.youtube.com/watch?v=bkKtY2G3FbU

Ciekawie prezentują się różnice w murach ale chyba najbardziej widowiskowy jest sam smok.


Patrząc wstecz można pomyśleć, że to DX10 i 10.1 były wciśnięte na siłę - toporne, niewygodne w programowaniu => co skutkowało tym, że łatwiej było dołożyć kolejną bibliotekę do DX9, niż dłubać w DX10.

Jeśli rzeczywiście DX11 jest przyjaźniejszy w obsłudze, to jak najbardziej może się on stać prawowitym następcą DX9 i pozostać dłużej. Nowe efekty jakie obecnie oferuje to naturalna kolej rzeczy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Droga w 11 wygląda bardzo nierealnie... widział ktoś z tych ludzi w ogóle prawdziwą kamienistą drogę? Jest ona raczej budowana z płaskich kamieni, a nie takich ostrych jak to ten dx11 uwydatnia :P

No, chyba, ze to tylko taka droga pokazowa, by ludziom pokazać jaki to jest przełom, różnica wielka :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Prawdziwa kontra to była między 8 a 9 :) I basta. A na 11 ta droga ( w sumie rumowisko skalne, kto buduje takie drogi?) to model czy efekt? Wygląda na model :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To jest tylko benchmark, który ma za zadanie pokazać potencjał DX11.
Moim zdaniem autor newsa raczej powinien wkleić zdjątka murów lub dachówek - to dużo lepiej się prezentuje i nie razi tak w oczy.

Z drugiej strony raz po takiej drodze szedłem... Więcej nie mam ochoty ;-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No tutaj ewidentnie przesadzili, tylko po to, by uwypuklić jeszcze bardziej różnicę między 10 a 11 (faktycznie, to bardziej rumowisko niż droga), jednak bezdyskusyjnie 11 bije na głowę 9 i 10, a zunifikowane jednostki mogą być wykorzystywane nie tylko do liczenia grafiki, ale także do fizyki itp, niezależnie od producenta kart graficznych.
Kto wie, może nawet ktoś to wykorzysta do liczenia zaawansowanego AI, aby gra nie zachwycała tylko pod względem grafiki, ale także interakcją z otoczeniem, itd. Możliwości jest wiele, a póki co widzimy zastosowanie tylko od strony graficznej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bez sensu w ten sposób pokazywać różnicę między takimi technologiami. Jeszcze na dodatek na "stojących" obrazach. Przecież tak naprawdę wszystko da się zrobić w każdej wersji DX - pytanie jednak jest jakim kosztem?

Zamiast więc pokazywać same obrazki, warto by je podpisać słowami:
wersja dx9 - 2fps i 1000 linijek kodu,
wersja dx10 - 20fps i 800 linijek kodu,
wersja dx11 - 60fps i 500 linijek kodu.

Oczywiście to tylko przykład, ale to właśnie w ten sposób można sensownie pokazać skok technologiczny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować