Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Modern Warfare 2 - bojkot na Amazonie

128 postów w tym temacie

Dnia 12.11.2009 o 22:08, Vojtas napisał:


[i]> Akurat miałem na myśli "przyjazne" wyszukiwanie i "skuteczne" automaty antycziterskie. >

Tutaj dochodzimy do sedna sprawy, czyli specyfiki danej platformy :) Osobiście bardzo lubię match-making. Na konsolach ten system się sprawdza. Podkreślam - na konsolach.> > - Jest przede wszystkim max wygodny i przyjazny użytkownikowi. Lubię sobie wrzucić Bad Company w czytnik i zaraz potem "quick ranked match" (mogę też wybrać mapę, itp. - ale ja lubię tą losowość) i już cieszyć się grą, bez czitów i bez lagów.
No właśnie - czity na konsolach. Ponieważ jest to zamknięta platforma "czitowanie" sprowadza się tu do wykorzystywania bugów i glitchy w danej grze (co można wyeliminować patchem) albo do modyfikacji kontrolera (na tzw. "rapid fire"). To drugie miało miejsce np. przy pierwszym Modern Warfare - niektórzy gracze mieli poprzerabiane pady i myszy. IW wyeliminowało to patchem zmniejszając "rate of fire" (i przy okazji wylewając dziecko z kąpielą - bo redukcja była za mocna, gracze klanowi narzekali).

Na PC do tych czitów dochodzi jeszcze grzebanie w kodzie gry... i już mamy "wallhacki" , "aimboty", itp. Na PC z czitami walczyć dużo trudniej. IW postanowiło to robić za pomocą STEAMa i jego systemu antycziterskiego i polegli na całej linii - czity pojawiły się już dzień po premierze. Specyfika platformy sprawia, że tutaj jednak dużo lepiej sprawdziłyby się serwery dedykowane i admin (też czasem omylny) zamiast bezdusznej maszyny. Tylko nie każdy deweloper to rozumie. IW jak widać nie rozumie.


Tu nawet nie chodzi o CoD, a coś więcej - by tą drogą nie szli wszyscy wielcy wydawcy.

Nie pójdą. DICE (a co za tym idzie -EA) już wykorzystało sytuację i zdążyło pochwalić się że Bad Company 2 będzie miało na PC jak najbardziej serwery dedykowane. To jest właśnie właściwe podejście - zrozumienie że to co sprawdza się na jednej platformie, niekoniecznie sprawdza się na drugiej.

Kojarzysz może takie wyścigi "Burnout Paradise" ? Świetne arcadowe wyścigi. Na konsoli wielu graczy jednak marudziło że wywalono "splitscreen". Jak to - w poprzednich częściach był, w większości konsolowych wyścigówek jest, a tu go nie ma. Minus dla dewelopera - bo na konsolach wielu ludzi właśnie tak gra: ramię w ramię z kolegą obok. Na PC ? Kiedy rok później wyszedł port tej gry (zresztą świetne zooptymalizowany - Criterion naprawdę wykonał kawał dobrej roboty) nikt nie zauważył braku "splita", nikt z tego powodu nie narzekał i nie uznał tego za wadę. Bo na blaszaku już od dawna się tak nie gra (ostatnie "wyścigi" z podzielonym ekranem jakie pamiętam to były chyba "Wacky Raceres" od Apogee, a było to w pierwszej połowie lat 90-tych).

No i to jest właśnie sedno - specyfika danej platformy, różnice czasem może i drobne, ale dla graczy ważne:na konsolach jest splitscreen i wielu graczy będzie się burzyć jeśli go nie będzie. Nie pomogą tłumaczenia, że to "archaizm" (bo tak tłumaczył to Criterion). Bo był kiedyś i ma być :) A na PC były serwery dedykowane. Rozwiązanie to ma swoje wady, ale generalnie jest dobre, sprawdza się, gracze się do niego przyzwyczaili. Rozumiem więc doskonale oburzenie "blaszakowców" kiedy deweloper próbuje im na siłę "przeszczepić" rozwiązania z konsol, które na PC sprawdzają się kiepsko albo w ogóle.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 12.11.2009 o 20:17, Arachnos napisał:

Jezu człowieku, czy ty nie rozumiesz, że nie trzeba grać w grę, żeby wiedzieć, że brak
dedyków jest bardzo problematyczny?

Ekhm, są. Mały błąd Ci się wkradł, pewnie chodziło Ci o własne serwery.

Dnia 12.11.2009 o 20:17, Arachnos napisał:

Masz tu dlaczego nie grając w grę można powiedzieć co nieco.
http://forum.gram.pl/forum_post.asp?tid=53143&pid=14

Co do Twoich zarzutów, zacytuję sam siebie: "Nieciekawi, złe rozwiązania itp. - nie kupuję/czekam aż stanieje." Nie pisałem też, że nie możesz powiedzieć, że coś Ci się nie podoba, abyś nie twierdził, że jest bezsprzecznie złe - może jednak jest inaczej. ;)

Co do posta wyżej [Twojego]: coś tam tylko mi się o uszy obiło, że Steama stworzono na początku dla CS 1.6. Mogę być w błędzie. :P
>Nawet w dzisiejszych wydaniach steamowskich są serwery dedykowane gdzie admin wykopuje co VAC nie wyłapał.
Tego też nie neguję. Ale to już kwestia twórców, niezależna od Steama przecież, który żadnych ograniczeń w tej strefie nie ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

no właśnie nie ma dedykowanych serwerów, za hosta robią gracze i o to większość krzyku. Steam to wada, bo nie da się sprzedać gry, a nie ma wersji demo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

no proszę, a ja żadnych petycji nie podpisywałem, do żadnych grup na steam, facebook, nasza-klasa, itp nie zapisywałem, z gry nie kupiłem... niczego to nie dowodzi poza faktem, że idiotów nie brakuje. Z resztą wielu ludzi jest jak chorągiewka na wietrze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 14.11.2009 o 12:37, Arachnos napisał:

niczego to nie dowodzi poza faktem, że idiotów nie brakuje.

A ja właśnie to chciałem dowieść. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować