Zaloguj się, aby obserwować  
soshman

OpenTTD - klasyk wśród tycoon''ów

10 postów w tym temacie

Open Transport Tycoon Deluxe to open source''owy klon gry Transport Tycoon Deluxe napisanej kiedyś przez Chrisa Sawyera.
Gracz wciela się we właściciela firmy przewozowej, której nie straszne przewożenie każdego towaru drogą lądową (samochody i pociągi), morską i powietrzną.
Na przestrzeni lat rozwijamy naszą firmę bez żadnych ograniczeń (zaczynamy od najstarszych parowozów, kończąć na samolotach naddźwiękowych i supernowoczesnych pociągach).

Serdecznie chciałbym polecić tą grę wszystkim. Jako zachętę powiem, że gra jest cały czas usprawniana i patchowana, a także jest obsługiwana przez XFire, co jest rzadko spotykane, jeśli chodzi o takie tytuły.

http://www.openttd.org/en/ - zapraszam na oficjalną stronę.

Zapraszam do podzielenia się swoimi opiniami.
Nie znalazłem tematu o tejże grze na forum, dlatego piszę.

Pozdrawiam. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Świetny tytuł. pamiętam jak jeszcze jako małolat patrzyłem u wuja jak się zagrywał i złapałem bakcyla :P
Uwielbiam stare Tycoony a TT to kwintesencja i legenda wszystkich gier tego typu. Jedynie RCT 2 podobał mi się równie mocno. O dziwo na TT nawet dziś patrzy się całkiem znośnie a gdy zainstaluje się kilka rzeczy wygląda naprawdę estetycznie :)
Skoda że już dziś tego typu gier się nie tworzy :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 03.08.2011 o 21:26, Angar0 napisał:

Świetny tytuł. pamiętam jak jeszcze jako małolat patrzyłem u wuja jak się zagrywał i



Dokładnie :P, ja jeszcze oryginalną płytkę mam TTD :)
A pamiętam jak już osiągnąłem wysoki poziom będąc jeszcze dzieckiem i ojciec zrobił formata, wszystkie sejvy poszły się ... poszły sobie :D. RCT 2 też zagrywałem długo :) już następna część tak grywalna niestety nie była :(
Obecnie jakoś nie widziałem żeby jakiś cwarty uwagi tycoon wyszedł.
Może jak by więcej osób się zebrało, to może jakaś partyjka w multi OTTD ? :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W OTTD gram stosunkowo od niedawna , na razie jeszcze wszystko obczajam. Kiedyś też miałem własną płytkę z TT, ale przez pokój przeszedł huragan w postaci ręki kochanej mamuśki i musiałem się zadowolić Railroad Tycoon II ( swoją drogą Railroad Tycoon w każdej wersji był znacznie łatwiejszy xP).

Standardowo jak do każdej gry tworzę własną idealną mieszankę wszelkich modów. Jestem mile zaskoczony pod względem możliwości modyfikacji tej gry, bez problemu można mieć taką grę jaką się chce, modem 32-bit zmienia się gre niemalże w Railroad Tycon II "Uber Super Edition" :)

Czy istnieje może podobny projekt do RCT, coś tam próbowałem szukać ale nie znalazłem nic konkretnego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Istnieje następca TTD, którym jest Locomotion. Ma wszystkie cechy Open TTD, za wyjątkiem obsługi sieci i gigantycznych map. Z tego co zauważyłem Open TTD ma chyba wciąż słabe 1- lub 2-poziomowe mosty lekko tylko przypakowane przez możliwość krzyżowania się z drogami i torami konkurenta. W Locomotion niektóre mosty mogą mieć głębokość nawet 10 poziomów. Z drugiej strony są źle zbalansowane bo A.I. buduje niemal wyłącznie mosty na całej długości trasy.
Gdyby OpenTTD zostało przekonwertowane do widoku 3D ze swobodną kamerą, to byłaby nowa jakość. Kiepski widok izometryczny w słabej rozdzielczości ściąga tę w sumie dobrą grę (jak i Locomotion) do poziomu prehistorycznego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 04.08.2011 o 00:25, Olamagato napisał:

Istnieje następca TTD, którym jest Locomotion.


Mnie jakoś Locomotion nie przypadło do gustu. Myślę, że to głównie przez sposób w jaki budowane były tory. Z jednej strony fajnie, że były łagodne zakręty, ale z drugiej jakoś ciężko mi się robiło długie i skomplikowane trasy.
Jeśli chodzi o grafikę, to mimo swojego wieku ma jakiś swój urok i wcale mi nie przeszkadza :) (a dzięki niej gra uruchamia się w sekundę i działa na starych komputerach :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 04.08.2011 o 08:57, Angar0 napisał:

Do OpenTTD istnieją mody które podmieniają 8-bitowe grafiki na o wiele bardziej szczególwe
32-bitowe dzięki czemu całość wygląda właściwie tak samo jak Locomotion.

Myślę, że lepiej ponieważ tam są wciąż sprite''y małej rozdzielczości. Przewagą locomotion jest sposób budowania (pozwala na budowanie zakrętów, spiral i nieograniczonego krzyżowania tras) oraz o wiele lepsze mosty. Natomiast wadą jest brak automatycznego zalewania wodą obniżonych kafelków terenu.

Dnia 04.08.2011 o 08:57, Angar0 napisał:

Tutaj daje linka do najważniejszych paczek
http://www.tt-forums.net/viewtopic.php?f=36&t=46682

To czego najbardziej brakuje, to przebudowy spritów na modele w widoku 3d i renderowanie na tak zbudowanej scenie. Niestety ponieważ openTTD, to jest nic innego jak shakowana wersja starego TTD, to trzeba by było zmienić również sterowanie budową konstrukcji na niezależne od kamery (w tym wypadku izometrycznej), a takie ma tylko Locomotion i Roller Coaster Tycoon.
Dlatego jak na razie obie gry, to dzisiaj tylko retro.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 04.08.2011 o 11:06, Volvox napisał:

Mnie jakoś Locomotion nie przypadło do gustu. Myślę, że to głównie przez sposób w jaki
budowane były tory. Z jednej strony fajnie, że były łagodne zakręty, ale z drugiej jakoś
ciężko mi się robiło długie i skomplikowane trasy.

Hmm, dziwne. Mi się robiło jakieś pięć razy szybciej. Oczywiście dopóki buduje się na zupełnie płaskim terenie i tylko w jednym kierunku to drag & drop jest szybsze, ale szybkość budowania drastycznie spada w trudnym terenie. A to właśnie trudny teren daje moim zdaniem najlepszą zabawę i najlepsze widoki.

Dnia 04.08.2011 o 11:06, Volvox napisał:

Jeśli chodzi o grafikę, to mimo swojego wieku ma jakiś swój urok i wcale mi nie przeszkadza
:) (a dzięki niej gra uruchamia się w sekundę i działa na starych komputerach :)

OK, ale spróbuj zrobić choćby dwa lub trzy poziomy torów jeden nad drugim. To jest wtedy ekwilibrystyka, która w openTTD jest praktycznie niemożliwa, a w Locomotion bardzo trudna (buduje się na ślepo). A już zrobienie metra lub wpuszczenie całego dworca pod ziemię lub budowę dworca na stoku (część nad powierzchnią, część pod) jest praktycznie niemożliwe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować